To je, ale problém nejspíš vyřešen. Nedalo mi to a ještě jednou jsem rozhodil převodovku. Všiml jsem si, že ty výstupy na kardany nejsou stějně, ale jsou o šroubek hozený, takže jsem to srovnal. Pak jsem šel hledat novej koenc na kardan, povedlo se mi jeden najít, už poslední. Tak jsem to pošéfoval, namontoval a šel vyzkoušet. Zatim to drží a musim říct, že jsem ty kardany nešetřil...
Legenda zvaná Plísňák cabrio HAJZLTEAM + ještě nějaký rychlý mrchy
Pokusim se ti nějak vysvětlit. V rozvodovce máš TOHLE a táš sešroubovaný skrz oz. kolečko. Jak máš na těch výstupech ty plošky, tak nebyly stejně, ale o 60° pootočený (o šroubek jinak) a to mi dělalo tu neplechu.
Legenda zvaná Plísňák cabrio HAJZLTEAM + ještě nějaký rychlý mrchy
Jasně, už ti rozumím, ale taková blbost opravdu způsobuje, že ti praská kardan? :roll: Mám dost velkou představivost a strojní vzdělání, ale nemůžu si vybavit důvod, proč by kvůli tomu měl praskat kardan.
Já si to taky nedokážu představit, ale opravdu to tak bylo. Většinou prasknul na rovině, žádný zablokovaný kola, nic. Klidně se poptej Stiifiiho, ten u toho praskání vždycky byl...
Legenda zvaná Plísňák cabrio HAJZLTEAM + ještě nějaký rychlý mrchy
Cyklický, nebo taky únavový lom. Často opakované zatížení vede k porušení součásti při podstatně menším napětí (sile, namáhání), než je maximální napětí nutné k jejímu přetržení (rozlomení, zlomení, prasknutí) při spojitém nárůstu zatížení. Následkem koncentrace napětí a deformace dojde k propojení drobných prasklin a tím ke vzniku malé povrchové trhliny. Trhlina se šíří dovnitř krystalu materiálu a dále se zvětšuje, což je pro lidské oko nepostřehnutelné, až dojde po určitých cyklech (v našem případě jsou to otáčky kardanu) k tak velké vnitřní prasklině, která překročí mez pevnosti zbylého homogenního materiálu a následné deformaci. Takový lom se pak jeví na světle hladký a jako by půlkulatý. No, ve skutečnosti je to ještě mnohem víc složitější, ale do toho už bych nazacházel. Snad jsem to napsal trochu tak, aby se to dalo pochopit.
Bohuzial pri vcerajsom jazdeny to prasklo aj mne auto stalo na zadnej naprave a zrazu to puklo.Chcel by som vediet ako si to opravil a cim si to zlepil lebo tie krize mam nahradne ale len tie predky.Uz som sice objednal noryto ale zatial kym mi to pride aby som bol pojazdny.
Jakým způsobem je kardan upevněnej - zajištěnej na vývodu ??
Je to klasicky jedním červíkem dotaženým na plošku na hřídeli ??
Axíka nemám , tudíž nevím :-p ale mně tak napadá úplně humpolácká myšlenka ...........
jestli by to nemohlo být daný dosedacíma plochama červíků - nemáte tam červík se špičkou , nebo oválným koncem ??
Jakou dosedací plošku zajišťovacího červíku mají ti co Vám praskaj a jakou ti co jim nepraskaj ??
Najzranitelnejšia časť na axiale sú práve výstupy na kardany a kardany plastové . Ja za čias osemkolky som to lámal na počkanie . Tak som jedného krásneho dňa pozháňal celokovové ozubené kolo s výstupmi na kardan ( 1ks) a potom kovové kardany a dočasne bolo po probléme . Na SCX 10 sa mi dosť osvedčila tá spojka , ktorá v najťažších situáciách zachránila celé prevodové ústrojenstvo a aj kardany
Ale nedokážem si vysvetliť ako je možné aby sa bez sebemenšej záťaže kardany porúčali je to záhada :?: :!:
No a čo TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie) Axial Honcho DRIFT 4EVER