Dneska jsem dělal rozborku zadní nápravy a koukám, že talíř i hruška jsou nějaký sjetý, ještě to jde, ale už moc dlouho nevydrží. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli májí nějakou výhodu tyhle zuby http://www.ebay.com/itm/Axial-Heavy-Dut ... 53eaae3321 oproti klasickým rovným?
Legenda zvaná Plísňák cabrio HAJZLTEAM + ještě nějaký rychlý mrchy
Taky o tom přemýšlím. Výhoda šikmého ozubení je v tom, že je současně v záběru víc jak jeden zub = lepší rozložení sil a hlavně nižší hlučnost. Porovnejte si hluk z přímého ozubení v převodovce...kvičí jak podsvinče. Pokud by i tam byly šikmé zuby, výrazně se hluk omezí.
Co se týká jiného poměru vpředu a vzadu, tak při větších otáčkách přední nápravy by mělo mít auto snahu dohnat nedotáčivost díky zamčenému difu.