Právě je ned pro 17, 2017 5:08 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DX6 - scale nastaveni s bezpecnym navijakem - NAVOD
PříspěvekNapsal: sob dub 25, 2009 9:44 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 27, 2008 12:00 am
Příspěvky: 2192
Diky tipu od salvatoreho jsem se dostal ke Spektru DX6 za slusny prachy, takze misto kupovani dalsiho prijimace k pistolove Futabe, putovala na defendera prave tahle vysilacka.

Vetsina z nas pouziva navijaky a vetsina taky resi jak takovy navijak slusnhe ovladat. Ja resil hlavne pozdavak bezpecnosti, aby nebylo mozna omylem drknutim do packy navijak spustit. Puvodni idea kterou mi poradil salvatore, byla nastavit navijak na THR a v heli modu, skrz krivku plynu nastavit funkci az u temer uplne vychylene paky. To mi ale neprislo jeste dost bezpecne takze jsem koumal a prisel s pro me zatim vyhovujicim zpusobem.

DX6 ma vsechny packy, vyjma THR s vraceni pruzinkou do nulove polohy. Kanal THR je "cvakaci" a zustva tak kde ste ho zanechali. Na svem defenderu mam nastavene rizeni na kanal AIL, plyn na ELE. Kanal RUD na leve pacce zustava nepouzity, nemam zataceni zadni napravy, DIG apod jako maji crawlery. \Vytvoril jsem si proto z 2mm styreny kulisu na levou packu, ktera neumoznuje nechteny nahodny pohyb packy do strany.
Tim padem mi zbyl volny proporcionalni kanal, ktery neni mozno primo z vysilacky zadnykm mechanickym prvkem ovladat. A to je cas kdy prijde na radu Aircraft mod vysilacky (oproti puvodne Heli modu) a jeho programovatelne mixy.
Nastavil sem si tedy mix THR kanalu (master) na RUD kanal (slave). To znamena, ze kanalem THR ovladam i kanal RUD. Navijak jsem tedy v prijimaci zapojil do kanalu RUD. A Jelikoz mixy umi fungovat podminene a jde jim nastavit vypinaci tlacitko, na puvodne prepinac dual rate ELE jsem si toto vypinani nastavil (na obrazku oznacene switch). Dual rates na ELE nepouzivam protoze pri scale jezdeni chci mit plyn vdzy plynuly, staci mi tedy jedna exponenciala a neni treba prepinat druhou. Proto jsem mohl nepouzivane tlacitko pouzit.
Timto nastavenim jsem se dostal do faze, kdyz normalne (s switchem v poloze 0) muzu jezdit s autem a kanal THR muzu mit kdekoliv, aniz by aktivoval navijak. Nehrozi teda zniceni motorku nebo regulatoru navijaku nestastnym drknutim do packy atd. Pri prepnuti wtiche do polohy 1 se aktivuje navijak na kanalu THR a ja muzu pravou packou ovladat rizeni a zaroven mam na THR navijak, ktery je samoaretovaci.
A stale nam zbyvaji jeste dva dvoupolohove prepinace napriklad na svetla a treba dvourychlostni prevodovku.

Doufam ze todle nekomu pomohlo a budu rad pokud pripojite svoje poznatky, nastaveni atd.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 01, 2010 1:19 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 11, 2010 12:00 am
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha
Na DX6i mám plyn na ELEV a řízení AIL. Naviják mám zapojený do RUD. Na RUD jsem nastavil Exponenciály na 100%. Naviják tedy ovládám levým ovladačem, a díky exponenciálům na 100% mi zabírá až v koncových polohách. Myslím, že při ovládání plynu se nikomu nepodaří najet s knyplem nechtěně na levý nebo pravý doraz.
Naopak se může stát, že si při ovládání navijáku si ťuknete do plynu. To se dá ošetřit nastavením expa na ELEV na 10 - 15%. Tím se znecitliví plyn kolem neutrálu o 1/2 až jeden dílek.

_________________
Mex-IV Jeep JK DX6i 2,4Ghz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 01, 2010 8:07 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 941
Bydliště: Dvůr Králové n/L karolíny Světlé 2136
jo to mas pravdu ale nejlepsi je mit na dx6i nastaveny vypinac na tom RUD jak tam je ten prepinac 2 polohovy a tim si to jen zapinat kdyz potrebujes navija tak preklapnes nahoru a pak uz jen pckou do prava a leva bud odvijis nebo navis a pak to zas preklapnes dolu ten 2 polohovy vypinac a kdyz udelas packou tak navijak nemaka ani nereaguje takze dobra vec.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 02, 2010 4:37 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 11, 2010 12:00 am
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha
Máš pravdu. Je to lepší

_________________
Mex-IV Jeep JK DX6i 2,4Ghz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.