Právě je pon říj 23, 2017 6:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 10:18 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
Worlusho píše:
Tak se nabízí dvě možnosti, buď vaše očekávání budu s klidným svědomím ignorovat, jelikož nejsem odpovědný za vaše představy o tom jak má vlákno vypadat, nebo to nechám smáznout, aby bylo vás to nemátlo. :-p

Smaznout by byla škoda, libi se mi, co a jak tu presentujes, jan bych pozmenil nazev vlakna. Nebo nas ignoruj :-D :-D

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 11:10 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Nemyslím si, že byl název v době dřevěné zvolen špatně, roubování není jenom o galerii naroubovaných možností, ale hlavně o přípravě podnože na které roubování proběhne. To je totiž alfa a omega úspěchu. Nepřipravená podnož může být začátek konce neúspěšného roubování. A také zdůvodnit proč toto je řešeno tak a ne jinak atd. Přidělat karoserii není až tak složité, ať už na šroubky, magnety, panty či klasické sloupky. Já jsem momentálně ve fázi přípravy podnože a to ještě na začátku a ty po mě chceš fotku nasazené karoserie. Asi jsem z jiného kmene.

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 4:04 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 20, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4273
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Za mě když se toto vlákno znovu objevilo čekal jsem něco jako píšou kluci ale potom co jsem si prošel tvoje rajče jsem si vzpomněl jak jsem slintal nad tvou X5 a tu si tam taky narouboval. Tak proč ne, roubování kastlí na SCX? Od oživení topicu to tu sleduji a je mi opravdu šumák jak se jmenuje. Do teď jsem ani neměl co ti napsat ale už když jsem viděl jak probrušuješ tu šavli mi bliklo v hlavě že se to při první nárazu ohne. Každopádně si s tím pěkně hraješ a i když lidi nepíšou určitě to sledují ;-) Takže nic nemazat a jen tak dál chlape :FINE:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 4:43 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Ahoj, musím přiznat, že mě tvá slova potěšila. Báwo je stále v kondici a odpočívá, jeho čas reinkarnace teprve přijde. Také musím projít vlákno a co půjde tak obnovit, v současné podobě na mě působí dost vybydleně. Zejména tím, jak zmizely fotky a linky jsou nefunkční. Současné pokračování, by hlavně mělo být o stavbě, kde více karoserií bude sdílet shodnou podvozkovou platformu. Tudíž, že bez velkého úsilí bude možné připravit auto na trial, domácí blbnutí za chatou nebo expedici včetně sarapatiček. Půjde to postupně od toho jednoduššího k tomu složitějšímu a časově náročnějšímu. Co se týká té šavle, tak ten spodní lem je zesílen na cca 2mm, tak ono to něco vydrží a pokud ne, tak se tam udělá směrem nahoru další výztuhu nebo se udělá dvojitý "c" profil, to by se vidělo podle potřeby. Nebo to mohu pojmout tak, že správné auto má i deformační zónu i když o autech na rámu to tak jednoduše říci nejde. A co se týče názvu je to o ději, o tom co výsledku předchází a výsledky jsou potom v galerii. Tuším , že jsem zde takové vlákno zahlédl. ;)

EDIT:
A pokud se mi to podaří dotáhnou do konce, tak tímto by to mělo být zakončené, ale to je ještě dlouhá cesta. První závěrečná verze by byla lexanová (čirou už mám v kufru) a druhá z PSH, toho mám ještě pár metrů čtverečních. Ona má jednoduché tvary, a na to bych mohl mít trpělivost :D

Obrázek

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 12:39 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Tak jsem zase kousek popojel, přehodnotil jsem původní myšlenku polohy přední baterie. Z důvodů špatného přístupu ke konektorům jsem baterii uložil na plocho. Box na elektroniku jsem přesunul cca o 20 mm vpřed a tím se plato pro regulátor dostalo nad servo řízení. Pro tuto chvíli je to konečné uspořádání, teď proběhne osazení elektroniky, karoserie a zkušební provoz. Jestli někdo očekává nějaký zázrak z pohledu karoserie, tak ty zklamu, bude se jednat o běžnou karoserii od Axialu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 11:39 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Tak elektronika osazena, byť trochu postarší, ale stále funkční. Zítra přijde na řadu karoserie a nárazníky. Pro nedočkavé jde o Jeep Wranger Unlimited. 8)

Obrázek

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 11:54 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
O místního kolegy dorazila karoserie včetně nárazníků, vše klaplo jak jsme se domluvili. Tak bych tímto chtěl Honzovi poděkovat, zde vystupuje pod nickem sMERIn.

Teď bych vás seznámil s použitou technikou, i když tu již něco padlo a jiné věci jsou zřejmé z fotografií, tak si dovolím rekapitulaci.
- základ SCX první generace, přestavěn na rozvor 313mm s použitím 4linku, zadní 4link do hrazdy od Axialu, přední chycen na plato serva.
- přestavbový kit řízení od MStechnology (momentálně použity univerzální poloosy od Axialu)
- středové kardany MIP
- ocelový unašeč středových kardanů z převodovky (k tomu se ještě vrátím a jeden postřeh doplním, možná že to tu někde je ale nevšiml jsem si toho)
- Tlumiče použity z Xray XB4, původní pístnice vyměněny za origo Axial (důvod - nitridované pístnice). I když jsou přední tlumiče krátké pro využití pístnic z Axialu (o 5mm), osazení bumstopem jejich použití umožňuje. Talířky použity 3x1,3mm a olej 30Wt. Použité pružiny xray z XB4 na zadek - zadní progresivní a na předek - zadní progresivní 55mm (zkrácená verze).
- bačkory - proline 1,9 Flat Iron G8 průměr 106mm
- tlumič řízení použit z xray T2 celohliníková verze (zatím co jsem zkoušel funguje jak má, nic se neklepe)
- servo Hitec HS5955TG
- regl GM V80R vodotěsný programovatelný, ale neumí lipol baterie, tak je osazen Lipol-stop od Novak
- Motor - plášť od GM racing , kotva 35T Tamiya

Obrázek

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Roubování kastlí na SCX
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 1:49 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
A teď se vrátím k centránímu unašeči kardanů, původní Alu provedení mělo středící hřídel (AX80009 - 5) pro ozubené kolo. Ocelové unašeče mají změněný průměr a původní středící váleček nelze (bez úprav) použít. Prošel jsem si novější manuály, jak je to tam řešeno a zjistil jsem, že novější verze toto středění postrádají. Tak jsem to chtěl sesadit dle novějších manuálů, ale zjistil jsem, že vystředění ozubeného kola je docela loterie. Tudíž jsem použil úzké mezikruží (pouze na šíři ozubeného kola) z původního středícího válečku a doplnil o hřídel, která prochází skrz celou sestavu. Průměr otvoru v ozubeném kole je 8mm a v unašečích 5mm, středící váleček má průměry 5/8mm. Píšu to zde z toho důvodu, jelikož jsem zaznamenal zde na fóru několik případů dobitých zubů převodových kol a tohle považuji za jednu z možností jak k tomu může docházet.

verze se středícím válečkem:
Obrázek

verze bez středění:
Obrázek

Pokud to tu někde je, tak se omlouvám za opakování.

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.