Scale doplňky 2. díl

Dodavatel svou nabídku scale doplňků průběžně rozšiřuje a doplňuje. Základem jejich nabídky od samého počátku jsou deky a karimatky pěkně zabalené přímo na zahrádku, korbu, nebo i interiér vašeho modelu.




Teplá flaušová deka přímo vyzývá k odpočinku a od prvního pohledu je jasné, že zahřeje. Materiál je opravdu velmi pěkný, má přiměřenou délku vlasu a v zabaleném stavu – tedy v tom základním deka působí opravdu drahým a komfortním dojmem. Dodává se ve dvou barevných variantách. Jednobarevná modrá, která působí trošičku méně komfortně a kostičkovaná. Velikost kostiček je pochopitelně trošku nad rozměr měřítka, ale jako celek působí o trošku lepším dojmem. Zřejmě je to způsobeno delším vlasem, který ovšem bude náchylnější k zanesení. Přece jen naše modely nemáme jen na poličce. Pro tento případ je velmi příjemná skutečnost, že deku velmi jednoduše sejmutím gumiček rozbalíte a někomu kdo to má u vás doma v referátu ji hodíte do pračky. A je zase jako nová.




Další pomůckou nezbytnou pro pohodlné poležení je karimatka. Ta je scale naprosto perfektně. Síla materiálu je necelý milimetr, šíře role činní šedesát milimetrů, ale musím se přiznat, že délku spací podložky jsem nezkoumal. Přepásány jsou černým nepružným páskem, takže po rozdělání a případném vyčištění můžete klidně použít cokoliv jiného. Karimatku jde koupit v devíti barevných variantách a nebo takzvanou termo, tedy stříbrně lesklou. Karimatka je samozřejmě věc, která nesmí chybět na žádném výletě. Ať už jedete poležet na pláž, nebo na ni budete spát pod širákem, hodí se vždycky. Nesmíme zapomenout přičíst opravdu atraktivní cenu.




Posledním dnešním doplňkem je něco mimo rámec ležení, ovšem jedná se o naprosto nezbytný doplněk každého správného „tvrďáka“ Nebo vy snad nemáte kostky na zpětném zrcátku? Dodávají se ve třech barevných variantách, jejich stěna je necelých pět milimetrů a spojeny jsou krátkou šňůrkou. Kostičky mají dva drobné nedostatky. Nevím proč na jedné stěně kde by měla být jednička, není nic a šňůrka by mohla být poddajnější. Takto kostičky nevisí jako ty skutečné, ale je patrné, že jsou přizvednuté. Na fotkách to není ani patrné a dá se čekat, že po delší době se šňůrka prověsí a efekt zmizí. Přes tuto malou kritiku se jedná o velmi atraktivní doplněk, který každý model výrazně oživí a každý obdivovatel správného scale modelu jej ocení. A i tady nesmíme zapomenout na velmi atraktivní cenu, stejně jako u všech doplňků od RC Off Road.

V příštím pokračování se podíváme na detaily, které už nejsou jen pro vylepšení vzhledu, ale poslouží pro vyproštění a pomoc v těžkém terénu.

Publikováno v: Recenze

Scale doplňky 1. díl

S laskavostí společnosti RC Off Road jsme dostali k posouzení víceméně kompletní řadu jejich doplňků pro dotvoření „scale“ vzhledu modelů. Nechceme hodnotit jen jejich kvalitu a provedení, ale chceme Vám poskytnout i veškeré podrobné informace, které v běžném eshopu nenajdete.




A pro dnešek tu máme poměrně málo rozšířenou věc a tou je kolo. Normální šlapací kolo! Let’s go!




Bicykl je zcela jistě původně určen pro finger sporty (populárnější jsou finger skateboardy) a tudíž předpokládám, že se jedná o jeden z velmi mála výrobků, které dodavatel nevyrábí, ale dováží. Co do vzhledu je u kola všechno v naprostém pořádku. Rám je z lehké slitiny, exponované díly z kovu a vše ostatní z nepříliš ušlechtilého plastu. Pokud bychom měli hodnotit i funkčnost, bylo by to asi slabší, protože kupříkladu obě kola se netočí příliš lehce, pohon gumovým řemínkem od středu k zadnímu kolu nefunguje (ale dobře vypadá) a tak dále. Jenže nám o funkčnost vůbec nejde, takže zpátky ke vzhledu. Na rámu kola najdeme nápis „MOUNT.BIKE“ což bohužel realitě moc neodpovídá. Kolo je tvarově prostě BMX. Odpovídá tomu tvar rámu i pegy na místě matek kol. Což je spíše na škodu, protože takové kolo si na expedici asi nepovezete. V reálu to na ježdění není a vézt si sebou kolo na blbnutí? Nevím proč, ale někdo třeba jo…

Kolo je v měřítku vhodném například pro Defendera. Zatímco u podobných reálných bicyklů je rozvor něco přes metr, u modelu je to 70mm. Kola mají průměr 35mm (1,4“) a v balení najdete rovnou dva tipy – liší se gumou (pneumatiky jsou skutečně gumové) a diskem. Výměna je velmi rychlá a pro naše účely je možné použití například bez jednoho, nebo obou kol, na zahrádce uložených vedle. Zkrátka nápaditosti se meze nekladou. Nemožná není ani náhrada pegů za standardní matky M2, ale musíme počítat se zvýšenou vůlí hřídelky díky kratšímu závitu (pegy mají závit trochu odsazen od kraje) což na vizuální vzhled na zahrádce samozřejmě nemá vůbec žádný vliv.




Celková délka: 105mm
Rozvor kol: 70mm
Průměr kola: 35mm
Výška v nejvyšším bodě (říditka) 67mm
Šířka v řídítkách: 43mm
Šířka v pedálech: 40mm
Šířka v peg: 27mm

Publikováno v: Recenze

Odkazy podruhé

Není nic jednoduššího a zároveň máte dvě cesty. Jednou je kliknout na „Přidat odkaz“ v sekci odkazů a zpracovat kompletní údaje; to znamená název webu, URL adresy a krátký popis. Nezapomeňte odkaz zařadit do vhodné kategorie. Pokud máte dojem, že pro ten Váš odkaz vhodná kategorie není, nebo nechcete z jakýchkoliv důvodů používat zmíněný webový formulář pro přidání odkazu, můžete napsat na email odkazy(zavináč)rc4x4(tečka)cz – poštu na této adrese pravidelně kontroluje v IT velmi zdatný uživatel PCJoe, který odkazy zpracovává.

Díky, že přispíváte pro rozvoj serveru!

Publikováno v: RC4x4.cz

Odkazy na našem serveru

Díky aktivitě některých členů našeho teamu se podařilo sestavit první seznamy zajímavých odkazů. Dík patří především Pedrovi a Minotaurovi. Nicméně seznamy jsou zatím krátké a jistě každý z Vás, když projede svoje oblíbené najde něco, co by se mohlo hodit i ostatním. Nesoukromničte a nabídněte nám svoje zajímavé odkazy – pokud nebude na ten Váš zrovna vhodná kategorie, není problém založit novou kategorii. Dokonce systém umožňuje „podrozdělení“ do dalších kategorií, takže není problém se s tím nadále zabývat a vypracovat tak velmi slušnou sbírku důležitých odkazů.

Nakonec asi taková možná zvláštní nabídka. Našel by se někdo, kdo má víc času než já a spravoval by odkazy? Není to nic složitého, ale je to dost o důvěře z mé strany, protože jmenovaný „Strážce odkazů“ bude mít přístup do kompletní administrace. Nicméně pište, pište…

Publikováno v: RC4x4.cz

Nový regulátor DSYS na obzoru!

Cílem je připravit ideální software pro co nejširší paletu uživatelů RC modelů aut. Prvotní informací, která je asi jedna z nejdůležitějších je proud, který regulátor zvládá. Je to 100A trvale, 200A krátkodobě (cca 10 sec.) a 500A pulzem. To asi stačí ne?

Pan David sestavil požadované kategorie modelů aut, z níž se nás tady týká pochopitelně jen jedna a to trial a crawling. Během prvního rozhovoru jsem zmínil nejčastěji (a v zásadě jedinou) připomínku k regulátorům z naší strany a tou je doba rozběhu. V nové verzi by tedy měla být zkrácena z aktuálních minimálních dvou desetin sekundy na rovnou nulu.

Zároveň jsem s panem Davidem dohodl novou vlastnost a tou by byla proměnlivá brzda v neutrálu. Pokud totiž mám nastavenou „tvrdou“ brzdu v neutrálu a pustím plyn tak to s modelem neesteticky škubne, zabrzdí tak, že na pevném podkladu stoupne na přední. Pochopitelně nejde jen o estetiku, ale především o přístup k převodům. Ovšem pokud nastavím slabší brzdu v neutrálu, tak zase model ve svahu samovolně nedrží. To by měla vyřešit právě proměnlivá brzda, která po (předběžně) vteřině slabého brzdění „zakápne“ brzdu tvrdou a tím tedy jednak model plynule zastaví, ale ve svahu se udrží.

Posledním návrhem, který jsem zatím s výrobcem probíral byl inovovaný světelný modul, který by měl vstup na dva kanály. To znamená, že by byl schopen obsloužit brzdová a couvací světla jak jsme zvyklí a k tomu cokoliv ovládaného druhým kanálem. Nasnadě jsou samozřejmě směrovky, které my ovšem nepoužíváme, takže pravděpodobně lepším příkladem je ovládání dvou okruhů osvětlení modelu, popřípadě majáků a podobně.

V této souvislosti mne pan David informoval o nemalých nákladech na rozjetí nové výroby moderního tištěného spoje a věcí s tím spojených. Takže pochopitelně je třeba aby každý produkt oslovil co nejširší spektrum modelářů. Kupříkladu u světelného modulu se tedy bude ověřovat zájem u dalších skupin, nicméně jak u nich, tak u regulátorů máme to štěstí, že se nás výrobce ptá a hodlá vykročit napřed našim požadavkům.

Máte nějakou další připomínku? Nápad? Návrh? Připadalo mi neefektivní sem hloupě kopírovat možnosti nastavení současných regulací. Kompletní návod k regulátorům (je jedno kolika Ampérový) najdete ZDE
Celá sekce „Ke stažení“ je ZDE
Všechny informace z webu výrobce – ZDE

Nakonec odkaz na DISKUZI ohledně nového regulátoru zřízenou zde na fóru.

Publikováno v: Technika

Off Road doma a hned?

Vydáno bylo spousta her s tematikou jízdy v terénu. Ovšem bohužel nutno uznat, že v drtivé většině případů jde o pouhé uhánění po více, či méně rozbité cestě, ve více, či méně poskakující napodobenině, které vás spíše dříve, než později přestane bavit. Nemá to totiž s jízdou v teréňáku vyjma názvu většinou vůbec nic společného. Z těchto opravdu nepovedených projektů můžu jmenovat Ford Racing Off Road, nebo 4×4 Evolution. Na tyhle hry vážně rovnou zapomeňte.

Z řady nepatrně vybočuje Colin McRae: Dirt – sice opět uháníte po předem stanovené trase, ale široký výběr modelů od WRC po velmi atraktivní buggy či nákladní vozy přece jen hru posouvá o kategorii výš, než tituly zmíněné v minulém odstavci. Ale pořád je to o tom, sešlápnout na plyn až do podlahy a prostrkat se mezi ostatními. A to si myslím, že tak nějak stále není ono.


Insane



Ze starších titulů za zmínku stojí INSANE. Díky oblibě, které se těší, existuje pro tuto hru mnoho modifikací, stažitelných vozů a prostředí. Navíc má poměrně dobře zvládnutý multiplayer, který je pochopitelně zárukou rozšířené zábavy. Nicméně na dnešní dobu už hra nestíhá graficky a více bychom si slibovali i od fyzikálního modelu.


Motorm4x



Rozvířit vody her s „naší“ tematikou měl český projekt Motormax (MotorM4X) ihned po vydání se tak nastěhoval na mnoho pevných disků všech příznivců těchto aut i her. A jak se rychle rozšířil, tak stejným tempem zmizel. Bohužel přinesl obrovské zklamání. A přitom stačilo tak málo! Fyzikální model – v mezích možností velmi dobrý a asi nejlepší co jsme dosud ve sféře komerčních titulů viděli. Grafika opět na vysoké úrovni a tři skvěle zpracovaná prostředí, která můžete v atraktivních terénních vozech brázdit s naprostou volností. Ale jezdit jen tak nahoru dolů kopcem, to vám na dlouho nevydrží. Jenže asi déle, než původní smysl hry. Tím jsou různé závody v několika kategoriích. Bohužel trapné, trapnější a nejtrapnější. Tady opravdu stačilo málo a měli jsme titul, který by nám pevné disky okupoval sakra dlouho.


Screamer 4×4



Dosud jsme měli tituly srovnané jak kvalitativně, tak chronologicky. Nyní se vrátíme pořádný kus v čase, ale nadále necháme kvality stoupat. Screamer 4×4 nám přinesl rovněž otevřený prostor, kvalitní grafické ztvárnění, které dnes už pochopitelně je trochu přežité, ale pořád příjemné a především inteligentní systém závodů. Ty sice v zásadě zahrnují jen jednu kategorii, velmi podobnou klasickému Off Road trialu, tedy jízdu mezi brankami. Výtku by asi zasloužila prostředí, které jsou si velmi podobná a nepřináší nic moc nového. I tak se ovšem Screamer dodnes dobře hraje a jak v singl, tak multiplayeru vám vydrží na docela dlouho.


Rigs of Rods



No ale teprve teď se dostaneme k tomu co bych vám chtěl popsat a snad i někomu představit jako hlavní součást tohoto povídání. Rigs of Rods není hra, ale open source project jednoho muže! Program používá tzv. soft physics – to znamená, že se u každého objektu samostatně počítá působení sil. Graficky program běží na OGRE Engine. Tyto informace jsou sice důležité, ale pro hráče dychtícího po pořádném off road výletu, zdolávání nejtěžších překážek s crawlerem, ale i přepravování nákladů (např. vůz na odtahovce) jsou tak trochu nezáživné. Program umožňuje dokonce jiné způsoby přepravy než automobilem. Jsou tam i lodě, letadla a vrtulníky. Ale to nás pokud se nepletu našinec moc nebere. Zpátky k automobilům. Nabídka modelů stažitelných z oficiálního repository je opravdu velmi široká a myslím, že si musí vybrat každý. Autor program neustále vylepšuje, takže v poslední verzi už najdeme i uzavíratelné diferenciály, možnost brodit se terénem, reálný průběh točivého momentu u motorů včetně reálného odstupňování převodových stupňů. Myslím, že víc než tisíc slov řekne aktuální demo video ze stránek programu. A pokud váš počítač splňuje uvedené požadavky není nic jednoduššího než si RoR sami vyzkoušet.

Procesor: P4 nebo ekvivalent AMD 2GHz nebo víc, ideálně s HyperThreading technologií, nebo dual-core (RoR dual-core podporuje)
Operační paměť:512 MB nebo víc
Video karta: 3D Accelerated s 128MB VRAM nebo víc
DirectX 9c pro Windows

Podpora Force feedback joysticků a volantů
Podpora 3D zvukových efektů na odpovídajících zvukových kartách



Upozorňuji, že si rozhodně nečiním nárok na jakékoliv recenzování her, nebo jejich hodnocení. Berte toto povídání jen jako můj názor!

Publikováno v: Recenze

Porovnání náprav pro scale modely 2

Všechny nápravy byly opět prozkoumány, proměřeny a nafoceny. Aby bylo možné porovnání i s předchozímy kusy, bylo měření prováděno se stejnými koly – HPI stock a Integy/Topcad (0 nebo 5mm adaptér). Stejně jako v první části se pokusím doplnit své poznámky k jednotlivým nápravám.

RC4WD The Ultimate Scale Yota 1.9 axle

Osy Yota se staly od počátku svého prodeje kultovní záležitostí. Tím hlavním důvodem byl především dokonalý vzhled a vyhovující šířka. Když se k tomu přidá slušná trvanlivost, nemá to chybu…tedy má. Tou je především cena, která i přes znatelný pokles stále dokáže odradit dost modelářů.

Yota 1.9 osa s koly HPI Stock

Pozn.: Při použití original kovových hexů je použití kol HPI snadný úkol. Byl jsem celkem překvapen, že Yota osy jsou šířkou srovnatelné s TLT-čkama a tedy užší než HighLift osy.

Yota 1.9 osa osa s koly Topcad + 0mm adaptér

Pozn.: Bez úprav lze použít adaptér 0mm (i když to bude opravdu o pověstný chlup) a dosáhnout šíře výborných 200mm.

Venom Creeper osa

Osy z Creepera jsou zajímavé především tím, že mají dálkově ovládané zamykání diferenciálu. V základu jsou vybaveny CVD a jsou určené pro čistokrevné crawlery. Přesto jsou poměrně často používány i pro přestavby na scale modely.

Creeper osa s koly HPI Stock

Pozn.: Vzhledem k určení jsou tyto osy relativně široké. Bohužel jsou nafocené jen s HPI disky na original hexech. Díky tvaru poloos s delší částí o průměru 5mm od kolíku směrem k závitu je problém s použitím jiných hexů (Topcad adaptérů) bez provedení úprav. Pokud by byly std hexy zbroušené a odstraněno osazení, lze ušetřit dalších cca 6mm, ale pravděpodobně by bylo třeba podložit zajišťovací matky.

Tamiya CC-01 osa (zadní)

Další klasika, jedna z nejrozšířenějších os vůbec. Sice se jedná pouze o zadní osu, jelikož CC-01 má vpředu ramena s nezávislým odpružením. Přesto jde o velmi zajímavý kus pro porovnání. Už jen z toho důvodu, pokud byste se rozhodli pro nějakou adekvátní náhradu.

CC-01 osa s koly HPI Stock

Pozn.: CC-čko má opravdu úzké osy a je velká škoda, že se nedají koupit jako přední a zadní. Kola HPI opět padnou bez jakýchkoliv úprav. Celková šíře 182mm je téměř dokonalá.

CC-01 osa s koly Topcad + 0mm adaptér

Pozn.: Opět lze použít adaptér 0mm a opět je to tak nějak na hraně. Pouze je vhodné podložit zajišťovací matku kvůli kratšímu závitu na poloose.

RC Channel osa

Osy od RC Channelu lze koupit v různých provedeních i šířkách. Mnou testovaná osa je ze setu pro CC-01, ale po přečtení informací z webu jsem dospěl k názoru, že je shodná s nápravama F350 Hilux Narrow axle (166mm hex-hex). Mimochodem jedná se o nejužší dostupnou verzi. Vzhledem k určení lze očekávat šířku na úrovni CC-01.

RC Channel osa s koly HPI Stock

Pozn.: Osy mají hexy integrovány do adaptéru imitujícího bubnovou brzdu (Lze zaměnit za adaptér pro kola RCChannel). Kola HPI lze namontovat bez problémů, celková šířka pak odpovídá přesně CC-01.

RC Channel osa s koly Topcad + 0mm adaptér

Vlevo original adaptér s hexem a vpravo Topcad 0mm adaptér

Pozn.: Po sundání originálního adaptéru lze bez problémů použít adaptér Topcad 0mm. Jen to bez ráfků nevypadá vzhledově moc dobře. Rozdíl v celkové šířce mezi HPI a Topcad (0mm) bývá zpravidla 5mm, zde to dělá 7mm, díky tvaru původního adaptéru.

Losi MRC osa

Losi Mini Rock Crawler má vzhledem k měřítku 1/18 opravdu malé osy a tomu odpovídá i jejich výdrž. Proto je lze doporučit pouze pro lehké modely. I přes menší robustnost disponují 12mm hexem a proto by neměl být problém použít většinu plastových 1.9 disků. Na 2.2 kola rovnou zapomeňte.

MRC osa s koly HPI Stock

Pozn.: Parádní kousek pro modely menších aut. Rovněž vhodné při stavbě menších měřítek. Šíře 155mm je naprosto bezkonkurenční. Pozor na nestandardní průměr poloos a nestandardní hexy.

Pozn.2: Vzhledem k výše uvedenému nelze bez úprav použít topcad adaptéry. Osa se díky utáhnutému ložisku neotáčí.

Losi McRC osa

Osy z Micro crawlera jsou v tomto srovnání trochu výjimečné. Hodí se především pro stavbu mikromodelů, ale dokážu si je představit i pod modelem ATV v měřítku 1/12. Používají malé 7mm hexy a speciální mikro kola. Zajímavostí jsou šnekové převody. Již na první pohled je na nich všechno doslova titěrné, proto lze očekávat, že snesou pouze lehčí zatěžování.

McRC osa v porovnání s MRC a Yota 1.9

Publikováno v: Recenze, Technika

Ještěd 2010 mýma očima

Na stejnou lokalitu jsme se chystali již potřetí. Loni jsme museli s termínem posunovat kvůli nečekanému přívalu sněhu, který se letos naštěstí nekonal a celá cesta byla suchá a sluníčko pálilo na říjen naprosto nadstandardně. Klasický čas a klasická místa. V devět sraz u McDonalda na Černém Mostě a přesun na parkoviště „Na Výpřeži“ odkud se začíná. Na parkovišti už pár lidí bylo a další dojížděli. Bylo jasné, že účast bude nadstandardní. A byla! Začali jsme modely rovnat do řady, pak do druhé a nakonec je jejich majitelé rovnali jak se dalo. Kolega Roman se snažil auta spočítat a došel k neuvěřitelnému číslu. Ve dvou řadách a ještě volné změti stálo uprostřed party lidí s vysílači opravdu neskutečných devětaosmdesát modelů. I kdyby se vzhledem k počtu a jejich pohybu Roman zmýlil přes osm desítek jsme se dostali a to je opravdu nečekaný výsledek. Kdy jsou začátky, kdy se nás sešlo deset, nebo patnáct a měli jsme z toho radost.



Pochopitelně se nedalo uspořádat jednu kolonu v takovém počtu, navíc jak je naším krédem byla to především pohodová akce, takže si každý mohl zvolit cestu kterou chtěl a odjet tempem, které jemu vyhovovalo. Tudíž se utvořili skupinky a modely zmizely v lese, nebo po silnici k dalšímu sjezdu. Naše partička volila cestu po modré turistické značce, kterou jsme znali z loňska a která je pro modely velmi atraktivní i přes poměrně dlouhý přejezd po silnici. Postupně s odlivem jezdců přes trochu problematický vstup na cestu nás zbylo šest. Tři modely Axial SCX, jedna MEX Truggy, jednou Suzuki Samurai na podvozku Losi Mini Rock Crawler a jednou nesmrtelné CC-01 od Tamiya. Dlužno poznamenat, že tento podvozek měl v první poměrně náročné fázi značné obtíže s ohledem na malou světlou výšku. Zajímavé bylo porovnání pneumatik. Zatímco Flat Iron – originální pneu na SCX se snadno zalepovaly blátem a pak začaly prokluzovat, na MEXu použité Dick Cepek Mud Country se v lese projevovaly výrazně lépe. Ovšem jakmile jsme se dostaly do kamenitých pasáží situace se výrazně obrátila v prospěch Flat Iron. Otázkou ovšem zůstává do jaké míry na převaze kupříkladu naší Toyoty měl vliv výrazně nižší hmotnosti proti MEX Truggy. Vynikající dojem zanechal Suzuki Samurai, respektive podvozek LOSI. Při vhodně volené cestě prcek uháněl bez jediného problému a zdolával jak rozbahněný, tak kamenitý terén až to bylo k neuvěření.



Po lesní pasáži s jehličím, potokem a blátíčkem jsme došli k širší cestě označenou turisty červenou značkou. Dá se říct, že ta je ta hlavní z Výpřeže na Ještěd. Jehličí ustoupilo kamení a skále. Je to trochu jiný styl a povrch, ale paráda. Nevýhodou této cesty, ostatně je to na Ještědu víceméně všude, je zvýšený pohyb turistů. Rozhodně však není bez zajímavosti sledovat reakce „nepostižených“ Někdo pochopitelně projevuje nadšení a zájem, ale jsou i tací, kteří se dokážou tvářit, že tam s naším koníčkem obtěžujeme. Samostatnou kapitolu by zasloužila poslední část cesty, která už je opravdu hodně náročná včetně několika schodovitých převýšení. Tady už jsou například CCčka opravdu v koncích a zdolat samotný závěr dokáží opravdu jedině auta vyšší konstrukce s dobrým křížením náprav a také vhodným obutím. Pozdvižení nahoře, kam se vřítilo tolik malých aut bylo pochopitelně obrovské. Uprostřed relaxační plošiny jsme utvořili velké parkoviště, nechali zájemce modely obhlížet a dali odpočinout nohám po náročném výstupu. Cesta dolů je pochopitelně snazší a rychlejší, přesto stejně zábavná. Pro sestup jsme zvolili stejnou cestu jako nahoru a pro letošek naposled si Ještěd maximálně užili.



Chtěl bych poděkovat všem, kdo neváhal a přijel aby naše rozrůstající rodina po třetí v řadě vyjela na tuto atraktivní lokalitu. Velkou poklonu zasluhují příznivci, kteří přijeli i z mimořádné vzdálenosti. Jen cestou tam víc než 250 km urazili jindřichohradečtí, přes dvě stovky kilometrů to měli kluci z Plzně, ale jednoznačný prim drží návštěva z východoslovenského Prešova. Jet na expedici sedm set kilometrů je opravdu obdivuhodné. Mimochodem tím tato akce dostala doslova mezinárodní význam! Takže díky všem a jen tak dál!

Fotografie jsem použil z alba uživatele JARMIL33. Děkuji a celé album ZDE

Celá diskuze k akci ZDE

Galerie fotografií a videa z akce ZDE

Publikováno v: Expedice

Model Hobby 2010

Celá akce se fyzicky začala rodit až bezprostředně před výstavou, kdy jsme v úterý postavili předváděcí polygon. Základem byla hlína, kterou zajistil Pavel (ve fóru Pajiki) doplněná pískem, štěrkem a detaily jako větší kameny, květiny, mosty, přenosný brod a podobně. Sypkého materiálu včetně hlíny nebylo dost, tudíž základem vyšších kopců, které lze na polygonu vidět, byly papírové krabice a polystyren, které byly hlínou jen pokryté. Všem, kdo se na stavbě podíleli bych chtěl poděkovat. A protože opravdu všem, aniž bych chtěl na někoho zapomenout nedá mi to a jednoho člena musím vyzvednout. Zmíněný Pavel aneb Pajiki. Nebýt jeho, pravděpodobně bychom se na výstavě neprezentovali vůbec, nebo v mnohem menší a především výrazně méně kvalitní míře. Věřím, že mohu nejen za server a za sebe, ale i za nás za všechny říct hodně nahlas: PAVLE DÍKY!!



Pajiki se totiž nejen naprosto skvěle zhostil role stavbyvedoucího u polygonu, ale po celou dobu výstavy to byl on, kdo s naprostým přehledem zvládal organizaci lidí, údržbu předváděcí plochy a mnoho dalšího co s takovou akcí souvisí. Bez jakéhokoliv nároku na odměnu, jen čistě ze vztahu k našemu společnému koníčku.



Poděkovat musím samozřejmě všem, kdo se zúčastnili stavby, ale i těm kdo v úterý třeba nemohli, ale alespoň jeden den si našli čas na předvádění vlastního modelu. Kdo se účastnil ví, že to po pár hodinách už nebylo zábavné poježdění, ale jak správně Dan „Deekay“ napsal ve fóru spíše brigáda. A kdo nějakou brigádu někdy zažil (asi spíše ti dříve narození) ví, že každá taková věc je spíš k vzteku…



Poděkovat zúčastněným bylo myslím slušnost a to nejmenší co mohu udělat. Ale kdybych se měl v bilanci výstavy podívat dále. Po proběhlé výstavě a vzpomínce na první jednání s pořadatelem se nemohu dosud zbavit smíšených pocitů a vzpomínce na takovéto pořekadlo o zpívání, ptáčkovi a jeho lapání. Všechno vám zařídíme! Podklad, kytky, detaily… Dále bezproblémový vstup pro všechny předvádějící, VIP vstupenky, vjezdové karty a mimochodem i stravu a pití. Co z toho byla pravda? Pavel se byl v týdnu před výstavou podívat na hromadu „hlíny“ co nám pořadatel nabídl. Nevím co přesně to bylo, ale s díky to odmítl a zajistil hlínu naší vlastní. Dlužno poznamenat, že nám pořadatel uhradil její dopravu na výstaviště. Detaily jsme si pořídili vlastní a na nic nečekali. Přestalo se o nich nějak mluvit. Dostali jsme tři vjezdové karty a šedesát pásek na ruku jako identifikaci vystavujícího. VIP vstupenky? Přestalo se o nich mluvit. Jídlo a pití pro předvádějící? Nevím jak o víkendu, ale věřím, že stejně jako ve čtvrtek a pátek. Ano i tom se přestalo mluvit, takže si našinec musel zajistit stravu sám a bohužel, když budeme upřímní, jediné co má nabídka pokrmů na výstavě dostatečně vysoké je cena. Kvalita rozhodně ne.

Co výstava nabídla platícímu návštěvníkovi? Bohužel v souvislostí s nekonečnou ekonomickou krizí od loňska přetrvává trend úbytku vystavovatelů, což pochopitelně jde ruku v ruce s poklesem návštěvnosti. Pořadateli se sice vždy povede jednu část haly naplnit stánky prodejců, ale takové ČVUT – nepochybuji, že se jedná o nějaké zajímavosti, ale patří to do haly prodejců na modelářské výstavě? Asi víc, než stánek vysloveně hraček. Pokud jde o modely prim nadále hrají vrtulníky. Spíše menší, než větší a čím více barevné a „hračkoidní“ tím lepší. Hip, hip, hurá „Made in China“
Standardní byla nabídka předváděcích ploch. Tedy samozřejmě vyjma jedné nové a té nejlepší 😉 Na bazénu se proháněly lodě, za sítí se zmítaly slow fly speciály a na kobercové silnici uháněly trucky jak americké, tak evropské. Zajímavostí byly modely německých kolegů, kteří pravděpodobně přijeli na pozvání hradeckých truckerů. Jednalo se o kamion MAN s návěsem „sklopkou“ a Liebherr v měřítku 1:4. Majitelé s modely v pravidelných intervalech objížděli výstaviště a vždy někoho vezli. Nejčastěji děti ve lžíci bagru, nebo i dvě dospělé dámy v korbě MANa. Mimochodem hmotnost tohoto modelu činní 360kg! Jedním slovem nádhera!



MODEL HOBBY 2010 je za námi a nebojím se říct, že jsme úspěšně prezentovali tento web a celou naší expediční „odbornost“ Co napřesrok? Uvidíme, výstava pro nás znamenala možnost zviditelnění, ale i jisté trable a spoustu práce, kterou nakonec nikdo neocení. Takže ještě jednou alespoň poděkování pro zúčastněné!

P.S. Fotky jsem férově ukradl 😉 z alb autorům, za což se jim omlouvám a zároveň děkuji, že jim to nevadí :-)

Alba o výstavě (asi ne všechna)
Stavba polygonu od PEDROKA a pár mých

Náš polygon v akci od:
STENLYHO
Deekay’s kámoše
Přesně nevím :-(
Leeho
Pedra
a to nejlepší nakonec!
profi fotograf

Publikováno v: Expedice, Trial

Moderátoři fóra první změny









Celá
ČR
Droxa Minotaur
Praha Leprasol Mikep
Noha
neortik
JM
SM
SVK
Frekvence na expe Minotaur
Galerie
Modely na expe Minotaur
High Lift Pajiki
CC Droxa Minotaur
Trail Finder
SCX Noha Droxa
MEX
Scale Mikep Milan008 Droxa
NON Scale Droxa
Mikro Milan008
AX Mikep
BERG Mikep
LOSI Milan008
WK
Cliff Mikep
CR Carlos46
Crawler Projekty Mikep
Elektro Minotaur
Pohony Pedro
Kola Pedro
Nápravy Pedro
Rámy Pedro
Dílna Pedro
Home Made Pedro
Freekec Leprasol Droxa
Market Carlos46 Droxa

Budu rád, když se ozvou další, nebo se už stávající a přihlásí se k dalším tématům. Snad jsem na nikoho, kdo se mi ozval nezapomněl. Pokud ano, ozvěte se mi prosím!!!

Publikováno v: RC4x4.cz