Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

Smurfovo Axial XR10

Toto sem psal na jedno forum při skádání je to je trochu upravené.

Tak k novému axialu mužu říct že konstrukce vypadá velice slolidně ale je tam hodně nedomyšlenejch věcí kde se musí dělat velký kompromisy mezi tim aby to fungovalo a mezi tim aby nikde o nic nedřelo a nešoupalo což já osobně nesnášim. Skládání šlo docela rychle ale je to o něco horší oproti scx tady se musí dost koukat kam přijde jakej šroub a že jich je tu dost taky mi jich dost zbylo tak nevim nevim

Pár postřehů.
Hned po složení dřeli zadní horní linky o radio box a při křížení zadní nápravy se zase o linky opírali tlumiče ke všemu sou horní linky z plastu, tak sem dal zahnuté spodní linky z AX10 ARTR které pasujou super dokonce sou o kousek delší tak aspon změnili sklon nápravy tak že motor nebude vespod tolik vystrčenej.

Pak když přichytíte tlumiče na nápravu tak se tlumiče opírají miskama o držáky tlumičů na linkách, kam se taky mužou uchytit a když dáte tlumiče na linky aby to bylo ok musíte zvednout držáky tlumiču na rámu,
to by ani nevadilo sice budou víc na stojáka ale nikde to nevadí a je to na to připravený jenže pak je problém s uchycení karoserie protože jak zvednete držák tlumiče tak se s nim zvedne i držák karoserie,
nehledě na to že pak musíte mít hodně krátkej motor aby se tlumiče na linkách neopírali při křížení o motor,
skoušel sem novak 45z Crawler (ten černej) je asi nejkratší co se u nás prodává a je stejně je to tip top, takže by byl ideální asi nákej tekin ty vypadaj krátký.
Takže sem nakonec tlumiče uchytil zpátky na nápravu dal na ně delší kloubky a trochu sem je postavil tim by se to už nemělo nikde dotýkat a držák tlumiču na rámu je zvedlej jen nepatrně takže tam je to taky ok, přinejhoršim by šli ty držáky tlumiču na linkách uříznout nebo by se dali udělat linky uplně noví bez držáku.

Originál tlumiče sou pěkný, tělo už je hliník ale horní čepička s uchytem nemá kloubek jen se do očka dá taková gumová náhrada takže tlumič pak nesmíte moc přitáhnout šroubem a stejne jak je tlumič šikmo tak se ta guma děsně vrtí a botrí naštěstí na ten tlumič pasujou čepičky z AX10 s kloubkem tak sem je vyměnil a tlumiče sou tim pádem ok, ale nakonec sem použil celí tlumiče z AX10 v kombinaci vnější a vnitřní pružina a takhle upravený sou stejně dlouhý jako na XR10 jen dovolujou i malej propad takže křížení je ještě o fous větší při stejnej světlej vejšce.

Ještě k motoru, mam v plánu použít motory NOVAK terra cawl 55z ale ty maj extrémně dlouhou osu na pastorek která má za následek to že nejde pak zavřít převodovka, když to porovnam s AXIAl 27z tak sou ty osy stejný takže problém bude i s AXIAL 55z ale tu tady nemam tak to nevim na 100%. Jen u toho černýho NOVAKu problém neni ale ten je zas moc drahej na to by se dřel o kameny. Osičku sem nakonec o kousek zkrátil o nějaký 2mm.

Kola se jim povedli ty vyrábí firma VANQUISH konstrukce je stejná jako na na kolech od proline co jezdim na dodge (pro-line titus) takže ring jen z jedný strany což je fajn, dají se do nich dát závaží zvenku třeba v podobě nábojnic ale taky zevnitř na to sou ke každému kolu dva kovové půl kruhy do kterejch se dá ještě vložit další závaží bohužel sou v balení je 4kusy což je tak dát na přední kola po dvou, celkem jich jde dát do kola 6 což s polu s těma pulkruhama který se pak sešroubujou k sobě je slušná žátěž, na těch závažích i na tech držákách je vyraženo kolik váží jeden pul kruh má 57g a jedno závaží do nej má 21g. Bohužel ty kola maj tak malej offset že je auto dost uzký a na axial ax-scx 10 ty kola nejdou dát vůbec co sem to zatím zkoušel narazí o páku řízení co je na kameni, ještě to až bude čas zkusim jestli by nestačilo kousek páky upilovat ale asi to nemá cenu. Na XR10 sem dal disky z AX10 s nima je auto široký cca 30cm což už je dost a nemusím používat rozšíření.

Jinak rádio box je super vejde se do něj NOVAK Rooster a novej NOVAK M2 Dig sice bez víka ale sedí v tom pěkně a příjmač je malej tak ten už někam nacpu, pak ještě nák vymyslet jinej držák baterky, AXIAL totiž píše že baterka má mít rozměry 30x25x90 ale nikde sem takovou baterku nenašel aby měla nákou slušnou kapacitu takže tam dam 2200 ta je o kus větší ale nacpat tam nák pude, nakonec sem tam tam dal elektrikářskou lištu na kabely, originální držíák sem vydal a vše pasuje a s místem neni problém.
Naposledy upravil(a) SMURF dne 02.03.2011 18:11, celkem upraveno 2 x.
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

Postřehy při delšim ježdení.
Kloubky na linkách uchycený na skid plate maj velký vůle do stran a přitáhnout šroubem už to nešlo, takže sem tam musel dát podložky. Podobný vůle byli i na hornim 4 linku na nápravě tam sem to utáh o něco víc a mam klid.
Pak sou dost velký vůle v zadních osách kde osa jezdí v nápravě do stran, tam sem dal jen jednu silnější podložku sice to jezdí furt ale řešit to už nehodlám, možná tam skusím dát ještě nákej gumovej kroužek.

Ještě se mi stalo že sem v zadní nápravě odrovnal dva 14 origo pastorky a v přední podle zvuku už to taky asi nebude ono tak koupím oceláky a skusim dát do zádu 13z a dopředu nechám 14z po vzoru amíků jinak max jde dát 15z a min 13z ale i s 55 motorem Novak terra claw a 14 pastorekem to jezdí docela rychle , jen ty motory nejsou moc silný časem asi pořídim novou řadu co chystá novak - Rockstar crawler expert motor tem slibujou velkou sílu.

Régl od novaka M2 DIG maká pěkně mam to na DX6 takže si přidávam sílu motorum podle potřeby proporcionálně.


celkově auto pod doladění jezdí prostě nádherně a s malou baterkou a lepšíma motorama by to bylo asi ještě lepší ale baterku měnit nebudu nechci každejch 15 min měnit a motory pujdou časem

tady sou fota - http://smurf87.rajce.idnes.cz/AXIAL_XR10/
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

tak sem dneska učil XRko lítat a bohužel musim konstatovat že lětět směrem dolu mu jde na výbornou!
a výsledek je ohnutej horní link spodní je vytrženej, knuckles a C hub sou zlomený a poloosa je prasklá zbytek je snad ok
fotky nic moc nemam u sebe svuj foták a tohle je děsnej krám
http://smurf87.rajce.idnes.cz/xr_10_po_letu_ze_skali/
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Hezky....moc ho teda nesetris. :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

nj já když jedu neznam bratra :mrgreen: pak to takhle dopadá, škoda je za 1300 to ujde za pár vtěřin levitace kdyby to nedopadlo tak blbě na kolo tak by to možná osa vydržela bylo to tak 5 metru vysoký
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

kdepa wraith, XR je prostě XR dneska sem si musel jít zpravit chut :mrgreen:
http://smurf87.rajce.idnes.cz/XR_skala_28%2C7/
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

na skále servo dostalo zase při pádu ránu a mnou vyrobenej kryt sem podcenil a udělal ho malej a relativně tenkej a jelikož to servo stojí skoro 2 tis a mam v plánu pořídit ještě o neco lepší který vyjde na 2500 rozhod sem se udělat odolnější kryt mam dojem že tenhle už nepovolí to se spíš urve z nápravy než aby se nejam ohnul je to asi 5,5 mm tlustý :mrgreen: jen toho pilování bylo až až

Obrázek
Obrázek
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
MRforfun
Nově příchozí
Příspěvky: 55
Registrován: 19.05.2010 0:00

Proc si tam strcil ty tlumice z ax10 ? Ty origo sou o nekolik procent lepsi. Taky bych tam dal ty spodni bent links. Jinak pekny to mas, XR10ky se mi libej :lol: ..
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

V cem sou podle tebe origo lepsi? Mam je tam protoze v nich mam vnitrni pruzinu takze sou tet temer stejne vysoky jako origo jen umi propad. Jinak zahnuty linky tam mam ale jen v zadu.
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
Majlo
Častý přispěvatel
Příspěvky: 619
Registrován: 01.02.2010 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Co kdyby si ten kryt na servo chytil nezavisle, ze by nebyl chycene za servo, ze by byl pres servo moh by byt tenci. :-)
PS: pekny agamy
Petr
Hilux, Mex šasí, 4link, HL nápravy,Futaba 2,4 GHz, NOVAK regl...
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

ono tam neni kde ho jinde pořádně chytnout určitě by to bylo lepší už kvuli tomu že když to někde dostane vekou ránu tak se urve držák serva co je na nápravě na pevno tak se bude muset koupit novej obal nápravy ale to je pořád levnější než noví servo, a proč tenčí aspon tuten vydrží už navždy váhu nemá skoro žádnou a i kdyby tak na nápravě by mi to ani nevadilo.
A stějně asi pujde xr10 z domu hned za wraithem
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

SMURF píše:A stějně asi pujde xr10 z domu hned za wraithem


To si delas srandu ne, jednoho takovyho uz tu mame... :mrgreen:
Obrázek
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

no wraith pujde na 90% o zbytku pořád přemejšlim leštenka zustane určitě a pak přemejšlím co nechat na ježdění, scx má levnější díli a je to takovej univerzál ale xr zase projede o dost víc je to boj
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
Adam62_cz
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2236
Registrován: 06.08.2009 0:00
Bydliště: Doma

Nech XR :GO: :GO:
Adam - SPEED Energy Team
- 1:10 LR Defender 90 DCC 006 -scale
- 1:10 LR Defender 90 - Offroad
http://adam62cz.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jozin
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Hlohovec Sk

Alumulator nabijate v aute ? alebo demontujete a v bezpecnostnom sacku ?

Zpět na „Axial“