Právě je čtv pro 14, 2017 5:31 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1168 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 78  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2012 3:05 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 15, 2010 11:00 pm
Příspěvky: 1338
Bydliště: Beroun
ty ses blazen 8( 8( prej behem chvilky mame hotovo a ze je to jednoduchy
prace samozrejme uzasna a tesim se na dalsi pokroky :GO:

_________________
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2012 3:36 pm 
Offline
Píšu strašně moc!
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2551
Bydliště: Doma
Čumim jak umim :o

Nak bude řešené odpružení jestli nějaké bude?

_________________
Adam - SPEED Energy Team
- 1:10 LR Defender 90 DCC 006 -scale
- 1:10 LR Defender 90 - Offroad
http://adam62cz.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2012 3:40 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
To je fakt mazec!! Tohle mě vždycky fascinovalo, když to někdo takhle dává. Dokonalost!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2012 7:01 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 01, 2010 12:00 am
Příspěvky: 1372
Bydliště: Česke Budějovice
Tak to je nadhera smekam vlas... prej :A potom, že je to tak složité - vidíte sami. Během chvilky máme nápravy zhotovené.
Dobrej vtipek.. Tahle stavba je vazne narez rad sleduji foto tak sikovnejch lidicek!! :tleskam: :tleskam:

_________________
AXIAL SCX10. Jeep Cherokee "matchbox"
Dsys 56A v.4.5, Speed 600 ECO, GT3B 6Ch 2.4GHz
http://tom60105.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2012 7:18 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 22, 2012 12:00 am
Příspěvky: 1914
Bydliště: Přerov
Tebe bych chtěl za souseda :lol: radost sledovat ,těším se na pokračování

_________________
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi
Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi
Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial
Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu
Xray T3 drift
Hpi Blitz
http://balu67.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 11:08 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2012 12:00 am
Příspěvky: 630
Bydliště: LIBEREC
Díky všem za chválu, ale moc to nepřehánějte, nebo mi začne pršet do nosu a za deště bych se mohl utopit, a za druhé - přiznám se, opravdu to nebylo tak hned hotové. Ale dále, ještě jsem se nezmínil o rámu tahače. Je zhotoven z profilů firmy Haberkorn Ulmer, což je velmi dobrý vynález, jelikož k tomu jsou takové speciální matky, které se vkládají do drážek a je možné k tomu profilu cokoli přišroubovat, popřípadě přesunout o pár mm vedle... Zjistil jsem, že se dají i spojovat do úhlu 45 stupňů.

Obrázek

Obrázek

I když to drží perfektně, tak jsem si vzpomněl na tu jeptišku a svíčku, a raději jsem to potom nechal zavařit. Zadní nápravy jsou uchyceny na vlečných ramenech, a odpruženy vzduchových měchách, tak jsme něco takového se synovcem vymysleli, protože jsem do té doby nikdy ta vlečná ramena na Oshkoshi neviděl. Časem se pak ukázalo, že měla být trochu jiná, ale vzhledem k tomu, že se mi je celé nechtělo zahodit, jsem je potom upravil, a bylo to vyhovovující. Abych se nezdržoval kreslením na materiál, tak jsem si vytisknul ještě jeden výkres, díl jsem vystřihl, nalepil na materiál a začal s výrobou.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Aby byl umožněn nápravám volný pohyb, tak jako závěs vlečného ramene jsem použil kulový kloub a ramena jsou uchycena gumovým O kroužkem.

Obrázek

Obrázek

Po zhotovení závěsů ramen a specielních pohyblivých křížů se nápravy upevnily v rámu. Doufám, že je z fotografií jasné jak to funguje.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Přední náprava je klasicky na listových pérech, tak zhotovení bylo mnohem jednodušší.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

S odpružením a dokončením zadní nápravy bylo spojeno plno zkoušek a testů, které jsou na přiložených fotografiích. Nakonec došlo i na už zmiňovanou úpravu vlečných ramen, protože bylo potřeba snížit bod otáčení ramen a i zkrátit tato ramena kvůli lepší pohyblivosti ramen, protože se v některých fázích trochu křížily nápravy. Všechno ale bylo vyřešeno, a teď to funguje k plné spokojenosti.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Test zkrácených ramen a nižšího uchycení. Tady vidíte tu obrovskou výhodu variability těch profilů.

Obrázek

Obrázek

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com

Nesnáším blbce, a navíc typu doktora Cvacha!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 11:45 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2011 12:00 am
Příspěvky: 100
Bydliště: Horšovský Týn, okres: Domažlice
Nad tímto zůstává rozum stát :tleskam: , nádhera :wink:

_________________
Liaz 4x4 expedice
Tatra T815 Terrno 8x8 návěsový tahač ( rozestavěno)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 12:18 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 21, 2008 12:00 am
Příspěvky: 4121
Bydliště: Praha
Zůstává rozum stát je v mém případě slabý termín. Naprosto úžasný a dokonalý. Jen bych měl jeden dotaz. Když jsou zadní nápravy spojený trubkou na tvrdo, tak asi není možný, aby pružily proti sobě, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 12:47 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 24, 2008 12:00 am
Příspěvky: 525
Bydliště: Praha 10 Vršovice
Ahoj,můžeš dát foto a info o té pile,kterou to vše řežeš,na jedné foto je vidět kousek pilového plátu v akci.Dík Karel

_________________
Griessl Karel
Rc Trial = Mouchod, Liaz 111, Avia Future, Praga V3S
RC Crawler = Axial,Bully
RC exp. = Toyota-truggy a další ve stavbě
RC Dakar = Tatra Jamal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 1:07 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2012 12:00 am
Příspěvky: 630
Bydliště: LIBEREC
salvatore píše:
Zůstává rozum stát je v mém případě slabý termín. Naprosto úžasný a dokonalý. Jen bych měl jeden dotaz. Když jsou zadní nápravy spojený trubkou na tvrdo, tak asi není možný, aby pružily proti sobě, ne?


To není zcela přesně řečeno, nápravy jsou spojeny trubkou, ale ta tam funguje pouze skoro jako prachovka, a je nasunuta na gumové O kroužky. Zároveň znemožňuje nápravám, aby se přetočily směrem dopředu, nebo dozadu, aby to všechno nedržela spojovací hřídel mezi nápravami. Ani ta není na fest (drážka a kolík), protože musí dilatovat rozdílné vzdálenosti náprav, když nestejně kopírují terén. Je to vlastně kardanka bez křížů. Trochu kostrbatě napsáno, ale snad jsi to pochopil. Ještě přikládám detail toho mezinápravového spojení, kde je vidět červík a kolík. Ty kříže drží nápravy ve svislém pohybu, aby nechodily vlevo a vpravo, dopředu a dozadu to drží vlečná ramena, ale stejně je tam malý pohyb, a na vyrovnání rozdílů pohybů náprav nemohou být spojeny hřídelí na fest, ale suvně. Je vidět administrátore, že to jenom neprohlížíš! Za to tě musím pochválit.

Obrázek

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com

Nesnáším blbce, a navíc typu doktora Cvacha!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 2:01 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2012 12:00 am
Příspěvky: 630
Bydliště: LIBEREC
Grizzly píše:
Ahoj,můžeš dát foto a info o té pile,kterou to vše řežeš,na jedné foto je vidět kousek pilového plátu v akci.Dík Karel


Pásová pila je pro mě obrovský pomocník, už si nedovedu představit práci bez ní, protože mám jen malou frézku od PROMY, na které se snad už všechno podělalo, a to frézuji jenom to dočistění po vyřezání. S těma pásovkama jsem si také užil, než jsem dospěl k této, kterou už dost dlouho používám bez závad. Začalo to ruční pásovou pilou WOODSTAR!!! HRŮZA - co vám mám povídat, tři jsem vyměnil, protože po pár řezech byla neopravitelná, proto už jsem další nechtěl, a koupil jsem si pilu PROMA. Další HRŮZA, nikdy jsem ji nepoužil, protože už jen když jsem viděl to zpracování, všechno křivé, sváry popraskané, ložiska na držení pilového pásu atd....
Okamžitě jsem ji vrátil.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak mi firma PEGAS GONDA nabídla hobby pásovou pilu na kov 85x150 MAN s elektronickým řízením rychlosti. Že je to prý nějaká kopie italské pily. Když jsem ji rozbalil, tak jsem shledal, že je to něco jiného, než ty předchozí. Po spuštění jsem už tak nadšený nebyl, protože pila má vyloženě nezdravý zvuk (převody), ale to prý mají všechny a dodnes stále běží. Pro moje potřeby jsem si ji jako předtím upravil pro řezání na stole. Tato pila má výhodu, že lze rameno pily zvednout o 90°. Přikoupil jsem si k ní ještě pás s velmi jemným zubem, a řežu na ní i plechy 0,6 mm!!! To není překlep - nulacelášest!!! Bohužel tyto pásy s jemným zubem odcházejí, nevím proč. Nechtějte mi někdo tvrdit, že tlačím na pilu! Vím co se sluší. A takto vypadá upravená pila.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com

Nesnáším blbce, a navíc typu doktora Cvacha!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 4:54 pm 
Offline
Sběratel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 24, 2008 12:00 am
Příspěvky: 5333
Bydliště: Holešárna
Mě zaujalo uchycení nápravy.Používáme 4 i 3 linky,ale ty máš nápravu chycenou na vlečných ramenech a pak ještě na kloubu z diferáku k výztuze rámu.Je to zajímavý řešení.

_________________
FOTKY HERE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 7:06 pm 
Offline
Častý přispěvatel

Registrován: ned srp 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 618
To, že tvoje práce je úžasná je asi zbytečný psát, zajímá mě detail spojení s nohavicí, to by šlo modifikovat na přední ramena na Defa. Jestli jsem to dobře z fotek pochopil, tak nápravy se vykyvují, propružení obou kol znemožňuje uchycení uprostřed před prostřední a za poslední nápravou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 8:48 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2012 12:00 am
Příspěvky: 630
Bydliště: LIBEREC
gorila píše:
To, že tvoje práce je úžasná je asi zbytečný psát, zajímá mě detail spojení s nohavicí, to by šlo modifikovat na přední ramena na Defa. Jestli jsem to dobře z fotek pochopil, tak nápravy se vykyvují, propružení obou kol znemožňuje uchycení uprostřed před prostřední a za poslední nápravou.


Pokud není ve tvé zprávě překlep, tak je to špatně pochopeno. Měl by jsi napsat " propružení obou kol UMOŽŇUJE uchycení uprostřed..." protože ten kříž má v sobě mosazné pouzdro, ve kterém kloužou ty hřídelky, které jsou uchyceny uprostřed před prostřední a za poslední nápravou. Toto uspořádání umožňuje propružení každé nápravy zvlášť, obou dohromady, nebo pouze na jedné straně třeba do poloviny a na druhé straně na doraz. Prostě veškerý pohyb, který se může v terénu navodit. Princip třeba lépe pochopíš z tohoto obrázku, to červenohnědé na zadním kříži je kluzné pouzdro. Tím jsou nápravy stále drženy v ose vozidla, a zajištěny proti pohybu do stran, a umožňují pohyb nahoru a dolu v ose vozidla. Třeba je to složitě vymyšleno, ale funguje to.

Obrázek

_________________
Miloš - ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com

Nesnáším blbce, a navíc typu doktora Cvacha!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2012 8:51 pm 
Offline
Častý přispěvatel

Registrován: ned srp 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 618
Jo dík, teď je to jasný!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1168 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 78  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.