Právě je pon pro 11, 2017 4:38 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Wrangler Ostrava
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 2:12 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
Ahoj,
Jsem tady na foru novy a po nekolika letech jsem se vratil k RC autum. Kdysi jsem jezdil "placky" 1:10 a ted jsem se rozhodl pro neco pomalejsiho.
Koupil jsem si stavebnici Wranglera od Tamyie a uz ji mam +- slozenou.
Dneska jestli vyjde cas bych rad modifikoval rizeni, protoze ty vule jsou fakt celkem hrozne-v tom mam celkem jasno jak to udelam.
Ted resim pohon.
Regl i motor co byl soucasti krabice jsem ani nevybalil a hned uvazuju o novem stridavem pohonu.

Objednal jsem regulator "mirne" predimenzovany a ted resim co s motorem.
Provizorne budu mit v autu motor s kv 1250 a budu jezdit na 2 clanek.
Nicmene definitivni pohon chci resit pres planetovou prevodovku.
Uvazuju o dvou verizich pohonu za predpokladu staleho prevodu CC-01 14.67:1 a prumeru kol 90 mm - napajeno 3S2200.
Varianta 1,
Prevodovka: 3.33 :1
Motor: 35-30 s Kv 1700
Max. prikon: 330W
Max. kroutici moment na poloosach: cca 8Nm
Max.rychlost:6,5 Km/h
- musi se mirne upravit chassis (pohon je s prevodovkou mirne delsi)

Varianta 2,
Prevodovka: 3.33 :1
Motor: 28-26 s Kv 1650
Max. prikon: 140W
Max. kroutici moment na poloosach: cca 3,5Nm
Max. rychlost: 6.3 Km/h
+ zadna uprava neni treba

Puvodni pohon ma +- 1,6 Nm.


Prvni otazka zni: vydrzi CC-01 zvyseni krouticiho momentu varianty 1 ? Eventualne pro kterou alternativu se rozhodnout ? Nemam totiz dost predstavu kolik prikonu je pro scale jezdeni zapotrebi.
Nicmene i tady asi plati, ze kroutaku neni nikdy dost :)

Dalsi otazka je ohledne povrchove upravy:
Na nekolika forech sem se jiz neuspesne ptal jak striknout ABS kastli pomoci Airbrushe.
Mam dvoujcinnou pistoli FENGDA a rad bych ji pouzil na finalni povrchovou upravu kastle.
Trosku jsem "postudoval" na netu a zvazuju postup:
1, Zdrsneni kary pomoci smirglu 800 pod vodou
2, Striknuti vhodnym surfacerem
3, Nalakovani kaoserie
4, Nalepeni nalepek
5, prelakovani bezbarvym lesklym lakem karu a matnym strechu

Tohle by snad mohlo byt ok a taky by to mohlo neco vydrzet.

V barevne provedeni nemam jeste uplne jasno , ale zatim se mi celkem libi varianta svetle zelene metalizy na karu a matnou cernou na strechu.


No a finalni otazka je ohledne obuti.

Uvazuju nad pneu
Rock Creepers 1.9 - libi se mi vice
nebo
Mud Slingers 1.9

disky:
http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/25-1-Disky-1-9-Wheels/0/5/345-OEM-Steel-1-9-Stock-Beadlock-Wheel-4

nebo

http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/25-1-Disky-1-9-Wheels/0/5/313-OEM-Steel-1-9-Stock-Beadlock-Wheels

nebo

http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/25-1-Disky-1-9-Wheels/0/5/76-Alu-disky-1-9-3-moznosti-offsetu - k tem se klonim asi nejvice (doufam, ze na to pasnou vyse uvedene pneu).


Diky za pomoc
Marek


PS:Fotky brzo dodam (az bude co fotit :) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 2:43 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 26, 2009 12:00 am
Příspěvky: 2354
Bydliště: Havířov
Jestli si z ostravy tak můžem pojezdit někdy. Já sem z havířova.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 3:04 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
2 Filip: Jasne budu rad.

Jinak me jeste napadla 3 varianta pohonu:
Varianta 1,
Prevodovka: 3.8 :1
Motor: 2830 s Kv 3500
Max. prikon: 330W
Max. kroutici moment na poloosach: cca 4,5Nm
Max.rychlost:12,44 Km/h

Ted nevim pro co se rozhodnout (nemam srovnani).
Tech 12,44 Km/h je celkem "scale" rychlost, ale zase v terenu to muze byt zasadni nevyhoda.
Asi mi nezbyde nez testovat, teda pokud mi tady nekdo neporadi.
Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 6:06 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 605
Bydliště: Petřvald ( NJ )
Já bydlím taky poblíž, tak se někdy můžem domluvit :D a jinak, podle mého názoru je stříďak možna až zbytečný .... :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 7:03 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1844
Bydliště: u Kolína
mňo za sebe můžu říct, že nemám ponětí, kolik Kv,W,Nm,km/h,kg,cm,cl a podobně mý auta maj, ale považuju za ideální, aby auto zvládlo aspoň rychlost svižnější chůze a dokázalo zdolat pořádný stoupání :lol: osobně mám v CCčku 75závitovej motor a 16zubej pastorek a živim to standartním šestičlánkem...sem spokojenej jak s rychlostí tak se sílou (teda aspoň sem byl spokojenej než selhala zadní náprava:)

_________________
**Honza**
**Original since 1981**
**Modellbau Heinzinger team driver**
**#RTRCZ team driver**


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 7:17 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 29, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4401
Bydliště: Praha 8
Taky si myslim, ze pouziti stridaku a jeste s prevodovkou je trochu zbytecnost. Normalni levnej 60-80 zavitu motor je nakonec stejne nejlepsi.. A k tomu sesticlanek a je vystarano.
Uz se to tu nekde resilo, ale pokusum nikdo nebrani.. treba objevis ameriku. :wink:
A hlavne, tohle jezdi i ve vodeeee :lol: :lol: :lol:

Rock creepers ti schavaluju, mam je taky, alternativne lze pouzit prowlery nebo trail doctory. Vsechny sou dobry. Disky kazdy dle sveho gusta.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 8:22 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát pro 26, 2008 12:00 am
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha 9 Black Bridge
Cus, stridak s planetovkou to je moc - bud prekroutis poloosu nebo orves prevody... na CC je akorat 55 nebo 65 zavitu a obyc sesticlanek ( cca 4500 mAh ) s takovou kombinaci to expedicnim tempem jede pres tri hodiny. Fakt misto vsemoznejch stridaku bych utracel radsi za pekny disky, gumy a scale serepaticky... ja sem dal Speed 600 ECO protoze sem si s novou kastli vymyslel i par dalsich blbustek kteryma se zvedne hmotnost a mozna by 55z uz trochu skucela, "sestikilo" je macek kteryho nic nezastavi i kdyz zacinam se bat prave o prevody :cry: . No jinak k tem plechovejm diskum - na CC nepasujou bez upravy, neco sem o tom psal tady: http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... opic&t=474 preji mnoho zdaru a trpelivosti :!: :!: Blizz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diky za reakce
PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 10:27 pm 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
Toz chlapi diky za reakce.
Kazdopadne stridak tam bude v kazdem pripade - zitra prijde balik s ciny.
Osobne si myslim, ze v dnesni dobe nekde davat pixslu je krok zpet (kroutak a ucinnost je uplne nekde jinde). Za cenu pixsly si dovezu z venku stridaka mnohem vykonnejsiho. Taky jsem mozna mel napsat, ze nejsem uz vubec na stejnosmerne motory zarizeny a taky proto jsem volil stridaka. LIpo baterky pouzivam i do vrtulniku (jak 3s2200 tak 3s5000), takze budu kompatibilni :) Dneska jsem si na soustruhu vytocil redukci mezi planetovou prevodovku a puvodni drzak motoru. Taky jsem provrtal na soustruhu pastorky na hridel 4mm. Pujcil jsem si od kolegy motor z letadla s KV 1400 - zitra ho tam zkusim napasovat. Az jsem to mel vsechno hotove tak me napadlo. ze bych mohl udelat kompletne novou prirubu motoru a tim usetrit 5 mm a tak jeste zvazim, jestli to nepredelam (ale asi na to budu dlabat, protoze takhle muzu vyzkouset vetsi skalu motoru:) ). Dneska jsem dodelal i castecnou upravu rizeni. Zitra se to pokusim cele nafotit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 9:20 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
Takze jeste v noci jsem si vzal dremelku a vyrezal diry ktere v kare pohonu zavazely. Zkusebne jsem tam "svihnul" 450W stridak s kv1400. Pres noc sem nechal na pastorcich vytvrdnout anaerobni tmel a rano jsem to zkusil roztocit. No randal naramny :) az jsem vzbudil zenu i decka. Nicmene rychlost se mi zdala vice nez dostatecna na pojezdeni v terenu. Zkousel jem to na normalnim leteckem reglu a rozbeh byl celkem spatny-uvidime jak si s tim poradi regl primo delany pro auta. Ovsem krouak paradni na 1/4 plynu nlze rukou kola vubec zastavit, takze prdpokladam, ze v terenu se to auto neztrati. Dneska to zskusim cele poskladat a nafotit.
Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 9:38 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 16, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha 5
Nechci strašit, ale ten rozběh asi nebude s auto reglem o moc lepší, navíc china stříďák na plynulosti taky zrovna nepřidá. Pokud se teda nebude jednat o senzorový auto regl a senzorový motor ;) Prostě plechovka je plechovka, jednoduchá, jde máčet ve vodě, výkonově stačí a má snadno realizovatelný hladký rozběhy, což je potřeba.

_________________
Jirka Masník
Losi Mini Rock Crawler (více..)
http://masnik.dyndns.org


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 10:07 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
S tim motorem uvidime,
Taky je mozne ze jdu spatnou cestou a dam tam casem pixslu-taky moznost.

Kazdopadne problem s chodem pod vodou by nemel zaden zasadni byt ne ? Jinak s cinskyma stridakama si myslim zkusenosti +- nejake mam na letadlech a vrtulnikach a musim rict, ze za ty kaceny (resp dolace :)) funguji prekvapive dobre.

Rozbeh se da silne ovlivnit predstihem motoru a take jak dobre bude zvladat regl synchronizovat otacky. No uvidime kazdopadne poreferuju co a jak.
Dneska doufam uz vyjedu na zkusebni jizdu :)
Nicmene puvodni pneu je fakt uplne o nicom a tak chcu objednat jeste dneska nove pneu i s diskama.

Rozhodl jsem se pro:

http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/0/0/5/125
a
http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/0/0/5/76

Predpokladam, ze by se setavenim techto disku a pneu nemel byt zadny problem. Taky doufam, ze pujdou bezproblemu a uprav disky nasledne napasovat na CC-01.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 10:13 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
No Icemane, my taky víme v čem je výhoda stříďáku, ale přesto drtivá většina aut jezdí s více, či méně kultivovanou plechovkou. Neuraž se, ale koupil sis nejlevnější podvozek a teď ho přemotoruješ. Je to jako kdyby si do "stodvácy" nacpal V8 z Challengeru a přitom nechal veškerý podvozek původní - a asi i převodovku. Jirka má pravdu, jestli nemáš senzorový motor, nebudou rozjezdy pěkně plynulé nikdy. Ano budeš mít výkonu na rozdávání, ale otázka je jestli ho přenesou převody, poloosy atd. A když ano, tak k čemu to všechno bude? Výsledek bude v lepším případě v zásadě stejný jako kdyby byla osazená ona opovrhovaná plechovka. Jen to bude mít větší sílu, kterou ovšem nevyužiješ. Takže jako pěkný, technicky určitě fajn, ale výsledek se obávám, že nebude úplně oslnivý, protože přínos proti řekněme standardnímu pohonu bude nulový. Jediné co vidím jako pozitivní je pravděpodobnost, že to z celkem libovolného kopce bude vlivem další převodovky stát. A to nevím jestli za tu investici peněz, soustružení a vymýšlení není maličko málo. A osobně jsem ještě zvědav jak tam nacpeš baterky, které si uváděl. No uvidíme, přeju Ti abychom se my všichni škarohlídi tady mýlili...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 10:55 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
Naopak ja jsem za kazdou konstruktivni kritiku rad - jen tak se muzu vyvarovat chyb ktere jsem napr. prehledl
.
Investice co jsem do toho udelal byla minimalni (pouze regl.) Jak prevodovku, tak i motor mam doma v "supliku" ze starych zasob. Soustruh mam taky, takze me vyroba redukce nestala opet ani kacku. Navic aspon podle me modelarina je neco vytvaret, upravovat a ne si koupit krabicu slozit a jezdit - ne, toto me skutecne nebavi a nema to s modelarinou podle me nic moc spolecneho. Rad si veci pokud to jde dopredu navrhnu a spocitam - nemam rad prekvapka a uz vubec ne metodu pokus/omyl/pokus 2/omyl.... atd. (proto jsem i nahore uvedl celkem komplexni vypocty pohonu ktere prisly v uvahu) Protoze s tim NEMAM zadnou zasadni zkusenost tak jsem se zkusenejsich lidi ptal zde na foru jaky asi tak +- vykon budu potrebovat. Je mi jasne, ze zbytecne hodne premotorovany podvozek neni vyhodou a jen neumerne zatezuje cely pohonny subsystem atd. Nicmene jelikoz jsem cosi malo nastuval, tak si myslim ze CC-01 celkem bezproblemu snese kroutak kolem 5Nm A proto pokud dneska testy dopadnou uspokojive koupim 150W motor s kv 1350 kde by kroutici moment na poloosach byl cca 4.5Nm. A baterky 3s2200 mi vlezou naprosto v pohode do puvodniho drzaku a jeste tam zbude misto. Taky jsem udelal upravy podvozku kde jsem predem vedel ze je slabe misto CC - rizeni a loziska a planuju novy zadni 4 link.
Taky neni uplna pravda ze bezsenzorovy stridak nelze nastavit na plynuly rozbeh. Mel bys videt mojeho Trexe 600 jak se rozbiha - naprosto plynule a rozbeh trva cca 10 sekund na plne otacky. Je to v 90% procentech jen o reglu a jeho nastaveni-nicmene nepopiram, ze vzdy se to nepodari nastavit.
No chlapi sam jsem na to dneska zvedavy to mi verte :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 11:25 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 16, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha 5
Mě se taky v letadlech a vrtulníku rozbíhaj bezsenzorový stříďáky krásně plynule, ale tam se s ničím neperou a točí se vše krásně hladce :)

Ale představ si auto, vážící nějaké to kilo, stojící ve svahu 40 stupňů, ještě pokud možno na nějakých kamíncích a prachu, brzdící motorem v neutrálu, aby neujelo... naprosto běžná situace při ježdění s takovým autem... a teď se potřebuješ hodně jemně rozjet, protože jinak ti podklouznou kola a to auto se sesype dolů... tu prostě sebelepší bezsenzorový regl nepomůže, začne to dělat takový to cvak-cvak-cvak, v ten moment začne klouzat dolů a pak se velkou rychlostí rozjede, resp. spíš začne hrabat na místě :)

No jsem zvědavý na tvůj report. Ono na rovince, případně v nějakém lehkém terénu to fungovat bude, ale jakmile vyrazíš do kopců, skal, přejíždět kořeny, tak bojim bojim 8)

_________________
Jirka Masník
Losi Mini Rock Crawler (více..)
http://masnik.dyndns.org


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2009 11:34 am 
Offline
Nově příchozí

Registrován: sob srp 01, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 17
No tak na to sem fakt sam taky zvedavy. No v nejhosrsim zustane regl kamosovi do lodky to zas problem nebude.

Jdu skladat :)
Vecer snad napisu nejaky report a poslu fotky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.