Právě je čtv říj 19, 2017 1:08 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2016 9:22 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
Ahoj, chci do expedice dát na každou stranu auta jednu baterku a zapojit je paralelně přes kabely které si udělám. Nabíjet budu každou zvlášť. http://www.promodels.cz/cz-detail-87483 ... ender.html
Jedna je úplně nová, nepoužitá.....a druhá cca 6 měsíců (5-6 nabíjecích cyklů). Mám si dát na něco pozor, používáte takhle někdo baterky?

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2016 9:29 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
A proč je chceš takto zapojovat?

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2016 9:46 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
Nemám zrovna moc kam uložit baterku, kabině to mám plné a vzadu je jen klec a plato (Defender 90 Truggy) Místo mám na bocích na nášlapech, ale musí být baterka na každé straně jinak se naklápí :x
No a když už tam budou dvě baterky, tak je zbytečné sundávat kabinu a přepojovat to z jedné na druhou.

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 4:28 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Količín
Tak si tam s j přepínač, dojde šťáva v jedné, prepnes na druhou ;-)

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 5:30 am 
Offline
Veterán fóra

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3537
Bydliště: Rudolfov
Vypinac/prepinac na ty silovy kabely neni dobrej napad. Proc myslis, ze vypinac je az na reglu.
Mam to na aute stejne - 2 baterky na naslapech. A jeste nikdy jsem to nezapojil dohromady, druha baterka se vzdy jen veze. Dojde, kastli dolu, prepojit a druha. Ale v zasade se neni ceho bat, pro zajimavost bych vzal s sebou jednou merak a prubezne to meril, zda se budou clanky na obou baterkach vybijet stejne. Teoreticky se neni ceho bat

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 6:08 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1734
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak píše Míra, ničemu to zapojení nevadí. Jinak při paralelním zapojení dochází k samovolnému vybíjení. Ale asi to nebude tak rychlé(to vybíjení).

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 6:45 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Količín
Jako bych měl pocit, že už se to tady probiralo :-p
Jen si ne a ne vzpomnět na závěr. :-D
Nebylo to něco jako že vypínač - přepínač je v pohodě a že se silnější článek snaží dobíjet slabší a tím se vybíjí? No já fakt nevím, asi to bylo jinde. :-(
Ale jak píše Mira, TEORETICKY se není čeho bát.
Ale prakticky ti to může odrovnat článek v baterce, protože pokud bude jeden slabší, dřív se vybije, dostane se pod mez a regl ti to nevypne, protože furt budeš nad vypinacim napětí díky druhé baterce.
Ale to je jen můj názor, a protože tomu nerozumim, nech si poradit od těch, co tomu rozumí.
Teď mě tak napadá, určitě se to tu řešilo! :-D

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Naposledy upravil gecko-x dne úte dub 05, 2016 6:52 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 6:46 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2081
Bydliště: praha - východ
jj, právě jsem to hledal - topic16495.html

a diskuse na téma dvě baterky - topic16475.html

_________________
Petr KomareK
Wheely King "Hello Kitty" Defender, CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
http://rcexpedice.pkomarek.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 7:13 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 976
Bydliště: Brno-Maloměřice
Zapojovat dvě baterky paralelně - navíc, pokud nejsou stejné, není moc dobrý nápad. Pokud budou mít rozdílné vnitřní odpory ( což je docela pravděpodobné ), tak se budou vzájemně dorovnávat podle té slabší baterky. Při vybíjení pak budeš muset mít v každé baterce pípák - Lipostop, aby se jedna baterka nepodvybila a ta druhá ještě byla v pohodě.
Rozhodně by bylo lepší tam mít třeba dvě dutinky 4 mm konektoru a jen ten konektor přehazovat do jedné nebo druhé dutinky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 8:39 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Količín
Děkuju, konečně mě někdo podpořil, máš to u mně :-D :OK:
Snad nebudeš taky za někoho, kdo tomu nerozumí.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2016 2:50 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
Taky bych se přikláněl pro přepínač. Exedička nemá zase tak brutální odběr. Použij přepínač aspoň na 10A - nějakej čas tam vydrží, stejně se to nepřepíná pod zátěží.
Používám vypínač na 20A a po cca 5-ti letech pořát v pohodě.

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 16, 2016 8:03 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 731
Bydliště: Hořovice
Souhlas s Boříkem a spol.- není to dobrej nápad. Pro auta se symetricky umístěnými baterkami se běžně prodávají "saddle packy" -do série zapojované dvojice 1S baterek, takže to zřejmě má, nejen teoretický, ale i praktický smysl.http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html
Paradoxně valná většina saddle packů má stejně v kejsech několik paralelně zapojených jednočlánků, takže výsledná napájecí jednotka je pak konstrukce např. 1S3P+1S3P. Dokonce i běžné "dvojčlánky", obzvláště s vyšší kapacitou (cca nad 5-6Ah) obsahují 2+2 paralelně zapojené články - konstrukce 2S2P. http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.html
Prakticky se spoléhá na to, že v továrně kompletovaných sadách jsou použity články téže šarže s relativně vysokou shodností parametrů, ale i tak v reálném provozu zkušenosti hovoří spíše o nižší spolehlivosti sad s paralelním zapojením ve srovnání s klasikou xS1P. Pokud si složíš paralelně dva samostatné packy 2S, můžeš stav jednotlivých článků kontrolovat alespoň při nabíjení, což u "..xP" článků prostě nelze. Ty jsou ale z principu naopak alespoň používány stále jen ve shodném režimu. U volných dvoučlánků to asi stěží uhlídáš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: sob dub 16, 2016 11:29 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 06, 2013 9:28 pm
Příspěvky: 835
Bydliště: Hořice
Paralelni zapojeni se pouziva pokud potrebujes velke odberove proudy.
Ja mam auto trosicku premotorovane (brushless 17,5z 2200kv) a spisckovy odber mam 130w. Tedy neco pod 20A.

Dat dva dvouclanky paralelne neni problem, ale cim vetsi bude rozdil bude v kvalite jednotlivych clanku bude, tim rychleji pujdou do haje.
Coz bude tvuj pripad. Rozdilna serie i stari.


Pro nas je lepsi vzit jednoclanky a zapojit je do serie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2016 3:27 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 28, 2015 3:59 pm
Příspěvky: 51
Bydliště: Královice u Slaného
Tak fakt nevím :-( Paralerní zapojení jsem chtěl z duvodu abych mohl vozit na každé straně jednu baterku a nemusel vozit nějakou zátěž. Pokud budu chtít baterky normálně přepojovat ručně, znamená to povolit 4 dvojky matičky na karoserii, a to se mi zrovna moc nechce to dělat někde venku...na špinavém autě. Nebo bych musel táhnout kabely pod podvozkem což je ale blbost. Pokud bych tam tedy dal ten přepínač, tak to bych tam měl mít dva vypínače abych mohl jednu vypnout a druhou zapnout...ne? Moc nerozumím zapojení.

_________________
FrSky TARANIS X9D Plus / Flysky FS-GT3C
**SWIFT II**ASW28-2000mm**Defender Truggy-Axial SCX10**Motorový člun Carina**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Paralelni zapojeni baterií
PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2016 5:14 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 16, 2013 8:54 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: skoro Znojmo - Blížkovice
dodoph píše:
Tak fakt nevím :-( Paralerní zapojení jsem chtěl z duvodu abych mohl vozit na každé straně jednu baterku a nemusel vozit nějakou zátěž. Pokud budu chtít baterky normálně přepojovat ručně, znamená to povolit 4 dvojky matičky na karoserii, a to se mi zrovna moc nechce to dělat někde venku...na špinavém autě. Nebo bych musel táhnout kabely pod podvozkem což je ale blbost. Pokud bych tam tedy dal ten přepínač, tak to bych tam měl mít dva vypínače abych mohl jednu vypnout a druhou zapnout...ne? Moc nerozumím zapojení.



Nevidím v tom žádnej problém, klidně tam můžeš dát dva vypínače, nebo jeden přepínač. Každopádně bude potřeba lipostop pro každou baterku.
Obrázek

_________________
http://abcrcmodels.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.