Právě je čtv pro 14, 2017 3:43 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 10:28 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
a jeste jedno bonus foto k vozejku za auto :)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 10:49 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
Tohle jsem upřímně nikdy moc nepochopil, jak je někdo schopen naladit dva motory - pro každou nápravu jeden k plné spokojenosti a solidnímu jízdnímu výkonu. Pravda zkoušel jsem to jen jednou na těžkém osminovém crawleru, ale ať jsem s tím dělal cokoliv, vždycky když se jedna náprava odlehčila a začala se protáčet, tak se druhý motor naprosto ochotně zastavil a bylo po jízdě. U Tebe je to asi ještě markantnější těma diferákama. Přeju hodně štěstí při dalších laboracích...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 10:59 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
Nytrak me pred tim varoval, ze mi k vlastnim diferakum pribude jeste mezinapravovy
logicky mi vyslo, ze jsem schopen tak dosahnout stavu, ze se bude tocit jen jedno kolo a bude to teoreticky ok
v praxi jsem to hned overil na skalce, kde tri kola zapadla mezi sutry a 4. se ve vzduchu tocilo

dalsi variantou bude asi druhej regl a v-kabel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 11:34 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
Marně šátrám v paměti, jak to tenkrát bylo, ale co si pamatuju, tak to bylo dost peklo tak i tak. Obě varianty jsem zkoušel. Jeden régl, dva na "V" kabelu a i dva namixovaný na různých kanálech. To si pamatuju, že fungovalo asi nejlíp co se vlastností týče, ale bylo děsivý peklo to v případě potřeby upákovat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 11:41 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 24, 2009 12:00 am
Příspěvky: 203
Ty motory musej bejt zapojený paralelně, jinak se s tim nedá jezdit...

- Když jsou sériově, tak se mezi ně rozdělí napětí z baterky, takže jedou oba na půl a teče jimi stejnej proud. Navíc zastavením jednoho motoru se sníží jeho odpor, druhý zrychlí skrz oba motory teče menší proud, kterej nestačí k znovuroztočení zastavenýho motoru (nebo tak nějak to bude).

- když dáš ale motory paralelně, jde na oba plný napětí z baterky, a proud si můžou brát takový, jaký potřebujou. Když jeden zastavíš, druhý se točí dál nezměněnou rychlostí (pokud baterka zvládá dávat dostatečnej proud). Nevýhoda tohodle zapojení je, že potřebuješ regl s polovičním počtem závitů (2 motory berou 2x tolik), nebo 2regly přes V-kabel

_________________
Honza Papež, 19let...
Scale auto žádný, hummer se mi válí na skříni.. prachy vyžírá placka :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 11:51 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
ted jsou paralalne

regl se vymyslel s ohledem na soucet zavitu
problem je v tom, ze kdyz ma jeden vetsi odpor, treba prekazka v ceste, tak druhy zabira stale stejne a v tu chvili se to uz nechova jako 4wd, ale 2wd
coz je dost skoda a ztraci to vlastne vyznam
teoreticky se to vedelo, ale proc to nezkusit v praxi

pokud to pujde pres 2 regly, tak to vlastne budou 2 nezavisly auta - kazde svuj motor, svuj regl a svoji baterku
obe napravy pojedou na svuj plnej vykon
V-kabel na prijimac, aby jezdily stejne a z jednoho reglu napajet servo

takze se dokoupi jeden regl, V-kabel, predelaj draty a melo by to byt

zni to jednoduse, ale kdovi kdy to bude
prace neni zenska, neutece, ale ani se sama neudela


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 12:05 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 24, 2009 12:00 am
Příspěvky: 203
Teď jsem to trochu nepochopil... když zapojíš 2 baterky tak ti taky pojede každej motor stejně nezávisle na tom, jak brzdíš ten druhý...

_________________
Honza Papež, 19let...
Scale auto žádný, hummer se mi válí na skříni.. prachy vyžírá placka :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 12:22 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
kdyz mam z jednoho reglu 2 motory paralelne, tak ve chvili, kdy je jeden z motoru vice zatizen, tak zabira hlavne ten druhy, takze misto, aby ten predni prekazku silou prejel, tak stoji a zadni se ho snazi tlacit, chova se jak diferencial
teoreticky muzou jet v idealnich podminkach oba motory na 100% vykonu, pak teda sezerou baterku dvakrat rychleji, auto bude o neco rychlejsi nez s jednim motorem, ale 2x rychlejsi nebude
v horsich podminkach, se predni motor zarazi a zastavi o prekazku a zadni jede na svych 100%, takze je z nej pouze zadokolka
pri jizde mi ale prislo, ze se cast vykonu proste ztraci, ze je to jeste min nez ta zadokolka (coz zkusim overit, ze projedu stejne misto s obema a pouze se zadnim motorem - stejne to bude subjektivni, treba se chova lip a je to jen cekal jeste lepsi)

kdyz na prijimac pripojim dva regly a ke kazdemu reglu svuj motor a baterku, tak by pri jizde vpred mel predek i zadek jet dopredu co to da a chovat se (z hlediska prenaseni vykonu na druhy motor) relativne nezavisle

tak to alespon zjednodusene receno chapu ja

kdyz jsem jel s tou zadokolkou a nemela silu pres neco prejet, tak to byl klasicky stav - predni kola nezabiraj a zadek to nevytahne
u tohodle mi pripadlo, ze zadek to nevytahne, tak to zabali, at se snazi predek, a predek to taky neutahne, tak to taky zabali, proste subjektivne spise nizsi nez vyssi vykon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 4:25 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Pokud jsou dva motory na jedné ose, použije se jeden regl, pokud jsou dva motory na dvou osách (nemají spojenou trakci), použijí se dva regulátory. :wink:

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 03, 2009 4:44 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 12, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 24
Bydliště: Pelhřimov
No tak já sem taky přidám svoje poznatky: pořídil jsem podvozek Climbra a tam je na každé ose motor, vyzkoušel sem všechny varianty co mne napadly, každý motor zvlášť přijímač a regulaci seriáové i paralelní, mixování kanálů, paralelní zapojení ragulace a motorů přes diody atd, ale pořád tam byl ten blbej bod kdy se jedna náprava dostane do tahu a druhá je odlehčená a ta v náporu se netočí, nakonec to skončilo k mé asi největší spokojenosti regulací z reva EVX2, změna převodového poměru, zvýšení napětí na bateriích 3S lipo a tak trošku předvídání modelu, kdy asi dojde k zastavení motoru a včas mu dát tak trošku voves, aby i ten druhý se dostal do otáček a neztratil tak rychle výkon a tím se zastavil. Ale jak píšu je to jen mých pár pokusů se stejnosměrnými motory, jak se chovají střídavky netuším, ale i na zahraničních fórech a videích je vidět tento neduh.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 21, 2009 6:13 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
snih :)

zlutej konecne zase pojizdnej, cernej bude jezdit po vanocich

Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2009 3:55 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
slava, konecne dorazil regl do cernyho
sice ho dostanu az k vanocum, ale to uz vydrzim :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 22, 2009 8:42 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4401
Bydliště: Praha 8
Hele az pudes nekdy jezdit, tak bych se podival.

Dumam nad tim, jakej podvozek pod nej hodit a idealni je asi osminova buggy, ale to zas tak levny nebude, jeste hledam jine alternativy jako pevne osy (i kdyz to pro nekoho nebude dost scale).

Dalsi velkej problem jsou dost velky gumy. Na monstry jsou hrozne siroky a i nejvetsi 2.2 se mi zdaji maly a 40 series zase moc velky.
Zadnej vyber. Mozna tohle:


http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLB2&P=7

Problem je i diskama, protoze ty velky maji 23mm hexy, ale nevim jestli je nejakej rozumnej adapter z 12mm na 23mm. Stravil sem nad tim dost casu na webu (Integy, RC4WD, Tower Hob, Imex, Proline ...)
A vysledek nejistej.

PS: Ty moaby mam taky ve voku, ale pokud by to nebyla buggy, tak nevim jak s tim uchycenim kol.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob pro 26, 2009 11:23 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
tak cernej hummer konecne v provozu
dva regly HPI EN-1, dva motory Speed 600 ECO
a jezdi to celkem slusne, ten narust sily a vykonu je fakt znat :)


Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 8:39 am 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4401
Bydliště: Praha 8
mel bys udelat podbehy, mas to pekne zabahneny.... :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.