Hledal jsem toto téma zde a nenašel, tak jsem se rozhodl vás s tímto modulem seznámit. Protože vývoj jde dopředu, byl jsem nucen pořídit baterie Li-pol, což, jak asi všichni víte je třeba regulátoru, který má tzv. Li-Pol stop. Je to funkce, ochrana baterie, proti nežádoucímu vybití baterie, při kterém by hrozilo její poškození. A jelikož se mi nechtělo měnit regulátor , tak jsem pořídil přídavný modul Li-Pol Smart Stop od společnosti Novak. Jedná se o modul velikosti 20x45x8mm včetně připojených konektorů. Modul se připojuje k pohonnému packu a zároveň do obvodu mezi regulátor a přijímač. Při poklesu napětí pod 6,25V odpojí motor a to přerušovaně 15x a pro ty co to nepochopily ho nakonec vypne úplně. Zároveň je osazen modrou diodou, která začne blikat. V tuto chvíli můžete s plynem dělat co chcete, ale auto se už nehne, serva a ostatní příslušenství zůstává v činnosti. Pro nastavení neutrálu se použije set-upové tlačítko, kterým je osazen. Vypnutím a zapnutím regulátoru se modul resetuje. Stačí tedy vyměnit baterii a pokračovat. Funguje to i s klasickými NiMh články. Modul jsem otestoval a musím říci, že jsem spokojený s jeho činností. :wink:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
To same dela Robbe a funguje to paradne a je to uplne to same co od NOVAKa jenom jednodussi zapojeni.
Loni sem to jeste kupoval za 20€ ted je uz levnejsi.
Škoda Octavia II 2.0 TDi Axial AX-10 - TCS X-Trail - Mercedes G55 @ X-Trail Honcho HPI PRO4 Subaru Drift HPI Formula Ten HPI Blitz FlySky GT3 http://jarin3d.rajce.idnes.cz
Něco podobného jsem původně také hledal, ale nenašel :oops: . Na expedice by to stačilo. Ale co si budeme povídat, některá auta vydávají takové zvuky, že to připomíná drtičku na štěrk a není slyšet ani vlastního slova :wink:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
carlos46 píše:Je to super věc, ale zdá se mi příliš drahá. Já zvolil před pár měsíci TUTO cestičku za pár kaček :lol: Tuším, že to stálo asi 120,- vč. pošty.
kamarád si to objednal asi před týdnem. Sice mu to ještě nedošlo, ale už koumá nad zapojením a neví jak se to má zapojit. kam se to má přidělat - nebo připájet?
Rubicon CREEPER
SAVAGE FLUX XL HP
SAKURA ZERO S
LRP S10TCR
rskedar píše:kamarád si to objednal asi před týdnem. Sice mu to ještě nedošlo, ale už koumá nad zapojením a neví jak se to má zapojit. kam se to má přidělat - nebo připájet?
Zapojuje se to na konektor k baterce od balancéru.
A pokud nemáš servisní konektor (konektor na balancer) na baterce, tak to připojíš prostě a jednoduše na +/- od baterie, kdekoli mezi baterií a reglem. Baterie co mají Hard Case mají servisní konektor na nabíjecím kabelu. :wink:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
U toho pipaku,se my ale moc neliby to ze hlida napeti 6V.Coz znamena 3V na clanek a to je podle meho nazoru uz dost malo.Novak je sice drazsi,ale myslim ze lepsi reseni.
Li-polky mají hraniční napětí 2,5V, aspoň ty co používám já, ale jde o párované packy, kde se předpokládá stejný průběh vybíjení. Pokud někdo používá baterie různě poskládané co dům dal, tak tam je nejlepší použít modul od Robbe, který hlídá napětí na jednotlivých článcích - předpokládám podle způsobu připojení baterie a podle typu který umí obsluhovat dva paralelně řazené packy.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Tak jsem byl o víkendu otestovat modul s LI-Pol bateriema v terénu. Použil jsem baterie Graupner 5000mAh, Trasu jsem měl jako při expedici Vlada Drákuly, akorát od hrádku jsem pokračoval po hřebenu až k velkému altánu a zpět. Při zpáteční cestě mi došla první baterka mezi hrádkem a hospodou. Druhou baterku už vyjezdila dcera. Modul pracoval dobře, baterie měly (měřeno po návratu domů) 6,3V, při nabíjení se do nich vešlo něco málo přes 4850mAh.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
tak to zas ten modul tak dobře nepracuje, pro získání maximální životnosti aku se doporučuje nejít pod 3.5V v zátěži a vybíjet maximálně 80procent z kapacity, vyjezdit 97 procent z baterky to už fakt neni moc dobrý
Inu, není baterka jako baterka, nevím o kterých baterkách píšeš ty (myslím výrobce či dodavatele na trh). Záměrně jsem uvedl o jaký typ baterie se jedná, aby se předešlo dohadům. Graupner uvádí pro své selektované články: vybíjecí proud 35C, nabíjecí proud 2C a limitní spodní napětí nesmí jít pod 2,5V na článek. Jedná se o tvrdé Li-pol články. A vybití na hranici kapacity jim fakt nevadí, důležité je napětí. Tyto články mají nízký vnitřní odpor, tak proto jsou schopny dát max ze své kapacity. :wink:
Je to asi jako z klasickými NiMh články, doporučené nabíjení je 0,1C článku a u selektovaných 1,5C
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho