Právě je pát říj 20, 2017 6:04 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 7:52 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
virtual píše:
gecko-x píše:
...tomu rozumím, rozhodně dost na to, abych trval na nepouziti propojky...

Sériové i paralelní zapojení je naprosto normální a dá se bezpečně používat viz ivandr...

Oukej, mě to vlastně může byt jedno. 2S2P x 2 a máš z toho 2S4P. V případě nových, snad ještě....no možná. Pokud už je pouzivas, ještě ze jsi daleko ode me a mého modelu. A protože tomu nerozumim a používá se naprosto normálně tak je to bezpečné. Asi jak s gayema a lesbickama. Normální je chlap se ženskou tak 4% populace jsou nemocní a musí se to léčit! 8( :EVIL:

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 8:14 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
já ti nevím kolego, ale co máš proti paralelnímu propojení lipolek v modelu?o to jde tazateli, ne o zvýšení voltáže čili seriové propojení....a i tady jsem i já dost dlouho používal propojky u třech dvoučlánků, když se mi chtělo honit E-savage na 6S a na baterkách ani jinde nebyl jedinej problém a to tam tekly sakra velký proudy....

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 8:27 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
Hele, napsal jsem to výš. Mě to může být jedno. Měl bych míň proti paralelnímu zapojeni, ale sériové není to pravé ořechového pro články. Ale jak bylo napsáno, já tomu stejně nerozumim, tak můj názor je irelevantní.
Já a ti, co tomu nerozumime spíše sahnem po baterce 2S, místo 2S2P. A protože tomu nerozumime, tak víme proč ji nechceme.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 8:44 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
A jak myslíš, že jsou zapojené články v tzv. 2S baterce? :-D

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 9:43 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
Tam jsou pouze 2 články paralelně! :-D
V baterce 2S2P jsou 4, 2 paralelně a 2 sériově (tzn., že v baterce o 2S 5000 mAh jsou 2 články paralelně o kapacitě 5000mAh, v baterce 2S2P 5000 mAh jsou 4 články o kapacitě 2500 mAh, 2paralelne a 2 sériově -2x2500mAh a a 2x3,7V) A v tom je ten samy problém. Ale jak píšu, nerozumim tomu a bavim se tu s lidma, co evidentně ano.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 9:47 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
Takže ti řeknu, že se mýlíš. Ve 2S jsou dva články v sérii. Při paralelním zapojení dochází k samovolnému vybíjení. Při zapojení do série zvyšuješ napětí. Při zapojení paralelně, zvyšuješ kapacitu. Podívej se na zapojení NIMH packů. Klasický šestičlánek je zapojen sériově.

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 9:49 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
no to je vidět, že tomu nerozumíš :NO: ......máš to pěkně pomotaný.....2S 5000mAh = 2 články v serii to značí to 2S, 2S2P 5000mAh jsou čtyři články 2500mAh 2 v serii 2 paralelně.... atd

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 10:15 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
No jo, nerozumim. Zase jsem to popletl (přiznávám, že se mi to vždycky pletlo). Sypu si popel na hlavu. Ale snad se shodnem na tom, že je 2S2P špatný, tzn, když se vrátíme k jádru pudla, to co mu tu někteří radí, je špatně.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 10:18 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
no po tom nechápu proč se lipolice 2s2p normálně prodávaj, když jsou teda špatný?????

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 10:20 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
OK :-D Ze začátku snad ani jiný baterky nebyly, než 2S2P. A nebo 2S byly tak drahý, že jsem o nich ani nepřemýšlel. A to je jezdím dost dlouho.
Do čeho to Pavle potřebuješ?

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: ned bře 13, 2016 10:23 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
No tohle fakt nevím, soudim, že výroba článku o kapacitě 2500 je levnější než 5000. A asi významně.
Možná to bude i důvod, proč jsou levnější.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 10:18 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 634
Bydliště: Praha
gecko-x píše:
Já a ti, co tomu nerozumime spíše sahnem po baterce 2S, místo 2S2P.
gecko-x píše:
Ale snad se shodnem na tom, že je 2S2P špatný, tzn, když se vrátíme k jádru pudla, to co mu tu někteří radí, je špatně.

Ty seš úplně mimo, ale hádat se budeš donekonečna. :-( Už několik lidí ti tu potvrdilo, že se mýlíš, že zodpovědný modelář může paralelní (i sériové) zapojení dvou packů naprosto bezpečně používat, že se tak normálně a hojně děje, a že na takové radě (na rozdíl od několika tvých "rad") není nic špatného.
A k té první citaci, která opět ukazuje, že tomu nerozumíš - on by taky používal 2S baterky, jen by je pro pohon modelu zapojil paralelně (a po jízdě opět rozpojil), ale jinak by to zůstaly dva normální, samostatné 2S lipo packy. :idea:

_________________
Axial Wraith
Castle Mamba Max Pro + Tekin ROC412 + 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift
Novak GoaT brushless combo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 11:11 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
Normální 2S lipo packy, ale zapojeny jako 2S2P. A pokud jsem dobře četl, neměl v plánu to po jízdě rozpojit, když se zajímal o nabíjení všeho naráz. Nevím, jaké baterie používá, ale pokud 2s2p, tak už v nich nabíjí články bez balancování, a v případě dalšího paralelního zapojeni se to zhorší. Nebo jsem zase mimo? A jak už jsem psal, že to tak někdo používá nemusí byt v pořádku.
Myslím, že se nehádám do nekonečna, jen si stojím za svým názorem, ostatně jako ty.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 3:11 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
rakpavel píše:
Kluci díky moc, udělám jak píše ivander a nabijet tedy budu sólo. A nebo jsem našel baterii s 10000mAh a budu mít vyřešeno. Nanonetech, tak snad to bude ok


...proč pořád řešíš nabíjení 2s2p, když už sám tazatel tuto variantu opustil?? a i 2s2p baterky, pokud tak jsou už z výroby jdou nabíjet naprosto v pohodě a bezpečně....kolikrát na letišti, když spěchám píchnu dvě 3S 2200mAh LiPo přes propojku do nabíječky a tradá za čtvrt hodiny hotovo....a na baterkách nepozoruju žádné újmy, dělá se to naprosto běžně i na závodech, pokud není k dispozici nabíjecí stanice na víc packů......prostě jdeou používat baterky propojené jak seriově, tak paralelně bez újmy....pokud to tedy nejsou nějaký zhuntovaný lemry, pak bych se bál....

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lipol na zvýšení kapacity
PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2016 4:28 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1626
Bydliště: Količín
Jo, jednou za čas snad, ale bez balancování si rozhodis časem články tak, ze jeden se ti stále vybíjí na nižší a nenabije na max a ten druhy prebijis na vyšší hodnotu, než 4,2V a pak tady čtu od takových znalců - netuším proč, ale nafoukla se mi baterka!
A nedate si říct a nedate!
Jak jsem psal, jsem rád, že jste daleko ode mně a mojeho modelu. A vim proč a nikdo z vas tady mi to nerozmluvite!

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.