Uživatelský avatar
hombre69
Uživatel
Příspěvky: 461
Registrován: 30.03.2013 15:01
Bydliště: Dašice

Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Pravidla RC TruckTrial Morava 2018

Tučně a červeně vyznačené pasáže jsou nejdůležitější pro stavbu modelu do kat. S2B, ve které všichni jezdíme náš pohár.

1. Všeobecné
1.1. Základy RC Truck Trialu
Závody jsou primárně určeny pro vozidla, která by mohla jezdit truck trialové závody skutečných
vozidel.
1.2. Přihlášení, řidič, navigátor, vícenásobný start
Přihlášení se provádí u technických komisařů před závodem nahlášením údajů o řidiči, modelu a RC
soupravě. Výši startovného určuje pořadatel soutěže. Startovné platí každý závodník a v případě přihlášení více modelů
jedním závodníkem se startovné platí za každý model.
Každý řidič zaplacením startovného se osobně a neodvolatelně vzdává nároků na náhradu škody při
škodách a nehodách při závodu a v souvislosti s ním vůči pořadatelům a jeho personálu, jakož i
úřadům a takovým osobám, které jsou k dispozici na cestě anebo v terénu v dané lokalitě. Za veškeré
škody způsobené modelem odpovídá řidič (majitel) modelu.
Pro jízdu v sekci může mít řidič navigátora, který řidiči napomáhá při orientaci v sekci. Účast
navigátora musí být komisaři nahlášena před každým vjezdem vozidla do sekce.
Jeden závodník může přihlásit do každé kategorii pouze jeden model, s výjimkou kategorií B (tří a
čtyř nápravové modely, S1B, S2B, S3B), kde může přihlásit ke startu jeden tří nápravový model a
jeden čtyř nápravový model do jedné kategorie. S jedním vozidlem smí startovat více posádek.

2. Protesty
Vedení závodu řeší všechny sporné otázky spojené s průběhem závodu za poplatek 50Kč
Rozhodnutí komisaře jsou pevná a není možné o nich diskutovat. Pokud se jedná o nevyřešitelný
problém, rozhodne vedení závodu, které vydá konečné neodvolatelné rozhodnutí.
Protest proti soutěžnímu vozidlu nebo bodování musí být podán bezprostředně po zjištění možných
nesrovnalostí s pravidly a budou rozhodnuty vedením závodu ihned, maximálně však před vyhlášením
výsledků závodu.
Za nekorektní chování může být závodník vyloučením ze závodu. Před závodem je provedena
rozprava vedení závodu, komisařů a posádek. Během rozpravy mohou být jednotlivé body pravidel
doplněny, upřesněny nebo výjimečně změněny (musí být proveden zápis o změně). Tyto
změny/doplnění mohou platit buď pro daný závod, nebo do konce sezóny.

3. Technická přejímka
Před prvním závodem sezóny proběhne velká STK všech modelů, kde se budou přeměřovat rozvory a rozchody, úhel rejdu, celkový obrys, otáčky diferenciálů apod.
Přejímka všech modelů probíhá před každým závodem a je prováděna technickým
komisařem/komisaři. Při této přejímce bude předána jezdci bodovací listina s vyznačením handicapu.
Modely, na kterých byly po technické přejímce provedeny změny (např. změna obrysu modelu,
konstrukční změny podvozku) musí být znovu předloženy technickému komisaři na posouzení.
Modely budou rozděleny do níže uvedených kategorií a současně musí splňovat technické předpisy
dané kategorie a to i před každým vjezdem do sekce v průběhu závodu. V případě nepovolené úpravy
modelu po přejímce může být řidič vedením závodu vyloučen ze závodu a řidič obdrží za celý den
maximální počet trestných bodů. Techničtí komisaři mají právo namátkových kontrol modelu během
závodu!!!
Všechny přijaté modely do závodu musí být během rozpravy se závodníky k dispozici k
nahlédnutí ostatním závodníkům.
4. Technické předpisy
Modely budou rozděleny jednak do šířkových kategorií a jednak do typových kategorií.
4.1. Šířkové rozlišení kategorií
Obrázek

Šířka modelů se měří přes boky pneumatik a to středem přední nápravy z nájezdové strany. Šířka přes pneumatiky na ostatních
nápravách modelu musí být v rozmezí +/- 5 mm od naměřené šířky přední nápravy.

4.2. Typové rozlišení kategorií
S – Sériová nákladní vozidla a jim blízká
P – Prototypy
Kategorie S může být rozdělena na kategorie SxA (pro dvounápravové modely) a SxB (pro tří a
čtyřnápravové modely).

4.3. Nepovolená vozidla
Principiálně nejsou povoleny:
- pásová nebo polopásová vozidla
- stavební stroje
- vojenská speciální vozidla výjimkou je V3s
- zemědělské a lesní speciální stroje
- osobní terénní vozidla lehčí než 3,5 tuny (např. Jeep, Pick up, buggy)
- dodávková vozidla
- monster trucky
- crawlery
- připuštěny nejsou nedokončené modely nebo podvozky
Pořadatel si vyhrazuje právo odmítnout model, který není vhodný pro trial.
4.4. Všeobecné technické požadavky
- je zakázáno používat pneumatiky s nabitými hřeby nebo sněhovými řetězy
- je zakázán pohon modelu spalovacím motorem
- elektrické zařízení musí být u kategorie S při pohledu shora plně zakryto kabinou nebo
korbou/nástavbou.
Pro kategorie P musí být toto zařízení úměrně zakryto
- je zakázáno jakékoliv zařízení, které umožňuje opětovné postavení modelu při převrácení zpět na
kola

- výměna dílů (pneumatik, disků, motoru, baterek…) během závodu na modelu je
povolena, ale nesmí dojít k takovým změnám rozměrů modelu, které by neodpovídaly příslušné
kategorii, ve které je model zařazen

- RC souprava musí pracovat v pásmu 40MHz, 27MHz nebo 2.4 GHz systém DSM, musí mít
výměnné krystaly nebo možnost volby kanálu na vysílači. V případě shodnosti kanálů se dotčení
závodníci dohodnou buď na výměně krystalu nebo na režimu zapínání vysílačů
4.5. Kategorie S – sériové nákladní vozidla a jim blízká
Jedná se o modely skutečných nákladních vozidel. Model musí zachovat hlavní rysy pro konstrukci
nákladních vozidel
, což znamená:
- vozidla 4x4x2, 4x2x2, 6x6x2, 6x4x2, 6x6x4, 8x8x2, 8x6x2, 8x6x4, 8x8x4 nebo 8x8x6 odpovídající skutečnému vozidlu
- vzhled odpovídá skutečnému vozidlu (u atypických vozidel je nutné doložit fotografií existenci
předlohy - předloha nemusí být použita pro TRIAL), tj. rozměry modelu (rozvor, rozchod, výška,
rozměry kabiny, průměr pneumatik) musí s tolerancí 15% odpovídat skutečnému vozidlu
- u kategorie S2B je předepsaný minimální rozvor nápravy 285 mm a to u 3 nápravových mezi 1 a 2 nápravou
, u 4 nápravových mezi 1 a 3 nápravou
- všechny modely musí mít odpruženy všechny nápravy
Povolené úpravy jsou:
- přepákování (max. do výše 2cm od plného vyvěšení tlumiče)
- omezení propružení (chod tlumiče min. 2cm)
- tvrdost pružin (listů), viskozita oleje v tlumičích
- odpružení bude provedeno tlumiči, listy, nebo mixem těchto komponentů
Seskupení těchto komponentů může být následující:
- 6x tlumič
- 4x tlumič - 2x př. náprava, 2x zadní nápravy (v podélné ose vozidla jeden tlumič ,,naležato,, pro dvě nápravy, s přepákováním)
- všechny nápravy na listech
- 4x tlumič pro zadní nápravy + listy na př. nápravě
- 2x tlumič na př. nápravě + listy pro zadní nápravy
Tlumiče i listové pérování musí být plně funkční na váhu vozidla! Nikoliv na zatlačení rukou, nohou, ocasem nebo čímkoliv jiným!
Všechny modely budou vybaveny př. nárazníkem, který je v šířce celé kabiny vč. blatníků a bude umístěn na stejném místě jako u originálu v max. výšce 95mm mezi spodní hranou nárazníku a zemí. Úhel zešikmení je povolen na 45°. Nárazník musí být dostatečně odolný. Pokud originál nárazník nemá, musí být tento díl přesto namontován. A to na obvyklém místě pro tento díl.

- chování, tj. pohyb jednotlivých dílů modelu (nápravy, korby, rámu…) vůči sobě musí být podobný
reálnému chování skutečného vozidla
- model musí mít přední sklo nebo síť – vyklápěcí provedení je povoleno
- model musí mít dvě vnější zrcátka na obou stranách modelu, která jsou podobná originálu nebo
odpovídají skutečné velikosti a jsou umístěna na stejném místě jako u originálu. Mohou být pevná
nebo sklápěcí
- je povoleno použití závaží v modelu. Polohu závaží lze měnit pouze mezi sekcemi a nesmí
překročit obrys vozidla

Kabina
Všechny pevné materiály: umělá hmota, plast,psh, rezin, GFK, kov, dřevo. Pokud bude kabina z lexanu (nebo papíru), bude v nejvyšším bodě kabiny (na střeše) umístěno 30g závaží a ve výšce pod oknem 90g závaží. Pokud se jedná o vozidlo bez střechy bude závaží (120 g) umístěno na nejvyšším bodě.
- model musí mít nosný rám (bod 4.7), samostatnou kabinu pro posádku a korbu/nástavbu
- model musí mít (s výjimkou pro kategorii S1A a S1B – viz dále) ochrannou klec, která ve všech
třech pohledech (půdorys, bokorys, nárys) kopíruje kabinu (pracoviště posádky). Klec musí být k
modelu připevněna minimálně na čtyřech místech. Přední dva úchyty mohou být nahrazeny jedním
společným úchytem umožňující kroucení nosného rámu vůči ochrannému rámu. Klec musí mít dvě
šikmé podpěry v podélném směru spojující horní rám klece a korbu/rám modelu za kabinou. Ukotvení
podpěr musí být minimálně 3,5 cm (kategorie 1), 5 cm (kategorie 2) a 6,5 cm (kategorie 3) za kabinou.
Pro kategorii S1A a S1B nemusí být model vybaven ochranným rámem. V tomto případě mu bude
přidělen handicap +0,2, tj. celkový počet trestných bodů získaných během závodu bude vynásoben
koeficientem 1.2. Pokud model kategorie S1A a S1B nebude vybaven ochranným rámem, musí mít
uzavřenou kabinu, tj. nad posádkou musí být pevná střecha.
- všechny modely musí mít za kabinou pro řidiče korbu/nástavbu. Korba může být zcela nebo
částečně z trubkového rámu a musí být spojitá, tj. jednotlivé díly korby/nástavby nesmí se vůči sobě
výrazně pohybovat. Odstup kabiny řidiče od nástavby nesmí být větší než 3 cm a vzadu musí
minimálně končit na konci nosného rámu a/nebo za běhounem pneumatiky poslední nápravy. Půdorys
musí být pravoúhlý (je povoleno zkosení nebo zaoblení rohů do velikosti mince 20 Kč). Šířka korby
musí být v celé délce stejná a může být u kategorie 1 o 1 cm z každé strany užší než šířka přes boky
pneumatik náprav pod korbou, u kategorie 2 o 1,5 cm a u kategorie 3 o 2 cm. Výška nástavby nesmí
být níže než horní bod pneumatik a výše než 5 cm nad horním bodem pneumatik
- všechny pneumatiky všech náprav při pohledu shora musejí být zakryty v podélném směru plným,
neprůhledným materiálem. Přední pneumatiky mohou vyčnívat v příčném směru ze zakrytí (blatník,
kabina) u kategorie 1 o 1 cm a u kategorie 2 o 1,5 cm a u kategorie 3 o 2 cm. Je povoleno rozšíření
blatníků, aby byla splněna podmínka zakrytí kol.

- nejsou povoleny brzdy na jednotlivá kola, jednotlivě seřiditelné tlumiče, pérování a péra, pomocné
agregáty (hydraulická ruka apod).
- je zakázáno odpojovat nebo blokovat jednotlivé nápravy, jsou zakázány rozdílné otáčky na
nápravách/kolech.
- model musí mít trvalý pohon 6x6 (uzavřené diferenciály)
- fyzicky maximální možný úhel zatáčení kloubů řízení je 45° (ne omezením trimu na vysílači)

- portálové nápravy jsou povoleny
4.6. Kategorie P – prototypy
Prototypy jsou modely, které nemohou být zařazeny do kategorie S. Musí splňovat podmínku
teoretické vyrobitelnosti ve skutečnosti, tj. zachovány poměry velikosti místa pro posádku k velikosti
celého vozidla a doporučenému měřítku.
- jsou povoleny kombinace náprav 4x4x2 až NxNxN
- prototyp musí mít nosný rám (bod 4.7)
- u dvounápravových modelů je povolen jeden kloub otočný pouze okolo vertikální osy. U tří a více
nápravových modelů je povolen jeden kloub otočný okolo horizontální a vertikální osy (samostatně
nebo kombinovaně)
- kabina musí být minimálně pro 2 jezdce sedící vedle sebe a šířka kabiny musí být minimálně 50%
šířky modelu
- tvar kabiny musí být alespoň částečně podobný tvaru kabiny z náklaďáku nebo předloze jezdící ve
skutečném trialu
- nejsou povoleny brzdy na jednotlivá kola, ale brzdění jednotlivých náprav je povoleno.
- jsou zakázána zařízení, která umožňují změnu celkové šířky nebo délky.
- je povoleno použití závaží v modelu. Polohu závaží lze měnit i za jízdy modelu, ale nesmí
překročit obrys vozidla
4.7. Nosný rám
Nosný rám je základní pevnou nosnou konstrukcí modelu podélně vedoucí od osy první po poslední
nápravu. Na rám jsou upevněny jednotlivé nápravy a/nebo jejich odpružení, další nosné prvky jako
příčníky, kabina a hlavní komponenty vozu, a to buď přímo, nebo nepřímo. Všechny nápravy musí být
umístěny pod vodorovnou rovinou nosného rámu. Rovina rámu nesmí být výše než 1.5 násobek
průměru pneumatiky, měřeno na modelu připraveném k jízdě (včetně baterek) položeném na rovné
podložce. Minimální šířka rámu v nejužším místě musí být minimálně 20% šířka auta (měřeno v místě
maximálního vnějšího rozměr auta). Navíc musí funkčně plnit takovou roli, že bez rámu by model
fyzicky nemohl fungovat.

Obrázek
5.Hodnocení sekcí

5.1 Projetí branky
- směr průjezdu bude určen (cedulka s číslem na LEVÉ straně auta)
- pořadí branek bude určeno čísly vzestupně
- v každé sekci je povoleno, procouvat jednu libovolnou branku za nula trestných bodů, jezdec to musí dopředu nahlásit, směr průjezdu branky je stále stejný (tzn. praporek bude u pravých dveří), za nulu bude pouze jedno couvání a ostatní již standardně za tři, pokud ji nahlásí jako couvací, tak to již musí provést, jinak bude považována za neprojetou2
- pokud auto atakuje jinou bránu, než právě musí projet, je konec sekce (k nasbíranému počtu trestných bodů se přičte 50 bodů za každou neprojetou bránu)
- pokud auto atakuje branku z opačného směru, je konec sekce, jezdec si musí sekci vždy důkladně projít!
- brány je možno jakkoliv objíždět, ale musí být stále dodrženo pořadí jejich průjezdu
- branka je projetá, jestliže ji vozidlo projede minimálně jedním předním kolem ve směru jízdy a vozidlo opustí branku popředu nebo bokem
- pokud auto uvízne a není schopno se samo dostat ven nebo není žádným způsobem schopno překážku zdolat, řidič jej postaví BEZPROSTŘEDNĚ za překážku, nikoliv až před další bránu!!

5.2 Konec sekce
- Pokud auto atakuje jinou branku než má projet nebo branku již projetou
- pokud auto vyjede ze sekce celým obrysem
- není schopno dojet do cíle ani po opravě
- řidič se dotkne vozu víc než dvakrát
- pokud auto atakuje branku z opačného směru, je konec sekce, jezdec si musí sekci vždy důkladně projít!
- ke všem výše zmíněným se počítá nasbíraný počet trestných bodů + 50 za každou neprojetou bránu

5.3 Body

Couvání – 3 trestné body
- couvání je změna směru jízdy vzad
- pokud auto hrabe dopředu, ale stejně sjíždí z kopce dolů, je to couvání
- pokud auto nemá brzdu v neutrálu a při ubrání plynu cukne dozadu, je to couvání (lze odpustit v přijatelné míře, posoudí komisař, v rámci omezení vzniku sporných diskusí je vhodné poradit se s diváky)
- pokud auto spadne z kopce směrem dolů a nedá zpátečku není to couvání, pokud dopadne a couvne úmyslně, je to couvání
- pokud se auto zasekne např. oběma diferenciály mezi kameny a drží zpátečku, ale nepohybuju se vzad, není to couvání; couvání se započítá, jakmile se auto zpátečkou dostane z pasti ven
- pokud se couvání přeruší a pak pokračuje (bez změny směru), není to další couvání
- pokud auto leží na boku a dostane se zpátečkou na kola, není to couvání

Dotek branky, ohraničení sekce – 5 trestných bodů
- dotek branky nebo ohraničení sekce (mlíko) nebo její podjetí jakoukoliv částí auta
- pokud se při průjezdu v jednom směru dotkne auto vícekrát na jedné straně, je to jeden dotek
- pokud se opakovaně pokouší projet bránu a při každém průjezdu nastane dotek a poté couvání až ven z brány, počítá se každý dotek po změně směru jízdy

ALE!!

- pokud se dotkne, následně couvne a znovu dotkne, ale nevyjede z brány, je to jeden dotek (toto eliminuje markantní zisk trestných bodů při uvíznutí v bráně a následném rozhoupávání)
- pokud se při jednom průjezdu auto dotkne pravé i levé tyčky v bráně, jsou to dva doteky
- pokud je na kole přilepený list, klacík, nepočítá se dotek branky touto částí
- pokud jsou kola obalena blátem, nepočítá se dotek blátem, ale až pneumatikou – posoudí komisař, v rámci omezení vzniku sporných diskusí je vhodné poradit se s diváky
- pokud se auto v náklonu dotkne tyčky karosérií, počítá se dotek do úhlu cca 45°, po překročení této hranice se počítá shoz – posoudí komisař, v rámci omezení vzniku sporných diskusí je vhodné poradit se s divákem

Shoz, přejetí branky – 25 trestných bodů
- přejetí brány kolem nebo celým autem
- platí i když zůstane brána stát
- pokud se auto dotkne brány (předním kolem) a následně ji v téže průjezdu přejede (zadním kolem), platí pouze shoz, dotyk neplatí
- pokud auto shodí bránu, počítá se to jen jednou, pak už je brána shozena a nebude znovu "postavena"
- pokud se auto v náklonu dotkne tyčky karosérií, počítá se dotek do úhlu cca 45°, po překročení této hranice se počítá shoz – posoudí komisař, v rámci omezení vzniku sporných diskusí je vhodné poradit se s divákem

Vynechání, neprojetí brány – 50 trestných bodů
- pokud auto úmyslně neprojede bránu, toto musí dopředu nahlásit komisaři
- pokud auto nebude schopno dojet sekci, k nasbíraným trestným bodům se přičte 50 trestných bodů za každou neprojetou bránu do konce sekce (viz. Konec sekce)
- pokud neprojetí brány nenahlásí a neúmyslně atakuje bránu, která není v pořadí, je konec sekce
- pokud chce řidič vynechat bránu s problematickou překážkou a rukou postavit auto až za překážku a tedy i bránu, inkasuje 50 bodů za dotek rukou a 50 bodů za vynechání brány

Dotek auta řidičem – 50 trestných bodů
- převrácení auta na kola
- je možno dvakrát za sekci, poté je konec sekce
- auto se převrátí na kola v místě kam dopadne a jezdec si může určit směr, jakým auto položí
- pokud se auto kutálí NENÍ povoleno jej rukou ani nohou zachytávat i za předpokladu, že by vůz atakoval cizí bránu nebo se vykutálel ze sekce
- řidič si při poruše může odnést auto ze sekce k opravě a poté ji dojet z místa posledního stání, pokud je sekce ještě přístupná
- pokud auto uvízne a není schopno se samo dostat ven nebo není žádným způsobem schopno překážku zdolat, řidič jej postaví BEZPROSTŘEDNĚ za překážku, nikoliv až před další bránu!!
- pokud chce řidič vynechat bránu s problematickou překážkou a rukou postavit auto až za překážku a tedy i bránu, inkasuje 50 bodů za dotek rukou a 50 bodů za vynechání brány

Nevstoupení do sekce – 500 trestných bodů
- pokud auto není schopno pokračovat v závodu, dostane penalizaci za každou neprojetou sekci
- pokud řidič sám nechce do sekce nastoupit

6. Sekce

6.1 Stavba sekcí
Každá sekce je tvořena maximálně 10 průjezdními brankami o velikosti 120 mm od ohebné části s roztečí dle dané kategorie . Prostor
sekce musí být zcela označen (výstražná páska nebo obdobným způsobem
položeným přímo na zemi, aby nešlo ohraničení podjet modelem).
Sekce může být ohraničena proti vstupu nepovolaným osobám (může být shodné s ohraničením
sekce). Do sekcí může být také zakázán vstup řidičům. Průjezdní branky jsou stavěny se zřetelem, aby nehrozilo modelům
nebezpečí výrazného poškození. Jednotlivé brankové tyče jsou stavěny kolmo k okolnímu terénu . Přejezd mezi brankami může být volen tak,
aby byl přiměřeně náročný pro danou kategorii.

6.2 Dohled nad sekcí
Vedení závodu zodpovídá za regulérnost stavby sekce, je oprávněn opravovat vytyčení trasy, řešit
sporné otázky dotýkající se sekce nebo zavřít sekci, není-li její průběh korektní. Pak získají všichni
účastníci dané sekce 0 trestných bodů. Pokud se sekce poškodí průjezdem předchozího závodníka, je
na komisaři upravovat sekci před každou jízdou. Obecně platí, že se sekce po průjezdu modelu
neopravuje s výjimkou poškození mostů a umístnění brankových tyčí

7. Komisaři:
- u každé sekce bude jeden objektivní komisař zapisující trestné body do jízdního výkazu jezdce
- komisaři se budou pravidelně střídat
- je nutné, aby komisař dokonale znal pravidla (zejména problematika doteků a shozů, atakování cizí brány aj.) a dával pozor během celé sekce, závisí na tom výsledek celého závodu
- komisař jezdci (během jezdcovy jízdy) nedává informace kudy jet nebo nejet, pouze hlásí čas do ukončení sekce a může upozornit na pořadí branek
- při jakékoliv sporné situaci je vhodné, aby se komisař poradil s diváky (např. má-li divák lepší rozhled) a společně mohou nalézt nejvhodnější řešení situace (dotek brány, hranice mezi dotekem a shozem aj.)
- komisař má právo odjet sekci jako první

8. Vyhodnocení závodu:
Při shodě bodů více jezdců rozhodne o pořadí lépe zajetá sekce, popř. časový limit.
Každý jezdec je povinen si sečíst své trestné body a zapsat výsledek na výkaz.
Patnáct bodovaných míst: 30 – 25 – 20 – 15 – 12 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1
Naposledy upravil(a) hombre69 dne 17.12.2014 1:32, celkem upraveno 36 x.
ReelyElektroRockCrawler/JeepWrangler
AxialSCX10/JeepWranglerRubicon
HimotoHI4170/Shortcourse
TrialCar/AxialSCX10/Chassis homemade/ChevroletEarly50sPickup
TrucTrialCar/HomemadeSCX11.2/Chassis homemade/V3s (Vejtřaska)Závodní model
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava

Pravidla jsme si vypůjčili od od RCTT Praha. Snad se na nás nebudou chlapi zlobit, ale myslíme si, že není třeba vymýšlet vymyslené.
Pokud by měl někdo nějakou OPRAVDU věcnou, ať se ozve. Samozřejmě bude vyslyšen a nad jeho připomínkou se zamyslíme.
Všem nám jde o to, aby ježdění mělo řád, bavilo každého a všichni měli stejné šance. Všichni, kteří projevili zájem, dostali pravidla mejlem. Takže měli možnost se nad něma zamyslet a podle ních stavět. Nemá význam zakládat další kategorie. Jednotně jsme se domluvili, že zatím pojedeme všichni v S2B. Jen pokud by se sešel dostatečný počet (aspoň 3 auta) v SxA, tak by se táto kategorie jela.

Tady bude odkaz na pravidla s tím, že se neohlížíme na datum jejich platnosti, za protest proti vozidlu by se platilo 50 Kč, šířka branek bude 300mm, bodování převezmeme z offroadu a ještě bych pořešil dotek mlíka. Prosím proto všechny potencionální jezdce o POZORNÉ přečtení pravidel!!!!
Uživatelský avatar
WORWICK
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23.02.2012 0:00
Bydliště: OSTRAVA

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava

Ahoj

Mám dotaz : :-I v bodu 3 se říká:

Přejímka všech modelů probíhá před každým závodem a je prováděna technickým
komisařem/komisaři. Při této přejímce bude předána jezdci bodovací listina s vyznačením handicapu.

Čeho se bude týkat ten handicap??? :-p
V pravidlech to není
Uživatelský avatar
hombre69
Uživatel
Příspěvky: 461
Registrován: 30.03.2013 15:01
Bydliště: Dašice

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava

WORWICK píše:Ahoj

Mám dotaz : :-I v bodu 3 se říká:

Přejímka všech modelů probíhá před každým závodem a je prováděna technickým
komisařem/komisaři. Při této přejímce bude předána jezdci bodovací listina s vyznačením handicapu.

Čeho se bude týkat ten handicap??? :-p
V pravidlech to není

Tohle se zatím týká jen kategorie s1a a s1b
Cituju
"Kabina
Všechny pevné materiály: umělá hmota, plast,psh, rezin, GFK, kov, dřevo. Pokud bude kabina z lexanu (nebo papíru), bude v nejvyšším bodě kabiny (na střeše) umístěno 30g závaží a ve výšce pod oknem 90g závaží. Pokud se jedná o vozidlo bez střechy bude závaží (120 g) umístěno na nejvyšším bodě.
- model musí mít nosný rám (bod 4.7), samostatnou kabinu pro posádku a korbu/nástavbu
- model musí mít (s výjimkou pro kategorii S1A a S1B – viz dále) ochrannou klec, která ve všech
třech pohledech (půdorys, bokorys, nárys) kopíruje kabinu (pracoviště posádky). Klec musí být k
modelu připevněna minimálně na čtyřech místech. Přední dva úchyty mohou být nahrazeny jedním
společným úchytem umožňující kroucení nosného rámu vůči ochrannému rámu. Klec musí mít dvě
šikmé podpěry v podélném směru spojující horní rám klece a korbu/rám modelu za kabinou. Ukotvení
podpěr musí být minimálně 3,5 cm (kategorie 1), 5 cm (kategorie 2) a 6,5 cm (kategorie 3) za kabinou.
Pro kategorii S1A a S1B nemusí být model vybaven ochranným rámem. V tomto případě mu bude
přidělen handicap +0,2, tj. celkový počet trestných bodů získaných během závodu bude vynásoben
koeficientem 1.2.
Pokud model kategorie S1A a S1B nebude vybaven ochranným rámem, musí mít
uzavřenou kabinu, tj. nad posádkou musí být pevná střecha.
ReelyElektroRockCrawler/JeepWrangler
AxialSCX10/JeepWranglerRubicon
HimotoHI4170/Shortcourse
TrialCar/AxialSCX10/Chassis homemade/ChevroletEarly50sPickup
TrucTrialCar/HomemadeSCX11.2/Chassis homemade/V3s (Vejtřaska)Závodní model
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava

Startovné:
dospělí - 80Kč za kategorii + 40Kč za každou další
dorost - 40Kč za kategorii + 20Kč za každou další


Takže když já, jakožto papírově dospělý, pojedu s offem a potom i truck, tak zaplatím 120Kč. Dorost v tom samém případě 60Kč.
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava

Upgradovaná pravidla. Doplněné obrázky pravidel stavby trucků.
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Tak pravidla už jsou definitivní???

U bodu 4.1 znamená, že pokud budu mít výraznou rozbíhavost, jsem ve výhodě??? Asi by tam mělo být v ose nápravy, to by eliminovalo sbíhavost i odklon geometrie př.nápravy.
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Jsem sám, komu se nezobrazí obrázek ?? Děkuji.
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Mi taky ne, ani na noteboke ani na mobilu
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Dekuji ;-)
Uživatelský avatar
WORWICK
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23.02.2012 0:00
Bydliště: OSTRAVA

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Taky to marně hledám :-I :-I
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Už je to opraveno. Odkaz tam byl, ale nějak nefungoval. Ono to po čase zase zmizí. Pokud by se tak stalo, kontaktujte mě přes FB. Dík.
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

670210 píše:Tak pravidla už jsou definitivní???

U bodu 4.1 znamená, že pokud budu mít výraznou rozbíhavost, jsem ve výhodě??? Asi by tam mělo být v ose nápravy, to by eliminovalo sbíhavost i odklon geometrie př.nápravy.


Pravidla jsou definitivní už dávno. Napsáno je to tam dobře. Ale nesmíš zapomenout na šířky dalších dvou náprav (+- 5 mm)!
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Kiki píše:
670210 píše:Tak pravidla už jsou definitivní???

U bodu 4.1 znamená, že pokud budu mít výraznou rozbíhavost, jsem ve výhodě??? Asi by tam mělo být v ose nápravy, to by eliminovalo sbíhavost i odklon geometrie př.nápravy.


Pravidla jsou definitivní už dávno. Napsáno je to tam dobře. Ale nesmíš zapomenout na šířky dalších dvou náprav (+- 5 mm)!


To ano ale pokud budu mít rozbíhavost 10 mm tak potom šířka první nápravy v ose může být 235mm a teoreticky další dvě v ose 225mm a to už je poznat. Proto si mysím, že průměr z měření nahoře a dole nebo přední a zadní strana kol by bylo lepší.

Na ty pravidla se ptám úmyslně proto, že bych nerad v dubnu zmatkoval jak to vlastně autor myslel. Chápu to tak, že co není zakázáno, je dovoleno. Nenašel jsem nic, co by mému ruskému samohybu mělo překážet v cestě na startovní čáru sezóny 2018. Pokud je něco vyjádřeno ve stupních nebo milimetrech nemám s tím problém.

Pokud je ale něco definováno jako "pohyb jednotlivých dílů modelu musí byt podobný reálnému chování skutečného vozidla" tak si myslím, že nápravy mají držet na rámu tak, aby byly dodrženy šířky a rozvory a aby se během jízdy nestřídaly 1-2 nebo 2-3 náprava ale jestli tam jsou lisťáky nebo tlumiče nebo úplně něco jiného je jedno.

Pokud by někdo totiž chtěl jakýmkoliv způsobem omezit třeba křížení náprav nebo zatáčení, tak do pravidel napíše, že max je 45 stupňů a je to. Pokud to je reálné na modelu, pak je to reálné i ve světě 1:1 jen to ještě nikoho nenapadlo :-)

V pravidlech se píše vzhled odpovídá skutečné předloze a zároveň model musí mít přední nárazník. A co jak předloha nemá přední nárazník???

Tak toliko ještě pár mých postřehů z průběhu stavby 6x6 na sezónu 2018. Byl bych rád, aby se tu trošku rozproudila diskuse a ne že všeci hnípou a čekají až jim doletí kapr a salát na vánoční stůl.
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

670210 píše:
Kiki píše:
670210 píše:
Pokud by někdo totiž chtěl jakýmkoliv způsobem omezit třeba křížení náprav nebo zatáčení, tak do pravidel napíše, že max je 45 stupňů a je to. Pokud to je reálné na modelu, pak je to reálné i ve světě 1:1 jen to ještě nikoho nenapadlo :-)

V pravidlech se píše vzhled odpovídá skutečné předloze a zároveň model musí mít přední nárazník. A co jak předloha nemá přední nárazník???


Ukaž mi jedno reálné auto, které při záběru udělá toto a ještě v takovém úhlu zkřížení rámu!
Obrázek

A dále je v pravidlech psáno, že model musí mít př. nárazník. Tam není co řešit.

Zpět na „RC polygon Ludgeřovice“