Právě je čtv říj 19, 2017 1:07 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob úno 13, 2016 10:53 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 634
Bydliště: Praha
No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.

_________________
Axial Wraith
Castle Mamba Max Pro + Tekin ROC412 + 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift
Novak GoaT brushless combo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob úno 13, 2016 11:30 am 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4398
Bydliště: Praha 8
virtual píše:
BTW může být problém, kdybych nastavil BEC v regulátoru na 6V (napájení přijímače) a ext. BEC třeba na 7,2V (napájení serva)?

EDIT: Přišel mi ten BEC a v návodu je psáno, že by servokonektor měl být do 5 A...


V diskuzích na internetu se názory ohledne zatizeni servokonektoru poněkud lisi, uvedl jsem konzervativni odhad.

Ohledne tech becu nevidim problem, hlavne oddelit to napajeni, aby nebyly cmoudy. :-p

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob úno 13, 2016 4:32 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 731
Bydliště: Hořovice
virtual píše:
No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.

Jo, 3S je důvod, jinak: http://sanwa-denshi.com/rc/car/servo/ers-962.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2016 7:03 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 634
Bydliště: Praha
MikeP píše:
...uvedl jsem konzervativni odhad...

Jasně, jen jsem citoval, co bylo v návodu. Popravdě ani ty 3 A ve mě nebudí důvěru - když si představím ten plíšek nacvknutej kleštěma na pár "vlásků" drátu.

eos píše:
Jo, 3S je důvod, jinak:

Jestli není nějaká novější revize (i web mi připadá novější), protože v krabičce to fakt přímo uvedený nebylo. Zato tam bylo, že přes nápis waterproof, je odolné jen proti stříkající vodě, nikoliv proti ponoření (to je tuším až IPX 5 nebo 6).

_________________
Axial Wraith
Castle Mamba Max Pro + Tekin ROC412 + 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift
Novak GoaT brushless combo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2016 11:25 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 07, 2015 9:31 pm
Příspěvky: 41
pera2008 píše:
Mam otasku. som napojil HK on/off switch 2A do recievera. Z toho switcha ide do svetelnej rampy. Problem je, ze rampa svieti akokeby isla na 50%. Co je zle?
Dakujem


nepíśeš, akú rampu máš.... na aké napájanie... z prijímaća ti lezie len okolo 5V.... a rampu môžeš mať na 2Lipol...

ja som z tohto dôvodu dal napájanie rampy priamo z dvojčlánku a z prijímaća beriem len ovládanie spínaća..... no moźno som sa zle vyjadril, tak druhý pokus.... mám spínače, ktoré sa pichnú do prijímača ale spínajú iné externé napájanie... a rampa svieti ako má....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: pon dub 25, 2016 10:21 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 05, 2015 10:24 am
Příspěvky: 1117
Bydliště: Slovensko
rampa je na 6V. mam uz aj BEC, cize to nejak dam dokopy asi. dik

_________________
Mex Hilux truggy ( 2012 )
Toyota Landcruiser`63 FJ45 pick up
HM Crawler 1/10
BJ70 trial - Vaterra Ascender
sakura D4 AWD
Ford F100 1968 - Vaterra V100-S
FJ45 flatbet
HZJ 75/78 - 1/6 - wip
Losi baja rey
Traxxas Slash 2WD LCG
Jeep Grand wagoneer


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2017 12:01 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: čtv zář 14, 2017 9:25 am
Příspěvky: 10
Bydliště: Českobudějovicko
Využiju tohoto topicu a zeptám se na názor k tomuto schématu zapojení

Obrázek

_________________
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110
Traxxas Stampede VXL TQi TSM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2017 12:35 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4398
Bydliště: Praha 8
Co konkretne tim chces docilit ?
Ten prepinac je na co, to pak budes napajet prijimac ze dvou zdroju ? To bych nedělal, něco by se mohlo ugrilovat.
Pokud ten prepinac bude stale takto - jedina pro me pouzitelna varianta.
Otazkou je jestli přes ten bec projde (-) sice by mělo, ale ne vždy, jak uz tady někdo avizoval. V tomto pripade nez to propojovat u baterek, bych cerny propojil do T mezi servem, becem a prijimacem a odpojen by byl jen cerveny u prijimace.
Pokud mas HV servo, pak není potřeba ani externi bec...(na obr modry)

Ale jak rikam, nevim tve plany a ucel zapojeni...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2017 5:04 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: čtv zář 14, 2017 9:25 am
Příspěvky: 10
Bydliště: Českobudějovicko
Ahoj, dík za reakci. Přepínač je pouze jako záloha pro případ, když se vybije pomocná baterka. HV servo nemám, pouze do 6 V (Absima ACS1622SG, http://www.absima.com/de/produkte/compe ... servo.html). To propojení minus pólů u baterek jsem uvažoval proto, abych měl všude jednu společnou "nulu".

_________________
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110
Traxxas Stampede VXL TQi TSM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2017 9:19 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4398
Bydliště: Praha 8
Kdybych to delal pro sebe tak druhou baterku vyhodim, to samy s prepinacem a servo napajim přes ten externi bec z první baterie.
Cim vic bordelu, tim vic problemu a druha baterka ti nic moc nepomuze.

PS: ten prepinac sem před tim pochopil obracene, ono z toho nebylo jasny kam co prepina, ted je mi to sice jasny, ale stejne je to na pytel ... davat mezi bec a servo prepinac není asi uplne dobry :roll:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: ned říj 15, 2017 10:21 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: čtv zář 14, 2017 9:25 am
Příspěvky: 10
Bydliště: Českobudějovicko
Asi dám přepínač (patřičně proudově dimenzovaný) před externí BEC, kdy po vybití druhé baterky by přepnul na hlavní baterii a servo natrvalo napájet z externího BEC.

_________________
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110
Traxxas Stampede VXL TQi TSM


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: ned říj 15, 2017 11:55 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 01, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 731
Bydliště: Hořovice
Přijde mi to celé trochu zmatené. Budu tedy předpokládat alespoň trochu pravděpodobné důvody, které by mohly k tomuhle řešení vést, kdyžtak mě oprav. Chceš jezdit na 3S (jinak by tam byla ta 3s baterka na nic), máš servo na vyšší napětí (jinak by šlo napájet přímo z přijímače.
Pokud chceš napájet servo 6V, stačí ti obyčejné nízkonapěťové, které to normálně vydrží, stejně, jako přijímač. Takže pak je nejjednodušší řešení: pohon 3S, externí BEC 6V, na něm přijímač i servo. Zvláštní baterka pro napájení elektroniky je u auta nesmysl, když dojde trakční, tak stejně nejedeš. Obyčejný servo 6V snese, s vysokonapěťovým servem si na 6 voltech stejně nepomůžeš.
Pokud chceš servo na 7,5V, dej externí BEC na vyšší napětí (blbě se to shání a je to drahý, např https://hobbyking.com/en_us/7-2v-4-5a-u ... tore=en_us ) na něj jen servo, přijímač nech na interním 5V BECu z reglu, vyhoď nesmyslnej přepínač i zbytečnou 2S baterku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto
PříspěvekNapsal: pon říj 16, 2017 7:20 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 770
Bydliště: Brno-Blekfíld
Model by si měl vystačit s JEDNOU baterkou (tedy akumulátorem). A když se vybije, vezmu z batohu/kapsy rezervní. Ať už 2S, 3S či víceS, s vhodně zvoleným BECem to musí šlapat.

_________________
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 35T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.