Právě je pon pro 18, 2017 5:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Pevná náprava vs. nezávislé zavěšení
pevná 79%  79%  [ 19 ]
nezávíslé 21%  21%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 24
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pevná vs.nezavislé ???
PříspěvekNapsal: úte lis 01, 2011 12:52 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 991
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )
Zdravim, chtěl bych se zeptat na váš názor i důvod v čem je podle vás lepší : Buď pevná náprava nebo nezávislé zavěšení kol . Mám v plánu projekt přes zimu a chci to stavět tak aby podvozek měl nezávislé z.k. ale vnucuje se mi pořád otázka jestli to bude mít takovou průchodnost terénem jak pevná.Můj názor je že nezávislé z.k. má lepší průchod terénem protože diferencial je umístěnej nad ramenama a ne v přímce jak u pevné nápravy, tudíž lepší průchod.Navíc i to že každé kolo peruje zvlášť.. Co jsem si všiml tak dosti z vás má model na pevných nápr.Tak si říkám pořád jestli epvná či nezávislý je lepší...No nevím , napište názor prosím :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: úte lis 01, 2011 2:05 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 22, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1260
Bydliště: Praha 6 - Dejvice
Je sice pravda, že všude jsou jen tuhé nápravy, je to většinou až na některé vyjímky "scale" - hodně offroadů 1:1 má tuhé nápravy. Některá auta, myslím, že třeba LR Discovery má nezávislé zavěšení na ramenech, i když se tu často objevuje na tuhých nápravách.
Potom asi dost záleží jak máš dlouhá ramena ( jak hodně se to rameno dokáže zdvihnout - propružit )... Např šestnáctinky od traxxasu mají dlouhá ramena, proto mi přijdou pro přestavbu jako dělaná...

_________________
FORD FOCUS FAN
Nic nemám :) jen okouním :)
http://dave-rc.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 01, 2011 2:47 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1844
Bydliště: u Kolína
Hodně je znát i to, že u nezávislýho zavěšení je sice v klidu diferák nad úrovní osy kol, ale při propružení a křížení už to neplatí, a diferák klesne...u pevnejch je ta vejška pořád stejná...navíc pevný nápravy fungujou jako páky, když se jedno kolo zvedá, druhý to tlačí dolů do kontaktu s povrchem...
Obecně mi připadá, že na pomalý ježdění ala trial a tak sou lepčí pevný, na svižnější jízdu terénem pak zas vedou nezávislý.
No a aby to bylo úplně jasný, dobře vyladěný nezávislý můžou bejt lepčí, než blbě vyladěný pevný a samozřejmě i naopak...takže bych se řídil nejspíš předlohou a pokud to bude prototyp bez předlohy, tak tim,co tě víc láká...

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 01, 2011 11:29 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 13, 2009 12:00 am
Příspěvky: 380
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
V rc trialu,pokud můžu soudit podle aut z Plzence,se občas líp chová auto s nezávislýma nápravama a někdy zas je to lepší s pevnýma.
Záleží na předloze,těžišti modelu,co od auta očekáváš a podobně.Je toho až moc na takový prcky.:-)

_________________
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 02, 2011 3:58 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4695
Bydliště: Krnov/Brno
No všeobecně tuhé nápravy maj o dost lepší křížení, což je docela podstatný faktor. Záleží fakt co od auta očekáváš - nezávislé je lepší na silnici nebo rychlou jízdu terénem. U tuhé se totiž nerovnost přenáší na obě kola, u nezávislé na každé kolo zvlášť. Velký vliv na světlou výšku a průchodnost má taky velikost kol. Ale všeobecně jsou tuhé nápravy v terénu (trial) mnohem lepší, samozřejmě i v reálu.

_________________
!! RC AST - C3 2017 !!
Moravské ex-ŘEDITEL end Mistr Moravy 2016
#RTR.CZ TEAM DRIVER

Prostě kluk, co má STYL.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 02, 2011 9:26 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 991
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )
Mám v plánu vlastní šásko ,nezávislé zavěsení kol,rozvodovka (nebo upravena převodovka z axíku) a tří kvalt Tamiya převodovka.Něco podobného jak tu dělal Hummry Nguyenerik .. Ale pořád přemýšlím že bych na to chtěl posadit kabinu Tatry,což s pevnejma nápravama by se mi moc nelíbila.Když neklapne Tatra tak i Discovery má v reálu nezavislé z. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 02, 2011 10:29 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4695
Bydliště: Krnov/Brno
No zajímavé dilema Tatra vs. Disco :lol: Discárna má nezávislé vpředu i vzadu, ale jen třetí generace. První i druhá má obě tuhé, i když ty jako RC asi nikdo nemá ...

_________________
!! RC AST - C3 2017 !!
Moravské ex-ŘEDITEL end Mistr Moravy 2016
#RTR.CZ TEAM DRIVER

Prostě kluk, co má STYL.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 02, 2011 10:38 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 991
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )
Když bude peníz tak bude Tatra,když ne tak mam trojkovy Disco :-) a tuším že tu někdo má Disco 1. či 2. generace na pevných, z psh - homemade :) (ale myslím že to byla jednička béžovohnědá)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2011 12:07 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 22, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1260
Bydliště: Praha 6 - Dejvice
Tak pokud se dobře udělají, dobře obšlehnou ramena, tak si myslím, že i na ramenech se dá vyvinout pěkné křížení... Jezdil jsem s e-revem s krásně dlouhýma ramenama, a téměr zamknutým diffem hodně v terénu a i na 1/16 auto to nebylo vůbec špatný...

:wink:

_________________
FORD FOCUS FAN
Nic nemám :) jen okouním :)
http://dave-rc.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 07, 2011 10:55 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 12, 2011 12:00 am
Příspěvky: 400
Bydliště: Stráž nad Nežárkou
Myslím že je zbytečný srovnávat v průchodnosti pevnou nápravu a ramena. PEvná vede na plný čáře, ať de o trial nebo obyč ježdění v terénu i naše expedice, jen si srovnej SCXko a TAčko. A je to jasný. Nechci rozvířit hádku, ale trial se fakt jezdí na tuhejch. Defendery, Patroly, Samuraie, Wranglery a speciály to jsou asi tak nejčastější auta. a Všechny na dvou tuhejch. Prostě jednoduchý, pokud chceš plnohodnotně užívat terén dát si sem tam i triálek tak svohně posazený tuhý nápravy který nebudou nijak vysoko a stačej ti 1,9kola jsou správná volba, pokud by tě spíš lákalo rychlejší svezení ala rally typu dakar atd..., ale v terénu tak použij vhodný ramena.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.