Právě je sob pro 16, 2017 5:49 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 6:50 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: úte říj 01, 2013 8:00 am
Příspěvky: 140
Bydliště: okres Příbram
marcel píše:
Tak požiadaj o pomoc a repas baterky niekoho kto má s tým skúsenosť v tvojom okolí , alebo druhá varianta je - jej likvidácia -zberné suroviny a kúpa novej.To by som ti asi z vlastnej skúsenosti doporučoval.


No, baterie je 3 měsíce stará, tak mě to právě docela překvapilo. Ale pro jistotu objednám novou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 6:58 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 06, 2012 7:53 am
Příspěvky: 32
Bydliště: Žarnovica
a isiel si ju dat nabit hned ako si prisiel domov?

_________________
Prototyp - Tatra 815 6x6
Arduino Quadcopter 640

http://zcpa3k.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 7:05 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: úte říj 01, 2013 8:00 am
Příspěvky: 140
Bydliště: okres Příbram
ZCPa3k_SVK píše:
a isiel si ju dat nabit hned ako si prisiel domov?


Jezdit jsem byl včera a baterii jsem šel nabíjet až dnes.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 7:13 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 20, 2012 8:56 pm
Příspěvky: 504
Bydliště: Banská Bystrica
No na tému kedy nabíjať a ako skladovať LiPO baterie-či vybité , alebo na 50% nabité alebo na 100% nabité sú tieš rôzne názory.
Paťo nemáš originál manuál prílohu používani nabíjania a skladovania LiPO baterky v CZ alebo SK jazyku ?? anglicky a nemecky mám -ale neviem britsky ani dederónsky.

_________________
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009192988786
https://www.facebook.com/rc4x4sk?ref=hl
http://pokec.azet.sk/Marcel1966/fotoalbumy?i9=a7f4b6c99162#/marcel1966/fotoalbumy/rc-modely-marcel/ft-453873336?i9=a7f4b6c99162


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 7:18 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 282
Bydliště: Moravské Málkovice
podvybitou baterku utopit.... dneska nejsou uz tak drahy aby se nemohli koupit nove.... u podvybite baterky je jiste ze se drive nebo pozdeji nafoukne.... jinak udaj na tech baterkach s tema Cckama neberte vazne... realita je trosku jinde viz: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... %93-2-cast doporucuju probehnout cele stranky ti kluci to maj dobre zpracovany... Jinak este budu reagovat NiCd a NiMh ... nekde sem tu zaklidl neco o tom ze NiMh davaj vetsi proud coz je kravina.... Vyssi proud je z NiCd... (pouzivaj se do zhavitek, jako zdroje pro serva a pod) jediny co me u nich mrzi je hrozne mala kapacita...

edit: Baterka LiPo se skladuje v tzv. storage rezimu tj 3,8 V na članek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 7:57 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 985
Bydliště: Brno-Maloměřice
Vřele doporučuji si pořídit toto: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html
strčíš to do servisního konektoru a máš hned přehled, jaké napětí je na každém článku. Můžeš to v tom servisním konektoru nechat i při jízdě ( odběr je zanedbatelný ) a můžeš kontrolovat, jestli regulátor správně baterku vypne čí ne. Za tu cenu je to vynikající pomocník.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 8:06 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 743
Bydliště: Hořovice
Souhlas. Záleží na stavu a kondici jednotlivých článků. A proto se taky články jednotlivě oživují, - když už.

Jednoduchá rada: Pokud bezpečně nevíte, co děláte, nehrabte se do toho! Použijte pomoc odborníka, nebo moderní konzumní způsob - koupit novou a nechat jim tam starou. (..tedy myslím starou, jako baterku)
Ono totiž co není v návodu, přece jen chce aspoň základní teoretický znalosti, který se relativně spolehlivě získávají např. z učebnic, nebo podobných tiskovin a ne nejistou selekcí z kupy nezodpovědnejch anonymních hovadin na webu. Dokonce i sami výrobci občas píšou totální nesmysly, protože kšeft má jasnou prioritu před odborností, nebo dokonce seriozností. A co ti dneska dá ten, kdo poradil "oprav si ji sám Nimh programem"! Jeho baterka, ani kuchyň to nebyla, že jo? :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 8:20 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 282
Bydliště: Moravské Málkovice
na kontrolu pri jizde existuje neco obdobneho jeste se sirenkama kdy s straci do balancniho konektoru nastavi se na te blbuste napeti u kteryho to ma zacit rvat a hotovon.... jinak doporucuji vybijet baterie tak 3,6 - 3,7 na clanek.. min uz jim skodi....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 8:24 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: úte říj 01, 2013 8:00 am
Příspěvky: 140
Bydliště: okres Příbram
Borik píše:
Vřele doporučuji si pořídit toto: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html
strčíš to do servisního konektoru a máš hned přehled, jaké napětí je na každém článku. Můžeš to v tom servisním konektoru nechat i při jízdě ( odběr je zanedbatelný ) a můžeš kontrolovat, jestli regulátor správně baterku vypne čí ne. Za tu cenu je to vynikající pomocník.


Pravděpodobně se jedná asi o jednu a tutéž věc, co?

http://www.mz-racing.net/p9131-2rca0041 ... napeti-6s/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 8:51 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 282
Bydliště: Moravské Málkovice
jj jedna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 10:02 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: úte říj 01, 2013 8:00 am
Příspěvky: 140
Bydliště: okres Příbram
Je to divný, ale najednou se baterka chytla a nabíjení jede. 8o


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 10:15 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 743
Bydliště: Hořovice
Nechal jsi ji tedy po dojetí připojenou k reglu, nebo odpojenou? Je možné, pokud je to jen o málo, že napětí článku po odpojení z odběru pomalu trochu stoupne.
Kontroluj alespoň v menu nabíječky napětí jednotlivých článků na začátku a na konci nabíjení. Bude ti jejich stav jasnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 10:19 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 06, 2012 7:53 am
Příspěvky: 32
Bydliště: Žarnovica
ked baterku polozis k radiatoru kde je teplo tak sa trocha ustali a napetie sa na clankoch vyrovna.

_________________
Prototyp - Tatra 815 6x6
Arduino Quadcopter 640

http://zcpa3k.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 10:28 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: úte říj 01, 2013 8:00 am
Příspěvky: 140
Bydliště: okres Příbram
eos píše:
Nechal jsi ji tedy po dojetí připojenou k reglu, nebo odpojenou? Je možné, pokud je to jen o málo, že napětí článku po odpojení z odběru pomalu trochu stoupne.
Kontroluj alespoň v menu nabíječky napětí jednotlivých článků na začátku a na konci nabíjení. Bude ti jejich stav jasnější.


Baterie zůstala zapojená. Když to teď začlo nabíjet, tak nabíječka ukazovala napětí 2,8V na článek. Určitě ale koupím ten měřák a i pípák a nastavím ho, ať to pípá dřív, než regl odpojí baterii.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: lipo problem
PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2013 10:45 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 743
Bydliště: Hořovice
Jasně. Tak poučení pro příště: odpojovat konektory. Regl je totiž i při vypnutí vypínačem stále pod napětím a i když je odběr malý, snadno to po delší době stačí k vybití pod limit, zvlášť když je baterka skoro na minimu. Budiš ti útěchou, že tento způsob podvybití, tzn. relativně šetrně, malým proudem a pomalu, zanechává minimální škody. Mám tu např. červenou E-tech 1300mAh 12C, která měla po dvou dnech v koruně topolu lehce přes volt na článek, po decentní resuscitaci úplně splaskla a dodnes funguje jako nová. Ovšem to holt není Turnigy! :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.