Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Chevy K5

Jak jsem před rokem avizoval, hodlám se pustit do stavby Chevy K5 na šasí SCX I. Pro oživení uvedu, že jsem loni provedl upgrade na svém letitém SCXku,
které jsem vybavil řízením od MStechnology a podtlakovými tlumiči Xray z XB4. Dále proti sérii jsou použity mezinápravové kardany MIP.

Obrázek

Jako určitý vzor pro stavbu jsem tenkrát vybral následující model. Více o konkrétním voze naleznete zde.

Obrázek

Za potenciálního dárce na úpravu padla volba na chevy od vaterry. Původně jsem chtěl masku přepracovat na design předlohy, ale pak jsem si řekl,
že i modelový ročník 1985 nevypadá špatně.

dárce:

Obrázek

Je pravda, že tato řada chevy někomu může připomínat krabici od bot, ale na druhou stranu i takový defender je dost krabicoidní. Dalším důvodem byl fakt,
že v reálu je to pořádný kus auta.

Obrázek

Tak a může se začít, sám jsem zvědavý na jaká úskalí narazím. Co budu muset změnit a co upravit a to jak na karoserii , tak na šasí.
Vašim podnětům se nebráním, tak klidně pište.
Naposledy upravil(a) Worlusho dne 09.07.2018 11:00, celkem upraveno 1 x.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

A tady máme jedno torzo na přestavbu.

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Chevy K5

Nedavej kapotu, dej tam model motoru :FINE: jakypak torzo
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Zatím počítám s verzí včetně kapoty, ale třeba něco vymyslím, bude to běh na delší trať.

Obrázek

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Teď si něco povíme o body od RC4WD. Karoserie je kus pořádného plastu, ale co mě zajímalo nejvíce, to byly jednotlivé proporce. Na to jak je velká, orientační měřítko cca 1:9,4, tak se tvůrcům ji podařilo trochu měřítkově doprznit. Šíře odpovídá měřítku 1:9 , rozvor 1:9,4 a vrchol je velikost lemů blatníků, ty jsou v měřítku 1:10. Dalo by se říci, že na délku je auto zkráceno v lemech blatníků. Což znamená, pokud z toho nechceme stavět městskou verzi, výrazný zásah do lemů. Já jsem si celou situaci trochu zjednodušil a počítám s měřítkem 9:1. Tomu budou odpovídat propoziční úpravy. Stavba bude probíhat tak, aby se daly používat pneumatiky ekvivalentu 40"-42". A abych tady jenom netlachal, tak přidám další fotky, jak jsem postoupil.

Obrázek

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

První kolo hrubého začištění. Už to začíná mít tvary mladšího ročníku.

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

úprava předních lemů

Obrázek

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Chevy K5

Covece o peknej kus jsi to protahl
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Abych právně dopasoval masku a sladil to nějak s rozšířením lemů, tak se předek u určitých partiích prodloužil až o 4mm. Momentálně jsem provedl druhé kolo hrubého začištění a začal jsem pracovat na tvarování linií.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Chevy K5

8o Pěkná práce :OK:
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Díky kluci, že jste sem také přidali pár slov. Už jsem se v tom vláknu začínal bát, že si tu budu psát sám pro sebe.

Jak jsem již zmínil výše, tak tato karoserie má problém s blatníkovými lemy. V původním tvarovém uspořádání jsou vhodná kola do průměru max 100mm (ekvivalent 36" kol). Když půjde průměr nad, tak z toho musíte udělat kozu typu monster truck nebo mít totálně nefunkční zavěšení náprav. Neříkám, že bych nemohl udělat verzi městského typu, ale já chtěl plnotučného offroada (na seriál chevy příměstského stylu si budete muset počkat až dodělám tento příběh - materiál už odpočívá ve skříni a to továrně lakovaný chevy, nové SCX II s 2speed skříní, 1,55" disky , gumy zatím vybírám, ale nejspíše padne volba na PitBull Rock Beast ). Tak abych dokončil myšlenku, tak mě vyhovují větší kola, ale zároveň to musí mít nějaké vkusné ergonomické proporce. Teď vám sem dám pár fotek jak velké tvarové změny byly provedeny.

předek

Obrázek

Obrázek

zadek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Moc pěkná truhlařina. :OK:
Obrázek
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Nyní se práce trochu zpomalí, jednak už pomalu vyčerpávám pracovní polštář, který jsem si před spuštěním prezentace připravil a také musím začít vymýšlet jak se to celé poskládá na šasí. Klasika bude kam s baterkou a co se zadními tlumiči, jelikož nechci dělat díry do vany korby. Dále začne jemná karosářká práce s laděním mých tvarových úprav. Kytování pomocí prahmoty, broušení a znova dokola (prahmota - rozpuštěné ABS). Přes to všechno jsem již karoserii na šasí usadil a určité přednastavení provedl. Jak jsem psal výše, chtěl jsem velká kola ale zase jsem nechtěl aby to vypadalo jako obluda. Pro vhodný kompromis jsem používal vizuální porovnání s reálnými vozy. Pro představu jsem použil fotky z tohoto webu . V poslední majitelově úpravě jsou použity 40" kola.

Obrázek

Já použil kola s průměrem 118-119mm což je ekvivalent 42", rozvor je nastaven na 301mm což v měřítku 1:9 cca odpovídá konstrukčnímu rozvoru 106,5". Při použití menších pneu 113-114mm ekvivalent 40" počítám s níže položenou boudou. Celé se to snažím sladit tak, aby to nebyly štafle, ale zase na druhou stranu nemám rád, když v nějakém extrému drhnou kola o kastli.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ještě jedno foto předlohy, která tento projekt spustila. Celý článek naleznete včetně dalších fotografií zde.

Obrázek

A aby jsme momentálně zpomalující se pracovní tempo něčím využili, tak očekávám , že se konečně rozjede nějaká diskuze. 8)
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: Chevy K5

Worlusho píše:...co se zadními tlumiči, jelikož nechci dělat díry do vany korby...
Při použití menších pneu 113-114mm ekvivalent 40" počítám s níže položenou boudou.

Pěknej projekt! :OK:
Vzadu buď tlumiče do A nebo cantilever viz obrázky... ty o fous menší kola budou hezčí.

Obrázek
Obrázek
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Chevy K5

Dík za podněty, na oboje varianty jsem již koukal a prozatím jsem je z konstrukčního hlediska zavrhl. Ne snad z důvodu, že by se mi zdály špatné nebo nefunkční, ale narazil jsem ve svém případě na určitá technická omezení. Postupně vysvětlím.

Varianta tlumičů do "A"

Obrázek

Obrázek

Má zadní náprava je osazena 4linkem axiál a ten znemožňuje instalaci spodního úchytu tlumiče, možnost použití 4linku za použití pseudoservoplata nepřipadá v úvahu, jelikož jsem již kdysi amputoval nálitky na nápravnici (na 3link se vracet nebudu), tlumiče které chci použít se pro tuto variantu hodí. Možné řešení je pořídit novou nápravnici, plato na 4link a hrazdu rámu, úprava horních linků je už drobnost.

Varianta s vahadly

Pro tuto variantu bych musel pořídit jiné tlumiče, pořídit vahadla (koukal jsem na vahadla z e-Reva). Občas předpokládám i nějaké to brodění atd, a tyto vahadla jsou na ložiskách, což je určité mínus. Jak říká Ivan: "Co v autě není se nepokazí". Raději bych něco jednodušší a blbuvzdorné.

Pro tuto chvíli zatím vede varianta, kterou bych nazval "alá crawler" tlumiče jsou kratší a mají cca 30° předklon. Položení tlumiče snižuje zástavbovou výšku a zároveň kompenzuje kratší chod tlumiče při zachování pracovního zdvihu nápravy. O proti postavenému tlumiči je třeba zvolit tužší pružinu a hustší olej.


Co se týče kol, tak budu používat 1.9 PitBull Rock Beast s průměrem 113mm ( 40") a 1.9 Interco Irok od RC4WD s průměrem 118mm (42"), mám obojí. Karoserii vždy doladím ke konkrétním gumám. Dále uvažuji, že bych třeba používal i různé nárazníky (jako módní doplněk na správné sladění) Prvotní je, aby se tam vešla velká kola, vizuální úprava pro kola menší je snadnější než obráceně. Ale to bych zatím předbíhal, uvidíme jak se to bude celé vyvíjet.

PS: Kdyby se někomu doma válela maska z Chevy K5 od Vaterry , klidně i nějaká potuněná, tak dejte vědět.
(Stále mě hlodá pokušení ji přetvořit na modelový tok 1990)
Dík
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho

Zpět na „Scale projekty“