Právě je pát pro 15, 2017 8:36 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 221 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 8:44 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 20, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4278
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Ještě se zeptám, zadarmo? Je to úctyhodný počin ale nejde těm lidem spíš o ten elox, ten už přeci zadarmo neuděláš. By si byl sám proti sobě?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 9:16 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
maztekk píše:
Martine máš spočítané o kolik to ovlivní šroub tyče řízení? Já to ještě ani nenamontoval ale zpracování :OK:

Nerozumím, co tím přesně myslíš? :-p
Výměnu provedu zdarma, zaplatíte pouze za poštovné, ale s eloxem to bude až později, protože než to udělají, jsou dva týdny pryč, takže kdo spěchá, bude to mít hned, ale bude tam vidět ta ofrézovaná část. Dá se to hezky začernit černou fixou na CD DVD :-)

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát lis 14, 2014 9:30 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1204
Bydliště: Brno
A mám tady dvě sady nových typů stavitelných horních držáků, takže kdo bude chtít a není spokojený s těmi staršími, tak tomu je taky vyměním, pouze za cenu poštovného.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 8:12 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 08, 2014 12:05 pm
Příspěvky: 613
Bydliště: Brno Kameňák
Už mám taky namontováno řízení od Slicka sice jsem při montáži poškodil ložisko (moje chyba), vše funguje jak má a v sobotu bude testování v terénu tak uvidíme.

_________________
Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Axial SCX10 Toyota Hilux
Axial SCX10 Dingo
Tamiya f103 GT
Tamiya f104
http://standa35.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 8:35 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 26, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1302
Bydliště: Ostrava
Teď si rýpnu, ale nechápu do jakých extrému někteří s tím řízením jdete? Vždyť v takovém úhlu to auto v terénu už ani netočí když máte uzavřené diferáky a zadní náprava to tlačí celé vpřed. Pochopil bych u driftu....
Jinak krásná práce a moc se mi to líbí, jen si myslím, že už je to za hranicí funkčnosti podvozku.

_________________
http://www.jajekland.webnode.cz
http://www.rc-expedice.webnode.cz
http://www.rcdriftostrava.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 8:42 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 985
Bydliště: Brno-Maloměřice
Ono to opravdu není extrém ... Tak, jak jsem poskládal Rubikona ze škatule, tak se mně otočí na průměru 2.3 metru. A to je opravdu hodně - nejen k měřítku, ale i tak na běžné ježdění, kde se musí mnohem častěji vycouvávat. Ono i to vycouvávání zase tak moc nevadí, ale proč, když bych nemusel. Nehledě na to, že i ta geometrie vedení stopy v zatáčce je špatná. Když to vezmeme do důsledku, tak to taky nevadí, protože ty uzavřený diferáky si stejně neporadí s protáčením kol, ale zase stejná otázka: Proč tak blbě, když to může být lepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 10:07 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 28, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 2391
Bydliště: Vimperk
Přesně. Bořík má pravdu. Jen nesouhlasím, že si to neporadí s protáčením kol. Na trávě, či tvrdém podkladu si neporadí, ale jehličnaté lesy, sypké povrchy, kluzké kameny atd. ukáží co to zvládne. To samé platí o tom když je zadní náprava na nějakém schůdku a předek na zemi, při určitých náklonech atd, atd. Pak to má i přes uzávěrky hodně velký potenciál a točí to fakt moc a kde jiní couvou já jedu furt :lol: Hele tady je video na středně tvrdém povrchu, kdy to ještě zadní náprava tlačí dopředu a v terénu to dokáže zatočit ještě víc. http://pitaw.rajce.idnes.cz/Jezdeni_na_Trialove_draze#P1020638.jpg

_________________
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 10:52 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 09, 2011 12:00 am
Příspěvky: 286
Bydliště: Liberec
Taky jsem už viděl použití jiných kol diferenciálu že se předek otáčí o něco rychleji což by ještě zlepšilo efekt.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát led 16, 2015 1:08 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 985
Bydliště: Brno-Maloměřice
Blbě jsem to napsal .... Měl jsem na mysli to, že si uzavřený diferák neporadí s tou správnou geometrií a správným odvalováním kol - takže při zatáčení je vždy jedno nebo druhé kolo v mírném prokluzu - ale rozhodně ne to, že by to mělo nějaký zásadní vliv na pohyb auta. Jakmile je terén měkčí nebo klouzavější, v tom případě to vůbec nevadí, protože každé kolo si stejně hrabe, jak nejlíp umí a nezáleží na tom, že druhá strana hrabe o pár procent míň a nebo víc - důležité je, že hrabe. Trochu by tomu pomohl thorsenův diferenciál, ale opět jen nepatrně, protože by se svornost musela přizpůsobit terénu a ten bývá každou chvilku jiný. A nastavitelná svornost během jízdy ... to snad už jen motor v každém kole a vše elektronicky pomixovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: sob led 17, 2015 12:29 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 743
Bydliště: Hořovice
PitaW píše:
Hele tady je video na středně tvrdém povrchu, kdy to ještě zadní náprava tlačí dopředu a v terénu to dokáže zatočit ještě víc. http://pitaw.rajce.idnes.cz/Jezdeni_na_Trialove_draze#P1020638.jpg

No jo, jenže ty tam máš ještě nějakou tajnou vychytávku s variabilní geometrií LP kola! :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: ned led 18, 2015 6:10 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 06, 2013 9:28 pm
Příspěvky: 853
Bydliště: Hořice
Tak a uz mam taky namontovano. Tlumic se zda spokojen s touhle pozici. A nemusel jsem resit vyssi horni ulozeni. Vyskove jsem nastejno.
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: ned led 18, 2015 8:15 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 05, 2012 6:01 pm
Příspěvky: 366
Slickovo řízení jsem dal na trialový model a funguje suprově. Chvíli jsem laboroval se spodními držáky tlumičů a konečný tvar, který už nikam nenaráží a neomezuje tak úhel zatočení vypadá v mém podání takto:
Obrázek

Takhle vypadá maximální rejd:
Obrázek

Úhel zatočení jde přes 50° a zatím se mi nestalo, že by při zatáčení zadní kola nějak výrazně přetlačovaly ty přední a model nechtěl zatočit. CVD poloosy zvládají i tento úhel zatočení a nic se na nich zatím nepoškodilo, každopádně s kardanovýma poloosama by to mohlo být ještě lepší. Axík má za sebou tři trialový závody + nějaký ten tréning k tomu a vše funguje bez problémů. :OK:

_________________
RC OFF ROAD PLZEŇ
youtube
kečup


,,Je lepší mířit ke hvězdám a minout, než do hromady hnoje a trefit se."

Mercedes Unimog 1350L 1:8
Land Rover Defender Trophy
Horri Bull
Jeep Wrangler JK
Jeep Cherokee
Tamiya CC-01 - doprovoďák

Tiger I, Panther Ausf.G


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pon led 19, 2015 8:41 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 06, 2013 9:28 pm
Příspěvky: 853
Bydliště: Hořice
Trosku jsem se v praci nudil, tak jsem z hlavy zkreslil muj drzak tlumice.
Berte to spis jako inspiraci. Nevim jestli jsem si zapamatoval rozmery zcela presne.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát úno 27, 2015 8:49 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 13, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 1309
Bydliště: kousek od ČK
Tak jsem testoval to slickovo řízení a už je to tak. Přestalo mi v plném rejdu vybrovat kolo tlačené pouze vzadu spojovačkou (ne od serva). Ten stařeckej třas dával opravdu zabrat mým nervům...
Není to ve finále žádná věda! Poté co jsem vyzkoušel všechny ostatní způsoby eliminace vibrací, jde jen a jen o omezení možnosti vytvoření vůlí tlaky působícími na kolo které se přenáší do kloubků a ve vyšší rychlosti a velkém rejdu prostě tím kolem pajtlují!

Takže je za potřebí: relativně tvrdá pružinka správně dlouhá nebo delší (a zakrátit) - nu a to je vlastně všechno :-D :tleskam: :-D
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A teď slovy, aby to bylo komplet - zní to sice složitě, ale kdo chápe problematiku to zvládne i přelouskat:
jde jen o to, aby pružinka byla na volno v klidové poloze (jedu rovně) a jelikož páky nemají stejný chod, při rejdu na obě strany se pružinka natahuje a tak si přitahuje volnou páku (u kola) k servu. Čím větším rejd, tím více šponuje a omezuje tak odhrnutí kola i možnou vůli. Tím se jednak zamezí pajdlování kola, neboť toto je uchyceno z obou stran a jednak se tím zmenší ono přetáčení na stranu s kratším chodem zatáčení.
A při délce servopáky 24mm uchycené nikoli kolmo k zemi (6.hodina), ale směrem k pružině (u mého auta na 7. hodině) se zefektivní zastáčení na stranu spojovačky (cca mezi 4.-7. hodinou) dlouhou dráhou chodu, zatímco na zatočení na stranu opačnou při stejném rejdu stačí jen chod kratší (mezi 7.-8. hodinou). To platí pro všechny co zatáčí servem na levé přední kolo.

Pro ty co zatáčí servem na pravé přední (jako PitaW) je to samozřejmě zrcadlově :-I tzn. kola rovně = servopáka na 5. hodině (zatáčení 4.-5. hodina a 5.-8. hod.)

A teď co vy na to...
Jednu chybičku to přeci jen má. Při plném rejdu při couvání. Pak totiž kolo není odtlačováno valivým odporem kola, ale táhnuto - čili smýkáno a pak by to chtělo ještě tlumič. Ale jelikož jezdíme povětšinou dopředu, jsem spokojen!

_________________
http://poteam.rajce.idnes.cz/


Naposledy upravil poschlmartin dne čtv úno 18, 2016 6:40 pm, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řízení SCX10
PříspěvekNapsal: pát úno 27, 2015 9:26 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 07, 2013 7:25 pm
Příspěvky: 1905
Bydliště: Severní Morava/Beskydy
Celé téma je velice zajímavé, ale na normální expediční ježdění jsou tyto úpravy zbytečné. Na trial, kde jde o milimetry při průjezdu brankami, je to super. :OK:

_________________
Kanaďan JAROSCH TEAM
[email protected]
U.S. modely
web:jaroschteam.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 221 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.