Právě je stř srp 23, 2017 5:16 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 03, 2010 10:05 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Strávil jsem spoustu, ale opravdu spoustu času hypnotizováním modelu... Prostě jsem na něj čučel ze všech stran a přemýšlel co a jak dál. Jak tuhle fázi nesnáším - s každým nápadem se najdou alespoň dva důvody proč to tak nejde. To je jako zaseknout se na mrtvým bodě u sudoku :?

Potřebuju uzavřít předek, jenže karoserie se na rám instaluje poměrně složitým způsobem, který znemožňuje udělat přední podběhy a vyztužení karoserie v jednom bloku ať už na karoserii, nebo na rámu. Tady se naplno projevují nevýhody toho co jsem si usmyslel (otevřené auto s co nejvíce reálným interiérem), protože prostě není místo vůbec na nic... Rozhodně by to nebylo možné bez té otevírací kapoty.

Došel jsem k podivnému zjištění - abych mohl udělat předek, musím začít nárazníkem. Nárazník chci udělat co nejvíce podle nárazníku co mám na velké auto (teda ještě ho na autě nemám, protože se dodělávají poslední úpravy). Sice je to jiný model Wranglera, ale výrobce dělá ve stejném provedení i na JK.

Musel jsem seříznout rám, aby kopíroval nárazník. Randál jako u zubaře :)

Obrázek

Nárazník tvořím z PSH, ale je to jen pracovní verze, skutečný svařím později z oceli. Nechápu jak jsem mohl trefit napoprvé tvar nárazníku u Discovery, teď se s tím peru nepěkně.

Obrázek

Mimochodem, za povšimnutí stojí, že nárazník je užší než blatníky. U velkého auta je až na roh blatníku. Rozdíl je způsobený tím, že model má o tolik širší blatníky - nárazník má rozměry skutečného...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 6:21 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Vzorový nárazník je hotový a jsem moc spokojen :wink: Nakonec se to povedlo jak tvarově, tak i konstrukčně. Až na držáky ok a vnitřní držáky k rámu bude celý nárazník vyřezaný z jednoho kusu plechu, pak naohýbán a svařen.

Obrázek

Také jsem vyřešil naviják a to navijákem RC4WD od Martina. Jsem zvědavý jak bude fungovat a jak dlouho vydrží. Velikostí je zhruba mezi 1/10 a 1/8 od 3Racing a pro JK je tak akorát. Z navijáku bude přes obrys nárazníku přečnívat pouze rolna a to ještě ne celá - tedy ideální stav :)

Obrázek

Z tohoto pohledu je dobře vidět úhel čela nárazníku a také držáky ok. Tak jako na nárazníku na velkém autě, tak i na tomto mám v záloze ještě malý bonus, jsem zvědavý kdo na to přijde :wink:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 6:26 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: ned dub 11, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 181
no teda snazil jsi se fakt paradni !!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 6:58 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1839
Bydliště: u Kolína
parádička...a co se bonusu tejče, tipnul bych to na takovou tu trubku jak se točí pod nárazníkem aby to nedrhlo vo překážky...

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 7:27 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 26, 2009 12:00 am
Příspěvky: 2354
Bydliště: Havířov
Taky jsem si tak říkal proč by tam byly ty díry.

_________________
-Axial - rám x-trail, el. Ezrun 35A, Ezrun 32T,
karoserie Homemade Cherokee.
-SCX Jeep JK = splašené trubky
-HPI - Blitz, 7,5T.
-Savage FLUX XL
-Firestorm
-LRP - S10 Blast Drift AMG
-Asso - SC10 4x4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 7:38 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 14, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 755
vyzera to pekne :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 8:16 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 29, 2009 12:00 am
Příspěvky: 838
Bydliště: Praha-Újezd
Toz peknej naraznicek ale co ty podlozky? To nemuze pouzit krabky od cigar jako ostatni a ne kraby od .38 :)

_________________
Jeep Wrangler na CCčku,LR Discovery I ve stavbě, Avia A31 Turbo 4x4 odložena na neurčito
http://trewor.rajce.idnes.cz
Hlava plná nápadů ale jsem moc línej je realizovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 8:19 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 24, 2008 12:00 am
Příspěvky: 5325
Bydliště: Holešárna
Jasně že bude rolna. :lol:

Nárazník sedí akorát. :OK:

_________________
FOTKY HERE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 9:26 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 58
Bydliště: Plzeň
Vypadá dobře. Řešil jsem téměř stejný problém, jak s nárazníkem. Prototyp jsem dělal z kartonu, ale ne na první pokus, ale asi na dvacátý, než jsem byl spokojen. Dokonce i rám jsem musel uříznout stejným způsobem. Domnívám se však, že naohýbat a svařit ho z jednoho kusu nejde. Sám jsem to dělal ze dvou. Výsledek je ovšem téměř shodný. Posílám nějaké fotky.

http://jf71.rajce.net/Plocha

_________________
JEEP JK
Mex-IV, motor 65z, dvourychlostní převodovka, reg.DSYS 35, servo Savöx
gumy Rok Lox 1,9.


Naposledy upravil zajoch dne čtv lis 04, 2010 10:27 pm, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 9:40 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Jóó, je to rolna :lol: Mám ji i na velkém, jsem zvědavý jak se s tím bude jezdit...

Obrázek

Nárazník bude z jednoho kusu plechu, který se jen naohýbá a svaří. To byla podmínka pro konstrukci, velmi to ulehčí práci při svařování (teda alespoň mně, protože na to moc šikovnej nejsem). Ostatně nárazník na Discovery jsem dělal také tak, pravdou ale je, že byl jednodušší...

PS: na podložení jsem použil první co bylo po ruce a mělo vyhovující tvary... Budu to pro příště zakrývat, abych nikoho nepobouřil :-p


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 10:11 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2652
Bydliště: Praha
To vypada moc pekne Harry, myslim, ze rolna by mela fungovat dobre, tesim se na dalsi postup.. :-)

_________________
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 11:01 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 28, 2008 12:00 am
Příspěvky: 5911
Bydliště: V Holomóci městě
Fandím tomu, leč si myslím, že rolna fungovat nebude, měl jsem ji na Mercedesu(a plánuju i na BBJ) a poznatek je takový, že musí mít větší průměr, protože překážky v terénu, potvory, nejsou scale, a malý průměr rolny se po nich nesveze ale naopak zapře, to je moje zkušenost, ale mohu se mýlit :wink:

_________________
bflmpsvz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 2:04 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
milan008 - popravdě řečeno, o té funkčnosti mám taky pochybnosti. Ale pořád si můžu říkat že "je to pěkný" a taky že "je to scale" :lol:

Dneska jsem se odhodlal začít s těmi podběhy, které mi trochu dělaly starosti. Aby se dala karoserie nandavat na rám, nemohou být na ni přidělány. Musí být přidělané k rámu. A ke karoserii prostě budou jen přiléhat. Co je ovšem trošku nešťastné, je tvar blatníku. A tak jsem si řekl, že vyzkouším nový postup (pro vás ne, ale pro mne ano) - a to tvarování PSH teplem... Jo jo, když vidím ty Liazky :OK:

Nakonec jsem zjistil, že je to docela dobrý, jde to pěkně a dá se tak dosáhnout tvarů, které bych jinak těžko udělal. Takže jsem natvaroval styčnou hranu podle karoserie a je to. Sice se mi to nepovedlo tak jak bych chtěl, ale kašlu na to, kitovat to nebudu (natož dělat znovu), je to přeci jen podběh, no né?

Obrázek

Zvrchu mi to začíná pěkně oddělovat prostor pro elektroniku od kol a nečistot od nich cákajících :P

Obrázek

PS: tak mi asi dochází trpělivost, či co - ale už podruhý jsem se smířil s něčím, co se mi tak úplně nepovedlo :OHNO:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 6:51 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Tak jsem se s tím nakonec nesmířil a ty zatracený podběhy jsem vykitoval... A když už jsem v tom byl, tak jsem udělal i středovou konzoli.

Obrázek

Tu ruční brzdu jsem takhle nechal schválně, chci vyzkoušet čeho se dá docílit pomocí barev :wink:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 6:55 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 468
Bydliště: Karlovy Vary
Pěkný ale automat???

_________________
Mex-I Defender 90
Mex-Hilux PRO Yota
Mex-II D-110



http://reddevil.rajce.idnes.cz/reddevil_2006-2010/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.