Právě je pon pro 18, 2017 9:48 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zastavit a udržet CC-01 v kopci?!
PříspěvekNapsal: ned čer 05, 2011 9:37 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 22, 2009 12:00 am
Příspěvky: 86
Bydliště: DEJVICE
Nazdar.

to by se jeden učetl k smrti. a že jsem četl...
Mám 2400 gramů plně osazený CC-01,
motor Novak high-torque expert 55 Z; pastorek 16z,
regl 302bk,
a vubec nevim o čem to tu mluvim.

Jak zastavit a udržet tří kilovej model v kopci?
když pomineme to, že převodovka je rychlá, takže tim to asi nezastavim,
jako u crawlerů a trial modelů - kde se o zastavení postará sama převodoFka. . .

čtu že čím víc závitů motoru, tím pomalejší otáčky - takže stavění vhodného "pohonu" je fakt "POKUS OMYL"
čtu tu o jakých si reglech co maj brzdu v neutrálu
- toto je odpověď na moji otázku? nebo je to jinak??? - konkrétně pro CC-01

Co to je brzda v neutrálu? - to že hlídá regl otáčky motoru a jde proti samovolnému otočení? - to ale žere baterky, ne???

Safra já tomu vážně nerozumim...

díky

_________________
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!


Naposledy upravil Carlos dne pon čer 06, 2011 12:22 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 05, 2011 9:47 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
No ano to je ono. Když regulátor řídí motor k jízdě zvyšuje buď napětí, nebo proud (většina regulátorů) do motoru. Když zabrzdíš, regulátor se pokusí z motoru proud odebírat, jako kdyby to bylo dynamo. A tím má motor velký odpor. A když normálně odbrzdíš, tak se tohle přestane dít. U regulátoru, který používá brzdu v neutrálu, to régl drží, dokud někam nechceš ty zase jet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 12:21 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 22, 2009 12:00 am
Příspěvky: 86
Bydliště: DEJVICE
áha!
a ty vaše scx10 a žílovi trialfindery a jiný expudiční modely
už stojej díky převodovkám, nebo i ty jsou s takovými regly s brzdou???

Nebo jinak. jaká převodovka dokáže udržet auto na svahu, a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?

... snažím se něco zjistit, tak se omlouvám, za tyhle dotazy...

_________________
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 1:27 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 06, 2010 12:00 am
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha
Carlos píše:
a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?......

Odpověděl sis sám.
Šnekovej převod je průchozí jen jedním směrem. Šnekem otočíš kolo, ale naopak to nejde :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 8:03 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 21, 2009 12:00 am
Příspěvky: 825
asi to bylo myšleno jinak... :)

hodně aut, ne-li většina jezdí na regl s brzdou. Díky tomu auto stojí i v kopci. samotná převodovka by to neudržela.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 8:14 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 24, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1056
Bydliště: MORAVA
Aby jste mu úplně nezamotali šišku - Bezmozek ti to napsal.
Jediná dostupná převodovka která to udrží bez ohledu na převodový poměr který má je šnekový převod u tohoto převodu dokáže šnek otáčet ozubeným kolem oběma směry jelikož posouvá jeho zuby , ale kolo šnekem neotočí protože zuby tlačí na závit šneku v přímém směru

Obrázek

http://www.mitcalc.com/doc/gear4/help/cz/gear4.htm

_________________
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 8:46 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 610
Bydliště: Plzeň
Já měl v ccčku převodvku tuhle a ta stála hned a místě i s teu-101BK vlastně jinej régl jsem v ňom nejezdil :lol: Obrázek
zbytek foto je tady jeśtě se tam něco najde http://subaru-24.rajce.idnes.cz/tamiya_CC-01_Man_TGA/

_________________
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 8:48 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4803
Bydliště: Lázně Toušeň
Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 11:58 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 22, 2009 12:00 am
Příspěvky: 86
Bydliště: DEJVICE
minotaur píše:
Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:

_________________
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 1:00 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 610
Bydliště: Plzeň
Carlos píše:
minotaur píše:
Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:

Za 1 tohle zastaví a nehneš rukou kolama a a spotřeba lipolky 5000mah bylo jźda na 4,5-5 Hodiny takže super práve se snažim koupit svýho maníka z5 8)

_________________
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 1:05 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2652
Bydliště: Praha
Este bych chtel upozornit na fakt, ze i kdyz pouzijes DSYS s brzdou v neutralu a motor 65T (tak to jezdim ja), tak to stejne v kopci nebude stat, v mirnym kopci ano ale jakmile to bude trosku strmejsi, tak ti auto pomalu pojede dolu.. Je to dany rychlym preovdem..

Sneka bych v souvislosti s CC vubec neresil. Pokud sezenes nejakou rozumnou prevodovku a k ni vykonnejsi motor - treba kolem 30 - 40 zavitu, tak to ve spojeni s reglem s brzdou v neutralu bude idealni. Auto bude mit dost vykonu, bude relativne svizny a i v kopcich by melo lip stat.. Baterku bys postavil na hranu do jejiho puvodniho umisteni.. Spotrebu bych nak extra v dnesni dobe uz neprozival.. Proste nakoupis na Hobbykingu o jednu lipolu navic a mas vystarano.. :wink:

EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:

_________________
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 1:54 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 10, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 610
Bydliště: Plzeň
Kuba93 píše:
EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:

No tak převodovka je origo k cécéčku vyráběná. nikde sem jí nesehnal je to přes známýho koupený a nevim kde on to sehnal. poměr byl myslim 1:4 nebo 4:1 nevim jak se to označuje motor byla 60T Atlas. a k ůpravám musel jsem trochu prořeezat plato místo baterky šoupnout régl a baterku nahoru jak je vidét na takovej tej plošině a ta dozádu ůplně vyšlo to akorát a zbylo mezi baterkou a motorem cca 2,5cm místa :P ... vůbec nembyl použit na tu převodovku drźák motoru co se na něj přišroubuje tahle převoddovka se dala přesně místo toho držáku, prostě jakoby to byl držák dlouhej a uvnitř byli ozubený kola.. A nechápal jsem sám jak krásně to hned zastavilo :YOP: :-p A teď k zatáčení, bylo to vlastné zespoda podobná páka jako nahoře z hliníku a na ní byla přidélána trubice do který spadnul a zašrouboval se ten horní éroub bylo to vyfrézovaný tak aby se to neprotočilo a ty 2 spojovačky byli pro jistotu kvůli tomu aby se neohejbala páka serva a různý véci, bylo to komplet na ložistkách, takže to šlo krásně lehce a bez vůlí. celej spodek tam kam se dávaj spojovačky ke kamenům byl předělanej aby se tam vśechno v páslo.. Víc až si mana koupím z5 tal to rozeberu a naafotím popŕípadé bych potom udělal někomu taky kdyby byl zájem :wink: Ale důleźitý je ho koupit zpětt. Já ho sakra mazlíka mýho prvního neměl prodávat :cry: :cry:

_________________
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 2:29 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 22, 2010 12:00 am
Příspěvky: 839
Bydliště: Praha
Ahoj já jezdím v CC motor speed 400 s převodovkou MPJ 3,33:1 a régl DSYS a musím říct že v mírném kopci to stojí i když mám vypojenou elektroniku, takže jen na odporu převodovky. Jinak když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.

_________________
2,4 Ghz
GT21 - Avioracing
CC-01 - Pajero Wagon
SCX10 - Toyota Hilux
http://langos100.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/watch?v=NPvRV5fzeTk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 9:42 pm 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 22, 2009 12:00 am
Příspěvky: 86
Bydliště: DEJVICE
Langos píše:
. . . když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.

a já myslel, že to bude s CCčkem jednodužšší. A to nemluvim o Al řízením, které má mimo max výchylky vůli tak polovinu rejdu. Ale jinak mám CC-01 rád.

_________________
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 10:03 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 03, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2652
Bydliště: Praha
Tak na to, ze ti v kopci trochu uijizdi se da celkem dobre zvyknout, to uz nepovazuju za nakej zasadni problem.. Horsi je to rizeni, bohuzel ani GPM kit neni moc ku pomoci, chvili vydrzi ale ve finale je snad horsi nez puvodni rizeni.. Mam uz naky plany v hlave jak to opravit, bohuzel zatim nic k uskutecneni, uvidime, ale musi se s tim neco delat, takovy vule jaky sou na CC v rizeni sem fakt nezral.. :lol:

_________________
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.