Kardany Notyro

Jako první mne na těchto kardanech nejvíc zaujalo to, že jsou celé zapouzdřené a opatřené plastovou prachovkou proti větším nečistotám, kterých je někdy až až a dokážou nadělat pěknou neplechu. Pro ty co se rádi brodí a lítaj v bahně (jako bych slyšel tátu “nelítej pořád v tom bahně jinak jdeš s autem zpátky pěšky“) tak tam je kardan opatřen malým otvorem pro stavěcí šroubek M3, takže stačí prostříknout třeba sprejem WD40 a kardan je vyčištěn a zároveň promazán. Co se týče vůlí tak ty jsou minimální a není k nim co víc napsat. Rozměry kardanů jsou dělány přímo na Axial SCX10 takže 105-135mm. Zpracování je přesné a materiál je už na pohled velmi kvalitní. První test kardanů už proběhl (3 dny v plné zátěži) a zatím žádná známka poškození ani otravného vrzání, jak toho bylo u mých plastových kardanů. Kardany jsou montovány do mého Axialu SCX10. Hmotnost mého auta je 3250g převodovka je originál 87T spur a pastorek 20T. Jako motor používám Graupner speed ECO 7,2V Celkový test bude trvat o něco déle, ale doufáme že tímto článkem pomůžeme těm co se do teď rozhodují o koupi kovových kardanů

Popis:
Materiál je zušlechtěná ocel s protikorozní povrchovou úpravou – brynýr
Kardan je kompletně rozebíratelný (zapotřebí imbus č. 1.5)
Snadné čištění za pomoci servisního otvoru (není nutná demontáž z vozu)
Průměr těla kardanu je 10mm samice a 6mm samec
Průměr unašeče je 10mm
Dostupnost náhradních dílů 100% přímo na webu

Porovnání proti originálním kardanům z nového kitu



Tady je fotka kříže



A tady fotka plastové prachovky a šipkou je označen servisní otvor pro čištění a mazání



Vše je opravdu kvalitně provedené. Přesně jak se říká zlaté české ručičky. Při montáži si dejte pozor aby jste dali čepy(pouze u nových kitů s dírami na hřídeli) stejně. Viz obrázek
SPRÁVNĚ



ŠPATNĚ



A malá novinka od firmy Notyro Motors:
Pan Pavel Vališ ze společnosti Notyro Motors mne informoval, že v řádu několika týdnů dojde k přechodu na inovovanou verzi výsuvných kardanů. Výsuv bude mít zesílené výsuvné elementy z průměru 2 na 3mm. Plastová prachovka bude nahrazena novým typem, na který není nutný speciální klíč na montáž. Koncové vidlice budou ve standardu v kratším provedení s polohou zajišťovacích červíků blíž čelu tak aby byly montovatelné na většinu výstupních hřídelí různých výrobců (tj. i pro podvozky Axial), nyní pouze u délky L105 Axial. Těleso kardanu s výsuvem je nově již teď opatřeno „servisním“ otvorem se závitem M3 pro snadnou údržbu čistoty výsuvu kardanu. Otvor je zaslepen červíkem M3. Po demontáži je možno vnitřek výsuvu prostříknout např. WD40 a vyplavit vniklé nečistoty bez demontáže z auta, například po každé expedici „v bahně“. Náhradní díly na současné provedení budou samozřejmě i nadále k dispozici. Cena nového provedení se nezvýší oproti současnému.



Odkaz na stránky výrobce: www.notyro.cz

Posted in: Recenze, Technika

9 komentářů

  1. tjjack says:

    Měl bych jenom jednu námitku a to, že brynýr není protikorozní ochrana. Je to pouze povrchová úprava, aby výrobek vypadal lépe ;-). A těď z praxe, po návratu z ještědu jsem měl na kardanech lišku, ale to vyřešil ubrousek v kombinaci s WD40 .-).

  2. Wolf77 says:

    Kardany Notyro používám na SCX-10 Honcho už cca rok a veliká spokojenost. Momentálně mám novější typ. U těch starších bylo snad jediným problémem vyklepávání červíků. Nakonec se to řešilo používáním červíků dvou a zajištěných modrým loctitem.
    Původní kardany jsem musel nakonec bohužel rozdremlovat abych je sundal, protože jsem v nich ulámal hex imbusy.
    Komukoliv kdo si je bude kupovat, doporučuju připlatit si za torx červy a rovnou od Notyra vzít i jejich torx klíč … ten je k neutahání, narozdíl od nářadí z OBI atp.

  3. PitaW says:

    Já je mám na 4Kg SCX10 Honchu měsíc a musím říct že jsem maximálně spokojený.Jsou to ty nové typy s mazacím červíkem a je pravda, že údržba je super.Jeden červík na kardanu, WD40 s trubičkou prosříkne až vytéká přes prachovku, utřít, vrátit červík a hotovo :-)
    Motor mám HPI GT550, tak auto dostává docela kopr, ale vůle skoro žádná.U origo axial, starších typů byli skoro každé ježdění na 55ce motoru povolené u kloubů a u Notyro za měsíc ani ťuk.
    Jinak mám taky torxy a plně souhlasím s Wolfem77, že když si je někdo bude kupovat, tak jedině s torxama a i s klíčem.Ze začátku padli dva šroubováky za 60Kč kus a teď mě taky mrzí ten klíč.

  4. Pitrisek says:

    Tak u mě jsou Notyra zatím v pohodě(vlastně jsou jako bych je vybalil akorád trochu poškrábané) Stále drží a to tomu dávám pořádný čoudy.Docela by mě zajímalo co vše vydrží :) asi si pořídim něco rychlejšího a testnu to :) A co se tíče toho torx klíče tak ten je fakt bomba a hlavně s nim jdou krásně povolovat obyč imbusy

  5. Wolf77 says:

    Tak jsem právě zjistil následující? :-(

    Děkujeme všem dosavadním zákazníkům za přízeň. Věřím, že jsme je našimi výrobky nezklamali.

    Nadále však již nemůžeme zajišťovat výrobu kardanů.

    Náhradní díly jsou nadále dostupné. Pro jejich objednání nás kontaktujte emailem

    Team Notyro motors

  6. PP44 says:

    škoda :( rád bych objednal

  7. JALI says:

    Poradite, kde jinde sehnat kardany ? Hodily by se mi také o něco vetsi.

  8. Davydov says:

    I have been thinking about trniadg my older FLHX in on one of the new ones for quite a while. I guess it’s time to head back to the dealer and see what I can work out on a new 2012. Do you know if the 2012 s are available in Sedona Orange?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *