Uživatelský avatar
Vasili
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 06.06.2014 17:55

Nezávislý pohon zadní a přední nápravy

Čau, jaké to má výhody? Mám v modelu twin motor a napadlo mě místo obou motorů na jeden spur použít jeden motor pouze na předek a druhý na zadek. At už se to týká spotřeby, průjezdnosti, rejdu. Jestli použít jeden nebo dva regulátory atd. Dík za názory
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Nezávislý pohon zadní a přední nápravy

Ja teda co jsem videl dva motory na jeden spur tak to nefungovalo. Resp neprineslo to nic. Neslo to nastavit presne, aby si pomahaly, spur byl hned pryc, vysledek zadnej.

Kdyz dva motory v modelu tak se bavime o MOA crawlerech, ale to se asi neptas. Chces li dva motory a dva spury a dve prevodovky a kazda kardanem k jedny naprave tak se neptej na zkusenosti ostatnich, pac tohle reseni nikdo nepouziva, to budes prukopnik a poznatky nam napis sam :FINE:

Chces li vic sily dej tam stridak. Chces li byt inventor, smele do toho
Uživatelský avatar
Vasili
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 06.06.2014 17:55

Re: Nezávislý pohon zadní a přední nápravy

Me spise zajimaji nazory co by to teoreticky mohlo přinést. Videl sem nejake napravy ktere maji primo motor namontovany na sobě. Dva motory pomuzou jak s prehrivanim, tak znásobí sílu a jen minimalne zvýší spotřebu
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Nezávislý pohon zadní a přední nápravy

Osobne sem zastancem jednoho dobryho motoru misto dvou horsich. Pokud se teda bavime o koncepci centralni prevodovky/rozvodovky a kardanu k napravam. U MOA (motor on axle) crawleru je jasny, ze motory jsou dva.
Co se tyce ovladani pohonu kazdy napravy zvlast, at uz teda dvema nezavislejma prevodovkama, nebo motorama primo na naprave, vyhody jsou v moznosti rozdilnejch otacek kazdy z naprav, coz je perfektni pro vyjezdy, previsy, otaceni takrka na miste a podobne. Pak je potreba, aby kazdej motor mel vlastni regulator na samostatnym kanalu a vyhrat si s nastavenim radia.
U klasicky koncepce se to da do jisty miry nahradit rozdilnejma prevodama v napravach a digem.
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Nezávislý pohon zadní a přední nápravy

No, podle mě by to mělo všechny nevýhody těchto dvou pohonu, už jen ta hmotnost nahoře (dva motory, dvě převodo rozvodovky) a taky rozměrově by to bylo náročný, jak dáš dvě převodovky vedle sebe? Těžko a když je dáš za sebe, tak to bude zase dlouhý jak pracovní týden.
Asi by to šlo použít u aut větších měřítek, tam by se to ztratilo, ale u klasických expedičáku 1:10 ne.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.

Zpět na „Nápravy, převodovky a jejich části“