Právě je sob čer 25, 2016 8:00 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: stř říj 16, 2013 7:22 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
Úvodem snad jen tolik , že popisovaná úprava je určena i pro zručnější začínající modeláře a je potřeba nebát se do toho říznout.
Úprava je vhodná jak pro expedice tak i pro offroad trial a je mnou vyzkoušená a osvědčená.

všechny fotky budou na rajčeti- http://rc-listany.rajce.idnes.cz/upravy ... 1_by_Mrak/
a ty s popisem- http://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky_pro_forum/

Postupně budu popisovat úpravy


Začnu úpravou řízení který je asi nejhorší mechanická část podvozku. Nejdřív je nejlepší fiknout přední ,,cihlu" a tím si udělat prostor i pro další úpravy. Držák karoserie je individuální, pro boudu pajera se my osvědčilo kousek AL vinglu a přišroubovat do patřičné výšky.

Obrázek

Obrázek

Vzhledem k použitému systému řízení upravuju i přední stěnu předního diferenciálu, stačí fiknout a dolepit kouskem PSH a tím vznikne víc místa pro řízení.

Obrázek

Obrázek

Pak je potřeba upravit páka serva.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A kousek plechu který přes provrtané díry drží šrouby stažený sendvič- plech, servo, kryt převodů, horní ramena. Je potřeba ubrousit půlku původních děr pro šrouby horních ramen tak aby se vešlo na šířku do šasí servo řízení. Tomu je potřeba seříznout do šikma původní držáky a do šasí mezi servo a stěnu podběhu vlepuju klínek plastu který zajistí polohu serva a znemožní jakýkoliv pohyb serva.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takhle to vypadá pohromadě.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Upozorňuju že fotky jsou při úplném vyvěšení ramen.

Trochu proříznout ramena a poladit céčka (vše tu je mnohokrát popsáno).

Obrázek

A nutná úprava těhlic která výrazně zlepší geometrii rejdu ALE je nutné použít jiné ráfky s mínusovím ET (značení podle aut 1:1). Používám ráfky v rozměru 1,55 na které jsem stavěl model.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A pokračování v kompletaci přední části.
Z kousků plastu vlepené do šasí je vyroben držák nájezdového šusplechu, snažím se vše co nejvíc zalícovat tak aby nevznikaly pokud možno žádné zuby a vyčnívající hrany o které by se mohl model v terénu zaseknout. To platí i o šroubech a dalších částech jako třeba žebra.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Další úprava je zavěšení zadní nápravy. Celkem jednoduše vořezat to co vadí, zabrousit a přišroubovat plechy ohnutý do vinglu. Ty jsou určeny pro sešroubování se spodníma linkama.

Obrázek

Potom držáky na nápravě. Ty mám poprvé vyřezané do obdélníkového tvaru a je potřeba je trochu vošulit pilníkem a dovrtat si díry dle potřeby. K aretaci proti pootočení slouží šroubky M2 které prochází obdélníkem a jsou zašroubovány do nápravy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tlumiče používám originální ze stavebnice. Jsou dostačující. Je potřeba jen pořešit pružiny které jsou dost měkké. Pružiny upravuju ,,naprasáka" , vezmu pružinu , natáhnu ji a pak opět stlačím, tím se dostatečně přitvrdí a není potřeba kupovat jiné. Tahle úprava je vhodná při montáži baterie nad přední nápravu.

Obrázek

Obrázek

Horní uložení předních tlumičů je trochu pakec. Jsou přemístěny za ramena. Na pravé straně šasí je výstupek který celkem vadí. Proto jsou tlumiče uloženy excentricky vůči pravé a levé straně ale ničemu to nevadí, jen je třeba trochu obrousit céčka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Dodávám starší, ale funkční úpravu řízení.
Je jednodušší a není třeba měnit disky , ale při zatáčení se mění geometrie natočení předních kol špatně, nicméně i tohle řešení je lepší než originál od Tamiye.
Servo je uloženo stejně jako u novějšího typu provedení, ale je použita spojovací tyč mezi levým a pravým kolem a nejlépe od pravého kola spojovací tyč řízení k servu.
Je nutné nechat rozbíhavost , ale konečné naladění se musí provádět na kompletním, smontovaném a plně provozuschopném autě, to znamená, že musí být namontovaná i baterie.
Další nutností je správná tuhost předních pružin, potažmo vyvěšení dolních ramen. Doporučuju jen mírné vyvěšení směrem dolů tak aby měly možnost propadu při nadlehčení předku. Ideální mnou používaný rozměr spojovací tyče byl 116mm na střed děr kuláků.

Obrázek

Obrázek

A zde je starší zavěšení zadní nápravy. Tady jsem místo AL obdéníků používal ohnotý plech do tvaru U proto, aby se nevytrhávala zadní náprava. Nicméně tohle stále používám u dříve stavěných modelů.

Obrázek

Obrázek

Jednoduchá úprava vůle zadní nápravy spočívá v tom, že se do prostoru k obalu ozub. kola vloží původní plastové ložisko s obyčejnou kovovou podložkou (nejlevnější řešení), samozřejmě jde použít normované vymezovací podložky.

Obrázek

Další vymezení vůlí je v převodech, vymezovací podložky je potřeba použít vzhledem k opotřebení, většinou od 0,5 a víc.
A namontované zrychlené hlavní kolo s modulem 1 s převodovkou HPI WK, doporučuju použít protože kombinací těchto převodů jsem docílil jak zpomalení tak větší síly a citlivosti při rozjezdech a pomalém překonávání překážek.

Edit : pro montáž přídavné převodovky je třeba vykostit okolí původního místa pro motor, udělat drážku v původním držáku motoru pro utažení nového pastorku, trochu ubrousit kryt převodů v místě původního motoru.

postup montáže : velmi důležité je při montáži motoru správně nastavit zubovou vůli v převodovce, poté je dobré vyzkoušet hlučnost připojením na baterii - velká hlučnost je znamením špatně nastavené vůle

pro montáž převodovky na původní držák motoru jsou použity montážní díry pro originální 20 zubový pastorek

doporučuji vložit komplet - motor, převodovka, nové hlavní soukolí do šasí , utáhnout horní kryt převodů a opět vyzkoušet hlučnost převodů (nenamazané hlavní soukolí), v případě velké hlučnosti je třeba trochu ubrousit vnitřní prostor pro pastorek, poté znovu vyzkoušet, následně můžeme bez obav z případné další demontáže poskládat kompletní namazané převody

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Používám uložení baterie nad přední nápravou.

Obrázek

Na spodku šasí nepoužívám žádné šusplechy, stačí seříznout plastový držák ramen a dát zapuštěné šroubky.

Obrázek

Světlá výška podvozku.

Obrázek

Převodovka HPI- http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... OX-SET-HPI
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=40598

Použitý pastorek s modulem 1- http://www.rcauto.cz/zbozi/4127/Pastore ... 1-ocel.htm
Hlavní ozubený kolo buď přezemě nebo Jirka Pstružina, zatím není na shopu

Poskládaný model.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


krátká ukázka zatáčení a rychlosti převodů
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky_ ... -32-19.jpg

další novou vychytávkou je dálkově ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu, aktuálně otestovaná při trial závodech
vše funguje dobře, zlehka, průměr zatočení se zlepšil o 10 centimetrů na betonu
foto vnitřku dodám hned jak budu mít nové odlitky (průhledné), snad bude i krátké video funkčnosti v nápravě

ovládání se servem na nápravě

Obrázek

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Naposledy upravil mrak03 dne čtv říj 17, 2013 6:09 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 6:04 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 03, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 177
Bydliště: Plzeňský kraj
Mraku, díky za krásný a jasný návod. Už se těším na pokračování. Určitě to bude inspirace pro hodně lidí, co se nebojí do toho říznout. A pokud to udělají podle tebe, tak to bude určitě taky fungovat. :OK:

_________________
AXIAL SCX10 JEEP RUBICON krátký, TF2 Toyota Hilux
http://mirovito.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 2:06 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 07, 2012 12:00 am
Příspěvky: 1738
Bydliště: solnice
mraku určo to hodně lidí pomůže :tleskam: :OK: ale mě je bohužel toho auta líto :oops:

_________________
Mitsubishi Pajero - CC-01-doladěný k obrazu mému
Suzuki Samurai Long: CC-01 axles, konverze zadní nápravy na přední, zadní špéra, al. rám,
vývoj neustále pokračuje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 3:23 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 2806
Bydliště: Pěkov, kousek od Police n. Met.,Okres Náchod
díik za návod...základ je nebát se do toho říznout no..... těším se na pokračování

_________________
Jirka Hilscher.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:10 Skoda Monster Rapid, jednou ji dodělám... někdy... možná... 8)
Lidi, nejezděte v tom bahně, nebo si ty ložiska vylágrujete... 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 5:44 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
pánové, klidně se ptejte, diskutujte, co budu vědět to teda vykecám

seriál úprav budu vkládat jen do prvního příspěvku kvůli přehlednosti

na otázku bandolíka ,, jak se přestat bát to fiknout"
nejdřív říznout do prostoru cihly , pak to uš bude jedno
říkat si že nová vana je jen za pětikilo
myslet si že na tom přece nic není, dyť je to jen kus plastu

k použitýmu nářadí
pilka na železo, plátek na železo
pilník
šmirgl
výhodou je dremelka
vrtačka
lupénková pilka
nůžky na plech

materiál pro úpravu
kousky plastu
fteřiňák
AL plech

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 5:48 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
rc-vitek píše:
mraku určo to hodně lidí pomůže :tleskam: :OK: ale mě je bohužel toho auta líto :oops:



vítku kdyby si měl možnost si vyzkoušet jízdu s takhle upraveným modelem, hned bys tvrdil něco jinýho
mimo to , že něco napíšeš malejma písmenkama neznamená že to nigdo nepřečte :-I :mrgreen:

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 7:34 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 17, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 264
Bydliště: Most
Přemýšlím o CCčku,ale chtěl bych na podvozek dát boudu s rozvorem 290mm.Co myslíš Mraku,nebylo by to už moc dlouhý a nestabilní?

_________________
Axial SCX10 Dingo "Brčál" Trial
Axial SCX10 Jeep Wrangler Rubicon "Titanblack" Expedice


RC Offroad park Mrakolend


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 7:44 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 2806
Bydliště: Pěkov, kousek od Police n. Met.,Okres Náchod
No podle mě to nebude problém.....viděl jsem Tundru na cécéčku a vypadalo to moc pěkně a i to celkem hezky jelo

_________________
Jirka Hilscher.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:10 Skoda Monster Rapid, jednou ji dodělám... někdy... možná... 8)
Lidi, nejezděte v tom bahně, nebo si ty ložiska vylágrujete... 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 7:47 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
Kolino píše:
Přemýšlím o CCčku,ale chtěl bych na podvozek dát boudu s rozvorem 290mm.Co myslíš Mraku,nebylo by to už moc dlouhý a nestabilní?


dýlku neřeš,to je v pohodě a stabilita taky

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 8:27 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 03, 2012 11:00 pm
Příspěvky: 177
Bydliště: Plzeňský kraj
Mraku, čím lepíš to PSH na šasí?
Nevíš, jestli to bude držet klasickým Revellem Contacta Profi stejně jako PSH na PSH nebo PSH na ABS?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 8:43 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
určitě to bude držet, dyť to je ABS plast, já to lepím fteřiňákem od Pelikána

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: čtv říj 17, 2013 11:07 pm 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 20, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 3454
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Původně jsem ti to tu nechtěl plevelit ale když budeš aktualizovat první příspěvek bude to dokonalé :FINE:
Dotaz k lepidlu jsem měl taky, tak jen přidávám odkaz http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=5316


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: pát říj 18, 2013 2:03 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 07, 2012 12:00 am
Příspěvky: 1738
Bydliště: solnice
tak dobře,fiknu cihlu a zas se povrtám v linkách... ;-)

_________________
Mitsubishi Pajero - CC-01-doladěný k obrazu mému
Suzuki Samurai Long: CC-01 axles, konverze zadní nápravy na přední, zadní špéra, al. rám,
vývoj neustále pokračuje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: pát říj 18, 2013 7:38 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4725
Bydliště: Lázně Toušeň
:hura: Tleskám, Mraku. Dovolil jsem si umazat ti tam zdvojený popis a obrázek ("proříznout ramena a poladit céčka").

_________________
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
ATV Suzuki Vinson Quadrunner 500 4x4 - http://www.rc4x4.cz/topic13645.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak
PříspěvekNapsal: pát říj 18, 2013 8:52 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 07, 2010 12:00 am
Příspěvky: 2176
Bydliště: Louny
děkuju červený šéfe :oops: , se přiznám ,počítač pro mě nic moc, a ještě když to tam cpu po kouskách jako včera se strachem aby se my to zase nesmazalo a do toho my furt kecaj ty moje malý křepelky se slovy ,,a tatí ,a tatí a ......................, no masakr , tak už jsem to nepřekontroloval :oops:

jsem celkem zvědavej kdo se do toho pustí a s jakým výsledkem, teda ještě to není všechno, momentálně čekám na naše upravené ozub. kolo hlavního převodu abych to mohl dofotit a popsat vymezení vůlí

_________________
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.