Právě je čtv bře 30, 2017 1:43 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 7:42 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: pát úno 12, 2016 1:07 pm
Příspěvky: 19
Bydliště: České Libchavy
Ahoj prosím o radu jaký vypinač na baterku dát aby to vydržel nechce semě porád sundávat kastle Dík za názory :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 7:58 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 06, 2015 6:18 pm
Příspěvky: 331
Bydliště: Rajhrad
Já používám normální kolébkový spínač, 250V/6A
http://www.tipa.eu/cz/prepinac-kolebkov ... i/d-87333/

_________________
Martin Haas
Tatra 805 valník, 1:10
Mitsubishi Pajero, CC-01
Ford F-250 Super Duty Cab, homemade podvozek
Mercedes-Benz Unimog 1:10-rozestavěno
http://kenny666.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 8:10 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: pát úno 12, 2016 1:07 pm
Příspěvky: 19
Bydliště: České Libchavy
a vydrží to napětí jinač díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 8:14 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Příspěvky: 1762
Bydliště: Potštejn
Vydrží to úplně v pohodě, protože vždy budeš zapínat a vypínat, když bude auto stát = odběr z baterky bude skoro nula. Takže na vypínači bude napětí 6,4-8,4V (zvládá 220V) a proud bude skoro 0A a zvládá 6A


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 8:16 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 132
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
Mám odzkoušenej páčkovej 12V/20A - je trochu větší, ale zase je prosvětlenej.
Bezproblémů snese i 40A (těch 20A je proud při vypínání a zapínání. V modelu vždycky vypínáš baterku při zastaveným motoru, takže je odběr minimální.)
http://www.hadex.cz/l314-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-cervene-prosv/
nebo
http://www.hadex.cz/l315-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-cervena-led/

Obrázek

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 8:38 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Jince
Není ani tak otázka jestli to vydrží to napětí ale ten proud.Vypínat to bude sice bez zátěže tak to v klidu vydrží ale při provozu přes něj teče proud.Jestli má nějakou expedičku tak tam jsou proudy malý ale jestli to chce do monstra nebo shorta tak tam můžou krátkodobě být i stovky ampér.

_________________
Axial scx10
Traxxas Slash 4wd a 2wd
http://www.youtube.com/user/rcluky
http://rcluky.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 9:01 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Příspěvky: 1762
Bydliště: Potštejn
Nejsem žádnej elekrtoodborník, ale mám vystudovanou elektro průmyslovku. A tam nám říkali, že není tak důležitý, jakej proud spojem teče, ale jakej spíná a rozpíná. To znamená, když je kontakt sepnutý, nedochází k "žádnému" přechodovému odporu a spoj se nezahřívá a neopaluje. Kdežto když je na vodiči vysoké napětí a proud, a kontakty se k sobě přibližují, přeskočí náboj z jednoho na druhý, aniž by se dotknuly. (čím větší napětí, tím větší vzdálenost) A dochází o opalování kontaktů. Vidět je to zde https://www.youtube.com/watch?v=aFKyVU2JhuY přestože nedošlo ke spoji, napětí je tak vysoké, že náboj přeskočí. Jednou jsme byli na rozvodně, kde transformovali 400kV na 110kV a řeknu vám, že když jsme stáli pod spínačem, kterej obsluha pro ukázku sepla, půlka z nás se mohla jít vysprchovat. Asi metrovej blesk mezi kontakty (byly to asi 5cm koule na cca 1m dlouhých ramenech, který se natočily proti sobě a jedno vždy zajelo mezi 2 ) a rána jako kráva.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 10:04 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 536
Bydliště: Jince
Co píšeš máš pravdu.Měl jsem spíš jako namysli aby byl ten vypínač byl dostatečně dimenzovanej aby dokazal přenést ten proud.Aby se mu hned neutavil jako Tamiya konektor :lol:

_________________
Axial scx10
Traxxas Slash 4wd a 2wd
http://www.youtube.com/user/rcluky
http://rcluky.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 10:39 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 09, 2014 5:31 pm
Příspěvky: 122
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Ahoj.já použil tenhle přepínač,protože mám v autě dvě baterky a rovnou je můžu přepínat bez sundavání kastle. http://www.gme.cz/p-h8620vb102-p631-237 ,měl by vydržet.Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2016 9:37 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 132
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
Záleží na jakej model to přijde.
Trial a expe mají cekem malej odběr. Vypínač na 10A by mohl stačit, ale raději bych použil silnější. Slabej vypínač se časem vyhřeje, může i vyhořet.

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2016 10:57 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: pát úno 12, 2016 1:07 pm
Příspěvky: 19
Bydliště: České Libchavy
Díky za rady vyskouším ten 10A a uvidí se


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2016 8:11 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 18, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 1338
Bydliště: Ostrava
danlux píše:
Díky za rady vyskouším ten 10A a uvidí se

No jestli ti to pomuže tak já měl na Axiku cca 3A odběr když jel motor naplno ale když se někde zakousnul mezi šutry tak měřák ukázal 20A ale to bylo jen krátkodobě neb jsem to nikdy netrápil a měřil jsem to jen jednou abych měl představu co to potřebuje. Takže na běžný provoz by ti ten 10A mohl stačit a jak bylo napsáno výš pokud to budeš někde trápit kontroluj teplotu bylo by škoda aby ti to hořelo. :OK:

_________________
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo

:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odopojení baterky
PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2016 8:55 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: ned čer 17, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 194
Škoda, že už nemám k dispozici zdroj 40 A. Vyzkoušel bych nějakej vypínač.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.