Právě je úte črc 25, 2017 9:48 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 7:58 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 962
Bydliště: Brno-Maloměřice
Z těch levnějších je zajímavá třeba tato ( nemám ji, takže nemůžu doporučit nebo odmítnout, ale je zde docela zajímavá cena ): http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=52469#5
výhodou je oddělený napájecí zdroj, takže do terénu se bere jen malá a lehká nabíječka a zdroj zůstává doma.
Ale takových podobných nabíječek jsou mraky a vesměs mají velice podobné nebo i shodné ovládání a nastavování.
Hledal bych takovou nabíječku, která umí i vybíjet ( aby se mohla zkontrolovat kapacita baterky ) a kdyby uměla jemné nastavení koncového vybíjecího a nabíjecího napětí, tak by to taky nebylo marné.
Hlavně je třeba se rozhodnout, jestli pořídit nabíječku i se zabudovaným zdrojem ( větší váha a rozměry, obecně menší výkon, ale výhodou je zase kompaktnost a menší cena ) a nebo s externím zdrojem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 8:43 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1324
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí
Ta co jsi napsal je principiálně Turnigy accucel 6 v jinem kabátu... já ji kdysi koupil za pár peněz a jsem maximálně spokojený, má i vestavěný balancér, není extra velká, takže jí můžu v pohodě převážet, a zatím nikdy nezklamala :-)

jinak já chci 5000 protože už jezdím rok a vím kolik sežeru, většinou jednu baterku určitě, dvě někdy, ale prostě na větší akce bez dvou 5000 nelez.. a to se divím, že mám docela malou spotřebu podle mě, prootže mi model docela ztěžkl a ztěžkne ještě více a až budou pěníze příjde jiný motor...

_________________
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 10:20 am 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2652
Bydliště: Praha
Mam taky Accucellku a spokojenost..

Jezdim Turnigy 2S Lipoly s kapacitou 4000 co maj 30C konstante a 40C ve spicce, jsou v hardcase a po drobnym propilovani se vejdou v pohode do CC, doporucuju vzit verzi s vyvodem kabelu zeshora. Uz mirne slabne jejich kapacita (nabijim do nich cca 3500) ale po roce a pul intenzivniho a nevybiravyho provozu se neni cemu divit..

Jinak co se tyce spotreby CC tak obecne plati s motorama 45 - 65 zavitu, popripade s 600kou ze bez pridavny prevodovky 1 hodina jizdy = 2000mAh. Vetsinu akci odjezdim na 2x 4000, na delsi mam v rezerve maly lipoly 2200 mAh co pouzivam v TA. Takze bych doporucoval souhrnou kapacitu kolem 10 - 12 tisic mAh abys mel jistotu ze dojedes skoro vse.. ;-)

_________________
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 10:51 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 18, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 1338
Bydliště: Ostrava
hehe to už je skoro na autobaterku kdyby ji ti drobci uvezli :-D

_________________
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo

:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/

Naposledy upravil Bandolik dne stř čer 27, 2012 11:28 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 11:21 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1324
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí
no jinak jsem dneska baterku teda bez problemu naplnil proudem 0,4 A... jak dál, cyklus a zvýšit ampéry, nebo nechat a vyjet?

_________________
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 3:14 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 722
Bydliště: Hořovice
Ještě by se snad slušelo dodat, že vybíjet na "nějaké předvolené napětí" niklovky v sériovém zapojení je samo o sobě iluzorní, protože jakmile se rozejdou, dá se tím snadno nejslabší článek úplně přepólovat. Obzvláště, když se pravidelně nabíjí jen rychle "deltaV" automatikou. Eliminovat se to dá celkem pohodlně pomalým nabíjením (C/10, nebo klidně i méně) po dobu aspoň 12hodin (klidně zapnout večer a vypnout druhý den odpoledne), které jednotlivé články v rámci jejich kondičních možností vyrovná, protože plným pomalé přebíjení nevadí a slabé dotáhne. Nějaké intenzivní oživování problematických článků má maximální efekt, teprve když se dělá jednotlivě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2012 4:01 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 17, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1324
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí
no já se díval na leták k baterce a nastavil to tak jak to psali to vybijeni... nabíjím C/2 na stop capacity (natvrdo nastavim dejme tomu 4300), pri ukonceni baterka neni ani teplá... takze nejsem zadny zabijak baterek...

a doted opravdu mi i merlin a spol potvrdí, že moje baterky mi v axíku fakt perfektně držely :-)

CCčko s 80T motorem jezdilo ve vrchlicich 6 hodin asi a vybil jsem jeste 800 mAh, takže doposud to bylo fakt v pohodě... daval jsem tam i slide fotky z nabijeni...

_________________
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problem s nabíjením NiMH
PříspěvekNapsal: čtv črc 21, 2016 12:40 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 30, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 34
Bydliště: BB+BA (SVK)
Ahojte, ked som si precital toto vlakno tak som pochopil, ze kupovat Nosram nie je bohvieco. Kazdopadne, od predchadzajuceho majitela som mal dva Nosramy 4200 ktore daco vydrzali (zivotnost par rokov, jazdenie nieco vyse hodiny). Nasledne som si dal asi rok prestavku, pricom ja blb som bateriu nanabil, takze odisla. Prejavovalo sa to tak, ze za par minut bola nabita a par minut aj vydrzala. Tak som kupil novu Nosram 3600 http://www.allmodel.sk/obchod/1935/32/n ... 116-detail a dal som ju nabit. Spravala sa vsak tak, ako ta predtym. Ze by bol problem v nabijacke?

Mam Raytronic C8 s delta peak detekciou. Od zaciatku ako som ho mal som pouzival nastavenia od predchadzajuceho majitela (romanm tu z fora), ktory je profesionalny modelar. Nastavenia su: 3.0A, 7mV/C, NiMH, akurat som upravil z 4200 na 3600 mAh. Kabliky vyzeraju v poriadku, nic som s tym nerobil a nehlasi ani nijake chybove hlasky. S novou baterkou mi urobilo to co so starou. Za par minut "nabita" a po 5 min jazdy vybita. Co mozem robit? Velka vdaka :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problem s nabíjením NiMH
PříspěvekNapsal: čtv črc 21, 2016 1:42 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1601
Bydliště: Količín
V první řadě vyměň konektor na baterie, předpokládám, že tam máš obyč Tamiya. Prekontroluj, nebo pokud je to v tvých silách vyměn kabely mezi nabíječkou a baterkou. Další, co u ray8 je naprd, ty pružinový výstupy. Opět pokud to zvládneš, vyměň třeba za dutinky na banánky. Tyto věci jsem udělal kdysi i já a bylo po problému.
Problém je většinou i v tom, že se ti nasčítáji přechodové odpory a nabíječka s delta peakem to považuje za pokles napětí při nabíjení, který hlídá a proto nabíjení ukončí.
A ještě mě napadá, ideál pro NiMH baterky je 1/10C, tak zkus ubrat na 0.3 - 0.4 A, taky by to mohlo pomoct.

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problem s nabíjením NiMH
PříspěvekNapsal: čtv črc 21, 2016 2:10 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 30, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 34
Bydliště: BB+BA (SVK)
gecko-x píše:
V první řadě vyměň konektor na baterie, předpokládám, že tam máš obyč Tamiya. Prekontroluj, nebo pokud je to v tvých silách vyměn kabely mezi nabíječkou a baterkou. Další, co u ray8 je naprd, ty pružinový výstupy. Opět pokud to zvládneš, vyměň třeba za dutinky na banánky. Tyto věci jsem udělal kdysi i já a bylo po problému.
Problém je většinou i v tom, že se ti nasčítáji přechodové odpory a nabíječka s delta peakem to považuje za pokles napětí při nabíjení, který hlídá a proto nabíjení ukončí.
A ještě mě napadá, ideál pro NiMH baterky je 1/10C, tak zkus ubrat na 0.3 - 0.4 A, taky by to mohlo pomoct.


velmi pekne dakujem, ak to aj ja nezvladnem tak aspon viem co treba robit a dako to skusim poriesit :OK:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problem s nabíjením NiMH
PříspěvekNapsal: pát črc 22, 2016 4:40 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 30, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 34
Bydliště: BB+BA (SVK)
funguje to, znizil som rychlost nabijania na 0.4A a baterku mi nabilo. sice za 10h, ale do plna. tak isto ukazuje voltaz vyrazne nad 7.2V takze baterka je zjavne ok, len nabijacka potrebuje vymenit tie vecicky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problem s nabíjením NiMH
PříspěvekNapsal: pát črc 22, 2016 6:47 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Příspěvky: 1601
Bydliště: Količín
:FINE:

_________________
Tatra 815/7 8x8 alà Hanys
Škoda 130 RS
Jeep Wrangler Yj na MST CFX
Toyota HILUX na homemade podvozku
FS GT3C


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.