Právě je pon pro 18, 2017 3:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 8:16 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 671
Bydliště: Litvínov
To je, ale problém nejspíš vyřešen. Nedalo mi to a ještě jednou jsem rozhodil převodovku. Všiml jsem si, že ty výstupy na kardany nejsou stějně, ale jsou o šroubek hozený, takže jsem to srovnal. Pak jsem šel hledat novej koenc na kardan, povedlo se mi jeden najít, už poslední. Tak jsem to pošéfoval, namontoval a šel vyzkoušet. Zatim to drží a musim říct, že jsem ty kardany nešetřil...

_________________
Legenda zvaná Plísňák cabrio
HAJZLTEAM
+ ještě nějaký rychlý mrchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 4:07 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
Čau, vysvětli prosím větu " o šroubek hozený " něják jsem nepochopil z popisu, co tam teda bylo špatně.
Díky.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 7:51 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 671
Bydliště: Litvínov
Pokusim se ti nějak vysvětlit. V rozvodovce máš TOHLE a táš sešroubovaný skrz oz. kolečko. Jak máš na těch výstupech ty plošky, tak nebyly stejně, ale o 60° pootočený (o šroubek jinak) a to mi dělalo tu neplechu.

_________________
Legenda zvaná Plísňák cabrio
HAJZLTEAM
+ ještě nějaký rychlý mrchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 7:59 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
Jasně, už ti rozumím, ale taková blbost opravdu způsobuje, že ti praská kardan? :roll: Mám dost velkou představivost a strojní vzdělání, ale nemůžu si vybavit důvod, proč by kvůli tomu měl praskat kardan.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 8:47 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 671
Bydliště: Litvínov
Já si to taky nedokážu představit, ale opravdu to tak bylo. Většinou prasknul na rovině, žádný zablokovaný kola, nic. Klidně se poptej Stiifiiho, ten u toho praskání vždycky byl...

_________________
Legenda zvaná Plísňák cabrio
HAJZLTEAM
+ ještě nějaký rychlý mrchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 8:55 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
Zřejmě tam docházelo k cyklickému lomu. To pak stačí malo.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 9:00 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 671
Bydliště: Litvínov
Cyklický lom, to je na mě dost odborný. Můžu poprosit o překlad pro nestudovaného(zatím) uživatele?

_________________
Legenda zvaná Plísňák cabrio
HAJZLTEAM
+ ještě nějaký rychlý mrchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 9:17 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
Cyklický, nebo taky únavový lom. Často opakované zatížení vede k porušení součásti při podstatně menším napětí (sile, namáhání), než je maximální napětí nutné k jejímu přetržení (rozlomení, zlomení, prasknutí) při spojitém nárůstu zatížení. Následkem koncentrace napětí a deformace dojde k propojení drobných prasklin a tím ke vzniku malé povrchové trhliny. Trhlina se šíří dovnitř krystalu materiálu a dále se zvětšuje, což je pro lidské oko nepostřehnutelné, až dojde po určitých cyklech (v našem případě jsou to otáčky kardanu) k tak velké vnitřní prasklině, která překročí mez pevnosti zbylého homogenního materiálu a následné deformaci. Takový lom se pak jeví na světle hladký a jako by půlkulatý. No, ve skutečnosti je to ještě mnohem víc složitější, ale do toho už bych nazacházel. Snad jsem to napsal trochu tak, aby se to dalo pochopit.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 9:54 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 671
Bydliště: Litvínov
Je to srozumitelný. Asi to bude i ten důvod praskání, očko bylo vždycky v prasklině hladký.

_________________
Legenda zvaná Plísňák cabrio
HAJZLTEAM
+ ještě nějaký rychlý mrchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 08, 2011 10:47 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 12:00 am
Příspěvky: 73
Bydliště: Zvolen
Bohuzial pri vcerajsom jazdeny to prasklo aj mne auto stalo na zadnej naprave a zrazu to puklo.Chcel by som vediet ako si to opravil a cim si to zlepil lebo tie krize mam nahradne ale len tie predky.Uz som sice objednal noryto ale zatial kym mi to pride aby som bol pojazdny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 08, 2011 12:30 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 24, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1056
Bydliště: MORAVA
Jakým způsobem je kardan upevněnej - zajištěnej na vývodu ??
Je to klasicky jedním červíkem dotaženým na plošku na hřídeli ??
Axíka nemám , tudíž nevím :-p ale mně tak napadá úplně humpolácká myšlenka ...........
jestli by to nemohlo být daný dosedacíma plochama červíků - nemáte tam červík se špičkou , nebo oválným koncem ??
Jakou dosedací plošku zajišťovacího červíku mají ti co Vám praskaj a jakou ti co jim nepraskaj ??

_________________
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 09, 2011 5:28 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 438
Bydliště: Poprad city SVK
Najzranitelnejšia časť na axiale sú práve výstupy na kardany a kardany plastové . Ja za čias osemkolky som to lámal na počkanie . Tak som jedného krásneho dňa pozháňal celokovové ozubené kolo s výstupmi na kardan ( 1ks) a potom kovové kardany a dočasne bolo po probléme . Na SCX 10 sa mi dosť osvedčila tá spojka , ktorá v najťažších situáciách zachránila celé prevodové ústrojenstvo a aj kardany

Ale nedokážem si vysvetliť ako je možné aby sa bez sebemenšej záťaže kardany porúčali je to záhada :?: :!:

_________________
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.