Právě je pát pro 15, 2017 3:45 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2015 5:44 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
Ahoj. Stavím model rally škodovky 1:10 a potřeboval bych pomoct s výběrem vhodného diferenciálu. Velice se mi líbí tento set, kde je komplet diferenciál, hruška a ložiska. Obal bych nepoužil. http://www.rcm.cz/produkt/Diferencial-k ... cku-i46505 V obchodě byly tak hodní, že to přeměřili, ale bohužel je moc velký. Na výšku prý má 49mm, z čehož usuzuji, že průměr velkého kola diferenciálu bude kolem 45mm.
Ptal jsem se i na tento set, který je podle fotek bohužel bez ložisek. http://www.rcm.cz/produkt/Soukoli-difer ... ada-i26838 Ale už mi nikdo neodpověděl.

Prostor mám pro oběžné kolo průměru 30mm. Pokud bych ještě lehce upravil kastly, tak bych tam možná mohl dostat průměr až 35mm.

Auto bude mít v plné zbroji asi 1,5 až 2kg a nebude to žádný trhač asfaltu, ale i tak bych rád dif s kovovými koly.

Nevěděly by jste o něčem vhodném?

A tadyto je moje fáro -> Kamen.skodateam.cz

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2015 6:42 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 26, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1842
Bydliště: Praha, Kladno
S diferákem ti neporadím, ale ten model je excelentní. Až mi skoro přijde škoda to pak obalit karoserií.

_________________
2,4 Ghz
http://zaxcz.rajce.idnes.cz/
http://modelmarket.cz/detail/?product=6 ... 600&list=1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2015 2:02 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 332
Bydliště: Kraslice
model je parádní!
s diferenciálem bych ti poradil z tamiya náprav, hlavní kolo má 28 max 30mm(můžu změřit přesně kdybys chtěl)
tohle bys pak potřeboval:
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... 455002.htm
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... 804180.htm
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... cialu-.htm
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... tamiya.htm
a poloosy:
http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... sa-a-b.htm
nejsou ty oz. kola sice kovová ale vydrží tahat 5 kg auto v terénu a ostřejší jízdy(prudké brždění,rozjezdy,hrabání)
měnil jsem cca po 2 letech víkendového ježdění


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2015 6:05 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 27, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 848
Bydliště: Česká Lípa
Neuvěřitelný, excelentní, nemám slova :hura: :hura: :hura: .
Držím palce at se zdaří dovézt do konce :FINE: .

_________________
http://rcivandr.rajce.idnes.cz/
http://ivandr.galerie.cz/5597378-rc-modely
1:10 AXIAL SCX-10 HONCHO
1:10 AXIAL SCX-10 Jeep Wrangler
1:10 Ansmann Mad Rat 2WD buggy

Banda Team


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: ned bře 29, 2015 11:12 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
Díky jsem rád, že se vám to líbí.

peterrc: diferenciál vypadá docela dobře, ale podle fotek soudím, že je určený do pevných náprav. Sice jsem se chtěl vejít do 500, ale asi ani to by mi nevadilo. Jen teda asi by to potřebovalo víc úprav než jsem si představoval. kde jsou umístěna ložiska? jakým způsobem je vyřešena aretace poloosy v diferenciálu? Jaký průměr má poloosa? v těch co jsem postoval to asi bude tak, že je ta osička pevně spojena s ozubeným kolečkem v difu a ložiska jsou umístěna na obalu difu, ale tady nevím.
Tady je fotka jak by měl vypadat spodek modelu. http://www.renovak.cz/editor/image/stra ... ek_103.jpg
Na výstupu difu potřebuji jen kousek osy kam přidělám unašeče poloos.

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: ned bře 29, 2015 8:29 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 332
Bydliště: Kraslice
jo je do pevných náprav, to mě nenapadlo, já četl rozměr tak se mi hned vybavil tenhle..
ložiska jsou pak v nápravách a pooloosy (5mm)drží díky seegrovkám. při tvý šikovnosti by sis s tím ale určitě poradil
nebo hledat diferenciál do 1/16 traxxas,ten by mohl být malej a to auto má nezávislý zavěšení


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob dub 11, 2015 7:17 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
peterrc: Sqěle, díky za tip. Ten traxxas je přesně to co jsem hledal. Už ho mám doma. Průměr velkého kola je 23,65mm. Převody a osy jsou z kovu boční kryty plastové. Provedení je velice solidní.
Jako malý capart jsem dostal autíčko na dálkové ovládání. Vyblbnul jsem se stím strašně. A dif to mělo plastový a auto furt jezdí a už je to 20let, tak si myslím, že tento dif bude absolutně nesmrtelný.

Ještě se zeptám na jednu takovou maličkost. Čím je vhodné ten dif naplnit? Protože tohle co stavím je můj vůbec první model, tak s tímhle nemám absolutně žádné zkušenosti.

Obrázek

Obrázek

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob dub 11, 2015 9:01 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 24, 2008 12:00 am
Příspěvky: 5333
Bydliště: Holešárna
Diferáky se plní spec silikonovejma olejema s různou hustotou.Čím hustější,tím větší svornost,je to jako částečná uzávěrka.Některý jsou do tlumičů,tak vyber dobře: http://www.mz-racing.net/229-oleje/

_________________
FOTKY HERE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob dub 18, 2015 6:23 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
cores: nevěděl jsem, že jde takovýmhle způsobem upravit svornost difu. to je paráda.

Potřeboval bych ještě poradit s volbou převodů a s motorem. auto bude mít do 2kg maximální rychlost chci kolem 20kmh stejně tyhle auta víc než 200kmh nejezdily. Místa na motor je habaděj. takže asi velikost 540 nebo 480? ale spíš bych radši menší. nechci aby to mělo velkou spotřebu aby to vydrželo chvíli jezdit.
co jsem si tak počítal tak převod difu je 2,6, když jsem dal mezi dif a motor ještě jeden převod 2,6, tak při průměru pneu 60mm a rychlosti 20kmh mi vycházejí otáčky motoru cca 12000. minimální rychlost kterou chci aby to bez problémů zvládalo je 0,5kmh a při té jsou otáčky cca 300. pohybuji se v nějakých realných hodnotách? měli by jste pro mě nějaký tip na vhodný motor?

Dík K

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: sob dub 18, 2015 8:18 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1679
Bydliště: Količín
Koupil jsem stříďák 21,5 T, točí 12560 ot při 7,4 V od LRP. Ale převod ani ne 1/7 je bída. Rozhodně bych ten druhý převod zvýšil aspoň na 1/10, aby ses dostal na 1/26. S větším převodem budeš mít nižší spotřebu i s výšeotáčkovým motorem.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: ned dub 19, 2015 9:58 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
No ale s převodem 1/26 budu mít, při rychlosti 20kmh, otáčky na motoru cca 46tis. A to mi přijde dost drsný. Nebo autíčkový motory tohle dávají?

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: pon dub 20, 2015 4:36 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1679
Bydliště: Količín
Ano, máš pravdu, omlouvám se. To jsem se sekl. Ale stejně bych převod trochu zvýšil i otáčky motoru, aby se motor co nejmíň zatěžoval. Přepočítal bych to aspoň na 16500 ot/min,to odpovídá 17,5 T motoru.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2015 7:34 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
Díky za rady. Jsem i trochu přemýšlel o 2 rychlostní převodovce, a podle toho co píšeš by to mohla být dobrá volba. sehnal jsem nějaký motory odpovídající asi 370 velikosti, v tom označení se moc nevyznám. tak je proměřím a vyzkouším třeba budou fungovat. uvidíme.

mám ještě spoustu otázek, a už konečně mám zavedený internet, tak se těšte na další lama otázky. :oops:

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2015 9:17 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 141
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
Zatím to vypadá parádně. :tleskam:

370 motorek se mě zdá dost malej (nevšiml jsem si v jakým to máš měřítku).

Docela dobře se dá použít motorek i s dvourychlostní převodovkou z akuvrtačky - záleží kolik tam máš místa a co se ti podaří sehnad, některý akuvrt. mají 540 motorek. Mám to vyzkoušený v jednom modelu a funguje to parádně ( akorát se nedá řadit za jízdy :-( )


Možná by ti pomohl na výpočty převodů a rychlostí tenhle prográmek http://www.calcrc.com/indexcz.htm

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: pomoc s výběrem vhodného diferenciálu
PříspěvekNapsal: pát kvě 08, 2015 8:57 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: ned bře 15, 2015 6:57 am
Příspěvky: 7
Ahoj díky mrknu na to. Já si udělal pro výpočet takovou větší tabulku v exlu kde mám převodový poměry rychlosti a otáčky motoru.
model je poměrně malej. délka je 42cm. měřítko 1:10. protože škodovky mají obrovskej motorovej prostor, tak mám opravdu hodně místa. na délku mám prostor 55mm.
chtěl bych uspořádání motor-diferenciál-převodovka (bráno od zadní části auta). pak bude trochu problém s místem pro převodovku. pokud bych udělal uspořádání motor-převodovka-dif, tak bych se s převodovkou vešel lépe, ale zase na úkor velikosti motoru. motor nechci moc výkonnej, chci to udělat co nejvíc věrný předloze, takže aby to mělo výkon odpovídající tak 250koní ve skutečným autě. a to asi splní jakýkoliv elektromotor.
mám tu elektromotor asi velikost 540 ze staré tiskárny. má necelých 200g, což mi přijde dost. ale odebírá asi jen 50mA naprázdno a při plné zátěži asi 1,5A. to by mělo výhodu v dlouhé výdrži baterek a nevýhodu v akceleraci odpovídající standartní 110r.
pak jsem sehnal 2 rozbitý akušroubováky. v obou jsou motory asi 370 a dvojitá planetová převodovka s převodem 9x9, což by odpovídalo otáčkám motoru asi 14000ot/min. ale ty jsem ještě neměřil.

_________________
Kamen.skodateam.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.