Uživatelský avatar
Carlos
Nově příchozí
Příspěvky: 39
Registrován: 22.01.2009 0:00
Bydliště: DEJVICE

Zastavit a udržet CC-01 v kopci?!

Nazdar.

to by se jeden učetl k smrti. a že jsem četl...
Mám 2400 gramů plně osazený CC-01,
motor Novak high-torque expert 55 Z; pastorek 16z,
regl 302bk,
a vubec nevim o čem to tu mluvim.

Jak zastavit a udržet tří kilovej model v kopci?
když pomineme to, že převodovka je rychlá, takže tim to asi nezastavim,
jako u crawlerů a trial modelů - kde se o zastavení postará sama převodoFka. . .

čtu že čím víc závitů motoru, tím pomalejší otáčky - takže stavění vhodného "pohonu" je fakt "POKUS OMYL"
čtu tu o jakých si reglech co maj brzdu v neutrálu
- toto je odpověď na moji otázku? nebo je to jinak??? - konkrétně pro CC-01

Co to je brzda v neutrálu? - to že hlídá regl otáčky motoru a jde proti samovolnému otočení? - to ale žere baterky, ne???

Safra já tomu vážně nerozumim...

díky
Naposledy upravil(a) Carlos dne 06.06.2011 1:22, celkem upraveno 1 x.
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

No ano to je ono. Když regulátor řídí motor k jízdě zvyšuje buď napětí, nebo proud (většina regulátorů) do motoru. Když zabrzdíš, regulátor se pokusí z motoru proud odebírat, jako kdyby to bylo dynamo. A tím má motor velký odpor. A když normálně odbrzdíš, tak se tohle přestane dít. U regulátoru, který používá brzdu v neutrálu, to régl drží, dokud někam nechceš ty zase jet.
Uživatelský avatar
Carlos
Nově příchozí
Příspěvky: 39
Registrován: 22.01.2009 0:00
Bydliště: DEJVICE

áha!
a ty vaše scx10 a žílovi trialfindery a jiný expudiční modely
už stojej díky převodovkám, nebo i ty jsou s takovými regly s brzdou???

Nebo jinak. jaká převodovka dokáže udržet auto na svahu, a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?

... snažím se něco zjistit, tak se omlouvám, za tyhle dotazy...
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!
Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 06.12.2010 0:00
Bydliště: Praha

Carlos píše: a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?......

Odpověděl sis sám.
Šnekovej převod je průchozí jen jedním směrem. Šnekem otočíš kolo, ale naopak to nejde :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

asi to bylo myšleno jinak... :)

hodně aut, ne-li většina jezdí na regl s brzdou. Díky tomu auto stojí i v kopci. samotná převodovka by to neudržela.
Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

Aby jste mu úplně nezamotali šišku - Bezmozek ti to napsal.
Jediná dostupná převodovka která to udrží bez ohledu na převodový poměr který má je šnekový převod u tohoto převodu dokáže šnek otáčet ozubeným kolem oběma směry jelikož posouvá jeho zuby , ale kolo šnekem neotočí protože zuby tlačí na závit šneku v přímém směru

Obrázek

http://www.mitcalc.com/doc/gear4/help/cz/gear4.htm
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Uživatelský avatar
Domca234
Častý přispěvatel
Příspěvky: 511
Registrován: 11.10.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Já měl v ccčku převodvku tuhle a ta stála hned a místě i s teu-101BK vlastně jinej régl jsem v ňom nejezdil :lol: Obrázek
zbytek foto je tady jeśtě se tam něco najde http://subaru-24.rajce.idnes.cz/tamiya_CC-01_Man_TGA/
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Carlos
Nově příchozí
Příspěvky: 39
Registrován: 22.01.2009 0:00
Bydliště: DEJVICE

minotaur píše:Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!
Uživatelský avatar
Domca234
Častý přispěvatel
Příspěvky: 511
Registrován: 11.10.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Carlos píše:
minotaur píše:Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:

Za 1 tohle zastaví a nehneš rukou kolama a a spotřeba lipolky 5000mah bylo jźda na 4,5-5 Hodiny takže super práve se snažim koupit svýho maníka z5 8)
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)
Uživatelský avatar
Kuba93
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2299
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Praha

Este bych chtel upozornit na fakt, ze i kdyz pouzijes DSYS s brzdou v neutralu a motor 65T (tak to jezdim ja), tak to stejne v kopci nebude stat, v mirnym kopci ano ale jakmile to bude trosku strmejsi, tak ti auto pomalu pojede dolu.. Je to dany rychlym preovdem..

Sneka bych v souvislosti s CC vubec neresil. Pokud sezenes nejakou rozumnou prevodovku a k ni vykonnejsi motor - treba kolem 30 - 40 zavitu, tak to ve spojeni s reglem s brzdou v neutralu bude idealni. Auto bude mit dost vykonu, bude relativne svizny a i v kopcich by melo lip stat.. Baterku bys postavil na hranu do jejiho puvodniho umisteni.. Spotrebu bych nak extra v dnesni dobe uz neprozival.. Proste nakoupis na Hobbykingu o jednu lipolu navic a mas vystarano.. :wink:

EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar
Uživatelský avatar
Domca234
Častý přispěvatel
Příspěvky: 511
Registrován: 11.10.2010 0:00
Bydliště: Plzeň

Kuba93 píše:EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:

No tak převodovka je origo k cécéčku vyráběná. nikde sem jí nesehnal je to přes známýho koupený a nevim kde on to sehnal. poměr byl myslim 1:4 nebo 4:1 nevim jak se to označuje motor byla 60T Atlas. a k ůpravám musel jsem trochu prořeezat plato místo baterky šoupnout régl a baterku nahoru jak je vidét na takovej tej plošině a ta dozádu ůplně vyšlo to akorát a zbylo mezi baterkou a motorem cca 2,5cm místa :P ... vůbec nembyl použit na tu převodovku drźák motoru co se na něj přišroubuje tahle převoddovka se dala přesně místo toho držáku, prostě jakoby to byl držák dlouhej a uvnitř byli ozubený kola.. A nechápal jsem sám jak krásně to hned zastavilo :YOP: :-p A teď k zatáčení, bylo to vlastné zespoda podobná páka jako nahoře z hliníku a na ní byla přidélána trubice do který spadnul a zašrouboval se ten horní éroub bylo to vyfrézovaný tak aby se to neprotočilo a ty 2 spojovačky byli pro jistotu kvůli tomu aby se neohejbala páka serva a různý véci, bylo to komplet na ložistkách, takže to šlo krásně lehce a bez vůlí. celej spodek tam kam se dávaj spojovačky ke kamenům byl předělanej aby se tam vśechno v páslo.. Víc až si mana koupím z5 tal to rozeberu a naafotím popŕípadé bych potom udělal někomu taky kdyby byl zájem :wink: Ale důleźitý je ho koupit zpětt. Já ho sakra mazlíka mýho prvního neměl prodávat :cry: :cry:
(Dominik Brant) I Love You Defender
OFF- Mex-II Land Rover D110 Zebra
OFF- Axial Scx-10 Isuzu trooper truggy
ON- Xray T3 Brushless 8,5T Rally/Drift
ON- Tamája M-01 Rally
Eurgle 2,4ghz a atd. :)
Uživatelský avatar
Langos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 608
Registrován: 22.02.2010 0:00
Bydliště: Praha

Ahoj já jezdím v CC motor speed 400 s převodovkou MPJ 3,33:1 a régl DSYS a musím říct že v mírném kopci to stojí i když mám vypojenou elektroniku, takže jen na odporu převodovky. Jinak když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.
2,4 Ghz
SCX10 - Toyota Hilux
SCX10 - JEEP JK
SCX10 - Land Rover Discovery Camel Trophy
MST CFX - Range Rover Camel Trophy
V3S
Tamiya - Porsche Jägermeister
2x Traxxas Slash

http://langos100.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/watch?v=NPvRV5fzeTk
Uživatelský avatar
Carlos
Nově příchozí
Příspěvky: 39
Registrován: 22.01.2009 0:00
Bydliště: DEJVICE

Langos píše:. . . když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.

a já myslel, že to bude s CCčkem jednodužšší. A to nemluvim o Al řízením, které má mimo max výchylky vůli tak polovinu rejdu. Ale jinak mám CC-01 rád.
Carlos
http://dvoj.rajce.idnes.cz/
CC-01, TA-01, TT-01R, TT-01E, LRP S10, TLT, FG Monster Beetle, Axial Wraith, Axial SCX10 Honcho - já nebudu modelářem!
Uživatelský avatar
Kuba93
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2299
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Praha

Tak na to, ze ti v kopci trochu uijizdi se da celkem dobre zvyknout, to uz nepovazuju za nakej zasadni problem.. Horsi je to rizeni, bohuzel ani GPM kit neni moc ku pomoci, chvili vydrzi ale ve finale je snad horsi nez puvodni rizeni.. Mam uz naky plany v hlave jak to opravit, bohuzel zatim nic k uskutecneni, uvidime, ale musi se s tim neco delat, takovy vule jaky sou na CC v rizeni sem fakt nezral.. :lol:
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar

Zpět na „CC-01“