Právě je pát pro 15, 2017 10:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 5:26 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
No nejprve jsem to měl uchycené jinak, vpodstatě to byl 3-link ale docela nešikovně udělaný, takže to bylo hrozné, lítalo to centimetr doprava doleva ... pak jsem to předělal takhle ( horní ramena uchycené z venku rámu a dolní zevnitř) takže se ramena trochu kříží a do stran se to hýba tak 2 - 3mm a to musím docela velkou silou .....

Panhardka je dobrý nápad, myslel jsem na ní u toho 3-linku, ale teď mi to přišlo zbytečné ..... uvidím jak se to bude chovat při jízdě, zatím nemám možnost to vyzkoušet ... minimálně jako scale doplněk určitě nápad super :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:10 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Pokud použiješ panhardovu tyč, tak potom při použití 4linku musíš mít souběh horních a spodních linků (myšleno jako rovnoběžky při pohledu do půdorysu, horní-levá a spodní-levá a to samé na druhé straně) a nebo použití jednoduchého 3linku, což znamená že horní link je jenom jedna tyč. Dále musíš počítat, že při použití panhardovi tyče běhá zadní náprava při propružení z jedné strany na druhou. Je to dáno konstrukcí (běh po kružnici), proto ideální uložení je , že za předpokladu propružení na 50% (což by mohla být provozní poloha nápravy) je příčná tyč rovnoběžná s nápravou v 3D.

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:27 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
Worlusho: No to ja všechno znám, že to opisuje kružnici ... čím delší panhardka bude tím je větší poloměr a tím se méně náprava vykyvuje do stran, taktéž to co jsi napsal, že by měla být co nejvodorovněji s nápravou ..... akorát nevím proč by měly být rovnoběžné linky ?

Taky není špatná věc ten wattův přímovod ... zase by to alespoň bylo něco nového :P

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:30 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
linky musí být rovnoběžně aby dovolily nápravě pohyb do strany...

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:41 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Tím mým slohem jsem nechtěl naznačit, že o tom nic nevíš (ostatně čtou to i jiní, kterým základy geometrie moc neříkají) a tak proto jsem si tu tak nějak zvykl, že je lepší vše psát polopaticky, než to x-krát dovysvětlovat. Pokud nebudou horní linky rovnoběžné se spodníma, tak se nápravě omezuje stranový pohyb a mohlo by se ti to začít hádat s panhardovou tyčí.

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:47 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
No já mám malý zdvih nápravy, expik nebude žádný extrem offroad, ale spíš jako zvedlé SUV, takže i ta panhardka by pak neměla tak velký chod a tím by se ten pohyb do stran mohl minimalizovat :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 6:57 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 19, 2009 12:00 am
Příspěvky: 1454
Bydliště: Ústí nad Orlicí
ale stejně pokud ji použiješ, musíš ten pohyb nápravě dovolit, ikdyby jak říkáš, byl jen malý zdvih....a u 4,3 linku pokud funguje je panhardka naprosto zbytečná....jen další kus klacku, na kterej se ti bude chytat bordel

_________________
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 7:57 pm 
Offline
Uživatel

Registrován: sob bře 06, 2010 12:00 am
Příspěvky: 299
Bydliště: Horní Stakory
Na reálných autech se někdy také používá systém linků kdy zůstane pouze spodní který je k rámu uchycen na jeden bod a po cestě k nápravě se rozdvojuje . Oba body jsou pak uchyceny k nápravě , jeden z bodů je uchycen za spodní část nápravy a druhý za horní . V tomto případě by byla panhartova tyč plně funkční a nebo použít zmíněný wattův převod a zdvych by mohl být docela velký .

Hned mě nekamenujte , jen mě to tak napadlo .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 9:29 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
No a dneska jsem teda dopáchal řízení ...... díky krátkému přepakování to má docela sílu a minimální vůle ... proti origo ccčkovému mnohem lepší, ale jinak žádný zázrak ... bohužel lepší řešení v mé situaci asi horko těžko vymyslet ... :?

uvidím jak se to osvědčí v terénu, ale doma to jezdilo vpohodě .. a točilo i na hustším koberci ..

kuken sie:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 12:03 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
Pokud použiješ tuhle koncepci řízení, tak se jedna spojovačka na páku serva šroubuje z vrchu a druhá zespoda a stejně tak potom na ramínku kamene předního kola. Ber to jako radu, nevím jak to vychází na tvém šásku, nemám ho na stole a na té fotce si to nevyzkouším. :-p

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 12:22 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
Ano, chtěl jsem ho dát z vrchu a zespod páky serva, jenže mi už nezbyde místo mezi pákou a servem ( páka je krátká a blízko serva ) a taky je problem s tím že už je to taky moc vysoko ..... a níže to servo nedostanu. Jedině zvýšit uchycení na kamenech, ale to je zase další páka a pak se tvoří zbytečné vůle , navíc by to nevypadalo na těch kamenech hezky, u serva to nepujde vidět ...

tohle řízení není ideální, ale lepší to asi nebude :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 1:11 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
oni existují páky na servo,které jsou odskočený a také z lepšího materiálu, co tam máš za servo (značku) nebo počet zubů na tisícihranu, po něčem bych se potom mohl kouknout.

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 8:32 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
Tak jsem se dneska pustil do výroby uložení (domečku) pro kardan ..

Do hliníkové plotničky jsem vrtl díru skrz ... pak na každé straně udělal zahloubení pro ložisko a to tam nalisoval ... hřídelka je jen provizorní a chybí na ní drážky pro ségrovky ... Samozdřejmě tvar domečku ještě taky není ... je to takový polotovar ... :P

Obrázek
Obrázek

V souvislosti s tím řeším jednu dost podstatnou věc ...... tou je, jestli použít jeden dlouhý (160mm) kardan, nebo 2 vedené přes tenhle domeček .....

Problém je ten že v případě jednoho kardanu bude moc viset pod autem, což bych nechtěl, určitě by dostal za uši a hlavně by vadil v terénu ....

Udělal jsem pár foto .. červená čára je jak by vedl kardan ...

Obrázek
Obrázek

Domeček by samozdřejmě nebyl tak vysoko jako na 2. foto ..... je tam jen položený pro znázornění :wink:

Takže váš názor ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 8:53 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 20, 2009 12:00 am
Příspěvky: 408
Bydliště: Praha 8
trocha jsem ti to překreslil :lol:
Obrázek
položil jsem ti linky,zlepší to jízdní vlastnosti uložení kardanu jsem dal níže , aby se ti nelámaly kříže, spodní linky povedou na vnitřní stranu rámu s dělením na třetiny a horní linky půjdou vnějškem. Spodní linky ti budou zároveň chránit středový domeček kardanu.

A ještě jsem zapomněl,u té hřídele ve středovým uložení kardanu nemusíš mít segrovky, proti posunu jí drží unašeče hřídelí. ;)

_________________
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 03, 2011 9:32 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 28, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2456
Bydliště: HSK
Koukám že pracuješ na tom co já...akorát já ten domek budu asi vyrábět z plastu...a převodovku mám o dost vejš tak že jenom prodloužim hřídel z převodovky a protáhnu zkrz ten domek...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.