Právě je čtv úno 23, 2017 10:35 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 208 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pokec o extrémní kategorii C3 obecně
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 12:37 am 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4639
Bydliště: Krnov/Brno
Čus vespolek, jelikož jsem přijel z rakouského Reconu zase plný dojmů, chtěl bych udělat trochu osvětu o novince, co se letos začala jezdit v Rakousku (kategorie C3) a v Itálii to už nějaký ten pátek funguje pod názvem CISE. Sám o tom vím velké kulové, a jen přebírám dojmy od ostatních, ale už mě to totálně uchvátilo a jdu to zkusit. V Rakousku je to součástí poháru ASTS (austrian scale team series), kde se jezdí klasicky C1 a C2 v týmech, prakticky jako naše AST. Letos do toho zařadili C3, což je už sólový závod v hardcore terénu. Co jsem pochytil, tak jeden závod je zhruba 6 - 8 sekcí, kde každou jedeš na čas a musíš ju dát co nejrychlejš max do deseti minut, přičemž si můžeš pomáhat navijákem. V reálu jsem to ještě neviděl, ale mám nakoukaný nějaké videa, které budou dále.

Teď k autům, samozřejmě že se to odvíjí od financí, které se tady mohou vyšplhat již hodně vysoko, ale furt se to dá dle některých jezdců pojmout i jako relativně nízkorozpočtový projekt a i tak může být jezdec úspěšný, je to taky hodně o rukách že jo. Průkopník u nás není samozřejmě nikdo jiný než Raun, tak si dovolím hodit pár obrázků jeho vehiklu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

No je to už trochu vyšší dívčí - naviják může být vpředu i vzadu + winchdown (servem si přitahuješ přední nápravu k rámu na tlumičích v prudkých kopcích), karbon chassis, dig, pure spider nápravy and many more. Ale dá se to pojmout i trochu podomácku, tady vlákno jednoho šikovného mladíčka z Rakouska.

http://rccrawler.at/index.php?thread/55 ... t-wildcat/

Auto by mělo mít co nejnížší těžiště, dobrý naviják, dobré gumy, dobrý rejd, dig není na škodu, výkonnou motorizaci ... prostě chápete, kurva auto na extrém :-D

Pravidla ve zkratce - rozvor 340 max, šířka 270 max, gumy 120 max, dig může a nemusí, kastle nesmí přečnívat přes kola v bokorysu, mělo by to mít nějakou +- realistickou kastlu aspoň s polepem masky a světel a řidiče a bla bla bla, zatím nemám moc nastudováno.

Nicméně dle rad rakouských kámošů se dá cosi zajet i s tak nějak poladěným scx, takže já to do startu pošlu tímhle směrem. Hodit to co nejníž, udělat pořádný rejd, naimplantovat katoniho, nějak rozhodit váhu, gumy Falken 1.9, bouda Falken G6 Jeep a nějaký rychlejší pohon na 3S.

Tady nějaké videa, není to přímo ASTS, ale pointa by měla být podobná.

Winchdown v 2:20




Další galerie aut - nevím, jestli všecky splňují pravidla ASTS, jsou tam i auta z júesej:

http://www.rccrawler.com/forum/outside- ... 014-a.html

http://www.rccrawler.com/forum/scale-co ... ee%2A.html

Já vím, že v ČR je hodně těžké prosadit nějakou novinku, nový styl závodů, kor když se jedná o takovou lehkou brutalitku. Moc bych si přál, aby se to jednou jezdilo u nás, ale tomu asi moc nevěřím. Viz kategorie Ultimate v AST. Nicméně letos se to jede v Rakousku první sezonu a poslední závod je 8. 10. v nám již velmi dobře známém a osvědčeném Retzu, kde byl první Recon. Já jdu zítra vyrychtovat dovolenou s šéfem a jedu tam, mám to kousek a prostě to musím vidět v akci. Zkusím rychle sesmolit vehikl, jak jsem popsal výše a jdu si zajezdit. Pojmu to čistě jako zkušenost do života a velkou zábavu, bez starosti o výsledek. Najde se někdo, kdo by se přidal? Buďte bombarďáci, posbírejte si varlata pod stolem a pojďte jezdit jako velcí kluci. Skejlování s defíkama v lese už bylo dost, je třeba se někam posunout. Pokud tu budete chrlit názory, že to není scale, a že by to skutečné auto taky neprojelo, a že kastle jsou hnusný a ostříhaný a že se vám nechce běhat za autem, tak asi nemusíte ani přispívat. Díky za pozornost, čus 8)

_________________
Moravské ex-ŘEDITEL
Je dotrialováno ... začíná nová éra CéTři, čekuj a pojď taky závodit!
Bude to kůl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 6:36 am 
Offline
Veterán fóra

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3152
Bydliště: Rudolfov
Nehodila by se na to takova ta Ruzova placatost? Takovy to plazici se honcho jak skace pres parezy...?


To vis, bejt lovace, mam od kazdy kategorie jeden kousek. Nemam a tak mam "jeden kousek". Je slozity bejt tvarnej kdyz rakusaka to stoji sestinu prumernyho platu a nas celej prumernej plat :-D ....

Asi by mel prispivat nekdo jinej :-D

Rozhodne kdyz udelas nejakej vlozenej zavod doma tak se nekdo chyti, idea je zajimava. Takove invenci fandim :FINE:

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 7:26 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
No, sWine, když už jsi to tady prezentoval......
Ano, jezdím celou serii C3 již od samého začátku a je to zatím nejlepší závodění, jaké jsem zažil.
Začal jsem s upravenou SCX10 a ted mám to auto z komponent PURE SPIDER , nemohu si stěžovat:
tady je vývoj mých aut, je tam moje první C3 a pak i současná: http://rccrawler.at/index.php?thread/5655-meine-c3/
Pravidla jsou i v angličtině popsaná ve všech odkazech na CISE/C3.
V zásadě se jezdí 4 sekce v obou směrech , tedy 8x závod.
Dvě sekce jsou trophy. limit 10 minut, použití navijáku, couvání a dotyk branky kolem (Branka musí být projeta) bez penalizace-CAS JE DULEZITY-vyhrává nejrychlješí.
Pak jsou dve trial sekce: penalta za couvání, naviják, doteky atd, tedy reálný trial- opět limit 10 minut..
Závod není týmový, každý jede sám za sebe....
Další závod serie je: 17.9. Finkenstein
ASTS jezdím druhou sezonu.
Letos se zúčastním mistrovství evropy , které bude v Italii, tak mi držte palce...
Pokud někdo bude potřebovat radu, když budu vědět pomohu...:)
Tady je trailer mých italských kamarádů: https://www.youtube.com/watch?v=WMvwKJv14ok
Swine, když se nás tady najde víc, mohu přeložit pravidla do češtiny a můžem to někde zkusit "rozjet"..:)

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 7:53 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 30, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1703
Bydliště: Ústí nad Labem
Pěkný, pěkný, že bych poslal do světa jednoho Hiluxe a přezbrojil? No zatím asi ne. Karel říkal, že máš Radku spešl příšeru na rakouské závody. Vypadá skvěle. Chtěl bych jí vidět v terénu, jak to celý funguje.

_________________
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 8:08 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
No, pokud pojedeš na AST do Krnovské rokle, tak ji tam uvidíš, budu ji mít s sebou....:)
tady je moje C3 album na rajceti: http://raun.rajce.idnes.cz/C3/
:OK:

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 9:27 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
Ahoj, nedalo mi to a tady je anglická verze technických pravidel CISE 2016 platná v Italii a Rakousku (s malými vyjímkami)

Technical Regulations rev. 2015/16

1. Frame: Rails-Bowl-tubular or promiscuous as long as they come to cover half axle
2. Body: Lexan, abs, tubular or promiscuous as long as they come to cover half axle
3. The minimum width of the plastic body, lexan or promiscuous, is calculated on the basis of half of thetrack of the rig, (external measuring rubber outer rubber) measured at the center of the wheel arches: eg, width of 25cm means, minimally allowable 12.5cmfor tubular means like "Timcameron" we reserve the right to approve on a case by case
4. Body: it is forbidden to remove the front bezel headlights and mandatory must containing any part of the windscreen; Every rig must be equipped with pilot / pilots, lexan or other material, inside the car (also fine, tamiya rally cockpits , vaterra Twin hammer or similar other interior with pilot/s);
5. Mandatory hide the all electronics on the frame, exception of the servo on the axle that can be viewed
6. Wheels: 1.55-1.7-1.9-2.2 are ok
7. Tyres diameter up to 120 mm (tolerance 2%), width free.
8. OK carved or/and cut and paste tyres but must follow point 7. measures
9. engine: only one and fixed in position free (no moa)
10. Winch: Required at least 1, up 3, operated by radio-wifi-manual
11. Rig width: max 270 mm wheelbase: max 340 mm
12. Dig: allowed
13. 4ws: prohibited (řízení zadní nápravy, nebo řízení každého kola zvlášt)
14. Every vehicle that will participate in the final will be subjected to technical checks to ascertain compliance with the technical regulations in force. Wheelbase and track width will be measured with the vehicle resting on a flat surface and in race trim, so batteries installed.
15. Is given the opportunity at each pilot to modify their vehicles to suit the characteristics of the course but always remaining in the specifications of technical regulations


Note: In reference to the means "twin hammer" since the beginning of the adventure, this rig was accepted notwithstanding Regulation, on it are allowed mechanical changes that can improve the performance; the frame will maintain the same measures as it comes out of the box, only the back can be changed but must maintain a level that would cover half bridge as required by the regulation, as point 1. ; in the front must be present the printed original headlights, is it possible to replace it with other more realistic headlights but not eliminated, it is not mandatory that the lights are working. For further clarification specifies that as provided for traditional looms can also make changes in the front cage, except that it must cover at least half of the front differential (in red rev.b of this regulation) Technical Inspections:

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 9:48 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 07, 2013 10:19 am
Příspěvky: 1080
Bydliště: Praha Sobín/Zličín
raun píše:
Ahoj, nedalo mi to a tady je anglická verze technických pravidel CISE 2016 platná v Italii a Rakousku (s malými vyjímkami)

Technical Regulations rev. 2015/16

1. Frame: Rails-Bowl-tubular or promiscuous as long as they come to cover half axle
2. Body: Lexan, abs, tubular or promiscuous as long as they come to cover half axle
3. The minimum width of the plastic body, lexan or promiscuous, is calculated on the basis of half of thetrack of the rig, (external measuring rubber outer rubber) measured at the center of the wheel arches: eg, width of 25cm means, minimally allowable 12.5cmfor tubular means like "Timcameron" we reserve the right to approve on a case by case
4. Body: it is forbidden to remove the front bezel headlights and mandatory must containing any part of the windscreen; Every rig must be equipped with pilot / pilots, lexan or other material, inside the car (also fine, tamiya rally cockpits , vaterra Twin hammer or similar other interior with pilot/s);
5. Mandatory hide the all electronics on the frame, exception of the servo on the axle that can be viewed
6. Wheels: 1.55-1.7-1.9-2.2 are ok
7. Tyres diameter up to 120 mm (tolerance 2%), width free.
8. OK carved or/and cut and paste tyres but must follow point 7. measures
9. engine: only one and fixed in position free (no moa)
10. Winch: Required at least 1, up 3, operated by radio-wifi-manual
11. Rig width: max 270 mm wheelbase: max 340 mm
12. Dig: allowed
13. 4ws: prohibited (řízení zadní nápravy, nebo řízení každého kola zvlášt)
14. Every vehicle that will participate in the final will be subjected to technical checks to ascertain compliance with the technical regulations in force. Wheelbase and track width will be measured with the vehicle resting on a flat surface and in race trim, so batteries installed.
15. Is given the opportunity at each pilot to modify their vehicles to suit the characteristics of the course but always remaining in the specifications of technical regulations


Note: In reference to the means "twin hammer" since the beginning of the adventure, this rig was accepted notwithstanding Regulation, on it are allowed mechanical changes that can improve the performance; the frame will maintain the same measures as it comes out of the box, only the back can be changed but must maintain a level that would cover half bridge as required by the regulation, as point 1. ; in the front must be present the printed original headlights, is it possible to replace it with other more realistic headlights but not eliminated, it is not mandatory that the lights are working. For further clarification specifies that as provided for traditional looms can also make changes in the front cage, except that it must cover at least half of the front differential (in red rev.b of this regulation) Technical Inspections:


Radku

tak jsem to četl a jen jeden dotaz.
Motor může být stejnosměrný, nebo střídavý? To tam nevidím.
9. engine: only one and fixed in position free (no moa)

P

_________________
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel
Axial Bombón
HPI Bullet
SCX10 "Hradní střela" na trial do Brd
Jeep Cherokee ve výstavbě a v servisu
Čekám na jaro, až se zase bude prášit od kol...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 10:12 am 
Offline
Veterán fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 4639
Bydliště: Krnov/Brno
Mira: Růžova placatost je fajn, respektive duše toho auta k tomuhle směřuje. Nicméně je to na wrajt nápravách a to je už moc široké, max šířka je 270 a to už je s wrajtem celkem unreal, já ho mám na 2.2 badlandech přes 300.

Josefh: Motor může být stejnosměr i střídák, ale drtivá většina startovního pole bude na střídavce, bych řekl. Já to zatím asi švihnu s 3S na GT550 nebo Speeda nebo Axial 27T stejnosměr. Pointa toho pravidla je, že motor musí být jen jeden, nikoliv motory v nápravách

Raun: Radku moc díky za odkazy na stavbu a na anglická pravidla. Zatím jsem se na tom foru ještě moc nezorientoval, němčina je pro mě hrob. Sypej sem co tě napadne, rád omrknu každou stavbu. Bohužel s českým offroad publikem je to těžké a rozjet něco zcela nového je tu náročné, ale zkusit to můžem. Ale když jsem viděl téměř nulový zájem o Ultimate kategorii v AST, i když aut je tu na to dost, tak nevím no. Ale třeba mě ostatní příjemně překvapí. Já to pojedu zkusit a úplně přesně vím, v jaké euforii z toho Retzu přijedu :mrgreen:

_________________
Moravské ex-ŘEDITEL
Je dotrialováno ... začíná nová éra CéTři, čekuj a pojď taky závodit!
Bude to kůl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 10:53 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
Kluci, motor musí splnovat jeden základní parametr-dost síly na crawlení a dost síly na rychlost tzv wheel speed.
Takže alfa a omega celého pohonu je regulátor. Nejlepší regulátory jsou Tekin dobrý -poměr cen/výkon je TEKIN FXR a k němu motor Tekin 35T Hand wound (stejnosměrný)- je to velmi konkurence schopná varianta.
Já jezdím střídák a mám tam TEKIN RX8GEN2 a motor Tekin ROC 412 3100kV. K tomu je ale potřeba velmi robustní konstrukce auta, takže ta předchozí varianta je ideální pro stavby na bazi axial podvozku.
Pamatujte, že převodovka a kardany jsou schopny přenášet jen síly na které jsou dimenzovány...:)
DIG je nutnost-bez toho nedosáhneš na časy v trophy sekcích, trial sekce jsou stavěny tak, že DIG jistojistě použiješ a ušetří ti couvání atd..takže doporučuji. Na C3 axialu jsem jezdil Vanquish Hurtz DIG-vydrží to všechno...:)

Jinak jsem na rakouském foru již téměř dva roky : http://rccrawler.at/index.php?thread/5655-meine-c3/
Mám tam již i hodně dalších příspěvků stran bombera, Yetiho a jiné...:)

Tady jsem se dosud C3 prezentovat neodvážil...

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:10 am 
Offline
Nově příchozí
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 02, 2014 3:08 pm
Příspěvky: 78
Bydliště: Nehvizdy
Pánové díky.
Už vím co bude moje další stavba.. :-)
Kdybyste něco pořádali, rád se přidám... :-)

_________________
Wraith - brushless tekin ROC412 3100kv + Hobbywing XERUN SCT PRO + 3S
Devastator - 6x6 - AR60 - Tekin PRO4 HD + Tekin RX8 + RC4WD AX2 transmission


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:20 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1147
Bydliště: Brno
A jakou by jsi doporučil vhodnou šířku přes pneu na tuto kategorii?
Zvládlo by to už takhle upravený auto? topic15271-165.html

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:24 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 07, 2013 10:19 am
Příspěvky: 1080
Bydliště: Praha Sobín/Zličín
Radku

dík za info. Každopádně to chce to auto vidět, osahat a spousta dotazů ještě příjde.
;-)
Cenově to nebude nejlevnější, to je vidět i z obrázků, jen je třeba se odněkud odpíchnout.

P

_________________
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel
Axial Bombón
HPI Bullet
SCX10 "Hradní střela" na trial do Brd
Jeep Cherokee ve výstavbě a v servisu
Čekám na jaro, až se zase bude prášit od kol...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:29 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
Kluci, ještě se podívejte na stavbu mého dobrého kamaráda:
http://rccrawler.at/index.php?thread/56 ... pcar-2016/

Je tady dobře vidět konstrukce šasi-bočnic. Mám tyto šasi(bočnice) doma dvě sady zatím nepoužité, kdyby někdo chtěl pomoci se stavbou...mohu jednu přenechat ...:)

Slick: moc konkurence schopné asi nebude..:)

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:49 am 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Příspěvky: 1147
Bydliště: Brno
No, to už je mi jasný, ty nápravy jsou moc široké, auto nemá naviják atd.
Tohle je zajímavá kategorie závodů, ale klade to hodně velké nároky na použité komponenty.

_________________
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o extrémní kategorii C3
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2016 11:51 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 22, 2013 6:01 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Praha
Tak kluci ty bočnice už jsou prodaný...
Ale pro ty , co by měli chut si je koupit v USA je tady odkaz: http://www.cbercfab.com/#!/CBE-RC-FAB-V ... y=13653400
Ta firmička dělá i jiné vychytavečky pro nás autíčkáře....

Tak budoucím stavbám zdar...:)

Ted odjíždím na závody do Italie (RECON G6 a trial Maggiora scale festival) od čtvrtka do pondělka, takže potom se ozvu a můžem zase pokecat....

_________________
Jeep only


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 208 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.