Uživatelský avatar
vypravci hubicka
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 07.10.2018 20:50
Bydliště: vedle Ringhoffera

zpevneni lexanove kastle

zdar,
potrebuju zpevnit/opravit trhliny na kastli - napadlo me ji zevnitr vylaminovat - zvladne lexan epoxid? nebo je to blbost celkove?

diky
______průsery choděj v množinách_____TRX4+UDR+HonchoII+Summit+Summit+TRX8____________________________________________
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: zpevneni lexanove kastle

Blbost to není, dělá se to pokud vím. Sám mám doma takhle ošetřenou LC80.
Lexanku jsem také zpevňoval vlepením psh desky pomocí pružného vteřinového lepidla. Docela to drží.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: zpevneni lexanove kastle

S laminátem moc neuspěješ - lexan se začně odlupovat. Lexan je mnohem pružnější a tvárnější a navíc Epoxy moc nedrží na Lexanu. Zpevnit se to dá něčím, co je pružné a bude jakž-takž držet. Jsou speciální lepidla na polykarbonáty a tak bych je použil a k tomu nařezal pásky z polykarbonátu a zevnitř je tím lepidlem přilepil na "bolavé" místo.
Uživatelský avatar
vypravci hubicka
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 07.10.2018 20:50
Bydliště: vedle Ringhoffera

Re: zpevneni lexanove kastle

Josefh radil 3M vyztuzenou pasku, tu mam doma a napadlo me to taky - jestli je to takova ta tlusta strasne lepiva.
A na youtubu jsem ted nasel, a to na vic mistech, ze se pouziva Sadrokartonova paska ( ta sitovina na spoje) promatlana ShoeGoo. Objednal jsem ShoeGoo a zkusim, co tak vidim tak v americe to pouzivaj na kdeco.
______průsery choděj v množinách_____TRX4+UDR+HonchoII+Summit+Summit+TRX8____________________________________________
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: zpevneni lexanove kastle

Borik píše:S laminátem moc neuspěješ - lexan se začně odlupovat. Lexan je mnohem pružnější a tvárnější a navíc Epoxy moc nedrží na Lexanu. Zpevnit se to dá něčím, co je pružné a bude jakž-takž držet. Jsou speciální lepidla na polykarbonáty a tak bych je použil a k tomu nařezal pásky z polykarbonátu a zevnitř je tím lepidlem přilepil na "bolavé" místo.
Tady si dovolím oponovat. Musíš samozřejmě karoserii obrousit a zdrsnit povrch. Jakmile aplikuješ epoxid s lamináte, po vytvrdnutí už se bouda neprohne ani o chlup.
Ale ta páska není špatný nápad. Rozhodne to bude snazší a výrazně rychlejší.
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: zpevneni lexanove kastle

vypravci hubicka píše:Josefh radil 3M vyztuzenou pasku, tu mam doma...
Dá se použít jak klasická páska se skelnými vlákny, tak se prodává přímo "Body Reinforcing Tape" od několika výrobců. Nejjednodušší způsob opravy (s ohledem na barvu atd.) a něco to i vydrží...
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: zpevneni lexanove kastle

zax píše:
Borik píše:S laminátem moc neuspěješ - lexan se začně odlupovat. Lexan je mnohem pružnější a tvárnější a navíc Epoxy moc nedrží na Lexanu. Zpevnit se to dá něčím, co je pružné a bude jakž-takž držet. Jsou speciální lepidla na polykarbonáty a tak bych je použil a k tomu nařezal pásky z polykarbonátu a zevnitř je tím lepidlem přilepil na "bolavé" místo.
Tady si dovolím oponovat. Musíš samozřejmě karoserii obrousit a zdrsnit povrch. Jakmile aplikuješ epoxid s lamináte, po vytvrdnutí už se bouda neprohne ani o chlup.
Ale ta páska není špatný nápad. Rozhodne to bude snazší a výrazně rychlejší.
Problém je v tom, že většina karosérií je stříkaná zevnitř - takže pokud chceš něco opravit, tak je problém něco zdrsňovat, protože zlikviduješ barvu. Pak sice bude laminát držet víc, ale co s barvou ? Stříkat karosérii zvenku ? To pak vychází na tolik práce, že je levnější koupit kastli novou. Osvědčilo se mi prasklinu ( většinou u blatníku ) natřít vhodným lepidlem ( i s barvou ) a přelepit zevnitř páskem polykarbonátu. A na krajích ten pásek malými nýtky přinýtovat, aby se pásek nezačal odlepovat.
Uživatelský avatar
Josefh
Píšu hodně
Příspěvky: 1155
Registrován: 07.03.2013 10:19
Bydliště: Písek

Re: zpevneni lexanove kastle

ještě je jedna možnost. A to je tedy pecka.
3M high speed tape. Používá se to na letišti k zalepení děr na trupu, nebo křídel. Dělali jsme s tím. Páska s Alu folii.
https://www.3m.com/3M/en_US/company-us/ ... 744&rt=rud

Nevím, jestli se to dá sehnat v ČR. A vím, že to bylo dost drahé. Každopádně karoserie vylepená tímto bude pružná a velmi pevná. Nebál bych se říct, že i nesmrtelná.

Dá se koupit.
https://www.g3.cz/katalog/jednostranne- ... ploty-363l
HPI WR8 FF Gymkhana
HPI Bullet
HPI Blitz
Axial Score
SCX 10 I - Jeep Rubicon
SCX 10 I - Toyota Hilux "Hradní střela"
SCX 10 II - Jeep Cherokee - 4x4, 4 Litres
Axial Bomber
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel
Uživatelský avatar
cores
Sběratel
Příspěvky: 4839
Registrován: 24.11.2008 0:00
Bydliště: Holešárna

Re: zpevneni lexanove kastle

Na spalovaky jsme pouzivaly se zkrizenyma skelnyma vlaknama. Drzelo to neskutecne,ale nabralo to trochu vahu. Stala myslim 500,ale byl to velkej kotouc.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: zpevneni lexanove kastle

Cena té kovové pásky je tedy dost odrazující. Asi bude hodně kvalitní, ale bohužel drahá jaxviňa.
Uživatelský avatar
Josefh
Píšu hodně
Příspěvky: 1155
Registrován: 07.03.2013 10:19
Bydliště: Písek

Re: zpevneni lexanove kastle

Borik píše:Cena té kovové pásky je tedy dost odrazující. Asi bude hodně kvalitní, ale bohužel drahá jaxviňa.
Je to opravdu na cennou karoserii.
Kolega s tím opravil náběžnou hranu křídla u B 727 a lítali s tím 3 týdny. Těžko se sundává.
Pevné a kvalitní to je.
HPI WR8 FF Gymkhana
HPI Bullet
HPI Blitz
Axial Score
SCX 10 I - Jeep Rubicon
SCX 10 I - Toyota Hilux "Hradní střela"
SCX 10 II - Jeep Cherokee - 4x4, 4 Litres
Axial Bomber
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel

Zpět na „Rámy, podvozky a kastle“