Právě je sob pro 16, 2017 4:26 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zapojení akumulátorů
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 9:49 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
Aby to mohl najít kdo bude potřebovat,dávám to sem a nehrnu to do jinýho tématu,kdyžtak to můžete přesunout.

Ještě jsem se chtěl zeptat na zapojení baterií,respektive jak docílit toho aby měl akumulátor 7.2 V a zároveň v něm mohlo být více baterek než jenom 6 (při tom že každá baterie bude mít 1.2 V) . Nebo jak připojit např.dva akumulátory za sebe tak aby měly pořád 7.2 V,ale kapacita se sečetla ? (součet obou kapacit baterií,ale volty zůstanou stejný)
Myslím že takhle to měl možná gema,podle fotek soudě.

Moc díky za odpovědi :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 10:19 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2086
Bydliště: praha - východ
pro bezne pouziti mi to nepripada jako dobry napad

nimh baterie se formuji, srovnavaji a kdovi co jeste a snazis se tak mimojine o to, aby vsechny clanky byly stejne, navzajem se nenabijely/nevybijely

dve ruzne baterky se mezi sebou ovlivnovat budou, kazda bude jinak tvrda, mit jine clanky (tedy krome moznosti, ze si koupis 12 stejnych clanku a udelas si ji sam a bude doufat, ze ty clanky jsou opravdu dost stejne)

zvedne ti to vahu auta

jestli to resis z duvodu zvyseni kapacity, tak prejdi na lipo nebo jich nos vic v batohu

pockej ale na nazor ostatnich, az tak moc do toho nevidim, jen si myslim, ze to tak je

_________________
Petr KomareK
Wheely King "Hello Kitty" Defender, CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
http://rcexpedice.pkomarek.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 11:02 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
Komáre díky :wink:
Na nový 1.baterky nejsou peníze
2.kdo má ty kecy o tom kolik to stojí poslouchat :lol:

Pokud by to tedy šlo,nenašlo by se nějaké schéma,zapojení??nebo kdyby někdo byl tak ochotný a třeba ho i jednodušše nakreslil?
byl bych moc vděčný.Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 11:15 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4401
Bydliště: Praha 8
schema je jednoduchy, vemes 2 sesticlanky a smotas k sobe oba plusy a oba minusy. pak to budes pozorovat jestli to bouchne nebo ne... :mrgreen:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 11:15 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
Radit nebudu, protože s tímto nemám praktické zkušenosti (zatím to nepotřebuju). Jen vás odkážu na vybičovanou diskuzi na RCmanii k tomuto tématu >>> http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=42011 a taky sem, kde máte nějakou teorii >>> http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=32&n=zapojenie-baterii---paralelne-ci-seriovo-----1cast
Za sebe bych řekl, pokud nevíte a nerozumíte, co přesně dělat, raději to nedělejte, LiPolky nejsou zrovna materiál na hraní. Raději si třeba i pomaleji našetři na nové baterky s velkou kapacitou.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 11:20 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4401
Bydliště: Praha 8
myslim, ze se tady nejednalo o lipolky.

nicmene u lipolek v tom problem nevidim, ale propojoval bych jen stejne stary clanky o stejny kapacite a pokud mozno vybalancovany. :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 11:49 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
MikeP píše:
myslim, ze se tady nejednalo o lipolky. nicmene u lipolek v tom problem nevidim...

To jo, ja jen co kdyby. U standardních nixx paků je to horší z toho důvodu, že vůbec nevíš, v jakým stavu jsou jednotlivé články. Nixx články by se paralelně zapojovat neměly, protože by se dle mého rychle vybíjely přeléváním náboje. Jedině sehnat nějaký hodně tlustý diody a tím je oddělit. Ale tím se sníží využitelné napětí a diody budou pěkně topit.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 15, 2011 7:11 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
MikeP píše:
schema je jednoduchy, vemes 2 sesticlanky a smotas k sobe oba plusy a oba minusy. pak to budes pozorovat jestli to bouchne nebo ne... :mrgreen:


Tak takové vysvětlení jsem přesně potřeboval jdu to vyzkoušet :lol:

minotaure:díky přesně to schéma jsem potřeboval :wink:
Ano jedná se o NiMh baterie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 2:58 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 01, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha a někdy i Tábor
jak tu uz nekolik lidi psalo.. obecne spojovat NiMH paralelne neni dobrej napad. muze to fungovat, ale taky vubec nemusi... rozhodne to nebude fungovat tak jak cekas.
ale pocitej s tim, ze uz psal nekdo predemnou.. ty clanky (baterie) budou mit jiny napeti a budou se snazit ho vyrovnat.. cimz se ale jedna vybije a druha zase az tak moc nenabije, protoze byla nabita naplno..
nejaka cast energie proste padne na to, ze se ty clanky budou snazit srovnat.
a.. je dost dobre mozny, ze se vybije nejdriv jeden clanek a pak ten druhej..
rozhodne nedosahnes ve vysledku souctu proudu jake dokazou dat clanky samostatne.

proste a jednoduse.. myslim, ze to nestoji za to riziko.

_________________
http://rc-svetla.cz
http://jezevcinora.cz/gallery

CC-01 Mitsubishi Montero (2,4GHz) :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 3:09 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
Mě to za to riziko stojí,protože mam vyměklou 4200 MAh a starou vyměklou 1600 MAh ,takže je spojim a uvidim co to vydrží.
Zkusim to paralelní zapojení a uvidim jak to bude fachčit :wink:
Stejně budu kupovat novou tak co :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 3:18 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 01, 2009 12:00 am
Příspěvky: 769
Bydliště: Praha
Nedělej to, jinou kapacitu k sobě nezapojuj. Zničíš je ještě víc než jsou.

Jestli nutně chceš mít v autě dvě aku a netahat se s nima v kapse nebo báglu, tak to spíš vyřeš vypínačem a zapínej jednu nebo druhou. Já je jednu dobu takhle vozil a bylo to fakt děsně těžký. Lipo bych třeba podobně pořešil, tam ta váha není taková. Ale nespojoval bych je paralelně, ale podle potřeby zapojoval jednu nebo druhou

_________________
Pavel Novák
Bylo a už dávno není
TA01 Disco 3 G4 challenge
Galerie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 5:00 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
já například vozím v šestikole dvě baterky právě kvůli váze, ale paralelně je zapojovat určitě nebudu, i když u letadel se to používá naprosto běžně, ale musí být obě baterky v naprosto stejné kondici....u nimh a ještě rozdílné kapacity je to hovadina.....

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 8:22 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
Tak já ty baterky mam stejně u rozdělaný na články a na tu 4200 jsem jel s 55T motorem cca. 5 minut :lol: a 1600 nejezdí už vůbec takže jsou na vyhození :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 8:39 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1790
stejku ty ses neuveritelnej :lol:

_________________
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 8:44 pm 
Offline
Píšu hodně

Registrován: pát srp 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1304
Já vim :lol:
Stejně to možná vyzkoušim až budu mít nový baterky :mrgreen:
(budu zkoušet na těch starejch,aby nedošlo k nerozumnění :lol: )
No co ve fyzice bereme akumulátory,tak se něco naučim z praxe :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.