Toto sem psal na jedno forum při skádání je to je trochu upravené.
Tak k novému axialu mužu říct že konstrukce vypadá velice slolidně ale je tam hodně nedomyšlenejch věcí kde se musí dělat velký kompromisy mezi tim aby to fungovalo a mezi tim aby nikde o nic nedřelo a nešoupalo což já osobně nesnášim. Skládání šlo docela rychle ale je to o něco horší oproti scx tady se musí dost koukat kam přijde jakej šroub a že jich je tu dost taky mi jich dost zbylo tak nevim nevim
Pár postřehů.
Hned po složení dřeli zadní horní linky o radio box a při křížení zadní nápravy se zase o linky opírali tlumiče ke všemu sou horní linky z plastu, tak sem dal zahnuté spodní linky z AX10 ARTR které pasujou super dokonce sou o kousek delší tak aspon změnili sklon nápravy tak že motor nebude vespod tolik vystrčenej.
Pak když přichytíte tlumiče na nápravu tak se tlumiče opírají miskama o držáky tlumičů na linkách, kam se taky mužou uchytit a když dáte tlumiče na linky aby to bylo ok musíte zvednout držáky tlumiču na rámu,
to by ani nevadilo sice budou víc na stojáka ale nikde to nevadí a je to na to připravený jenže pak je problém s uchycení karoserie protože jak zvednete držák tlumiče tak se s nim zvedne i držák karoserie,
nehledě na to že pak musíte mít hodně krátkej motor aby se tlumiče na linkách neopírali při křížení o motor,
skoušel sem novak 45z Crawler (ten černej) je asi nejkratší co se u nás prodává a je stejně je to tip top, takže by byl ideální asi nákej tekin ty vypadaj krátký.
Takže sem nakonec tlumiče uchytil zpátky na nápravu dal na ně delší kloubky a trochu sem je postavil tim by se to už nemělo nikde dotýkat a držák tlumiču na rámu je zvedlej jen nepatrně takže tam je to taky ok, přinejhoršim by šli ty držáky tlumiču na linkách uříznout nebo by se dali udělat linky uplně noví bez držáku.
Originál tlumiče sou pěkný, tělo už je hliník ale horní čepička s uchytem nemá kloubek jen se do očka dá taková gumová náhrada takže tlumič pak nesmíte moc přitáhnout šroubem a stejne jak je tlumič šikmo tak se ta guma děsně vrtí a botrí naštěstí na ten tlumič pasujou čepičky z AX10 s kloubkem tak sem je vyměnil a tlumiče sou tim pádem ok, ale nakonec sem použil celí tlumiče z AX10 v kombinaci vnější a vnitřní pružina a takhle upravený sou stejně dlouhý jako na XR10 jen dovolujou i malej propad takže křížení je ještě o fous větší při stejnej světlej vejšce.
Ještě k motoru, mam v plánu použít motory NOVAK terra cawl 55z ale ty maj extrémně dlouhou osu na pastorek která má za následek to že nejde pak zavřít převodovka, když to porovnam s AXIAl 27z tak sou ty osy stejný takže problém bude i s AXIAL 55z ale tu tady nemam tak to nevim na 100%. Jen u toho černýho NOVAKu problém neni ale ten je zas moc drahej na to by se dřel o kameny. Osičku sem nakonec o kousek zkrátil o nějaký 2mm.
Kola se jim povedli ty vyrábí firma VANQUISH konstrukce je stejná jako na na kolech od proline co jezdim na dodge (pro-line titus) takže ring jen z jedný strany což je fajn, dají se do nich dát závaží zvenku třeba v podobě nábojnic ale taky zevnitř na to sou ke každému kolu dva kovové půl kruhy do kterejch se dá ještě vložit další závaží bohužel sou v balení je 4kusy což je tak dát na přední kola po dvou, celkem jich jde dát do kola 6 což s polu s těma pulkruhama který se pak sešroubujou k sobě je slušná žátěž, na těch závažích i na tech držákách je vyraženo kolik váží jeden pul kruh má 57g a jedno závaží do nej má 21g. Bohužel ty kola maj tak malej offset že je auto dost uzký a na axial ax-scx 10 ty kola nejdou dát vůbec co sem to zatím zkoušel narazí o páku řízení co je na kameni, ještě to až bude čas zkusim jestli by nestačilo kousek páky upilovat ale asi to nemá cenu. Na XR10 sem dal disky z AX10 s nima je auto široký cca 30cm což už je dost a nemusím používat rozšíření.
Jinak rádio box je super vejde se do něj NOVAK Rooster a novej NOVAK M2 Dig sice bez víka ale sedí v tom pěkně a příjmač je malej tak ten už někam nacpu, pak ještě nák vymyslet jinej držák baterky, AXIAL totiž píše že baterka má mít rozměry 30x25x90 ale nikde sem takovou baterku nenašel aby měla nákou slušnou kapacitu takže tam dam 2200 ta je o kus větší ale nacpat tam nák pude, nakonec sem tam tam dal elektrikářskou lištu na kabely, originální držíák sem vydal a vše pasuje a s místem neni problém.