Uživatelský avatar
Robert
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 7

Vedení náprav u 8x8

Zdar odborníci. Už jsem z toho úplně na prášky, za boha nedokážu vymyslet vedení náprav na tom mým hovadu.

Nemůžu pořád pochopit proč se mi ta náprava při propružení takle blbě křiví. Už jsem vyzkoušel nezpočet uchycení a délek vodicích linků. Posílám fotky co myslím. Prosím vás o nějaký trik. Tak nějak to funguje na předku, ale stejně to není ono jako na mým HILUXU a právě to chci mít co nejlepší také na Manu..

Dík.

Tak jsem si to představoval, ale bohužel to funguje úplně nejhůř.

Obrázek

A takhle se mi to točí, ale kde je chyba?
Obrázek
Man SX2000 1:10

malé práce na soustruhu, unašeče, spojky, hřídele, nebojte se napsat
Uživatelský avatar
Robert
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 7

Na předních nápravách to mám takhle:

Obrázek

Obrázek

A stejně se ta náprava trošku víc točí a to se mi právě nelíbí:

Obrázek

Obrázek
Man SX2000 1:10

malé práce na soustruhu, unašeče, spojky, hřídele, nebojte se napsat
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Podle toho co je vidět z těch fotek, tak tam chybí blokovací geometrie linků. pokud budeš mít spodní linky rovně horní musí být dvě a to do V. Já nevím jestli blbě vidím, ale ty tam máš jednu? Potom by tam musela být panhardova tyč.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

tak... pokud budes mit linky rovnobezne, dycky se to bude zcela logicky takhle krivit, ja to takhle mam vzadu na defenderu ale umyslne, protoze to tak ma i 1:1 defender. Nezapomen na to ze ti ty linky opisujou kriznici, takze z pohledu shora se zkracuji. Mas spatny pomer delky linku vs velikosti propruzeni. Pokud das linky nerovnobezne z vrchniho pohledu, nebudou opisovat pruzinici v ose rovnobezne s osou napravy a nebudou se z vrchniho pohledu "zkracovat, ale naopak budou vybocovat jakoby do strany, nevim jak to jinak popsat :), na fordu mi to funguje paradne.
Druha vec je jak rika worlusho, chybi ti tam stejne triangulace.

tady fotka kdyz sem mel pred dlouhou dobou nove udelany 4link na hiliftu

Obrázek
F350 Highlift - Futaba 3PM-2.4
Defender D90 - Spektrum DX6
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Tak jsem si to znova prohlídnul. Koukám že horní link je na rámu fix, tak funguje jako horní linka u třílinku, potom musíš spodní linky přidělat na rámu víc na střed aby vytvořily diferenční úhel pro propružení. Jinak jak píše deekay máš poměrně krátké linky ve vztahu k délce propružení.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
puma1
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové

já si taky myslím že by ten vrchní link měl být do trojuhelníku ja ko je na fotce hiliftu.
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Neměly by být oba páry linků na stejnou stranu a ne proti sobě? Při prodloužení se linky "prodlužují" a náprava se pohybuje dozadu. Takhle, když máš 2 linky proti sobě, tak se náprava neposune a link si musí najít jinou cestu...
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

On má horní link do trojúhelníku, no, spíš je to vlečné rameno s kulákem na nápravě, ale spodní linky by potřebovaly jít na rámu k sobě (na střed). Aspoň podle těch fotek bych řekl, že by to tak mělo být. Kdyby šly oba páry linků stejně , tak by tam musela být panhardova tyč.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

aha, teď jsem si to zvětšil a kouknul pořádně. Spletl jsem si horní link s táhly zatáčení, a nevšiml jsem si, jak vypadá horní link. ?ožná by pomohlo uchycení linků na nápravě dál od sebe - do lichoběžníku.
Uživatelský avatar
Robert
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 7

Na HILUXU jsem to zvládnul exceletně však se můžete podívat, ale tady u toho mi to prostě nejde. Když prodloužím spodní linky ta kružnice tam pořád bude ne?

Neřeště triangulaci to vím, že jí tam nemám. Jenom jak udělat ty spodní linky mě zajímá??
Man SX2000 1:10

malé práce na soustruhu, unašeče, spojky, hřídele, nebojte se napsat
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Vždyť ti píšu , vyzkoušej dát spodní linky na rámu na střed, tím se ti to zlepší, horní link je použitelný. :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

poslechi worlusha, ta triangulace ma vliv i na todle
F350 Highlift - Futaba 3PM-2.4
Defender D90 - Spektrum DX6
puma1
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové

A co skusit dát ty linky z jedný stany.Možná že to je blbost,možná že to blbě popisuju,ale když je náhon z jedný stany tak řešít obě nápravy jako dvě zadní a dvě přední. Prostě aby obě nápravy měli linky směrem do středu auta. Nevím jestli to dost dobře vysvětluju.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Ještě můžeš roztáhnout spodní linky na nápravě a to tak, že použiješ kloubek s kuličkou co má dírku, do skříně diffu dáš červík, zaaretuješ samosvornou matkou (můžeš použít ještě distanční podložky) pak kloubek a zajistit znova matkou.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Robert
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 7

Ok dobře vyzkouším, až najdu čas tak se pochlubím. Díky za rady.
Man SX2000 1:10

malé práce na soustruhu, unašeče, spojky, hřídele, nebojte se napsat

Zpět na „Rámy, podvozky a kastle“