Právě je čtv dub 26, 2018 2:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2017 7:20 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3836
Bydliště: Rudolfov
Je to proste
Jezdi se i po horkym pisku
I v zime.
Je rozhodne lepsi mit baterku nekde v normalni teplote pri skladovani. A jestli ji vemes jezdit v zime nebo v lete je jedno. Vydrzi jakykoliv provoz po ni budes chtit, mozna je na vykonu a kapacite malinko znat opravdu tuhy mraz, ale do takove zimy nebudes chtit sam. -5, -10, porad pohoda.

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2017 7:40 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1028
Bydliště: Brno-Maloměřice
Neplatí to ale o všech Lipolkách. Nevím jak teď, ale asi tak před 10-15-ti lety lipolky ( některé ) nesnášely mráz. U některých článků mráz ( kolem -5°C ) způsobil takové zpomalení chemické reakce v baterkách, že s nimi v letadle nebylo možno ani odstartovat - prostě baterky tou zimou zatuhly a až pobytem v teple se trochu zlepšily, ale ani to na start nestačilo - jakmile se tím studeným proudem vzduchu od vrtule ochladily, opět se uspaly.
V autíčku to bude trochu jiné, přece jenom tam nejsou tolik ochlazovány a za ty roky se snad trochu odolnost zlepšila, ale určitě budou oproti běžným teplotám línější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2017 7:46 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3836
Bydliště: Rudolfov
Takova vec me napada. Baterie se tim vydejem proudu zahriva. Paradoxne v tomhle ohledu lepsi mene C, da ji vic prace to ze sebe tlacit, vic se zahriva. V rychlym aute nemam problem v zime ani s pocitovym ubytkem vykonu, potazmo kapacity. Nehlede na okolni teplotu je baterka pri vyndavani vlazna. V expedicnim aute ten odber neni takovej, kdyz si s klukama v lese ze zvedavosti sahame na motory (zni to strasne :-D ) tak vse vlazne a baterka nic, studena. Ale tak odber probiha takze nejaky minimalni zahrivani taky. Tak tomu vic nakladej a je to vyreseny.

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: čtv lis 23, 2017 10:29 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 746
Bydliště: Praha
Zima se na lipolkách projevuje pořád - nikdy vám nepřipadlo, že v zimě (v mrazu) vydrží mobil o něco kratší dobu? Je dobrým zvykem (např. u letadel v zimě) mít baterky v náprsní kapse, v teple, a instalovat je až těsně před výkonem. Na druhou stranu na expe se používají obyčejnější baterky a při tomto stylu jízdy člověk nesleduje, jestli mu nepatrně klesne maximálka a o pár procent se zkrátí dojezd...
Jinak Míro, baterka by se neměla moc zahřívat, při sebedivočejším ježdění by měla být maximálně pouze vlažná. Vyšší teplota by znamenala, že odebíráš víc než se baterce líbí, hrozí rozhození článků, nafouknutí, příp. smrt baterky...

_________________
Jeep JK comming soon...
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro + Tekin ROC412 + 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT brushless combo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: pát lis 24, 2017 2:17 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2017 6:08 pm
Příspěvky: 20
Jéé, takových odpovědí :OK: Díky za rady, určitě nebudu baterie vystavovat extrémům. Ale jakmile bude sníh a teploty okolo 0°C, tak se projedu. :YOP: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: pát lis 24, 2017 4:04 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 746
Bydliště: Praha
"Zdravá" baterie by ani v zimě neměla mít problém. Minulou zimu jsem jezdil i v silném mrazu (-15°C) a problém je spíš přimrzající sníh a led, hůř pak funguje zatáčení nebo tlumiče.

_________________
Jeep JK comming soon...
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro + Tekin ROC412 + 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT brushless combo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 7:44 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 20, 2017 8:22 pm
Příspěvky: 72
Bydliště: Mladoboleslavsko
Můžete doporučit, jaké konektory na baterie jsou asi nejvhodnější? Mám asi 8 baterií s HXT 4 mm a pokaždé je problém s pájením těchto konektorů. Rád bych přešel na něco jiného, jednoduššího a méně náročného na pájení.
Dost je rozšířený TDEAN.
Díky

_________________
Traxxas Summit 1/8 Brushless
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 7:48 am 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3836
Bydliště: Rudolfov
T dean je v pohode. Akorat se blbe rozpojuje protoze je moc hladkej malej a pevne drzi. Delajnse na to takovy navleky a nebo se to treba pajkou prejede a uz je to za co vzit.

Hodne nas bavi xt60.

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 7:55 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 20, 2017 8:22 pm
Příspěvky: 72
Bydliště: Mladoboleslavsko
Na ty jsem koukal taky, jsou dost rozšířené. Potřebuji pak předělat 8 baterií a dvě auta:( Teď jsem si objednával nový kabel na nabíječku HXT 4mm a zase mi přišly prohozené dutinky a už mě to prostě nebaví, nejde mi to pořádně pájet. Takže koukám, na co bude nejlepší přejít i co se týče pracnosti.

_________________
Traxxas Summit 1/8 Brushless
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 7:59 am 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3836
Bydliště: Rudolfov
No zrovna xt 60 pouziva normalni zlaceny 3.5mm dutinky. Ale je to v kulturnim obalu a pekne to pasuje, navic spravna polarita a ochrana bat pred zkratovanim je vyresena rovnou samotnou konstrukci.

Pajet se ti to bude vsechno stejne blbe :FINE: :-D to se musis premoct

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 8:03 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 20, 2017 8:22 pm
Příspěvky: 72
Bydliště: Mladoboleslavsko
ještě se zeptám, jdou nějak vyndat jednotlivé piny z těch HXT 4 konektorů? Než tamty předělám, rád bych použil tento kabel, ale s prohozenými piny.

_________________
Traxxas Summit 1/8 Brushless
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 9:06 am 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3836
Bydliště: Rudolfov
No ten cervenej obal rozriznes, zahodis, obnazene konektory peclive obalis smrstovackou, ale je to samec a samice - obracene pouzit nejdou, musis opet prepajet...

Na to se vyprdni, sedni k tomu a za chvili mas hotovo

Kdyz se ti blbe paji "do dirky", lepe ti asi pujdou ty Deany, maji plosky. Tak na ne rovnou sezen i ty futralky pro pohodlne rozepinani a mas po starostech na hooooooodne dlouhou dobu

Edit
Orientace koukam a jsou k dispozici uz rovnou "s gripem"

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 10:36 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 20, 2017 8:22 pm
Příspěvky: 72
Bydliště: Mladoboleslavsko
Díky, ty plošky budou určitě lepší :OK:

_________________
Traxxas Summit 1/8 Brushless
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2018 3:27 pm 
Offline
Častý přispěvatel

Registrován: stř úno 12, 2014 3:04 pm
Příspěvky: 661
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20
Nejlepe se mi zatím pají xt60/90 jen oholíš a zakalfunuješ,nasuneš a zalepíš cínem :OK: a za bužírkuješ :HOPS:

_________________
Martin Březina
Jeep Cherokee - Axial scx10 II
Obludka- Tl-01b
Hpi Savage 25 limited edition 1:8 nitro (3HP)
Land rover, snad někdy..

Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-pol
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2018 11:32 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 20, 2017 8:22 pm
Příspěvky: 72
Bydliště: Mladoboleslavsko
Díky za další podnět. Příští týden budu objednávat, tak možná koupím oboje a ozkouším co mi bude vyhovovat.
Ještě se zeptám, mám tady asi 3 měsíce nepoužívanou malou lipolku do hračky a už mi ji nabíječka nevezme na nabití. Dá se to nějak ošulit, aby ji zase nabila?

_________________
Traxxas Summit 1/8 Brushless
Traxxas TRX-4 Bronco 1/10


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.