Takže, otváram nové vlákno, v ktorom sa budem snažiť prezentovať stavbu súťažného špeciálu LIAZ 100.55D, ktorý sa zúčastnil slávnej Rallye Paris-Dakar v roku 1985 ako prvý ČS kamión a napriek problémom s tyčou riadenia dorazil na veľmi peknom 13 mieste. Vybral som si teda stroj s číslom 627. Tento LIAZ považujem za najkrajšie auto aké som asi kedy videl a už roky túžim po jeho stavbe tohto modelu, tak som sa do toho konečne pustil.
Asi pred týždňom som sa dostal k nápravam z SCX-10, takže použujem tieto nápravy. Pruženie sa pokúsim spraviť pomocou listových pier a skrutných priečnych stabilizátorov, ktoré dúfam budu aj reálne pracovať.
Prevodovku plánujem z AKU skrutkovača, jednostupňovú + zostupný prevod vlastnej konštrukcie. Do budúcnosti by som chcel spraviť 2-kvalt s radením v kľude, aby model nebol vhodný len pre expedície, ale aby sa vedel prejaviť aj ako plnokrvý dakarský špeciál.
Rám bude z U profilu z AL, vzadu zúžený, podľa originálu. Ako materiál na kabínu som nakoniec zvolil plast z výstražných tabuliek. Aj tak tú kabínu rozsekám 8) . Rozmýšľal som nad kabínou od MRAKa, ale on má kabínu skôr novšieho prevedenia, ako mali novšie vozy 110 resp. až 300, takže na tento stroj sa nehodí, keďže má úplne inak osadené čelné sklo a má odlišné zadné čeloZajtra začínam práce na kabíne, cez týždeň si idem po kardanové hriadele. Zvolil som vlastnú konštrukciu kardanov, ktoré sú aj teleskopické, uvidím, ako sa osvedčia v praxi.
Cieľ je skúsiť model postaviť s čo najmenšími nákladmi na stavbu, uvidím, ako sa to podarí. Možno sa zdá, že som vlákno založil predčasne, ale potrebujem pomôcť s výberom kolies, elektroniky apod, v tomto som úplný laik.
Ešte foto predlohy:
http://ondrej55.rajce.net/LIAZ_100.55_D
Snáď dostatočne vzdám hold značke Liaz, ktorá je dnes už bohužiaľ zaniknutá. Tak držte palce, nech to vyjde, budúci týždeň začnem pridávať prvé fotky zo stavby.