Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

Projekt 8x8 (místo škody 1203 1:24)

Zdravím, tak rozjíždím jiný,nový projekt a to podvozek 8x8..podvozek chci aby byla kopie Tatry ale o kastli ještě přemýšlím ikdyž si myslím že zůstanu celkově u Tatry 8) . Původně sem chtěl pevný nápravy ale na to by asi nebyl pesos tak sem zvolil kopie Tlka od Reely http://www.electro24.cz/detail-393823-k ... er-ii-110/ .S pochopením propojení předku a zadku na 8x8 mi pomohl Jurda, kterej mi poslal plánek. takže myslím že stavba nebude až taková vražda jak sem si myslel.. uvažuju teď a rozhoduju se co koupit za rozvodovku či převodovku,líbí se mi na rcoffroad.cz viz. obrazek na rajčeti ,na kterou bych mohl časem připojit i tu tamiyáckou dvoukvalt převodovku ale prozatim by tam byla př. od MP JET a motor asi 55T..dnes mi to přišlo takže fotky jsou čerstvé ,zítra už budu hrát na rozměry atd... no fotky sem hodím až zítra,jinak něco už je na rajčeti... http://jirkabzygo.rajce.idnes.cz/8x8/ .. a jinak co tak dál- předek chci zatim aby měl dvě serva. toď asi zatím vše..
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

To vypadá dobře, ale řekni - nevyjde Ti moc široký rozchod, když necháš ramena z monstera? Respektive, když jsem koukal na fotky, tak mi přijde, že jsou kola dost daleko od sebe. Budou tam větší? Protože jestli ano, pak to celý vyjde sice ve větším měřítku, ale větší rozchod by nevadil...
Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 06.12.2010 0:00
Bydliště: Praha

Tak s monstr kolama to bude široký jaxviňa, ramena z monstra se použít dají, ale s jinejma kolama.
Jinak tamiya převodovka je tříkvalt a je sakra velká. Tady jí máš na porovnání vedle TLka:
Obrázek
Naležato je to tak tak, když bys jí dal nastojato, bude těžiště děsně vysoko a bude se to kácet.
Motor 55z Ti tohle nautáhne, spíš bych počítal s motorem kolem 27z a zpřevodovat.
Podle mě je tahle koncepce špatná, ale jsem zvědavej jak se s tím popereš :wink:
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

no co se tyče šířky, příjde mi to krapet širší než sem čekal.Eventuelně zkrátím ramena a seženu kratší osičky. Kola- no zatím není peníz ale větší budou,ty co jsou na fotce tak ty sou jen tak k tomu přiložený.No a ta převodovka - jen mě tak napadla protože nevím o jiných vícekvaltech, pokud bych tuhle řešil tak jen s jedním výstupem na kardan a nějak jí tam dobře zabudovat ale zatím sem nad tím hloubějš nepřemýšlel. Dneska doufám že udělám průchody na kardan at už mám to nejhorší za sebou a pokud zbyde čas tak i horní ramena udělám .To jest asik tak vše,dižtak večer přihodím aktuální fotky..
Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 06.12.2010 0:00
Bydliště: Praha

Už jsem kdysi psal na Tamiyaforum jak se podle mě dá postavit 8x8 cestou nejmenšího odporu:

Spíš bych zkusil dodržet měřítko 1:10 a kola prostě budou čouhat ven. Není to scale, ale auto bude menší (lehčí) a díky menším rozvorům bude lepší přejezdovej úhel.
Jedno servo řízení si ušetříš, když bude jedno silný servo mezi 1. a 2. nápravou a kameny na druhý nápravě otočíš tak, aby táhla řízení byly před nápravou a ne za ní.
Nevím, jestli to už máš slepený, ale koncepce dvou motorů na jednom kardanu není moc dobrá. Mnohem lepší by bylo, kdyby to místo 8x8 byly vlastně dvě 4x4 za sebou, takže jeden motor by hnal 1. a 2. nápravu a druhej 3. a 4.
Kdyby tohle ještě šlo předělat, bylo by lepší aby zadní TLko "couvalo", takže bude motor na druhý straně a auto bude vyvážený i kolem podélný osy.


Vezmi si že 8x8 v desetině bude skoro metr dlouhá, takže při zatáčení bude už rozdíl v dráze kol 1. a 4. nápravy dost velkej.
Když by to bylo na dva motory, fungovalo by to jako mezinápravovej diferenciál. :wink:
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

Bezmozek: díky za info a za rady.. ale udělám to jak to mám vymyšlený a až posléze budu vychytávat další mouchy.Dva motory nechci.. chci jeden na převodovku a z toho na tu "rozvodovku"(nevím jak se tomu přesně říká) .. no a ta pozene jak předek tak zadek- tak jak píšeš dvě 4x4rky. se servama to udělám zatím dvě a potom to překopu na jedno silný třeba - to vím jak cca udělat. Popravdě nad tímhle projektem už sem proseděl rok a půl a pořád se rozhodoval a přemýšlel jestli jo či ne , takže nějaký informace a tipy z fotek mám v hlavě hehe ale až teď sem se rozhoupal a šel do toho :wink: , jinak 1. a 2. jsou už propojený a i 3. a 4. jsou už hotový, teď to chce si pohrát tak aby to odpovídalo tak nějak měřítku,usadit to na pásovinu a vrch bude spojen hliníkovým Lkem z každé strany. pak ta rozvodna a převodovka s motorem a začnou první testy jak kvůli vychytávkám tak i mouchám .zatím sem na začátku ale doufám že když klapne pesos tak do 14dnů vyjede a pochlubím se :).. foto hodím večer sem jak to je už propojený ..(jdu na fotbálek 8) ) hehe
puma1
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové

já už jsem to tady jednou psal tak ještě jednou už jsem tohle před lety dělal to auto měl pak ode mě Jarmil 33. Originál TL-ko je moc úzký chybí 2cm a tohle čínský s dlouhýma ramenanma zase 3cm přebývají. Přestlo jsem z toho postavil hasiče ale nebylo to na expedice ale jen na silnici takže tam to stačí. Tady by to jeden motor mohl utáhnout ale nejlepší by bylo dát převodovku něco jako je nejnovější 1:16 v rc modelexu na motor a potom rozvodovku vpřed a v zad mezi 2 a 3 nápravou aby to nelítalo a mělo to sílu. S řízením to nechce komplikovat a dát dvě serva a pokud to chceš udělat i maketový a funkční tak na páce serv udělat diferenci na páce serva mezi 1 a 2 nápravou a nebo se na to vybodnout.
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

to puma1 : uch no tak ted nevím teda jestli se to do terénu vubec bude hodit. našel sem převodovku 1:16 : http://www.rctruckbrno-eshop.cz/rc-mode ... revodovkou ale nejsem si jistej jestli by to zmakla. jinak tuhle převodovku bych chtěl požít mezi tu 2. a 3. napravu --- http://rcoffroad.cz/?p=productsMore&iPr ... -0,7-black
Naposledy upravil(a) Ruzabmx dne 02.03.2011 6:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 06.12.2010 0:00
Bydliště: Praha

Aby to mělo nějakou sílu, počítej že s kolama prům. 125mm budeš potřebovat celkovej převod mezi motorem a kardanem cca 25:1 :roll: Kardan - kola je cca 2:1, takže celkovej převod bude kolem padesáti. A se Sppedem 600 ECO by to mohlo chodit 8)
Taky hodně záleží jak těžký to ve finále postavíš, s váhou budeš muset hoodně šetřit

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“