Právě je pon pro 18, 2017 11:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 10:10 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
Ahoj všem,
posílal jsem stejný dotaz na rcmania.cz, ale bez odpovědi, tak jsem zabrousil i sem. To jen na vysvětlenou, proč je pod 1. mým příspěvkem hned 2. příspěvek ;-)

nedávno jsem se rozhodl předělat mé nevyužité auto HPI Bullet (mám ještě původní = 1. verzi, tedy HotBodies Lightning ST10) ze spalovacího motoru (žhavicí motor) na elektromotor, protože mám k elektru v modelech blíže.
Jelikož jsou oba podvozky (ten se spalovákem i ten s elektromotorem) až na pár součástí téměř totožné, tak bych rád využil této vlastnosti a namontoval motor + regulátor, který bych napasoval do toho nevyužitého auta. Prosím, neberte v potaz to, že musím vyměnit plato podvozku kvůli jinému uchycení elektromotoru apod. To samozřejmě vím a mám už objednané potřebné vyměnitelné součástky. Berte prosím taky v potaz to, že už dlouhou dobu modelařím, takže toho vím o RC "tak akorát" ;-)

Obě verze aut (spalovák i elektro) mají tytéž převodové poměry ozubených kol až na pastorky motorů (z logiky jasně vyplývající => elektromotor má menší pastorek, jelikož je schopen dosahovat vyšších otáček), takže můj podvozek v klidu využiji.

Originál regulátor HPI Bullet ST Flux je tento:
http://www.hpiracing.com/en/part/112851
a originál motor je tento:
http://www.hpiracing.com/en/part/112850

Parametry originálního motoru z Bullet Flux ST jsou tedy ve zkratce takové:
Regulátor: trvalý proud 80 A, Špičkově 540A; "motor limit" regulátoru => off-road 2S-6000kV, 3S-4000kV, BEC 6V/2A a na stránkách HPI je u toho regulátoru i seznam "použitelnosti" třeba i v drift autech apod.
Motor RTR verze HPI je 4000kV.

No a právě ten "seznam použitelnosti" na stránkách HPI mě přivádí k té myšlence, že bych vyndal regl a motor z mého 2. nevyužívaného podvozku (tentokrát na drift) a namontoval ho sem.
Moje výbava co mám v driftu je tato:
Regulátor: http://www.mz-racing.net/r01201-robitro ... hless-5-5/
Motor: http://www.mz-racing.net/r03008-robitro ... ess-10-5t/
Toto mé současné combo je celkem "v pohodě" využitelné pro můj účel, ale pouze do okamžiku, kdy bych chtěl přejít kvůli vyššímu výkonu a rychlosti na 3S LiPolky. Přechod na 3S liPol bude možná žádoucí z hlediska požadovaného výkonu a vyšších rychlostí. 3S baterie chci pořizovat už kvůli kvadroptéře, RC člunu apod.


DOTAZY:
1) Je možné toto combo "přendat" z driftu na Offroad?
2) nebude se to hřát?
3) je 3S "lepší"?
4) Jakou jinou sestavu KVALITNÍHO A LEVNÉHO motoru a regulátoru byste doporučili, protože se mi moc nechce dávat další 4-5 tis. Kč za motorizaci, ale chtěl bych dosahovat podobných jízdních výkonů, jako má "originál" combo (viz odkazy výše.)
5) pokud kupovat, tak prosím o odkazy na mz-racing.net (beru tyhle věci téměř výhradně odtud)

Problém výše popsané výměny z driftu vidím i v tom, že "přijdu o driftovací auto" a to se mi moc nechce. Sice ho také moc nevyužívám, ale je to takový domácí mazel na poličce, kde čeká na občasné sklouznutí a doplnění potřebného endorfinu :-D

Všeobecně musím říct, že mám regulátory a motory Robitronic velice rád, jelikož je dlouhá léta jezdím i v jiných modelech a vždy naprosto splnily mé očekávání, proto bych i tentokrát šel cestou Robitronicu. Ten ale bohužel nenabízí v případě přechodu na 3S bat. adekvátní řešení. No a protože neznám (nemám) jiné značky, tak si chci nechat raději poradit od zkušenějších, jak situaci řešit ;-)

Předem díky za odpovědi...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 10:10 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
Ahoj všem,

po "hraní si" s programy CalcRC a jiné webové kalkulačky a po přečtení několika diskuzí na internetu, jsem došel k závěru že rychlost 40 km/h je tak akorát využitelná, protože se při vyšších rychlostech nedá auto ROZUMNĚ uřídit. (je fakt, že nejvyšší rychlost auta původně se spalovákem jsem využil jen na rovince, ale při blbnutí v zatáčkách na tratích byla k ničemu)

Z toho CalcRC tedy vyplynulo, že motor který mám doma je v kombinaci s 10Z pastorkem optimální.
Uvidím v praxi jak se to bude chovat a jestli nakonec nebudu potřebovat "něco silnějšího", ale do začátku by to mělo stačit a navíc nemusím nic kupovat, což je taky dobrý 8)

Vezmu-li v úvahu současnou spotřebu baterek v tom driftu (2S 4000mAh => cca 2 - 2,5 hod. jízdy), tak bych se mohl, jak předpokládám, dostat na jednu baterku alespoň na 20-30 minut jízdy. Baterky mám 3, tak uvidíme.
Hlavně jsem zvědavý na to, jestli to nebude pro motor moc velkou zátěží, aby se nepřehříval apod..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 10:37 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1684
Bydliště: Količín
Už jsem to psal v jiném vlákně, ale používám motor 13,5t senzorový za 600, regl na 2-3S 120A za 500 a k tomu program kartu za 200 z aliexpress a jsem spokojenej jak s kvalitou, tak výkonem.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 11:23 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
A odkaz by byl? ;-)

Já našel podle tvého nekonkrétního popisu toto:
https://www.aliexpress.com/item/SKYRC-10T-3930KV-Brushless-Motor-60A-Brushless-ESC-with-5V-2A-BEC-Linear-Mode-Program-Card/32694713310.html?spm=2114.10010108.1000023.2.8eQlbG

Se spalovákem (13Z pastorek) byl koncový převodový poměr podvozku cca 12,75 a spolu s otáčkami motoru +- 30 000 ot/min to při průměru kol 107 mm jelo přibližně 50 km/h (odhad)

S tím stříďákem z odkazu mi to při 2590 kV vychází zhruba na 20 000 ot/min (2s 7,4V LiPol). V kombinaci s 10Z pastorkem bylo sice silné, ale podle mě pomalé. Nebo se pletu?

Raději bych asi volil tuto kombinaci:
https://www.aliexpress.com/item/SKYRC-10T-3930KV-Brushless-Motor-60A-Brushless-ESC-with-5V-2A-BEC-Linear-Mode-Program-Card/32525249019.html?spm=2114.01010208.3.48.h7g5GI&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10054_10059_10099_10078_10079_427_10073_10103_10102_10101_10096_10052_10050_10051-10102,searchweb201603_9&btsid=6a92bd90-9ff8-43c7-870f-8b970ba7b89c

nebo toto:
https://www.aliexpress.com/item/SkyRC-4000KV-8-5T-2P-Sensored-Brushless-Motor-CS60-60A-Sensored-Brushless-ESC-LED-Program-Card/32524750731.html?spm=2114.01010208.3.214.h7g5GI&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10054_10059_10099_10078_10079_427_10073_10103_10102_10101_10096_10052_10050_10051,searchweb201603_9&btsid=6a92bd90-9ff8-43c7-870f-8b970ba7b89c


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 11:25 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
Ještě připojím dotaz - jaké auto s tím poháníš?
Myslím převodové poměry Pastorek/spur + hruška diffu/talířové kolo diffu
jak je těžký je model
jaký průměr kol máš a tak?
A taky jak rychle ti to jezdí?
Jakou to má sílu (akceleraci)?
Hřeje se motor/regl?

prosím rozepiš se trochu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: pát pro 16, 2016 1:13 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1684
Bydliště: Količín
Regl
https://m.aliexpress.com/item/327154434 ... platform=y

Motor, jen já ho koupil za 25$, nechce se mi to hledat
https://m.aliexpress.com/item/327317892 ... platform=y

Karta, tu jsem koupil za 8$
https://m.aliexpress.com/item/133975990 ... platform=y

Jezdil jsem to v turnigy trooper, sct 1/10 4x4 a jezdilo to brutálně, bez nějakého významného hřáti. Kola cca 105mm, váha min 4kg.
Teď to jezdím v onroadu, kopie x-ray T4, ale tam je to totálně předimenzovaný

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 9:28 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
Ahoj, díky za odkazy.

No, jak tak na to koukám, tak kdybych vzal z číny v podstatě cokoliv, co má podobné údaje a pozitivní hodnocení (při nákupu z Ali si to vždy nechám seřadit podle počtu objednávek a feedbacků), tak bych neměl udělat hloupost, že?

pořád se mi tak nějak víc zamlouvají produkty SkyRC, už jen proto, že jsou k sehnání i na českých e-shopech a tak nějak mě to uklidňuje v tom smyslu, že by mohly být snad alespoň trochu kvalitnější, než noname značky z číny.

Ty tam máš tedy opravdu těch 13,5T motor?

Já koukal na předchozí verzi toho ST, které má 4300kV motor a možnost "jen" 2S baterek, ale ta novější => FLUX => má 4000kV motor s možností i 3S baterky.
Pořád se mi zdá schůdnější ten více KV motor, tedy alespoň 3500kV.
Nebo se pletu?
Ten tvůj motor má podle tabulky 2860 kV.
https://www.aliexpress.com/item/New-540-13-5T-Sensored-Brushless-Motor-for-1-10-RC-Car-Auto-Truck/32731789221.html?spm=2114.10010108.1000014.8.fgVA3Z&scm=1007.13338.50051.0&pvid=8169b40e-e327-47b6-9470-936bec07a4d4&tpp=1
Jaký tam máš pastorek? Protože jestli se ti zdá, že výkon toho 13,5T motoru je brutální a k tomu máš třeba 15Z pastorek, tak se nedivím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 10:01 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1684
Bydliště: Količín
Hele, kvality bych se nebál, regly jsem koupil už 4 a pokud vím, 3 z nich jezdí v autech v pohodě. Poslední je v šuplíku. Pokud bys neřešil plynule rozjezdy, klidně bych ti doporučil i 4-polovy motor, koupis ho tam za stejnou cenu a při 4000kV ti to bude trhat asfalt(nebo hlínu :-))
Třeba tento, 5200kV 8o
https://m.aliexpress.com/item/327661491 ... platform=y
Původní motor v trooperovi měl 3300kV a podporoval 3S a to byl mazec!

Pastorek přesně nevím, myslím, že je spíš podstatný převodový poměr. V tom trooperu si už nepamatuji, v onroadu je tuším 1/5,25.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 5:21 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 27, 2010 12:00 am
Příspěvky: 487
Bydliště: České Budějovice
Já vím, taky toho z Číny beru dost a musím říct, že zatím vše v pohodě.

Já jsem se trochu poohlédnul po těch tvých autech a vyplynulo mi cca toto (to jen pro zajímavost ;-) ):
Turnigy Trooper:
- pasotrek 14Z
- spur gear 44Z
- hruška diffu 13Z
- talířové kolo diffu 37Z
- převodový poměr diffu 2,85:1
- pastorek vs. spur 3,14:1
- celkový poměr 8,95:1
- sériový motor 2087 kV
- dle CalcRC max rychlost při 7,4V LiPol = 35 km/h

Losi SCT (tady je o jeden převodový poměr více):
- pasotrek 16Z
- spur gear 88Z
- 1. převodové kolo 21Z
- 2. převodové kolo 27Z
- kolo diffu 51Z
- 1. převodový poměr 1,28:1
- převodový poměr diffu 1,9:1
- pastorek vs. spur 5,5:1
- celkový poměr 13,38:1
- sériový motor 14T (Kartáčkový)
- dle CalcRC max rychlost při 7,4V LiPol = +- 43 km/h
* bohužel neznám přesný počet otáček u 14T motoru, takže se jedná pouze o zprůměrovanou hodnotu motorů databáze CalcRC
** U všech výpočtů jsem uvažoval sériová ozubení a sériové motory z aktuálních webových stránek a také průměr kol 105mm



Asi to pro začátek vidím tak, že koupím jen 10T pastorek (ten musím kvůli modulu 1M koupit stejně, doma ho nemám) a motor přendám z driftu, jak jsem psal dříve. Je to ten Robitronic 10T, takže by to mohlo fungovat, pokud se to nebude přehřívat a do budoucna se uvidí, jestli to není třeba moc "žravé" na baterky, nebo tak ;-)

Ještě mám dotaz:
Co to znamená 4-pólový motor?
Jaký je rozdíl oproti "jinému" motoru? (zřejmě dvoupólovému?) Spíše mi jde o charakteristiky výkonu, nežli o konstrukci, ale jestli máš třeba nějaký šikovný odkaz, rád si počtu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bullet ST - výměna spalováku za elektromotor
PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 6:20 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1684
Bydliště: Količín
4-pol sám pořádně nevím. Určitě má vyšší výkon, kroutak, dávají je i do 1/8 buggyn.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.