Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Úvodem snad jen tolik , že popisovaná úprava je určena i pro zručnější začínající modeláře a je potřeba nebát se do toho říznout.
Úprava je vhodná jak pro expedice tak i pro offroad trial a je mnou vyzkoušená a osvědčená.

všechny fotky budou na rajčeti- https://rc-listany.rajce.idnes.cz/uprav ... 1_by_Mrak/
a ty s popisem- https://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky_pro_forum/

Postupně budu popisovat úpravy


Začnu úpravou řízení který je asi nejhorší mechanická část podvozku. Nejdřív je nejlepší fiknout přední ,,cihlu" a tím si udělat prostor i pro další úpravy. Držák karoserie je individuální, pro boudu pajera se my osvědčilo kousek AL vinglu a přišroubovat do patřičné výšky.

Obrázek

Obrázek

Vzhledem k použitému systému řízení upravuju i přední stěnu předního diferenciálu, stačí fiknout a dolepit kouskem PSH a tím vznikne víc místa pro řízení.

Obrázek

Obrázek

Pak je potřeba upravit páka serva.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A kousek plechu který přes provrtané díry drží šrouby stažený sendvič- plech, servo, kryt převodů, horní ramena. Je potřeba ubrousit půlku původních děr pro šrouby horních ramen tak aby se vešlo na šířku do šasí servo řízení. Tomu je potřeba seříznout do šikma původní držáky a do šasí mezi servo a stěnu podběhu vlepuju klínek plastu který zajistí polohu serva a znemožní jakýkoliv pohyb serva.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takhle to vypadá pohromadě.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Upozorňuju že fotky jsou při úplném vyvěšení ramen.

Trochu proříznout ramena a poladit céčka (vše tu je mnohokrát popsáno).

Obrázek

A nutná úprava těhlic která výrazně zlepší geometrii rejdu ALE je nutné použít jiné ráfky s mínusovím ET (značení podle aut 1:1). Používám ráfky v rozměru 1,55 na které jsem stavěl model.

Obrázek

Obrázek

A pokračování v kompletaci přední části.
Z kousků plastu vlepené do šasí je vyroben držák nájezdového šusplechu, snažím se vše co nejvíc zalícovat tak aby nevznikaly pokud možno žádné zuby a vyčnívající hrany o které by se mohl model v terénu zaseknout. To platí i o šroubech a dalších částech jako třeba žebra.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Další úprava je zavěšení zadní nápravy. Celkem jednoduše vořezat to co vadí, zabrousit a přišroubovat plechy ohnutý do vinglu. Ty jsou určeny pro sešroubování se spodníma linkama.

Obrázek

Potom držáky na nápravě. Ty mám poprvé vyřezané do obdélníkového tvaru a je potřeba je trochu vošulit pilníkem a dovrtat si díry dle potřeby. K aretaci proti pootočení slouží šroubky M2 které prochází obdélníkem a jsou zašroubovány do nápravy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tlumiče používám originální ze stavebnice. Jsou dostačující. Je potřeba jen pořešit pružiny které jsou dost měkké. Pružiny upravuju ,,naprasáka" , vezmu pružinu , natáhnu ji a pak opět stlačím, tím se dostatečně přitvrdí a není potřeba kupovat jiné. Tahle úprava je vhodná při montáži baterie nad přední nápravu.

Obrázek

Obrázek

Horní uložení předních tlumičů je trochu pakec. Jsou přemístěny za ramena. Na pravé straně šasí je výstupek který celkem vadí. Proto jsou tlumiče uloženy excentricky vůči pravé a levé straně ale ničemu to nevadí, jen je třeba trochu obrousit céčka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Dodávám starší, ale funkční úpravu řízení.
Je jednodušší a není třeba měnit disky , ale při zatáčení se mění geometrie natočení předních kol špatně, nicméně i tohle řešení je lepší než originál od Tamiye.
Servo je uloženo stejně jako u novějšího typu provedení, ale je použita spojovací tyč mezi levým a pravým kolem a nejlépe od pravého kola spojovací tyč řízení k servu.
Je nutné nechat rozbíhavost , ale konečné naladění se musí provádět na kompletním, smontovaném a plně provozuschopném autě, to znamená, že musí být namontovaná i baterie.
Další nutností je správná tuhost předních pružin, potažmo vyvěšení dolních ramen. Doporučuju jen mírné vyvěšení směrem dolů tak aby měly možnost propadu při nadlehčení předku. Ideální mnou používaný rozměr spojovací tyče byl 116mm na střed děr kuláků.

Obrázek

Obrázek

A zde je starší zavěšení zadní nápravy. Tady jsem místo AL obdéníků používal ohnotý plech do tvaru U proto, aby se nevytrhávala zadní náprava. Nicméně tohle stále používám u dříve stavěných modelů.

Obrázek

Obrázek

Jednoduchá úprava vůle zadní nápravy spočívá v tom, že se do prostoru k obalu ozub. kola vloží původní plastové ložisko s obyčejnou kovovou podložkou (nejlevnější řešení), samozřejmě jde použít normované vymezovací podložky.

Obrázek

Další vymezení vůlí je v převodech, vymezovací podložky je potřeba použít vzhledem k opotřebení, většinou od 0,5 a víc.
A namontované zrychlené hlavní kolo s modulem 1 s převodovkou HPI WK, doporučuju použít protože kombinací těchto převodů jsem docílil jak zpomalení tak větší síly a citlivosti při rozjezdech a pomalém překonávání překážek.

Edit : pro montáž přídavné převodovky je třeba vykostit okolí původního místa pro motor, udělat drážku v původním držáku motoru pro utažení nového pastorku, trochu ubrousit kryt převodů v místě původního motoru.

postup montáže : velmi důležité je při montáži motoru správně nastavit zubovou vůli v převodovce, poté je dobré vyzkoušet hlučnost připojením na baterii - velká hlučnost je znamením špatně nastavené vůle

pro montáž převodovky na původní držák motoru jsou použity montážní díry pro originální 20 zubový pastorek

doporučuji vložit komplet - motor, převodovka, nové hlavní soukolí do šasí , utáhnout horní kryt převodů a opět vyzkoušet hlučnost převodů (nenamazané hlavní soukolí), v případě velké hlučnosti je třeba trochu ubrousit vnitřní prostor pro pastorek, poté znovu vyzkoušet, následně můžeme bez obav z případné další demontáže poskládat kompletní namazané převody

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Používám uložení baterie nad přední nápravou.

Obrázek

Na spodku šasí nepoužívám žádné šusplechy, stačí seříznout plastový držák ramen a dát zapuštěné šroubky.

Obrázek

Světlá výška podvozku.

Obrázek

Převodovka HPI- https://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/esho ... OX-SET-HPI
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=40598

Použitý pastorek s modulem 1- https://www.rcauto.cz/zbozi/4127/Pastor ... 1-ocel.htm
Hlavní ozubený kolo buď přezemě nebo Jirka Pstružina, zatím není na shopu

Poskládaný model.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


krátká ukázka zatáčení a rychlosti převodů
https://rc-listany.rajce.idnes.cz/fotky ... -32-19.jpg

další novou vychytávkou je dálkově ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu, aktuálně otestovaná při trial závodech
vše funguje dobře, zlehka, průměr zatočení se zlepšil o 10 centimetrů na betonu
foto vnitřku dodám hned jak budu mít nové odlitky (průhledné), snad bude i krátké video funkčnosti v nápravě

ovládání se servem na nápravě

Obrázek
Naposledy upravil(a) mrak03 dne 17.10.2013 7:09, celkem upraveno 1 x.
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
mirovito
Uživatel
Příspěvky: 198
Registrován: 04.06.2012 0:00
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Mraku, díky za krásný a jasný návod. Už se těším na pokračování. Určitě to bude inspirace pro hodně lidí, co se nebojí do toho říznout. A pokud to udělají podle tebe, tak to bude určitě taky fungovat. :OK:
RC4WD TF2 BLAZER K5, MST CFX Holidajka, Traxxas TRX-4 Sport, WPL-B16, 3DSETS Rancher
http://mirovito.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rc-vitek
Píšu hodně
Příspěvky: 1221
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: solnice

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

mraku určo to hodně lidí pomůže :tleskam: :OK: ale mě je bohužel toho auta líto :oops:
Mitsubishi Pajero - CC-01-doladěný k obrazu mému
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

díik za návod...základ je nebát se do toho říznout no..... těším se na pokračování
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

pánové, klidně se ptejte, diskutujte, co budu vědět to teda vykecám

seriál úprav budu vkládat jen do prvního příspěvku kvůli přehlednosti

na otázku bandolíka ,, jak se přestat bát to fiknout"
nejdřív říznout do prostoru cihly , pak to uš bude jedno
říkat si že nová vana je jen za pětikilo
myslet si že na tom přece nic není, dyť je to jen kus plastu

k použitýmu nářadí
pilka na železo, plátek na železo
pilník
šmirgl
výhodou je dremelka
vrtačka
lupénková pilka
nůžky na plech

materiál pro úpravu
kousky plastu
fteřiňák
AL plech
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

rc-vitek píše:mraku určo to hodně lidí pomůže :tleskam: :OK: ale mě je bohužel toho auta líto :oops:



vítku kdyby si měl možnost si vyzkoušet jízdu s takhle upraveným modelem, hned bys tvrdil něco jinýho
mimo to , že něco napíšeš malejma písmenkama neznamená že to nigdo nepřečte :-I :mrgreen:
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
Kolino
Uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: 18.07.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Přemýšlím o CCčku,ale chtěl bych na podvozek dát boudu s rozvorem 290mm.Co myslíš Mraku,nebylo by to už moc dlouhý a nestabilní?
Axial SCX10 Jeep Wrangler Rubicon "Titanblack" Expedice
MST CFX Jeep Rubicon Trial

RC Offroad park Mrakolend
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

No podle mě to nebude problém.....viděl jsem Tundru na cécéčku a vypadalo to moc pěkně a i to celkem hezky jelo
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Kolino píše:Přemýšlím o CCčku,ale chtěl bych na podvozek dát boudu s rozvorem 290mm.Co myslíš Mraku,nebylo by to už moc dlouhý a nestabilní?


dýlku neřeš,to je v pohodě a stabilita taky
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
mirovito
Uživatel
Příspěvky: 198
Registrován: 04.06.2012 0:00
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Mraku, čím lepíš to PSH na šasí?
Nevíš, jestli to bude držet klasickým Revellem Contacta Profi stejně jako PSH na PSH nebo PSH na ABS?
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

určitě to bude držet, dyť to je ABS plast, já to lepím fteřiňákem od Pelikána
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

Původně jsem ti to tu nechtěl plevelit ale když budeš aktualizovat první příspěvek bude to dokonalé :FINE:
Dotaz k lepidlu jsem měl taky, tak jen přidávám odkaz http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=5316
Uživatelský avatar
rc-vitek
Píšu hodně
Příspěvky: 1221
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: solnice

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

tak dobře,fiknu cihlu a zas se povrtám v linkách... ;-)
Mitsubishi Pajero - CC-01-doladěný k obrazu mému
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

:hura: Tleskám, Mraku. Dovolil jsem si umazat ti tam zdvojený popis a obrázek ("proříznout ramena a poladit céčka").
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Úprava podvozku CC-01 by Mrak

děkuju červený šéfe :oops: , se přiznám ,počítač pro mě nic moc, a ještě když to tam cpu po kouskách jako včera se strachem aby se my to zase nesmazalo a do toho my furt kecaj ty moje malý křepelky se slovy ,,a tatí ,a tatí a ......................, no masakr , tak už jsem to nepřekontroloval :oops:

jsem celkem zvědavej kdo se do toho pustí a s jakým výsledkem, teda ještě to není všechno, momentálně čekám na naše upravené ozub. kolo hlavního převodu abych to mohl dofotit a popsat vymezení vůlí
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO

Zpět na „CC-01“