Právě je pon led 23, 2017 5:30 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 7:13 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
gecko-x píše:
Já treba vypínač neřešil, ale údajně to v pohodě používají :-p

a jak máš baterky zapojené?

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 7:16 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1409
Bydliště: Količín
Do konektoru na reglu. Používám vypínač na reglu

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 7:18 pm 
Offline
Veterán fóra

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3087
Bydliště: Rudolfov
Moje puvodni koncepce je kastle na 4 sroubky a uvnitr dve baterky, zapojene obe.

Vzhledem k tomu, ze ani za nekolik let provozu modelu me mistni komunita spise odradila od takoveho zapojeni a soucasne vlakno je toho opet dukazem.

Tedy baterky dve vozim, ale misto sroubku magnety a sundavam kastli a prepojuju baterku a na silovy kabely zadny vypinace prepinace nedavam.

Stale cekam na nejakej koment, co me ukaze jak to zapojit aby se vlk nazral a koza zustala cela ale at ctu jak ctu, vidim porad nejlepsi variantu baterka - konektor - regl a pak az zbytek sveta... Zadnej prepinac...

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 7:24 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 130
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
Pro pořádek - nás (modeláře) zajmá vlastně jen proud, napětí je vedlejší. Zpohledu napětí jsou vlastně přepínače va 230V předimenzované - v modelech je napětí do 12V.
S prouden jeto trochu složitější - proud udávaný na přepínačích je hodnota kterou je schopný rozepnout! (rozepnutí obvodu je pro přepínač nejnáročnější, potom teprve sepnutí a nejméně jej zatěžuje sepnutý stav)
Aku se připojuje a odpojuje pri zastaveným motoru, kdy protéká jen minimální proud (napájení serv, přijímač), proto může být vypínač na menší proud než je skutečný při zablokovaném motoru. Samozřejmě nic se nedá přehánět - vypínač na 3A půjde asi do kopru.
Jestli se ti tam vejde použij tenhle: http://www.hadex.cz/l380-prepinac-packovy-on-off-on-2pol250v10a/
Kontakty zapojíš paralerně - pak bude místo na 2x10A na 1x20A
Nebo dej dva samostatný pro každou aku. Tyhle používám já: http://www.hadex.cz/l313-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-zelena-ind/, http://www.hadex.cz/l316-prepinac-packovy-on-off-1pol12v20a-zelena-led/ Můžeš dát i pro každou aku jinou barvu LED páčky.

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 7:43 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Hořovice
Ale jo, ono se to samozřejmě použít dá, ale člověk se nesmí divit, že je jen otázka času, než to začne zlobit. Jsou v tom kontakty plech na plech, mechanická konstrukce nic moc, až se přidá špína a oxidace, vyhřeje se to snadno, plast se hne a je z toho chrastítko. A když v tom začnou při vyšší zátěži cvičit přechodový odpory, BEC a přijímač se nestačí divit.
Když už, tak propojit páry kontaktů paralelně a zapojit jen do plusový větve a jen jako vložku mezi klasický konektory, aby se to dalo v nouzi vyřadit. Mínusy nechat napřímo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 8:01 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1409
Bydliště: Količín
Za mne radši bez, každý spoj je zdrojem budoucích problemu.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 8:06 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 130
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
eos píše:
Ale jo, ono se to samozřejmě použít dá, ale člověk se nesmí divit, že je jen otázka času, než to začne zlobit. Jsou v tom kontakty plech na plech, mechanická konstrukce nic moc, až se přidá špína a oxidace, vyhřeje se to snadno, plast se hne a je z toho chrastítko. A když v tom začnou při vyšší zátěži cvičit přechodový odpory, BEC a přijímač se nestačí divit.
Když už, tak propojit páry kontaktů paralelně a zapojit jen do plusový větve a jen jako vložku mezi klasický konektory, aby se to dalo v nouzi vyřadit. Mínusy nechat napřímo.


Jak jsem psal používám ten prosvětlenej na 20A už 4 roky a vše ok. Je pravda že nebrodím. Expedička nemá takovej odběr - na nějakýho drifta bych ho nedával. Časem se asi odporoučí - za ty peníze ;-)
Vypínač na konektorech jsem zapoměl zmínit - taky to tak mám.

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 8:45 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
Já mam kabinu chycenou na čtyřech šroubcích a zrovna se mi nechce někde venku povolovat dvojky šroubky když bych chtěl přehodit konektor na druhé baterce. Takže jsem původně chtěl obě baterky zapojit paralelně. Což mi ale bylo vysvětlováno že to není dobře. Takže jsem na rady zvolil přepínač. Což ale taky teď není to dobré. Takže nakonec přemýšlím, že seženu baterku s velkou kapacitou a ta bude zapojená... na druhou stranu auta prostě přidělám mrtvou zátěž...čemu jsem se chtěl vyhnout, ale asi to bude to nejjednodušší. Řešit nějak paralelní zapojení do plusový větve je pro mě fakt trochu mimo když jsem rád že jsem pochopil z plánku jak zapojit přepínač 8o

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pát dub 22, 2016 10:00 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 940
Bydliště: Brno-Maloměřice
To tam ten vypínač klidně dej ... tak velký problém to nebude. Prostě jednou za čas ho vyměníš a bude pokoj.
Největší problém je, jak psal Eos, špína, voda a prach. jakmile se dostanou do toho vypínače, je sakra velký problém to vyčistit. Jeden kontakt je sepnutý, na druhém ten humus uschne. A když to přepneš, tak hrozí, že ten spoj nebude dokonale vodivý. A vo vo vo tom to je: přechodový odpor, zahřívání, ještě rychlejší zasychání ( až připečení ) humusu ... a tak dokola a čím dál hůř. A potom hrozí, že se to zapeče a třeba začmoudí. Nehledě na to, že přechodový odpor je pěkně hnusná forma rušení, protože regulátor netuší, proč se tak najednou rychle mění napětí a klidně to může pokračovat až vypnutím reglecu kvůli jeho zblbnutí. Takže 10A vypínač by bohatě stačil, ale musel by mít stále pěkně čisté a vodivé kontakty. A pochopitelně zásadně přepínat při páce v neutrálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 1:02 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 06, 2013 9:28 pm
Příspěvky: 760
Bydliště: Hořice
U spinacu a prepinacu je jeste casto uvaden parametr ve VA (Volt Ampera)
Spinac ktery ma parametr 3A pri 220v zvladne 6A pri 125v.

Problem je ztratovy tepelny vykon na kontaktech spinace.

Vetsina z vas se ani ve spickovem odberu nedostane k limitum toho co zvladne MOSFET v regulatoru.
U me premotorovane bestie se ve spicce dostavam ke 130w tedy cca 20A.
Beznej odber mam nejakych 30w tedy 3-4A.

Prepinac jde utesnit pomoci krytky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 9:31 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
A co když na celý přepínač použiju Plasti Dip? To by mělo odstranit problém s vodou a špínou.

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 10:03 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 478
Bydliště: Jince
A jak odstraníš problém,že ti nepůjde přepínat,protože bude celý v plastidipu?

_________________
Axial scx10
Traxxas Slash 4wd a 2wd
http://www.youtube.com/user/rcluky
http://rcluky.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 10:15 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
lebkoun píše:
A jak odstraníš problém,že ti nepůjde přepínat,protože bude celý v plastidipu?

No pokud zastříknu jen konektory a plastový obal přepínače, nemůže to mít na funkci žádný vliv.....do vnitřku přepínače nastříkám Nanoprotech Electric s kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti (stříkám s ním přijímače, serva a všechno co chci chránit od vody.

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 10:31 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 29, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 478
Bydliště: Jince
Zrovna konektory a obal dipovat nemá smysl.Problém může nastat tím,že ti voda nateče dovnitř toho vypínače.A co kdyby jsi jen konektory od těch baterek a reglu vytahl někam kde máš trochu místa a sáhneš tam ze spodu od podvozku a nemusíš sundávat kastli a řešit nějaký přepínače.

_________________
Axial scx10
Traxxas Slash 4wd a 2wd
http://www.youtube.com/user/rcluky
http://rcluky.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2016 10:43 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
lebkoun píše:
Zrovna konektory a obal dipovat nemá smysl.Problém může nastat tím,že ti voda nateče dovnitř toho vypínače.A co kdyby jsi jen konektory od těch baterek a reglu vytahl někam kde máš trochu místa a sáhneš tam ze spodu od podvozku a nemusíš sundávat kastli a řešit nějaký přepínače.

Problém s vodou v přepínači spolehlivě vyřeší ten Nanoprotech, ale spíš mi šlo o bahno na konektorech. Bohužel mám Defender Truggy a všechno mám nacpaný pod přední haupnou a baterky v kabině na nášlapech které jsem zespodu zakryl plechem (kvůli poškození baterek). Takže se tam nemám kudy dostat. Ještě řeším nějaké jiné, jednoduché uchycení kabiny, ale nějak mě nic zatím nenapadá 8o ....pak by stačilo přehodit konektory, ale čtyři šroubky o průměru 2mm se mi nechce někde venku povolovat.
Nejdou mi sem dávat přílohy, tak jen odkaz http://dodoph.rajce.idnes.cz/Defender_90_Truggy

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.