Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Pravidla C3/Pro-Modified 2018

Pravidla pro kategorii C3/Pro-Modified pro RC AST 2018


- Jedná se o závod jednotlivců v extrémním terénu.

- Závod je rozdělen na sekce typu TROPHY a TRIAL. Každý závod bude mít minimálně čtyři sekce (dvě trialové a dvě trophy), ale může být i víc nebo méně v závislosti na časovém harmonogramu.

- Branky budou vytyčeny rozpůlenými tenisáky, trať může a nemusí vymezená páskou po celém obvodu nebo jen v určitých místech.

- Trestné body sestávají z kombinace trestných bodů za přestupky a za časový limit. U každé sekce bude traťový komisař zapisující body do jízdního výkazu.

- Trénink v sekcích před závodem není povolen a trestá se vyloučením ze závodu.

- Při navijákování a manipulaci s lanem je možno využít pomoci komisaře nebo kamaráda.

- Couvání do branek může a nemusí být povoleno, bude upřesněno na závodě

- Na jednom autě se může střídat víc jezdců, ovšem nemůže jet jeden jezdec s více auty.

- Pokud se auto, s kterým jezdec nastoupí, stane nepojízdným, nelze si auto vyměnit a v závodě pokračovat.

- Pokud má vozidlo poruchu, má jezdec dvě možnosti:

1) začne auto opravovat ihned pomocí libovolných náhradních dílů a nářadí (opravuje sám) v rámci časového limitu, který dále běží, po úspěšné opravě pokračuje dál ze stejného místa;

2) dá komisaři pokyn k zastavení časového limitu a může opravovat delší dobu, nicméně do sekce musí nastoupit po opravě od první brány a časový limit se spustí dále z pozastaveného stavu



Trophy sekce
- Rozhodující faktor je čas po průjezdu poslední brankou. Každá vteřina je brána jako jeden trestný bod. Dotek brány, couvání ani použití navijáku není penalizováno.

- Brána musí být projeta všemi čtyřmi koly, tzn. dotek není penalizován, ale pokud jezdec projede pouze třemi koly, musí se vrátit a pokus opakovat. Pokud je kolo stále v kontaktu s míčkem, je to dotek. Jestliže je kolo již za půdorysem míčku, tak je mimo bránu a ta není projetá.

- Časový limit může a nemusí být stanoven, pokud ano, tak obvykle 10 minut, bude oznámeno vždy před závodem. Pokud je stanoven a jezdec jej nestihne, dostane penalizaci za každou neprojetou branku

- Ohraničení sekce lze přejet jedním kolem, pokud vozidlo překročí ohraničení sekce dvěma koly a víc (může i celé auto), vzniká penalizace. Po opuštění ohraničení sekce celým autem se buď jezdec vrátí stejným místem zpět za další penalizaci, nebo ohraničení objede bez penalizace (zpravidla časově náročnější)

- Pokud se vozidlo dostane do situace, odkud nelze vlastními silami vyjet nebo se kutálí ze srázu, může jej jezdec vzít rukou a využít repozici k poslední projeté bráně za níže uvedenou penalizaci


Penalizace jsou následující:
- Každá neprojetá brána po vypršení časového limitu – 180 bodů
- Opuštění sekce (pokud bude vyznačena) dvěma a více koly – 60 bodů
- Repozice k poslední projeté bráně – 180 bodů



Trial sekce
- Jezdec se musí vejít do časového limitu (obvykle 10 minut, bude stanoveno vždy před závodem). Čas není rozhodující faktor, ale rozhoduje pouze při shodě trestných bodů.

- Penalizace jsou za dotek branky, couvání, použití navijáku, opuštění sekce dvěma a více koly nebo repozice k poslední brance. Pokud jezdec nestihne časový limit, dostane penalizaci za každou neprojetou branku.

- Brána musí být projeta alespoň třemi koly. Pokud je kolo stále v kontaktu s míčkem nebo brankou, je to dotek. Jestliže je kolo již za půdorysem míčku nebo branky, tak je mimo bránu a ta není projetá.

- Pokud se auto jednou dotkne brány, víckrát se již penalizace nezapisuje. Hodnotí se u levé a pravé zvlášť.

- Branky, které nejsou zrovna v pořadí lze beztrestně projíždět z obou směrů, ale stále platí pravidlo doteku brány.

- Ohraničení sekce lze přejet jedním kolem, pokud vozidlo překročí ohraničení sekce dvěma koly a víc (může i celé auto), vzniká penalizace. Po opuštění ohraničení sekce celým autem se buď jezdec vrátí stejným místem zpět za další penalizaci, nebo ohraničení objede bez penalizace (zpravidla časově náročnější)

- Pokud se couvání přeruší a pak pokračuje (bez změny směru), není to další couvání. Pokud auto couvá pouze puštěním plynu, posoudí komisař, jestli prokazatelně došlo k vylepšení pozice nebo nikoliv a podle toho udělí trestné body (drobné couvnutí nikterak nezlepšující pozici může být prominuto).


Penalizace jsou následující:
- Couvání – 5 bodů
- Naviják – 40 bodů
- Dotek nebo přejetí branky – 15 bodů
- Každá neprojetá brána po vypršení časového limitu – 180 bodů
- Opuštění sekce (pokud bude vyznačena) dvěma a více koly – 60 bodů
- Repozice k poslední projeté bráně – 180 bodů



Technická pravidla
- Maximální šířka 270 mm, maximální rozvor 340 mm
- Rám může být žebřinový, vana, trubkový nebo vzájemná kombinace, musí být dlouhý minimálně jako rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy
- Karoserie může mít libovolný materiál, musí být dlouhá minimálně jak rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy (kola tedy mohou přesahovat přes obrys karoserie)
- Minimální šířka karoserie musí být jako polovina šířky náprav s koly, měřeno v ose náprav (např. šířka náprav na kolech je 24 cm, takže v ose nápravy musí být karoserie široká alespoň 12 cm). Kola tedy nemusí být v půdorysu zakryta vpředu ani vzadu.
- Karoserie musí vypadat v rámci možností jako skutečné auto (většina crawler karosérií nevyhovuje, bude posuzováno individuálně, nejlíp po předchozí domluvě), musí mít vpředu aspoň náznak masky a světel (stačí samolepka), musí mít jednoduchý interiér zakrývající elektroniku a řidiče
- Elektronika modelu musí být zakryta a umístěna na rámu, servo na nápravě povoleno
- Pneumatiky libovolné, vnější průměr maximálně 120 mm (tolerance +2%), šířka libovolná, mohou být libovolně upravovány (zúženy, zmenšeny, prořezány)
- Motor může být stejnosměrný nebo střídavý, pouze jeden umístěný v rámu, zákaz MOA (motory na nápravách)
- Navijáky: jeden naviják je povinný, maximálně mohou být tři, winchdown (přitahování náprav k rámu) povolen, ovládání libovolné (manuálně, na vysílačce, na dálkové ovládání)
- DIG (blokace nebo odpojení zadní nápravy) povolen
- Řízení zadní nápravy zakázáno




Vyhodnocení závodu funguje na bázi součtu trestných bodů za trophy a za trial sekce. Nejlepší jezdec obdrží ohodnocení 100 % a další budou seřazeni podle něj. Součet procent za trophy a trial sekce dá jezdci výsledné procentuální ohodnocení, na základě kterého budou jezdci seřazeni v tabulce.


Ahoj, tým RC AST
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Pravidla C3/Pro-Modified 2018

Čau závodníci, letošním rokem pokračuje druhý ročník kategorie C3 za stejného systému, jako loni - sobota C1/C2 a neděle C3.

Proběhly drobné změny v pravidlech pro zatraktivnění závodu pro jezdce i diváky. Změny jsou následující:

1) Změna bodového ohodnocení penalizací v trialových sekcích:
- dotek a přejetí branky - 15 bodů (původně 30)
- naviják - 40 bodů (původně 15)

Z toho je patrné, že i když pod plynem jezdec zdolá branku s dvěma doteky, je na tom lépe, než kdyby přijel k brance a rozmotal naviják. Od toho si slibujeme větší ukázku toho, kdo postavil opravdu dobré auto, větší ukázka skillu jezdce a taky adrenalin a zábavu pro jezdce i diváky.

2) Možnost projetí trialové branky alespoň třemi koly (všechny čtyři byly mnohdy téměř nerealizovatelné)

3) Značení branek na všech tratích pouze tenisáky (jednotný výklad problematiky průjezdy bránou)

4) Auta s klecí mohou startovat i bez čelního skla :)))



To je asi vše, zbytek byl poměrně dobře nastolen. Těšíme se na další porci adrenalinu a zábavy ;-)
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pravidla C3/Pro-Modified 2018

Obrázek

Nejhorší je, když začneš modelářsky stagnovat ... proto jako každý rok přicházíme s nejednou inovací a tentokrát se dotkne dynamicky se rozvíjející kategorie C3/Pro-Modified. Pro podporu nových technických vychytávek a také pro rozvoj jezdeckého skillu je v roce 2020 povolen start s oběma řiditelnými nápravami, tedy 4WS! Touhle novou srandičkou dostane jezdec úplně jiné možnosti průjezdu brankami a pohybu v sekci. Tato úprava je ale možná pouze za podmínky, že z auta bude odpojen nebo vymontován DIG! Na autě mohou být oba komponenty naráz, tedy dig s vlastním servem a také servo řízení zadní nápravy, ale do závodu bude jezdec vpuštěn vždy pouze s jedním aktivním systémem a druhý bude odpojen a napevno zafixován. Toto bude kontrolováno na technických přejímkách a v tomhle setupu pak bude povinnost odjet celý závod, nelze se tedy mezi sekcemi rozhodovat, zda tohle pojedu na dig a tohle na řiditelný zadek 😉 Doufáme, že se pár aut s touhle novinkou objeví a věříme, že to bude inovativní krok kupředu a zajímavé zpestření, tak směle do toho!
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/

Zpět na „RC Adventure Scale Trophy - C3“