Právě je ned kvě 27, 2018 12:24 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: RC AST - Pravidla 2018
PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 3:56 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 24, 2013 1:36 pm
Příspěvky: 1022
Bydliště: Libiš
1. Co je to RC Adventure Scale Trophy?

RC Advanture Scale Trophy ( RC AST) si ve světě modelářů bere za vzor závody typu amerického RECON G6 nebo evropského ASTS.
V pravidlech a popise se často vyskytuje slovo "závod". Já osobně však beru RC AST jako jakousi expedici a srandu s pravidly. Hlavním cílem je totiž především věrohodný vzhled našich modelů.

1.1 Jak to celé probíhá?

Naše modely projdou před startem technickou přejímkou, kde budou dle pravidel níže rozděleny do příslušných tříd (C1/C2). Někteří z nás pak mohou své RC miláčky doplnit různými "scale" předměty(výčet viz. 3.Scale bonusy C1 + C2), za které jim pak u přejímky jsou uděleny bonusové body. Tyto bonusy samozřejmě nejsou povinné, mají však vliv do celkového bodování v závodě.
Závod se z pravidla skládá ze 4 sekcí o 20 brankách (průjezdních bodů). Do závodu řidiči nastupují jako jednotlivci. V průběhu závodu je však povoleno (a doporučeno) si v rámci sekcí vzájemě pomáhat navijáky nebo lany.
Bodováni jsou jezdci jednotlivě a závod vyhrává řidič s nejnižším počtem bodů.
Závodu se samozřejmě mohou zúčastnit i mladší jezdci. Jen je třeba uvědomit si, že se každý účastní soutěže na vlastní nebezpečí a né vždy je přístup z cela bezproblémový pro malé děti.

časově se pak pohybujeme z hruba takto:
Pátek:
po 17:00 - Příjezd na místo konání

Sobota(C1/C2):
9:30 - 10:00 - technické přejímky a rozprava (Přejímky pro C1 + C2 + C3)
10:00 - 16:00 - hlavní závod RC AST C1+C2
16:00 - 16:30 - volné ježdění (organizátoři vyhodnocují výsledky)
16:30 - 17:00 - vyhlášení

Neděle(C3):
8:45 - 9:00 - technické přejímky a rozprava (ten kdo se neúčastnil přejímky v sobotu)
9:00 - 15:00 - hlavní závod RC AST C3
15:00 - 15:30 - volné ježdění (organizátoři vyhodnocují výsledky)
15:30 - vyhlášení; odjezd domůů

A vubec...jedno video vydá za tisic slov. Takto probíhal Kokořín 2017:


2. Popis vozidla

2.1. Obecně:
• Do závodu nastupují vozidla v měřítku 1:8 – 1:12
• Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku.
• Stejné obutí na všech kolech
• Pásové nebo tomu podobné obutí není povoleno
• Počet náprav není omezen. Auto však stále musí plnit pravidla C1 nebo C2
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy
• Baterie musí být pevně spojena s podvozkem
• Je povoleno použití uzávěrky nápravového diferenciálu (otevřít/zavřít diferenciál) - DIG a tomu podobné není povoleno. (RTR Traxxas TRX4 splňuje pravidla závodu)
• Crawler šasi nejsou povoleny. (SCX10;TRX4; MST; Vaterra Ascender atd. NEJSOU crawler, Tzn. Jsou povoleny)*
• Minimální rozvor: 230 mm
• Minimální šířka: 190 mm
• Doporučena vodotěsná elektronika
*
Obrázek

2.2. Pohon:
• Pohon pouze jedním motorem (střídavý nebo stejnosměrný)
• Velikost, druh ani kapacita baterie nejsou limitovány
• Motor na nápravě není povolen
• Spalovací motor není povolen

2.3. Naviják a další vyprošťovací vybavení:
• Použití navijáku nebo lana +5b (penalizace platí pro vytahované vozidlo) – penalizace platí pro jištění a vyprošťování v průběhu celé právě jeté sekce ( tzn. i mimo atakovanou branku). Při využití tzv. „vláčku“ platí penalizace pro všechna tažená vozidla (2., 3., 4. …); Penalizace neplatí na přejezdech mezi sekcemi
• Vozidlo může být vybaveno vyprošťovacími nájezdy (max. rozměry 146x45x6mm). V průběhu závodu musí být nájezdy připevněny na vozidle (nelze je mít v kapse). Použití musí být stejné jako v realitě (přejezdy, nájezdy, vyprošťování). Jiné doplňky jako kanystry, scale baterie apod. nemohou být použity k vyproštění vozidla.

2.4. Street class – C1:
• Karoserie z tvrdého materiálu (PSH, dřevo, kov) NE LEXAN*
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9
• Maximální průměr pneumatik: 105mm
• Kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii nebo fendry. **
• kola nesmějí být předsazena před přední nebo zadní nárazník
• Minimální šířka karoserie: 160 mm

*výjimka pro lexan je možná v případě, když je lexan vyztužen a zpevněn. Tzn. Má vlastnosti srovnatelné s pevnou karoserii. (posuzuje komisař)
**v případě, že kola přesahují o více než 50% - penalizace +5 bodů na nápravu (max tedy +10b)

2.5. Offroad class – C2:
• Všechna auta, která nesplní Street class
• Karoserie z lexanu nebo pevného materiálu.
• Minimálně 2 kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii nebo fendry.*
• Kola nesmějí být předsazena před přední nebo zadní nárazník
• Truggy a trubková šasi jsou povoleny
• Minimální šířka karoserie: 150 mm (měřeno od dveřní kliky)
• Šířka nárazníku nemusí být totožná s šířkou masky
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9; 2.2
• Maximální průměr pneumatik: 121mm
Vozidla nesplňující kritéria Street class se automaticky řadí do Offroad. Pravidla Offroad stále platí

* v případě, že kola přesahují o více než 50% - penalizace +5 bodů

3. Scale bonusy C1 + C2
• Pevná karoserie – 5b (C2 - Offroad class)
• Pneu menší než 100m -5b (C1 - Street class)
• Kompletní interiér* - 5b
• Servo na šasi (ne na nápravě) -5b
• Řidič -5b
• Funkční osvětlení (přední + zadní) -3b
• Funkční volant (zatáčí společně s kolama) -3b
• Funkční stěrače (stírají) -3b
• Funkční rezervní kolo -3b
• Scale naviják (funkční/atrapa) -3b
• Šnorchl -1b
• 1x Tažné lano -1b
• 1x kanystr -1b
• Pull-pal nebo kotva -1b
• Vyprošťovací nájezdy -1b
• Lékárna -1b
• SPZ – 1b

*kompletní interiér se rozumí minimálně palubní deska a sedačky. Nesmí být vidět žádná elektronika (např. regulátor, servo…) ani mechanické části vozidla (např. převodovka, motor…)

4. Závod
• Do závodu nastupuje každý závodník jako jednotlivec. Vzájemná výpomoc mezi závodníky je povolena a doporučena 
• Závodník startuje s +200 body
• Po skončení závodu jsou přičteny penalizace
• Vyhrává závodník s nejnižším počtem bodů
• Průměrná šířka branky je 300 mm (A4 na šířku)
• Použití navijáku nebo lana +5b (penalizace platí pro vytahované vozidlo) – penalizace platí pro jištění a vyprošťování v průběhu celé současně jeté sekce ( tzn. i mimo atakovanou branku). Při využití tzv. „vláčku“ platí penalizace pro všechna tažená vozidla (2., 3., 4. …)
• Dotek branky +15b jedna tyčka; +15 druhá tyčka (karoserii nebo čímkoli co je její součásti)
• Dotek auta rukou +50bodů (převrácení zpět na kola, zachycení při pádu) neplatí pro servis na autě nebo výměnu baterie
• Neprojetí branky +50b. Závodník musí projet všechny branky sekce v daném směru. Do branek lze couvat ale stále platí směr průjezdu. Branka projetá v opačném směru se penalizuje 50b.
• Oprava v rámci sekce je povolena. Závodník však nesmí zdržovat ostatní závodníky
• Závodník startuje do závodu pouze s jedním autem
• Časový limit na sekci není určen. Je však nutné dodržet předem určený čas pro konec závodu
• V případě, že rychlejší závodník dojede závodníka pomalejšího, pomalejší závodník je povinen ihned po projetí aktivní branky rychlejšího závodníka pustit. V případě nedodržení tohoto pravidla bude z dané sekce diskvalifikován a budou dopočítány neprojeté branky dané sekce.
• V závodu si penalizace zaznamenává každý závodník samostatně do poskytnutého „score sheetu“.

4.1. Trénink:
• Trénink mimo závodní trasu je povolen dle libosti a není nijak omezován. Trénink na trati je zakázán!

5. Bodové hodnocení pro sezonu
1. Místo 20b
2. Místo 18b
3. Místo 15b
4. Místo 12b
5. Místo 10b
6. Místo 8b
7. Místo 6b
8. Místo 4b
9. Místo 2b
10. Až xx místo 1b

_________________
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: RC AST - Pravidla 2018
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2018 9:11 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 24, 2013 1:36 pm
Příspěvky: 1022
Bydliště: Libiš
Termíny letošního RC Adventure Scaletrophy jsou tu! :hura:

Obrázek

Již na prvním letošním zimní RC AST seznamovák dorazilo nemalé množství nováčků a doufám, že v tomto trendu budou pokračovat!

stejně tak se těšíme na zkušené jezdce z ročníků minulých...
jejich počínání můžeš zkouknout zde... aneb ohlédnutí C1+C2 za rok 2017:

http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=rc-adventure-scale-trophy-2017-shrnuti-kategorie-c1c2&cisloclanku=2017120001

PravidlaC1+C2:
http://www.rc4x4.cz/topic18613.html

neděle je i letos vyhrazena pro závod C3! uplynulý ročník nám opět Ondřej Košťál parádně shrnul na RC webu RC.305.cz

http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=rc-adventure-scale-trophy-2017-shrnuti-kategorie-c3&cisloclanku=2017120002

Pravidla C3 budou ještě doladěna..například bude značně zpřísněno použití navijaku... nechystají se však žádné zásadní změny, a tak pro představu:
http://www.rc4x4.cz/topic17472.html

závěrem snad jen, že místa konání budeme ještě domlouvat.. nic méně pevně doufám, že vše zůstane bezezměn :FINE:

_________________
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jikr46 a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.