Albert
Nově příchozí
Příspěvky: 18
Registrován: 22.09.2017 3:08
Bydliště: sever cech

Nimh

Jezdi jeste nekdo na nimh baterie?
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Nimh

Pár poslednich mohykánů....
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Albert
Nově příchozí
Příspěvky: 18
Registrován: 22.09.2017 3:08
Bydliště: sever cech

Re: Nimh

Mne v expe taky vyhovoji
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nimh

Dá se s nimi jezdit, ale je to pomsta modelářům. NiMH posbíraly ty nejhorší vlasnosti, co mohou baterky mít. Horší jsou snad jen gelovky.
Albert
Nově příchozí
Příspěvky: 18
Registrován: 22.09.2017 3:08
Bydliště: sever cech

Re: Nimh

Jake?
Uživatelský avatar
cores
Sběratel
Příspěvky: 4839
Registrován: 24.11.2008 0:00
Bydliště: Holešárna

Re: Nimh

Jak zde jednou psal nas otec modear Salvatore tak temhle baterkam vadi dve veci. Kdyz je pouzivas a kdyz je nepouzivas :-D


Nejvetsi pruser s nima je,kdyz se rozhadaj jednotlivy clanky. Nemas sanci je nabit rovnomerne jako u lipolek.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nimh

přesně tak - jejich chování ( tzn. samovybíjení ) je nepředvídatelné a bohužel u každého článku jiné. Takže se o ně musíš neustále starat - občas je nabít a vybít, nenechávat je víc jak měsíc v poličce bez používání. Pokud se tak stane, hrozí, že se články rozhodí a v některém zůstane víc energie, v některém míň. Takže pak je třeba je pomalu nabíjet, aby se "nahoře" srovnaly a zároveň je dobré je vybít a nabít pokud možno v provozním režimu, aby se "probudily" a byly nachystané na použití. po delším čase nepoužívání u nich ( a opět u některých ) klesne napětí na nulu a to značí, že jejich kondice je v háji. I když je zase rozhýbáš, už to nikdy nebude to pravé ořechové a je pak lepší je poslat do recykláku.
Mnohem lepší řešení je najít spolehlivé Lipolky a pokud nejezdíš závody na pár minut, je ještě lepším řešením použít tvrdé Lionky, které jsou v podstatě bezúdržbové a vydrží klidně i 7 let v solidní kondici. Nenafouknou se, jako Li-Polky a ani nepotřebují balancování při nabíjení. Jejich jedinou nevýhodou je to, že nejsou tak tvrdé a nedají tak vysoké okamžité proudy. Ale pro rekreační ježdění nebo pro expediční auta jsou výborné a za docela slušné peníze.
Albert
Nově příchozí
Příspěvky: 18
Registrován: 22.09.2017 3:08
Bydliště: sever cech

Re: Nimh

Jezdim jen expedice prectu o nich neco dobre info dik.
Albert
Nově příchozí
Příspěvky: 18
Registrován: 22.09.2017 3:08
Bydliště: sever cech

Re: Nimh

U lionky sa regl nastavuje na lipol?
Uživatelský avatar
sedivej
Nově příchozí
Příspěvky: 78
Registrován: 09.03.2014 17:31
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nimh

Albert píše:U lionky sa regl nastavuje na lipol?

jojo.petr
martan2002
Častý přispěvatel
Příspěvky: 532
Registrován: 12.02.2014 15:04
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20

Re: Nimh

@albert rozhodně přeskoč na lipo poznáš změnu, v trx máš regl s ochranou takže stím nemusíš mít problém :tleskam:
Martin Březina 17.y.o
Jeep jk truggy - C2 class
#sockacétrojka - C3 class
Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1
Budu kupovat gaze 69 1:1
Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Nimh

Borik píše:ani nepotřebují balancování při nabíjení.

Dle mého skromného názoru, každý typ článku, náchylný na maximální a minimální limity napětí, potřebuje v seriovém zapojení balancovat (aspoň občas). Jinak ten nejslabší článek jeho silnější kolegové dříve, nebo později popraví.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nimh

Těžko říct ... také jsem si to myslel a tak jsem volal do Jeti, kde tyto články vyrábějí ( sady ) a používají už dlouho. Bylo mě řečeno, že tyto články se začínají rozcházet až při konci své životnosti. V Jeti je používají i 7 let a to je zhruba doba, kdy končí jejich životnost. Takže já se na to dívám tak, že pokud se baterky začnou rozcházet až po tak dlouhé době a hlavně už tím balancováním jim moc nepomůžu, protože stejně už jdou do kytek, tak to balancování opravdu není až tak moc zapotřebí. Určitě souhlasím s tím, že balancování je lepší jak žádné balancování. Ale na druhou stranu: Proč ? Když koupíš sady těchto baterek přímo od Jeti, tak balanční konektory nemají - a to i přesto, že se tím může dost zkomplikovat nabíjení, protože hodně nabíječek bude bez připojeného balančního konektoru trucovat a ani nezapne nabíjecí program.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Nimh

Těžko obecně hodnotit. Princip seriového zapojení je jasnej a mluví jednoznačně pro balanc. Na druhou stranu při pověstně precizních přístupech firmy se dá očekávat používání seriozních článků ze shodných sérií a možná i individuální kontrola v rámci jednotlivých packů. Tím se samozřejmě nebezpečí odchylek významně sníží. Technicky vzato, prakticky každý typ akumulátoru pod vrcholem svého špičkového napětí transformuje (samozřejmě v rozumných hodnotách) větší část dodané energie na teplo, což může i u jiných typů článků, než klasicky např u Ni-xx do jisté míry pomáhat "vyrovnávání" slabších článků. Během vybíljení ke spodnímu limitu, hlídanénu vesměs jen podle celkového napětí packu, to ovšem platit nebude. To se samozřejmě týká především trakčních baterek. U packů pro autonomní napájení palubního systému to zas taková tragedie nebude, ovšem o to větší rána, pokud přece jen ano. Jak víme, jakékoli optimistické teoretické předpoklady fungují pouze v ideálních podmínkách, které ovšem díky existenci Murphyho zákonů v praxi téměř neexistují, až na vzácné vyjímky, potvrzující pravidlo.
Další diskutabilní pohled na věc je samotná nabíječka. Jak jsi už řekl, mnohé, pohříchu inteligentnější (tj. takové, které pravděpodobně běžně provozuje někdo, kdo už se z libovolného důvodu rozhodne pro Jeti), Li-xx nabíječky neumí menežovat vícečlánek bez servisních napětí. Cokoli tzv. "univerzálnějšího", zase nebude umět tak dobře a bezpečně zvládat řízení konečné fáze nabíjení. Pokud vím, tak spešl nabíječku pro své články, která by tohle efektivně zohledňovala Jeti nenabízí. Z toho mi prostě vychází otázka proč vlastně bez servisního konektoru, který většinu těchhle problému řeší definitivně? Jeti jistě odpověď zná, ovšem, že "je používají i 7 let" to asi nebude. Například z PC branže známe veselé marketingové termíny jako "záruka" (= běžně třeba 3 roky, za příplatek i víc) versus "záruka funkčnosti" (třaba jen rok). Přeloženo do RC slangu: Odešel vám v záruce 5S4P pack Jeti kvůli jednomu podvybitému článku? No problém, vyměníme! A jakou že jste to nabíjel nabíječkou? Jo ono to bylo (překvapivě) za letu? Tak to jste holt neměl kliku, no. :wink:
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nimh

Je možné se na to podívat i z pohledu firmy Jeti: Je to známá firma, od jisté doby bezesporu světová a jako taková těch sad musí prodávat hodně. Pokud z jejich zkušeností vyplývá, že ty články jsou natolik dobré, že to balancování není potřeba, tak bych je nepodezíral, že to dělají proto, aby baterky po určité době modelář vyhodil a koupil nové. Navíc jejich oblast je hlavně letecká a tam ty články dostávají o dost větší záhul, jak třeba v expedičních autech. Jistě je plno takových, co nelítají závodně a nebo nemají tolik financí, aby po několika sezónách baterky odepsali a koupili nové. Určitě by do firmy dorazila zpětná vazba, že přece jenom ty baterky by ten servisní konektor potřebovaly a raději by si ho tam modeláři připlatili, kdyby měli zkušenosti, že se to vyplatí a projeví kladně na životnosti. Osobně mám tyto sady tak půl na půl ... pokud mám vice článků xS a yP, tak ten servisní konektor si tam klidná připájím, protože v ceně a váze celé sady to nehraje skoro žádnou roli a hlavně jsem rád inormován, jak na tom články jsou.

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“