Právě je stř srp 23, 2017 5:14 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 3:33 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: úte lis 02, 2010 12:00 am
Příspěvky: 13
Bydliště: Trnavá Hora
Nádhera :FINE: :SUPER: :hura: 8o


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 4:38 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 28, 2008 12:00 am
Příspěvky: 5911
Bydliště: V Holomóci městě
Hlavní baterka bude přístupná bez nutnosti sundávat kastli?

_________________
bflmpsvz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 7:42 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Ano, baterie bude přístupná z venku autíčka bez manipulace s karoserií. Prozatím přemýšlím nad dvěmi variantami, u obou počítám s tím, že baterie bude vodotěsně ochráněná.

Dnes se mi podařilo ještě dodělat držák rezervy, který je podle velkého auta.

Obrázek

Celý zadek autíčka vypadá takto. Ta rezerva vypadá obrovská, to je tím, že na autíčku jsou pneumatiky, které by rozměrově odpovídaly přibližně 40¨gumám... Což o to, takto veliké gumy se vyrábí, ale je to už skoro "monster truck" :lol: Příští JK který budu stavět bude odpovídat zhruba 37¨pneu, což je poměrně běžný rozměr na JK...

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 10:33 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Dnes jsem přemýšlel nad změnami v podvozku a dal nové (krásnější :lol: ) kryty diferenciálů.

Obrázek

Při této příležitosti jsem koukal na zuby v diferácích a musím říct že nejeví vůbec žádné známky opotřebení, všechno je jako nové :tleskam:

Obrázek

Vůbec mne překvapuje, že na tyto nápravy se tu objevilo tolik stížností a nářků. I klouby na poloosách přední nápravy jsou naprosto bez známek opotřebení. Model má najeto asi 15 hodin a má za sebou "crashtest" :lol:
Háček asi bude v tom, že nápravy mám hliníkové a ne plastové. Poloosy jsou v nich XVD. Celý model nemá v podvozku žádné plasty a je tedy těžší než ty s plastovými díly. Další váha navíc je díky celému ochrannému rámu který i když není celý vidět, tak je docela rozsáhlý a patřičně těžký. Myslím že toto JK je jedno z nejtěžších. A i přesto je doposud zcela bez závad a problémů...

Co mne ale trochu zlobilo byly tlumiče. Jednak že se zasekávají (jako když se přilepí tlumič uvnitř a potřebuje trochu pomoci aby zase fungoval jak má) a také díky váze modelu při plném propružení docházelo k takovým rázům a ranám, že jsem na to neměl morálku... To jsem nakonec vyřešil silikonovými dorazy. Ty zcela odstranily kovové rány a najednou je model klidnější a jízda hladší...

Obrázek

Po "crashtestu" na podvozku nedošlo vůbec k žádnému poškození, což mne upřímně překvapilo. Jediný problém se časem vyskytnul s tím, že se povolují dva šroubky na uchycení držáku linků na zadní nápravě. Lze to řešit zakápnutím závitů lepidlem, ale asi to uchycení budu muset z prostorových důvodů předělat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 10:51 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 25, 2010 12:00 am
Příspěvky: 769
Bydliště: Banska Bystrica SK
rozchodenie tlmicov.Pomoze vybrat 1 silikonovy O-ring z tlmica.Pripadne ak ho nemas naplneny olejom(len namazany)tak vyber oba O-ringy.Sposobuju velky odpor na to aka tam je pruzina.

_________________
SCX10 jeepJK


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob pro 04, 2010 7:21 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
S tlumiči jsem zkoušel leccos, včetně popisovaného, ale vždy to mělo nějakou vadu na kráse... Pro příští auto chci zkusit jiné.

Dnes jsem se zase dostal k nějaké práci. Pořádně jsem srovnal ochranný rám a přidělal zpět ulomenou příčku. Z toho jsem měl docela obavy, protože plastové "sloupky" jsou velmi blízko a tak jsem se děsil, že vysokou teplotu ten plast nezvládně. Oddělit ho od mosazné příčky se mi ho nepodařilo, drží to dohromady jako deset čertů :twisted: Takže jsem to risknul a sletoval to cínem a transformátorovou páječkou. Zároveň jsem se pokoušel rám chladit tam kde je plast - někdy mi tak pět, šest rukou chybí :lol: Nakonec to dopadlo dobře a bez poškození, což jsem už ani nečekal...

Obrázek

A potom došlo na to, na co se vůbec netěším. Musím udělat sloupky a prahy a to si žádá začít panty ode dveří. A ty se musí pořádně napasovat, později už s tím nehnu. Je to zdlouhavá piplačka a nebaví mne to :evil:

Obrázek

Dveře budu dodělávat až někdy ve vzdálené budoucnosti, ale ty panty bych dodatečně udělat nemohl...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 11:26 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Konečně jsem doladil systém zavírání a zajištění dveří. Tomu jsem musel přizpůsobit i rozměr a tvary prahů a sloupků, které jsou trochu odlišné od originálu. Také jsem nakonec došel k tomu, že "zámek" nebude na každých dveřích jen jeden, ale hned dva. Jeden by bohužel nedokázal dveře udržet v požadované pozici při našem dovádění v terénu. Nicméně už vím jak na to, takže u příštího autíčka už bude stačit jeden a celý zámek bude o něco reálnější.

Celé jsem to dělal několikrát, protože to pořád nějak nebylo ono - no měl jsem fakt blízko k tomu to celé rozšlapat :twisted:

Obrázek

"Zámek" je jednoduchost sama - dva neodymové magnety. Jeden je ve sloupku a protikus bude ve dveřích. Tyto magnety jsou velmi malé, takže je jakž takž možné je schovat a nevypadá to nějak divně. Od mechanického zavírání dveří jsem upustil, protože tyto magnety budou držet dveře zavřené podle mého lépe a hlavně není co by se na tomto systému porouchalo či rozbilo při nějakém karambolu. Maximálně se může odlomit nebo tak něco - no tak ho zase přilepím a je to :wink: Jo jo, v jednoduchosti je krása 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob pro 11, 2010 7:47 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Tak jsem si naivně myslel, že dveře budu moci dodělat až někdy v budoucnu, jenže nee... Abych mohl udělat pořádně panty a "zámky" na karoserii, musím je udělat i na dveřích a vzájemně to spasovat.

Na dveřích jsou panty zcela jednoduché - využil jsem (tak jako u kapoty) krásné a modelové panty na dveřích, vyznačené už od výrobce karoserie. Jen poupravit, vlepit čep a je to :wink:

Obrázek

Bohužel, jak jsem už napsal dříve, musím použit dva "zámky" z neodymových magnetů. Problém je v tom, že se karoserie mírně zkroutila při jejím spojení s ochranným rámem. No jo no, poučení pro příště :roll: Magnety jsou poměrně malé a lze je tak vcelku slušně zapustit do prahů a do dveří. Dveře budou samozřejmě silnější, včetně čalounění a vnitřní kliky - tak jako u velkého auta. A tak se ty magnety na dveřích také docela ztratí...

Obrázek

Celkově se tedy karoserie začíná blížit tomu, co jsem měl původně v plánu. Navíc bude i nasazovací střecha. Otevírací kapota se maximálně osvědčila a to i z funkčního hlediska. Dveře jsou už jen designová záležitost. Přemýšlel jsem i nad otevíracími zadními dveřmi, ale to jsem nakonec zavrhnul, protože je na nich držák rezervy a rezerva a jejich panty a systém zavírání by musel být hodně bytelný. Takže tohle až příště :P

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob pro 11, 2010 8:09 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4457
Bydliště: Kladno
Joo, tak tohle je parádnička.. :tleskam:

_________________
Lee's - Frames official e-shop - Jakub
AWayOfLife - Jeep JK
Rajče gallery - Lee93.rajce.net | Lee's - Frames official website - lees-frames.cz | FaceBook group - Lee's - Frames


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 2:51 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
V týdnu jsem byl na návštěvě u Martina (RCModelex) a přivezl jsem si pár dílů :P

Vyhodil jsem R2 převodovku, která jednak hlučí a hlavně se mi tohle uspořádání prostě vůbec nelíbí a nahradil ji T1 přídavnou převodovkou. Tak jak to v podstatě je u velkých aut :wink:

Obrázek

Motor s převodovkou se tak přestěhoval pod kapotu, kam ostatně patří. Také jsem si přivezl nové kardany (ty původní se mi nelíbily) a nové tlumiče na zkoušku...

Obrázek

Takže můžu pokračovat, protože díky jinému uspořádání pohonného systému dojde i ke změnám na karoserii.

PS: Ta R2 převodovka je na prodej 8) I původní kardany.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned pro 26, 2010 8:11 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Tak jsem na autíčku makal docela dost, ale nikde to není vidět :lol:

Jednak jsem dodělal uchycení předních podběhů ke karoserii (nakonec tato varianta...) a karoserii konečně oddělil od šasi. Předělal jsem hnací systém a tlumiče s pružinami a kardany. Co je super, je že model má konečně tu správnou rychlost (byl jako šnek) a všechno funguje. Co už je ale horší, že ta převodovka na motoru (HPI) dělá kravál... To je neuvěřitelný, já snad nebudu mít normální auto :| Zkusím ji rozebrat a přijít na to proč to zatraceně dělá...

Na karoserii skáču od jedné drobnosti ke druhé, protože musím vždy čekat až každá drobnost zatvrdne. To je nekonečný... Co mne ovšem zcela znechutilo - tunel s řadící pákou. Je to vyřezané z původního interiéru, ale z boků byly veliké díry. Ty jsem zaplnil PSH, které jsem přilepil modelářským lepidlem na plasty a z obou stran jsem spoj ještě pojistil rozpuštěným PSH (kaše z PSH v toluenu. Některé spoje PSH takto vyztužuju abych měl jistotu a drží to pak opravdu fest). Nechal jsem několik dní vytvrdnout, pak překitoval autotmelem a po vytvrdnutí přebrousil a přestříkal plničem. Výsledek byl perfektní (foto jsem tu začátkem listopadu dával). Co mne ovšem zcela šokovalo je to, že se ten mizernej krám po dvou měsících rozpadnul!!! Na jedné straně samovolně praskl spoj mezi PSH a plastem! Celkově ty vlepené díly z PSH přestaly držet v tunýlku. Ten díl mi ležel dva měsíce na stole, aniž bych se ho dotknul a najednou tohle, no nechápu... :-(

Obrázek

Dnes jsem dělal zadní sedačku, která je částečně opět z původního interiéru a zbytek je dodělaný z PSH. Po té hrůze co se mi stala s tunelem jsem se rozhodl pro jiný způsob lepení. Lepím to k sobě vteřinovým lepidlem a zevnitř zalévám tavnou pistolí. Zvenku pak budu muset tmelit (abych docílil dobrých přechodů a oblých ploch) a zkusím použít nový tmel co jsem si přinesl. Je to Miliput, dvojsložkový tmel. No uvidíme... Snad to nebude zase průšvih :roll:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: JK 1.9 open
PříspěvekNapsal: ned pro 26, 2010 8:23 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 01, 2010 12:00 am
Příspěvky: 1991
Bydliště: Louny
a tu převodovku si zkoušel jenom na samotném šásku bez boudy

_________________
člen RC Truck trial klubu Praha
Liaz 4x4 (prodaná)
Oshkosh MTVR
Suzuki Samurai offroad trial
http://mara126.rajce.idnes.cz
http://www.youtube.com/channel/UCi1VvKk ... ature=mhee
SKYPE: mara.126


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned pro 26, 2010 8:23 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
té převodovce od HPI prý pomůže naplnění vazelínou a pořádně.....dost to utlumí hluk

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned pro 26, 2010 8:55 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 23, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 173
Převodovku (teda obě, taky diferáky) jsem naplnil vazelínou hned než jsem to celé vůbec sestavil. Nicméně, mimo zvuků se ta převodovka za zhruba 3 minuty ježdění také docela rozpálila... Musím to rozebrat a zkouknout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned pro 26, 2010 9:05 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Hrádek nad Nisou
ja ji mam docela tichou chyba bude nekde v matrixu tady je odkaz na manual nevim jestly ho mas http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87634

_________________
Holídajka
http://gluck.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.