Uživatelský avatar
Epicop
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 20.03.2010 0:00

Savage 148

Rozhodl jsem se představit znovuoživený projekt expedičního vozu na platformě podvozku HPI E- savage. Z původního modelu jsou použity nápravy, diferáky a převodovka se spojkou. Zbytek je již úplně jinak. Šasí je oproti originálu extrémně prodloužené, kvůli těžišti je o 12 mm posunutá pohonná jednotka s převodovkou. Motory používám 2 ks Novak 55T, napojené na převodovku přes planetové převodovky MP-jet 3,3:1, diferáky mám uzamčený. Pneu s disky větší než původní, typově na monstra. Régl používám D-sys 54A, s naprostou rezerve vyhovuje, aku používám LiPo 3,3 Ah. Právě dávám dohromady pomocný rám, který bude z profilu "L", bude uchycený na šasí a na rámu bude držet korba a kabina. Kabina s korbou je z populárního plastovýho dětskýho modelu Tatry 148, se kterou jsme všichni jako malí jezdili po pískovištích, z toho je zřejmá velikost auta. Pružiny jiné, mnohem silnější. Veškerá elektrika bude schovaná v kabině ve voděnepropustný elektrikářský krabičce, takže se to v podstatě může potopit a furt pojede. Postupem času budu řešit samozřejmě světla, lak na karoserii apod. Tady pár fotek - http://epicop.rajce.idnes.cz/Savage_148/ . Fotky budu průběžně aktualizovat.
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1753
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Hmm, slušněj stroj. Jsem v celku zvědav, jak to bude ve výsledku chodit.
Uživatelský avatar
Epicop
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 20.03.2010 0:00

No vlastně chodí bez problémů, už s tím v ténhle konfiguraci nějaký čas jezdím, chová se super, nezávislý nápravy nejsou sice znakem pravého offroadu, taky to rozhodně není "scale", ale v prvé řadě jde o zábavu. Osazení kabinou a korbou z tatry 148 je zatím nevyzkoušený, myslím že to bude fungovat i vypadat dobře. Rád bych vyřešil připínání přední nápravy, podobně jak je možné u rozvodovky od Notyra, ale zatím jsem nenašel řešení. Zapnutá přední náprava je na nějaké přesuny a běžné ježdění zbytečná, ale třeba to časem nějak vymyslím. Celý pohonný řetězec, resp. původní převodovka se spojkou naprosto vyhovuje, rovněž jsem velice spokojen s planetovkami od MP-Jetu a motory od Novaka to je prostě skvost, musím jen chválit.
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

To odepínání předku (nebo prostě jedné nápravy) je sice fajn věc, ale aby to mělo nějaký smysl, musel by si odepnout pohon od převodovky (rozvodovky) a pak ideálně jednotlivá kola. Jinak celý mechanizmus pohonu jede stejně, takže energii neuspoříš, jízdní vlastnosti nezlepšíš, prostě k ničemu. Asi by šlo mít kola na volnoběžkách, ale zase by to nefungovalo dozadu, nebrzdilo... prostě moc starostí za setsakra málo muziky.
Uživatelský avatar
Epicop
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 20.03.2010 0:00

Odepínání předku význam určitě má, resp. má význam u takhle většího a těžšího modelu. Problém tkví zejména v tom, že i diferák vepředu je uzamčený a zejména při plným plynu a plné rychlosti se různé vůle a nevyváženost kol sečte a kola pak mají tendenci cukat se zleva doprava. Jakmile zkusím odpojit kardan dopředu, tak tohle chování naprosto zmizí, jízda je taková plynulejší. Je to víceméně prkotina, ničemu to nevadí, ale jednak by to auto pak bylo o něco reálnější a využil bych třetí kanál na připínání předku. S firmou Notyrou jsem si dopisoval, mají v plánu dát časem do výroby v podstatě takovou propojku řešící přirazení náhonu, fungující naprincipu systému DIG. Šlo by taky využít v terénu toho, že auto se chová jinak jako 4kolka a jinak s náhonem na zadek, ale to už jsou detaily. Volnoběžka v tomhle směru nic neřeší. Mým snem bylo vyřešit volitelně uzavíratelný diferáky přes servo ovládaný kanálem z vysílačky, ale na stávající diferenciály něco takovýho vymyslet dost dobře nejde. Dala by se pořešit aplikace diferáků ze Summittu, ale nakoupit to po dílech bych vyšlo na zbytečný peníze. Teď o víkendu jsem téměř dokončil přídavnej rám, na kterým budou držet kabina i korba. Jak to dodělám, zaktualizuju nějaký fotky.
Uživatelský avatar
Ozy
Nově příchozí
Příspěvky: 76
Registrován: 22.01.2011 0:00
Bydliště: Karlovy Vary

Me kdyz na savage cukaly kola do stran bylo spatnou geometrii, predni kola by mela mit rozbihavost a zadni sbihavost. Jinak moc pekny sem zvedavej, az to bude komplet.
Uživatelský avatar
Tommys
Píšu hodně
Příspěvky: 1094
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Beroun

s tim pripinanim jedny napravy uz ma notyro rozvodovky docela dlouho http://www.notyro.cz/notyro/eshop/0/0/5/59-NTR5-DIG pokud teda myslis tohle :?:
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0
Uživatelský avatar
Epicop
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 20.03.2010 0:00

rozvodovka od natyra se systémem dig pro me nic neresi,jelikoz pouzivam original převodovku ze Savage.potreboval bych tedy jen takovou spínatelnou propojku mezi kardan a prevodovku. Ta prevodová skříň ze savíka je desne praktická,jednak je celkem bytelná a zaroveň tvoři jeden celek se spojkou a duralovym platem na uchycení motoru.veskera soukolí jsou navic dokonale chraněna pred spinou a vodou. Zároveň je prevodovka po přišroubování jeden celek se šasí.je to patrný na tech fotkách viz. Odkaz v prvním příspevku.

Zpět na „NON-Scale projekty“