Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Li-Pol Smart Stop

Hledal jsem toto téma zde a nenašel, tak jsem se rozhodl vás s tímto modulem seznámit. Protože vývoj jde dopředu, byl jsem nucen pořídit baterie Li-pol, což, jak asi všichni víte je třeba regulátoru, který má tzv. Li-Pol stop. Je to funkce, ochrana baterie, proti nežádoucímu vybití baterie, při kterém by hrozilo její poškození. A jelikož se mi nechtělo měnit regulátor , tak jsem pořídil přídavný modul Li-Pol Smart Stop od společnosti Novak. Jedná se o modul velikosti 20x45x8mm včetně připojených konektorů. Modul se připojuje k pohonnému packu a zároveň do obvodu mezi regulátor a přijímač. Při poklesu napětí pod 6,25V odpojí motor a to přerušovaně 15x a pro ty co to nepochopily ho nakonec vypne úplně. Zároveň je osazen modrou diodou, která začne blikat. V tuto chvíli můžete s plynem dělat co chcete, ale auto se už nehne, serva a ostatní příslušenství zůstává v činnosti. Pro nastavení neutrálu se použije set-upové tlačítko, kterým je osazen. Vypnutím a zapnutím regulátoru se modul resetuje. Stačí tedy vyměnit baterii a pokračovat. Funguje to i s klasickými NiMh články. Modul jsem otestoval a musím říci, že jsem spokojený s jeho činností. :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Copak ta sranda stoji? Aby to nebylo drazsi nez novej regl :)
Jinak samozrejme vyborna vec.
F350 Highlift - Futaba 3PM-2.4
Defender D90 - Spektrum DX6
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Stojí to cca 550,- plus poštovné po čechách :wink:
http://www.teamnovak.cz/katalog/lipo
http://www.teamnovak.cz/manuals/smart_stop-CZ.pdf
Naposledy upravil(a) Worlusho dne 09.10.2009 20:38, celkem upraveno 1 x.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Jarin
Nově příchozí
Příspěvky: 19
Registrován: 18.01.2009 0:00
Bydliště: Stráž (Bor u Tachova)
Kontaktovat uživatele: WWW

To same dela Robbe a funguje to paradne a je to uplne to same co od NOVAKa jenom jednodussi zapojeni.
Loni sem to jeste kupoval za 20€ ted je uz levnejsi.
Škoda Octavia II 2.0 TDi
Axial AX-10 - TCS X-Trail - Mercedes G55 @ X-Trail Honcho
HPI PRO4 Subaru Drift
HPI Formula Ten
HPI Blitz
FlySky GT3
http://jarin3d.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
carlos46
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2433
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha - Smíchov
Kontaktovat uživatele: WWW

Je to super věc, ale zdá se mi příliš drahá.
Já zvolil před pár měsíci TUTO cestičku za pár kaček :lol:
Tuším, že to stálo asi 120,- vč. pošty.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Něco podobného jsem původně také hledal, ale nenašel :oops: . Na expedice by to stačilo. Ale co si budeme povídat, některá auta vydávají takové zvuky, že to připomíná drtičku na štěrk a není slyšet ani vlastního slova :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
carlos46
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2433
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha - Smíchov
Kontaktovat uživatele: WWW

Jj, máš pravdu. Tohle naštěstí dělá bordel jako kr... Měl jsem to v lodi.
Uživatelský avatar
rskedar
Nově příchozí
Příspěvky: 95
Registrován: 10.06.2009 0:00
Bydliště: Havířov

carlos46 píše:Je to super věc, ale zdá se mi příliš drahá.
Já zvolil před pár měsíci TUTO cestičku za pár kaček :lol:
Tuším, že to stálo asi 120,- vč. pošty.


kamarád si to objednal asi před týdnem. Sice mu to ještě nedošlo, ale už koumá nad zapojením a neví jak se to má zapojit. kam se to má přidělat - nebo připájet?
Rubicon CREEPER
SAVAGE FLUX XL HP
SAKURA ZERO S
LRP S10TCR
Uživatelský avatar
carlos46
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2433
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha - Smíchov
Kontaktovat uživatele: WWW

rskedar píše:kamarád si to objednal asi před týdnem. Sice mu to ještě nedošlo, ale už koumá nad zapojením a neví jak se to má zapojit. kam se to má přidělat - nebo připájet?


Zapojuje se to na konektor k baterce od balancéru.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

A pokud nemáš servisní konektor (konektor na balancer) na baterce, tak to připojíš prostě a jednoduše na +/- od baterie, kdekoli mezi baterií a reglem. Baterie co mají Hard Case mají servisní konektor na nabíjecím kabelu. :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Bob
Uživatel
Příspěvky: 486
Registrován: 13.04.2009 0:00
Bydliště: Brno

U toho pipaku,se my ale moc neliby to ze hlida napeti 6V.Coz znamena 3V na clanek a to je podle meho nazoru uz dost malo.Novak je sice drazsi,ale myslim ze lepsi reseni.
Moje galerie (historie) - http://bob4x4.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Li-polky mají hraniční napětí 2,5V, aspoň ty co používám já, ale jde o párované packy, kde se předpokládá stejný průběh vybíjení. Pokud někdo používá baterie různě poskládané co dům dal, tak tam je nejlepší použít modul od Robbe, který hlídá napětí na jednotlivých článcích - předpokládám podle způsobu připojení baterie a podle typu který umí obsluhovat dva paralelně řazené packy.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Tak jsem byl o víkendu otestovat modul s LI-Pol bateriema v terénu. Použil jsem baterie Graupner 5000mAh, Trasu jsem měl jako při expedici Vlada Drákuly, akorát od hrádku jsem pokračoval po hřebenu až k velkému altánu a zpět. Při zpáteční cestě mi došla první baterka mezi hrádkem a hospodou. Druhou baterku už vyjezdila dcera. Modul pracoval dobře, baterie měly (měřeno po návratu domů) 6,3V, při nabíjení se do nich vešlo něco málo přes 4850mAh.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Nově příchozí
Příspěvky: 49
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele: WWW

tak to zas ten modul tak dobře nepracuje, pro získání maximální životnosti aku se doporučuje nejít pod 3.5V v zátěži a vybíjet maximálně 80procent z kapacity, vyjezdit 97 procent z baterky to už fakt neni moc dobrý
Venom Creeper, DX7, iWaver Mini Cooper
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Inu, není baterka jako baterka, nevím o kterých baterkách píšeš ty (myslím výrobce či dodavatele na trh). Záměrně jsem uvedl o jaký typ baterie se jedná, aby se předešlo dohadům. Graupner uvádí pro své selektované články: vybíjecí proud 35C, nabíjecí proud 2C a limitní spodní napětí nesmí jít pod 2,5V na článek. Jedná se o tvrdé Li-pol články. A vybití na hranici kapacity jim fakt nevadí, důležité je napětí. Tyto články mají nízký vnitřní odpor, tak proto jsou schopny dát max ze své kapacity. :wink:

Je to asi jako z klasickými NiMh články, doporučené nabíjení je 0,1C článku a u selektovaných 1,5C
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“