Právě je pon kvě 22, 2017 8:23 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 8:25 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 18, 2014 12:06 pm
Příspěvky: 1773
Bydliště: Potštejn
Jestli Mrak píše, že má motor ve vodě. Nenapadá mě jiné řešení, než s plováky. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 8:28 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
mrak03 píše:
pane kolego, omlouvám se, ale nemám čas psát elaboráty na milion otázek, ani nehodlám vykecat všechno, mě to stálo taky mnoho času a pokusů než to vůbec jelo , natož plavalo

Děkuji za Vaše oslovení a moc si toho vážím. S RC mám pouze malé zkušenosti, ale prostě chci do toho proniknout;-) S vybavením , které mám k dispozici, upřednostňuji spíš svoji hlavu a trochu šikovné ruce. Ještě to nejelo a už v tom mám 6500 kč. Taktéž chci i ostatním poskytnout inspiraci. Chápu Váš názor, taky jsem po stavbě Tatry musel odmítnout spousty SZ s žádostí o prodej, radu, stavbu na zakázku "zadarmo" atd. Člověk to musí filtrovat...

Děkuji za Váš názor, nežádal jsem od Vás nic, jen radu. Také nerad píšu, ale v době kdy se pracovně řeší vše stovkami mailů...Rád se s Vámi někdy osobně setkám, nebráním se i telefonátu, pokud budete mít chuť, hoďte mi t.č. do SZ. Přeji klidný večer.


Naposledy upravil Milhouse dne stř lis 25, 2015 8:31 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 8:30 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
plutoone84 píše:
Jestli Mrak píše, že má motor ve vodě. Nenapadá mě jiné řešení, než s plováky. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D


I to mám v plánu :OK:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 9:21 pm 
Offline
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 07, 2012 12:00 am
Příspěvky: 1799
Bydliště: solnice
Teď jde o to jak to plutone myslel, jestli aby nebyl motor nad vodou, v tom případě oponuji že je potřeba respektovat čáru ponoru na 1:1 8)

_________________
Mitsubishi Pajero - CC-01-doladěný k obrazu mému


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 11:31 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 15, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 933
plutoone84 píše:
.. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D


Nápad je to dobrý,ale zjednoduším ti to a než bych tam rval kousky polystyrenu tak spíše nízko-expanzní pěnu do prostoru kde to nebude vadit.
A nebo postav vršek stroje,otoč to a celé to vem uvnitř pěnou.
Až pěna bude O.K.tak zbytek vyřeš,ořež atd.
Bafni celý podvozek a kde má bejt ukrytý ve vrchním dílu tak pěnu odstraň,sesaď to a je to.

Snad jsem to popsal srozumitelně.A at mi nikdo netvrdí,že pěna neplave.
Tak to musí nadnášet i těžký model.

_________________
Max_bojovník silnic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv lis 26, 2015 8:55 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 957
Bydliště: Brno-Maloměřice
tak to zkus z jiné strany: zvaž model a zhruba spočítej, jestli se tam vejde tolik litrů vzduchu nebo té pěny, co jsi navážil. Ono nadnášení je jedna věc - to bude fungovat vždy, ale plavání je druhá věc a to je o dost náročnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2015 10:12 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
Tak jsem konečně "skota" prohnal po venku. Bohužel v důsledku technické závady v druhé jízdě došlo k rozpojení náhonu zadní nápravy, což je vidět i na videu, ale to se časem vychytá ;-) . I tak se mi zdá, že to jezdí hezky... :YOP:





Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2015 1:34 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 15, 2011 11:00 pm
Příspěvky: 933
Kola kopíruji teren dobře. :OK:

_________________
Max_bojovník silnic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 8:54 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
Začal jsem s přípravou dílů nástavby. Pěkná "rakvička" to bude. Poradí někdo, čím tak dlouhé spoje lepit? :-p
Mám ideu zkosit hrany, nabodovat vteřinovým lepidlem a posléze lepit, možná nějakým lepidlem v kartuši od Pattexu?

Zatím nahrubo slepeno papírovou páskou, uvnitř budou ještě cca dvě žebra na zpevnění konstrukce.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 10:58 am 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 957
Bydliště: Brno-Maloměřice
Pokud je to polystyrén, tak to lepit toluenem, ve kterém se nechá rozpustit kus čirého polystyrénu - tak, aby vzniklo lepidlo o hustotě hustějšího sirupu. Místa lepení pořádně zdrsnit a několikrát potřít tím lepidlem, aby se hrany mírně naleptaly a pak sesadit a pokud možno dobře přitlačit k sobě a zafixovat. Po vyschnutí lepidla ( minimálně týden ) pak vzít hodně řídký vteřiňák a sehnat si plnič do vteřinových lepidel ( v podstatě mikro skleněné kuličky ). Spoje - kouty u lepené spáry - zevnitř zasypat tím plničem a pak postupně zakapávat tím řídkým vteřiňákem. Nejlepší výsledek je na několikrát, po malých vrstvách toho plniče ( po cca půl mm ). Nakonec nakapat asi 20-30 kapek toho vteřiňáku do rohu a pomalu tou kastlí otáčet tak, aby ten vteřiňák pomalu stékal po celé délce toho lepení. Jde to i bez toho prvotního lepení toluenem, ale samotný spoj vteřiňákem je křehčí a mohl by nárazem prasknout. Pokud by to bylo z desek ABS, tak tím samotným vteřiňákem to stačí. Podmínkou je ale dokonalé hrubé zdrsnění lepených ploch - čím hrubší, tím lepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 11:09 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
Mám to z 3mm PSH desek. Nevím jestli tento materiál má stejné vlastnosti jako Polystyren, zkušenosti z lepení plastikových modelů toluenovými lepidly samozřejmě mám. Předchozí model měl menší plochu lepených částí a tak stačil vteřiňák, aktivátor a dvousložkový 5. min. epoxyd. Tady by ale spotřeba byla příliš velká, tak se ptám na zkušenost s jinými lepidly. Každopádně díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 11:22 am 
Offline
Veterán fóra

Registrován: pon kvě 20, 2013 2:31 pm
Příspěvky: 3355
Bydliště: Rudolfov
No ja nevim proc s tim takhle laborovat, psh je polystyren takze normalka revelacky lepidlo, ono si to vesele nalepta a pokud to drobet pritlacis, mas spoj pevnej jak hrom. Kdyz chces vyztuzit rohy zevnitr tak tam vlepit jeden a druhej tenkej prouzek po delce spoje a prezije to cokoliv, no ne? Drobnejsi veci lepim vterinakem pro tu sviznost kdy to muzes pustit z ruky, ale je to krehky, jak di kolega.

Obrázek

_________________
http://expeditionrc.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 12:05 pm 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
Mira píše:
No ja nevim proc s tim takhle laborovat, psh je polystyren takze normalka revelacky lepidlo, ono si to vesele nalepta a pokud to drobet pritlacis, mas spoj pevnej jak hrom. Kdyz chces vyztuzit rohy zevnitr tak tam vlepit jeden a druhej tenkej prouzek po delce spoje a prezije to cokoliv, no ne? Drobnejsi veci lepim vterinakem pro tu sviznost kdy to muzes pustit z ruky, ale je to krehky, jak di kolega.


S tímhle lepidlem mám jenu nepříjemnou zkušenost. Následné zalití spoje už jednou zaschlého, ho to znovu naleptalo a díly u sebe přestaly držet. Hodí se spíše na lepení menších věcí. Asi nakonec zvítězí toluen a v něm rozpuštěné zbytky PSH... :-p

Chtěl jsem použít něco v kartuši. Třeba tekuté hřebíky od Pattexu, nebo něco podobného...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2016 12:55 pm 
Offline
Častý přispěvatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Příspěvky: 957
Bydliště: Brno-Maloměřice
Především lepidlem, které naleptává PSH, není možné cokoli následně zalévat pro zpevnění. Jednak se tím trochu naleptá to původní lepení ( to by až tak moc nevadilo ), ale hlavně to vysycháním deformuje celou konstrukci. Sice u 3 mm PSH je to málo pravděpodobné, ale i tak by to větší plochu dokázalo mírně prohnout. Proto je potřeba použít na zpevnění něco, co už dále nemění svůj objem.
3 mm PSH je už hodně těžká záležitost a celá karosérie pořádně ztěžkne. Bohatě by stačila laminátová deska 1 mm s výztuhami. Konstrukce by byla pevnější ( rohy se dají vyztužit epoxydem s proužkem tkaniny ) několikanásobně tvrdší a hlavně by vážila určitě míň jak polovinu.
Zatím nejsi tak daleko, aby se to nedalo ještě změnit.
Použití lepidel v kartuši je spíš na pokus-omyl. Je třeba mít jistotu, že to lepidlo je správné a pořádně drží. A to v případě lepení PSH není nic jistého - bez pořádného vyzkoušení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: OT – 64A „SKOT“
PříspěvekNapsal: pát led 08, 2016 6:27 am 
Offline
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2011 12:00 am
Příspěvky: 142
Bydliště: Brno; Kr. pole
Nakonec jsem vyhodnotil, že nejlepší varianta bude úkos hrany lepených dílů, následné nabodování vteřiňákem s aktivátorem, po té fixace papírovou páskou z vnější strany, následné zalití spáry z vnitřní strany Epoxy 1200

Obrázek

Pixla 400g za bratru 160kč. Nevýhodou délka vytvrzení cca 24h.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Copyright © 2012 Modelářské fórum RC4x4.cz - Forum pro všechny příznivce pomalé jízdy terénem.
Jedeme na phpBB. Máme rádi expediční rc modely a vlastně vše, co má alespoň čtyři kola.