Právě je pát říj 20, 2017 2:21 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 10:37 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
Na podzim sem byl hodně nešťastnej, ale pár lidí se zasloužilo o to, že sem zase brzo byl hodně šťastnej a moh pokračovat prakticky tam, kde sem byl předtím, takže pánové díky moc!!
Chtěl sem trochu jiný šasi, tak sem si něco nakreslil, Honza happyman to vyrobil a pustil sem se do montáže...původní šasí sem vepředu ohýbal trochu dovnitř, tohle sem chtěl udělat tak, aby se dalo výhledově vyrobit z karbonu,takže sem zúžení vyřešil šroubovanym spojem přes podložky...pracovní název Dablšark 1.0

Obrázek

Obrázek

...bohužel se ukázalo, že to nebude tak jednoduchý, jak sem si myslel...po namontování převodovky s digem sem zjistil,že táhlo od digu koliduje s bočnicí, zvýšený uchycení horních linků se hádaj se zúžením vepředu a s kardanem vzadu a digem vzadu a tlumiče překážej rejdu a navíc baterka by byla zbytečně vysoko...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...takže proběhly nějaký úpravy, někde se přidalo, někde ubralo a vzniknul Dablšark 1.1

Obrázek

...jedna verze šroubovaná, jedna pro ohnutí, případně k použití s užším skidem.

Dál sem se zatim nedostal, ale pošťáci mi donesli nějaký fajn komponenty...

Obrázek

Obrázek

...pneumatiky, který nemaj konkurenci...

Obrázek

Obrázek

...a regl, kterej taky nemá konkurenci...

Obrázek

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 11:07 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
Jelikož se mi origo vložky v čoklech zdály zbytečně tuhý na lehký auto, vyměnil sem je za vložky z Proline FlatIron XL..srovnání zde:
černá origo, bílá Proline

Obrázek

rozdíl ve velikosti je značnej...pěna je ale mnohem měkčí a taková jakoby "mazlavější", takže se do pneumatiky krásně nacpe, drží tvar do stran tim, jak je zmáčklá, ale zároveň je měkoučká na stisk a dovolí gumě krásně kopírovat terén. Ovšem montáž na disky byla očistec. Vybral sem si disky JK odněkud z Čínska, protože jsou vevnitř krásně prázdný a v kombinaci s trochu tlustším hexem dovolej použití závaží na těhlici. Bohužel sou dost úzký, tkaže dát na ně širokou gumu s eště širší vložkou je porod...nicméně povedlo se.

Obrázek

Počťák dones poslední chybějící článek do převodovky, takže ta se mohla složit, lehce máznout a zavřít...

Obrázek

pěkná sestava...horní kolečko origo Axial, prostřední HPI a spodní GPM. K tomu spur taky z Čínska a je to full metal.

Obrázek

A pak konečně montáž do novýho šasi...úpravy se osvědčily, vypadá to, že by to mohlo fungovat.

Dig dostal výřez a může volně digovat...místo tohodle serva přijde jiný, menší a lehčí, přecejenom je to celkem vysoko na to, aby tam byla tahle těžká kráva...

Obrázek

Tlumiče sou víc nastojato, takže nepřekážej kolum, baterka je hezky nízko...

Obrázek

Za servem řízení je spousta místa na servo pro winchdown, nicméně, tady asi dojde ke drobný změmě a wd servo dám na servo řízení, aby mělo míň práce...

Obrázek

A kříží to na tři čokly, takže asi OK...

Obrázek

...dál sem se zatim nedostal...čeká se na vhodný serva...

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 6:20 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4398
Bydliště: Praha 8
To uz je tak slozity, ze tomu vůbec nerozumim..... :mrgreen:
Ale hrajes si s tim pekne.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 11:29 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2652
Bydliště: Praha
Davat cokly na zraloka, to je divnej zverinec.... :-[

_________________
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: čtv led 26, 2017 11:21 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 08, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 322
Bydliště: Březová 78,Zdice
Kuba93 píše:
Davat cokly na zraloka, to je divnej zverinec.... :-[

No a ted si představ že to kočíruje vousatej chlap v sukni a kšiltovce. To je teprve kombinace. :-D

Honzo máš to pěkně vymakaný. :OK:

_________________
http://bigfred.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2017 12:26 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
trošku sem s tim zase pohnul...jako fakt trošku...

...z Hobbykingu dorazily prťavý serva Corona s kovovejma převodama a tahem 4.6 kg, tak doufám, že to bude stačit na dig a winchdown...

jen pro vysvětlení:
- winchdown je funkce, kdy servo, nebo naviják přitáhne předek auta dolu na doraz k nápravě...je to dobrý při výjezdech na kolmý stěny a hrany, protože to přesuně těžiště blíž ke stěně a zmenší se riziko převrácení
- dig je funkce převodovky, která umožňuje pohon ve třech režimech...klasicky 4x4, 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadní se volně točí a 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadek je zablokovanej...volnej zadek je fajn při extrémně kolmejch výjezdech, kdy tě předek táhne a zadek se nesnaží auto převrátit, zablokovanej zadek je skvělej pro otáčení na místě, kdy se auto otočí kolem zadního kola

tolik poučení pro dnešní den a teď trochu praxe...

pro winchdown bude placatý servo umístěný přímo na servu řízení...do servoplata sem přichytil dva vymezovací sloupky se závitem...

Obrázek

a k nim potom přitáhnu přes příčník servíčko...příčník je zatim pracovní varianta, bude lepší, hezčí...a až budu vědět, jakm přesně bude servo umístěný, prsknu mezi něj a servo řízení kus oboustranky, aby se po sobě náhodou nechtěly klouzat...

Obrázek

...no a od servopáky bude kus motouzu k příčníku rámu a to je celý...teď už jen hliníkovou páku, protože ta plastová se má tendence trochu ohejbat a moc jí nevěřim...když přepnu tlačítko, servo zabere a hezky stáhne celej čumák dolů, tlumiče nadoraz...

Obrázek

...druhý placatý servo bude tahat za dig, takže místo původního platíčka je nový a na něm přes dva vymezováčky chycený servo...jestli se k tomu dokopu, udělám platíčko ze silnějšího materiálu a vyříznu do něj závity, aby se dalo servo jednoduše sundat, takhle je to dost mizerný, zespoda se k tomu nedá vůbec dostat...jestli budou čtyři a půl kila dost ukáže až praxe, ale líbí se mi, jak je tohle malý a lehký

Obrázek

...no a pak je taky potřeba naviják, žejo...původně sem ho plánoval dozadu, ale pak se ukázalo, že vepředu ještě trochu místa je, tak sem ho tam zkusil nacpat...povedlo se mi ho umístit hezky dolů, těsně nad horní linky, ale bohužel teda je otočený do strany...udělal sem mu průvlak ze servopáky a anténního brčka, tak se uvidí, jestli to bude fungovat...aby bylo správně otočený, muselo by bejt vzadu a vzadu by muselo bejt cca o 15mm vejš, protože zadní horní linky jsou uchycený vejš v šasi...
...zároveň sem udělal držák na baterku, ale to je jen platíčko z PSH napříč v šasí, dva suchozipový pásky a vrstva samolepící pěnový gumy proti klouzání...

Obrázek

...no a ačkoliv má regl od Houmlese 5A BEC, pořídil sem pro jistotu ještě externí, kterej umí 8A (ve špičkách 15A)...přecejenom tam sou tři serva, který budou občas makat současně...není teda úplně nejmenší, spíš je úplně největší, ale co se dá dělat...

Obrázek

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2017 2:27 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 07, 2013 10:19 am
Příspěvky: 1289
Bydliště: Písek
Honzo

další prďácký auto. ;-) , hezky pěkně.
Jen ať ti to proboha zase někdo neukradne. Nos to pořád u sebe v tašce.

_________________
SCX I "Hradní střela"
SCX II Jeep Cherokee skoro hotovo
RR10
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel
HPI Bullet

Dohnat, předehnat! Vždy suché boty pro stavbaře. Vzhůru do silážních jam!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: pon bře 06, 2017 11:46 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
jelikož moderní doba diktuje trendy a kdo nemá 3D tištěný díly, jako by nebyl,nechal sem si vytřidétsiknout placatej skid, abych získal trochu víc místa pod břichem...konkrétně zhruba 5mm...počítám,že tam bude klem těch 70mm až bude auto komplet...sice se tim maličko posunula nahoru převodovka, ale nevidim v tom problém...kdybych to zved na tlumičích s původním skidem, zvedlo by se komplet všechno, takže tohle považuju za rozumnější variantu...

Obrázek

Obrázek

a jen tak ze srandy sem hledal těžiště...takhle to hezky balancuje bez baterky a elektra...všechno bude v ose auta, takže se těžiště už hne akorát malinko dopředu, ale do stran je to OK.

Obrázek

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 6:30 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 13, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 1288
Bydliště: kousek od ČK
Leprasol píše:
nechal sem si vytřidétsiknout placatej skid, abych získal trochu víc místa pod břichem...konkrétně zhruba 5mm...


Návrat ke kořenům - Axial AX10 Scorpion měl rovný plato. Teprve až u SCX začaly ubírat místo pod autem...
Obrázek

_________________
http://poteam.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: stř bře 15, 2017 12:35 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
...dělat si vlastní šasi je fakt na hovno...verze 1.1 je zcela funkční a bez problémů, ale člověku to prostě nedá a tak vznikla verze 1.2...

Obrázek

je dost podobná tý předchozí, většina děr je na stejnejch místech, ale celý šasi je posazený co nejníž, takže při propružení se takřka položí na nápravy...rozdíl je vidět na dvou "stejnejch" fotkách...jestli to má nějej význam, nebo ne, to nevim, ale se mi to takhle líbí víc...

1.1

Obrázek

1.2

Obrázek

...použití placatýho skidu přineslou drobnou komplikaci tím, že se nahoru posunulo i uložení spodních linků, takže vepředu se při pružení začaly trochu opírat o horní a vzadu, protože tam sou zahnutý, se začaly ukrutně opírat o horní, a to do tý míry, že křížení se omeziloo na cca 3cm...recept jednoduchej...
vepředu zahnutý kloubky, který ty horní linky maličko zvednou a získá se tak dost místa a vzadu horní linky ohnout, takže se už taky nebudou nijak nevhodně dotýkat...

předek

Obrázek

zadek

Obrázek

naviják moh zůstat po drobný úpravě držáku vepředu, ale WD servo muselo pryč ze serva řízení, protože naráželo do bočnic, takže je teď nad navijákem, přidělaný k příčníku...už ho jen musim přivázat k nápravě...

Obrázek

...a přišly aluminiumový páčky...

Obrázek

...vzhledem k tomu, že do prvního závodu zbejvaj dva tejdny, už je nejvyšší čas to uvýst do pohybu, nastavit a hlavně to celý nečim zakrejt...

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: ned bře 19, 2017 6:00 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
Honzo, kde jsi nakoupil ty alu páčky? A je to na ty malý corony?

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: ned bře 19, 2017 6:05 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
Jo počkej, tam je normální tisícihran a 25T páka.
Jo, tak na tom placatým ne

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: úte bře 28, 2017 12:09 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
První závod se kvapem blíží, takže nejvyšší čas na zprovoznění a schování...

první zkušební zapojení veškerýho elektra:

Obrázek


po úklidu...zasloužilo by si to zkrácení kabelů na míru, ale co kdybych to potřeboval upravit, žejo...takže zippásky a klubíčka...

Obrázek


no a kastle v týmovejch barvách #RTRcz... Hilux Extreme od italskejch RClightmodel...je to moje první lexanka, takže žádnej zázrak, ale na závody dobrý myslim...

Obrázek

Obrázek


zbejvá spojit wd servo s nápravou, nastavit výchylky digu a wd a vzhledem k nedostatku jinejch řešení asi taky zatížit kola, aby to v sobotu fungovalo...a asi by bylo dobrý aspoň lehký testování, ale s časem to neni zrovna slavný...

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: pon dub 24, 2017 4:02 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
Před závodem bylo potřeba dodělat interiér, takže sem tam vrazil hodně ostříhanej rallyovej, bylo nutný proříznout díru pro spur, aby moh sedět co nejníž...

Obrázek

a pak už tradá do Rakous na první vostrej...nemá cenu svádět něco na auto, jel sem jak idiot, vykutálel sem se hned z první branky a pak ještě asi stotřicetkrát, dvakrát se mi vytrh link...no prostě koukat na sebe v telce, vypnu to po třech minutách a telku prodám do frcu...12.místo ze 14. startujících neni zrovna to, co sem si přál :-D

...nicméně se vypozoroval, že to fakt chce hodně zatížit spodek, takže s tim je potřeba něco udělat...zadek je brnkačka, jelikož mám na nápravě hliníkový koncovky axial, který jsou válcový, stačilo si načrtnout tvar a dobří lidé to dodali v mosaznym provedení...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

základní závaží se nasune na kocovku a zajistí se dvěma červíkama...kroužkama se pak dá doplnit váha...

Obrázek

Obrázek

předek bude komplikovanější, zatim čekám na součástky, pak se uvidí, co se dá, nebo nedá dělat...

No a v rámci vylepšování sem se rozhod vyzkoušet jiný tlumiče místo původních SCXkovejch...doma sem našel Gmade RSD piggyback, tak uvidíme, jestli poznám rozdíl...akorát sem na ně teda navlík nejměkčí perka od axialu, protože origo gmade jsou celkem tuhý...

Obrázek

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C3 Dablšark
PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 9:07 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1842
Bydliště: u Kolína
Dorazily hlavní kroužky na předek. Mělo to bejt idealně z jednoho kusu mosazi, to se nepovedlo sehnat . Bohužel ani z jednoho kusu ničeho jinýho se to nepovedlo. Nicméně jeden zámečník to pojal jako osobní výzvu a pustil se do toho. Vypálil několik tenkejch kroužků který svařil k sobě, protože to nebylo úplně kompaktní, nebpovedlo se mu do toho vyřezat závity, tak do děr vevařil 3mm závitový vložky. Když k cíli nevede jednoduchá cesta, musí se jít složitou :-D
Kroužky jsou nasunutý na těhlici a zajištěný červíkem. K nim přijdou přišroubovat mosazný kroužky, kolik se tam vejde.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.