Slick7 píše:Mám dotaz, proč používáte redukci, není lepší použít radši jiný motor co má poloviční otáčky.....
Asi proto že fyzika je neúprosná. :roll:
Vícezávitový motory maj menší výkon, maj cca stejnej krouťák, ale menší točky, takže pak je v kopcích problém.
Na rovince je vícezávitovej motor dobrej, málo žere, málo točí, ale jak přide na kopce, dloouhý převody a velká zátěž zvednou odběr motoru, hřeje se, žere mnohem víc a stejně nejede.
Krouťák motoru je v podstatě danej, je to síla x rameno, takže ho určuje průměr motoru a síla magnetů. Pokud je potřeba zachovat průměr motoru jako že jo kvůli montáži, tak cestou jak zvednout krouťák je, když neberu neodymový magnety, buď prodloužení motoru, to jsou 540, 560, 600 apod, zmenšení mezery mezi magnetem a rotorem protože tam jsou největší ztráty, takže rozborka, podložit magnety a laborovat nebo deataily jako časování, ale to se používá u letadel, protože tam není potřeba couvat a ložiska :lol:
Takže je mnohem jednodušší koupit motor co má vyšší otáčky a zpřevodovat ho tak že otáčky budou nižší a ve stejnym poměru se zvedne krouťák.
Plechovka ač má proti stříďáku hladkej rozjezd i tak pracuje na prd v minimálních otáčkách a nejlíp se s ní jezdí tak na 70-90% otáček, takže zase zpřevodovat.
Jo, s rychlym autem se dá jet pomalu, ale do kopce pěkně blbě, když není dost výkonu, na každý nerovnosti je potřeba přidávat plyn a auto pak nejede plynule. Když se to zase přežene a auto jede na plnej krokem, taky to není ono a i spotřeba jak proudu tak uhlíků je vyšší nemluvě o ztrátách v převodech.
Prostě 75z motor není samospasitelnej, auto se sice zpomalí, ale sílu nemá, kdo zkusil potvrdí :wink: