Právě je pát pro 15, 2017 3:45 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 9:02 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
Jo, tuhle úpravu jsem dělal taky, viz tuto stránku dole >>> http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=757&postdays=0&postorder=asc&start=45. S řízením jsem trochu experimentoval, ale prostě tento způsob řízení i tuningové náhrady (GPM) stojej dost za houby, ale dá se s tím vydržet. Nejlepší je zřejmě celý to překopat se servem vepředu.
Jinak barva je fakt pěkná (a zas ty fotky...), tmavě šedá metla byla a je na prvním místě seznamu, až najdu chuť svoje CC dodělat.
Ještě si zkontroluj vůle v zadní nápravě, zda ti nevexluje. Info najdeš v mém vláknu a určitě i jinde. Též o úpravě předních ramen a céček na mírné zvětšení rejdu a zvýšení světlé výšky.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 9:14 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
Ako ďalšie som sa rozhodol upraviť diferenciál. Doteraz som jazdieval s otvoreným diferákom, čo bolo na ťažšom teréne značne obmedzujúce. Pevne zavrieť diferenciál som však nechcel, keďže veľa jazdím aj na obyčajnom teréne. Takže som začal uvažovať nad tým, ako spraviť diferenciál uzavierateľný zvonka bez demontáže. Ako riešenie som zvolil narezanie troch závitov na vyznačených miestach diferáku, v podstate vedľa unášača satelitov. Do závitov som zaskrutkoval 3 červíky M3, ktoré som poistil, resp. sťažil ich chod, nanesením fólie na závit. Zatiahnutím červíkov dôjde k zablokovaniu satelitov, a tým aj k uzavretiu diferáku.
Na plastovom plášti zadnej nápravy som si vyznačil miesto, kde je poloha červíkov na diferáku, a tam som taktiež narezal závit M3 s červíkom, ktorý slúži vlastne ako štupeľ, aby sa do diferáku nedostal bordel.
Uzávierka prakticky funguje, uvidíme jak si poradí s ostrou prevádzkou, či už z hľadiska životnosti alebo funkčnosti :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek[/code]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 9:23 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
minotaur: Kukol som si tvoje vlákno, riešenie riadenia je fakt podobné, asi som ťa okopíroval :wink: . Inak je tam fakt vela vela zaujímavých informácií, určite načerpám nejaké tvoje nápady. Chystám sa robiť aj zadný 4-link, bude to niečo na tvoj spôsob, alebo možno na DeadManov, lenže mi ešte chýbajú kĺby od MP-Jetu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 10:55 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
Docela dobrý nápad takhle blokovat diferenciál. Možná by to šlo zjednodušit, blokovat jen jeden satelit s tím, že pro pořádné bloknutí by v tom satelitu byl vyvrtaný malý ďůlek, aby do toho červík zajel.
Čtyřlink se dá udělat mnoha způsoby, ten můj je takový "standardní". Spousta zajímavých informací o CCčku je nejen u mne, nemusíš chodit nijak hluboko do minulosti, v těch jednotlivých vláknech k CC se to často opakuje.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 15, 2011 7:39 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
Ono vlastne pri vŕtaní dier do telesa difu som zavŕtal aj do jednotlivých satelitov, presne ako vravíš, také malé jamky. Čiže sa už jedná o kombináciu tvarovéo a silového spojenia. Časom sa pri jazdení ukáže, či je nutné blokovať satelity zatiahnutím červíka priamo do jamky, alebo stačí len poriadne pritiahnuť na ktoromkoľvek mieste.
Inak dif zablokuje už aj jeden satelit, ale z hľadiska poistnenia (keby jeden červík prekĺzol) radšej zaťahujem všetky tri. Prax ukáže, či je to využiteľné riešenie :wink:

Kukol som aj ten vakel v zadnej náprave a naozaj mi poloos chodí doľava-doprava. Je teda lepšie vymedziť ju do krajnej polohy smerom OD difu, aleb skôr smerom K difu? Mne nejak logika vraví, že radšej k difu, keďže je tam drážkovanie, ktorému prospieva, ak je využité v celej dĺžke.

A ešte otázky ohľadom 4-linku - aj ja by som chcel urobiť taký ten štandardný spôsob, otázka je, čím sa jednotlivé prevedenia líšia z hľadiska funkčnosti? Totižto, je napríklad dobré, ak dám uchytenie tlmičov trochu vyššie ako štandard? Alebo ešte jedna vec - mal by som dodržať dĺžky ramien tak, aby boli horné aj dolné rovnako dlhé ako pri štandardných plastových, alebo je dobré nejako zmeniť pomer dĺžok?

Vopred vďaka za rady, ak tu už odpovede niekde na fóre sú, tak sa ospravedlňujem!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 15, 2011 2:04 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
Já ten vexl vymezoval hlavně proto, že z jedné strany mi šly ozuby (hruška x dif) natěsno do sebe a drhly. Jak to vymezit, jestli k difu nebo od něj, záleží tedy spíš na konkrétním případu. Prostě to udělej tak, aby nic nedrhlo a minimálně vexklovalo :lol: - vím, že je to jak od chytré horákyně, ale podle tvých příspěvků soudím, že si s tím poradíš logicky a správně.
U těch linků se nemusíš úzkostlivě držet přesných poměrů. Pokud usoudíš, že bys tohle chtěl dát o centimetr tam a tohle onam, nic vážného by se nemělo stát. On to je stejně vždy výsledek nějakého kompromisu - materiálu, co máš k dispozici, možností uchycení a potřebného výsledku. Hele, já nejsem žádný teoretik - co se týče poměrů linků a všeho kolem, tohle by ti nejlépe řekl deekay, ten bych řekl o tom ví hodně. Třeba se tu objeví nebo mu napiš PM.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 15, 2011 6:30 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
Oukej, v podstate máš pravdu, doriešim to nejak - jak sa vraví - na pol škody :wink: . To znamená tak, aby tie ozuby boli tak akurát a nech to nechodí sme a tam.

4link vyskúšam porobiť podľa svojho pôvodného návrhu (resp. podľa DeadManovho vzoru), keďže pri prestavbe 4linku mi ide aj o spevnenie tuhej nápravy, keďže aj ja mám podobný problém ako Droxa - http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... pic&t=1712
To znamená, že si nechám v robote vypáliť kontúru uchytenia nápravy a nejak "by oko" poriešim dĺžky ramien. Uvidíme, jak to bude fungovať. Keď naprd, tak to prerobím, zima je dhá a závitovej tyče mám dosť :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2011 11:40 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 26, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 227
Bydliště: Martin/Bratislava, Slovakia
Ad farba: veľmi sa to k tomu autu hodí. Tuším aj 1:1 majú takúto nejakú šedú. Škoda tej trochu potečenej farby z lemov na blatníku. Dá sa to opatrne opraviť malým štetcom ak máš ešte pôvodnú farbu.

Ad 4link: neviem, či som to pochopil správne že chceš zmeniť rázvor? Toto by nemalo robiť problém, ale s kasňou Pajera s tým podvozkom nemáš moc kde hýbať. Ak si myslel že zmeniš pomer dĺžky medzi hornými a dolnými linkami, tak sa obávam, že bez zmeny uchytenia na náprave to moc nepôjde. Ak chceš mať pevne uchytenú nápravu, tak tam musí byť rovnaký pomer dĺžok ako pri originál plastových, pretože potom sa náprava nebude pri pružení pohybovať, lebo bude "spriečená" medzi pevným uchytením dolného a horného linku. Keď som horný link nechal pôvodný a spodný bol o 3mm dlhší ako pôvodný, nápravu som nemohol prepružiť. Ja som opotrebovanie spodných linkov riešil podobne ako väčšina užívateľov, pomocou závitovej tyče, bužírky a trubky (viď moje alebo iné CC vlákno). Tlmiče som montoval zozadu a sú asi v takej istej polohe ako v origo prevedení - nechcem mať z toho extrémny lift.

Ad uzávierka: celkom dobrý nápad, som zvedavý ako ti to bude ďalej fungovať a aká bude životnosť. Svojho času som sa pohrával s myšlienkou diaľkového ovládania "špéry" , ten červík pripevniť nejakým spôsobom na tiahlo k prídavnému servu ale nedotiahol som to do konca :?

_________________
Mitsubishi Pajero Metal Top + pár doplnkov
Hitec Optic 6 Sport 40 MHz, 53 kanál

project Suzuki Jimny 2010 (construction in progress)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 11:30 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
JanoS:

Ad farba :) - Veru, dobre si si všimol, sú tam chyby, samotné lakovanie je fajn, ale naprd som to zalepil, tzn. ze som sa musel trochu pohrať so štetcom, no dokonalé to nie je. Najlepší spôsob, ako to dať do poriadku, je Photoshop :lol:

4link: Nie, rázvor samozrejme nechávam pôvodný, išlo mi len o to, či sa nejak neupravovali dĺžky ramien v porovnaní s originálmi. Ide o to, že či skúsenejší kolegovia neskúšali aj inými spôsobmi riešiť kinematiku nápravy. Ak nie, tak samozrejme zostávam aj ja pri pôvodných dĺžkach, akurát zmením uchytenie tlmičov tak, ako to asi robia všetci :wink: Extrémne to nechcem zdvihnúť ani ja, tuná u nás na juhu aj tak nie sú také kopce, aby sme sa na nich nejak zadychčali :)

Uzávierka: Po včerajšku konečne vyskúšaná v praxi a môžem potvrdiť, že zatiaľ funguje tak, ako má. Samozrejme z hľadiska trvanlivosti je to ťažko povedať, ale pre človeka, ktorý jazdí zväčša ľahší terén a niekedy sa mu zachce zdolávať väčšie prekážky, je to myslím využiteľné riešenie. Až budem mať čas, hodím návod aj do technickej časti fóra, možno niekomu zíde na um ešte nejaký zlepšovák.

Riadenie: Taktiež vyskúšané, po tých útrapách s origo plastovým je to otočka o 180°, je to fakt lepšie. Určite mi časom aj toto začne pripadať vyvaklané kvôli vôľam v kĺboch a podobne, ale potom pristúpim k radikálnejšiemu riešeniu (napr. k servu vpredu, čo mi jeden užívateľ poradil cez SS) :wink:

Narazil som však na ďaľší problém, pre mňa velice "španielskodedinský", keďze z elektrotechniky som tĺk: Včera som porobil diódy na zadné svetlá, zapojil, vyskúšal (samozrejme do originálnej TLU-01). Potrebujem len osvetlenie zadku, nič viac (ani blikanie, húkanie, žmurkanie :) ), takže TLU-01 stačí. Problém je ale iný. Po zapojení obyč. červených 5mm diód z modelárstva (diódy som zletoval správne, podľa predných svetiel) pekne svietili asi pol minúty, potom začali pomaličky blikať a nakoniec zhasli. Myslel som si, že sa nejaký kábel pretrhol, ale nie. Pripojil som na rovnaký "port" na TLU hmlovky a tie tiež nesvietili. Tak som zapojil zadné do ďalšieho portu, a to isté - svietili a potom bum. Zdá sa proste, ako keby som odpaloval jednotlivé porty na module. :?
Neviem chlopi, poradíte mi?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 11:38 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
Ozaj, ešte jedna otázka, dosť amatérska - má auto po osadení guličkových ložísk stíchnuť, alebo zostáva rovnako hlučné? Pýtam sa len kvôli tomu, že som čakal, že trochu stíchne, ale v podstate ho počuť rovnako ako predtým. :roll: Trochu blbá otázka, ale otázka no... :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2011 11:02 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
To s tím TLU-01 mi připadá divný. Porty mají na výstupu proudový zdroje, takže i když zkratuješ špičky portu, víc jak 20mA tam nepoteče. Blíže o modulu tady >>> http://rc.305.cz/view.php?cisloclanku=2009110007 Ledaže by celý modul nějak uhníval.
Z čeho TLU napájíš a jakým napětím? Jak máš připojené LEDky - měly by být dvě do série. Pokud máš originální LEDky od Tamiye (k TLU vždy jsou dva páry), tak je vyzkoušej - jestli fungují, máš něco blbě na tom, cos dělal.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 5:46 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
No tiež mi to pripadá čudné, nejak to nechápem, čo sa tam vnútri tej krabičky deje.
TLU je napájané presne tak, ako v originálnom RTR sete, nedotýkal som sa ho. A tiež som skúšal origi LED hmlovky, nesvietili. Svietia iba predné svetlá, napojené do iného portu :? Dneska to ešte vyskúšam, možno som bol včera nepozorný a niečo som prehliadol...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 9:52 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 26, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 227
Bydliště: Martin/Bratislava, Slovakia
Možno by pomohlo foto alebo nakres ako to máš zapojené. Mne TLU nerobila žiadne problémy a to som ňou ťahal predné a zadné svetla, smerovky (ešte neblikajúce), parkovačky a hmlovky. A to si užila aj nejaký ten bahenný kúpeľ.

_________________
Mitsubishi Pajero Metal Top + pár doplnkov
Hitec Optic 6 Sport 40 MHz, 53 kanál

project Suzuki Jimny 2010 (construction in progress)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 6:08 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 09, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 45
Bydliště: NZ, Slovensko
No, dneska som svetlá neriešil, radšej som vybehol s bratom na pozemok okolo jeho domu. Keďže sa tam ešte stavia, tak je to dosť dobrý terén na menšie testovanie :wink: Autíčko zatiaľ funguje spoľahlivo, všimol som si, že zadok je nižšie ako predok, čo je možno dôsledkom použitia menej viskóznejšieho oleja do tlmičov, neviem no. Kasňu však vyššie nedám, pretože budúci týždeň by som mal mať doma kĺby od MP Jetu a porobím 4-link, pričom tlič upevním o pár mm vyššie ako je teraz, potom by to malo byť v poriadku.
Auto je ešte v "základnom" stave, ale už pracujem na záhradke a prednom ráme (zase budem kopírovať Jana S. :wink: - tvoj rám sa mi páči asi najviac) V podstate je už hotový, len streknúť a upevniť. Fotky dám až vtedy, keď už bude v hotovom stave, pretože cínovanie je nemastné-neslané :? Uvidíme, koľko vydrží.
Tak teda nejaká fotka z jazdy:

Obrázek

Pre tých ktorí sa zaujímajú o fotenie (napr. JanoS, súdiac podľa jeho fotiek), jedná sa o manuálny objektív Jupiter 37A z roku Pána :lol: 135mm/f3,5 pripojený adaptérom na Canon 550D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2011 8:58 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4800
Bydliště: Lázně Toušeň
Jupiter? Origo ze Sajůzu? Někde bych měl mít schovanou portrétní 85mm, taky Jupiter. Nebyly to špatný objektivy.
Jo, zase pěkná fotka... Co to TLU? Tak holt vezmi ty fungující LEDky a prozkoušej porty.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.