Nicméně to, že jsem neviděl Alonsa na bedně mně nevadí, moc ho nemusím, přesto je Ferrari příjemná značka. Fandím Webberovi, i když to žádný velký talent není a bohužel se ještě nenaučil pořádně startovat.
Ale celkově F1 nic moc, to je mnohem napínavější třeba kulečník.
Ovšem doba Seny, Prosta a dalších z jejich doby .... to bylo něco jiného !
Mě dneska absolutně nejvíc se líbilo jak to přestalo jet Grosjeanovi nebo komu. Jak se mu posral ten alternátor (aspoň to říkali na N@vě) - teda vůbec ne, že bych mu to přál, ale jak to přestalo jet. To bylo takový technicky pěkný.
Formule je prostě SUPER! Vím, že mnoha lidem, přijde nudná, protože se tam podle nich nic neděje. Ale to je naprosto zcestný názor - netechnický. Minule jsem startoval a tak trochu komentoval závod druhý kategorie v pětinách a kdyby se to jednomu klukovi (no dobře je mu přes pade) nezastavilo, tak dojeli, jak vystartovali. Divácky asi nuda, ale zkuste si tu půl hodinu stát na tom "empajru" a řídit to dvanáctikilový, kilo jedoucí hovado. A doufat, že to neposer*te ani vy, ani se to nepose*e samo, ani do vás nikdo nebouchne... prostě půl hodina 101% nasazení. A když si představím co prožívá celý team s jezdcem na špičce v F1, tak až mi příště někdo řekne, že to je nuda, asi mu vyndám zuby...
Neznám divácky zajímavější závody, než auta 1:5. Na rozdíl od drtivé většiny ostatních kategirií je pořád se na co koukat a technicky je to stejně na úrovni dospěláckých aut. Snad jen špičková pilotáž vrtulníku je zajímavější. Ale skupinový závod je bezkonkurenční.
Salvatore: Čistě obecně, atraktivita zápolení z pohledu diváka může být úplně jiná, než z pohledu sportovce. Věřím tomu, že 12 hodin tvrdé šachové partie s dlouhým přemýšlením nad každým tahem může být pro šachistu vrcholným zážitkem, nicméně pro většinu diváků to žádné velké terno nebude :) Na formuli jsem se dívával naposledy v dobách Coultharda a Häkinnena, tak nechci soudit, jak to vypadá teď. Osobně by mě potěšilo, kdyby se formule vrátila více ke kořenům, probíhaly divoké výměny pneumatik v boxech, taktizovalo se s tankováním, jezdilo by se bez elektronických udělátek atp. Čili bych se asi měl dívat na závody motokár :)
Von už nezávodí Super Mario Andretti? A sakra, to jsem něco zaspal... :lol: Dále Lauda, Fittipaldi, Peterson, Hunt, Regazzoni, Depailler, Laffite, Schekter, Reutemann, Stuck, Jarier... myslím, že takováto konkurence výborných jezdců dnes už není. Teď je to 5-6 jmen a zbytek nosiči vody.
Kdopak si vzpomene na stáj Tyrell a její šestikolku? Před nedávnem ji vydala i Tamája. A při tom vzpomínání - další z filmů mého mládí "Grand Prix" z roku 1966 (režie Frankenhaimer) - myslím, že přes své stáří pořád nejlepší film ze závodního prostředí. Žádný počítačový efekty, vše pěkně v reálu, doslova brutální záběry. Formule ve filmu řídili jezdecké legendy a pozdější představitelé úspěšných stájí - Surtees, Brabham, dále třeba J. Clark. Must see pro milovníky formulí.
Náhodou nejsem sice pamětník, ale modrej tyrell si moc dobře pamatuju, bo to bylo fakt exotický... kdysi to byl zajímavý pokus jak zvýšit stabilitu a obratnost vozu, bohužel to nevyšlo - slepá ulička evoluce formule... ale pravda je, že v těch dobách to byli ti praví dobrodruzi a každý závod byl o vůli to vyhrát a přežít... dneska je to opravdu doba, kdy kdyby se tyhle mladý ucha měli posadit do toho, s čím kdysi jezdili skoro stejně rychle, tak by vymetli kačírek v první zatáčce s mokrýma trenkama... je to stejná jako byla kdysi v rally skupina B... 600 koňový hov..da na sněhu, štěrku s podvozkem z doby kamené, ale když se tehdá někdo díval jak Valter Rohl řádil s nohama na pedálech tak to dneska taky není v IRC, sWRC... kdysi to bylo prostě o jezdci a né elektronice... jak řekl tuším Kankkunen - WRC is for boys, Group B was for Men (trochu offtopic) ale pravda je, že mě docela potěšilo, že schumacher byl zase na stupních :-D
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Jestli si dobře pamatuju, tak problém u Tyrellu byl ten, že ta malá přední kola se nedokázala pořádně prohřát, respektivě GoodYear nedokázal vyvinout tu správnou směs, aby si to všechno "sedlo" dohromady. Jinak si šestikolky nevedly v počátku špatně a hlavně Jody Scheckter si jí pochvaloval. K tomu tahle srandička: Při průjezdu rychlou šikanou za rovinkou cítil Scheckter, že někde kolem přídě vozu něco není v pořádku. "Byl jsem si jistý, že mám buď rozbitý tlumič, nebo pomalu ucházející kolo. Když jsem se ale podíval okénkem ve stěně kokpitu, zírala na mě jen holá brzda. Někde na dráze jsem ztratil jedno z mých malých koleček, aniž bych si toho všiml! Také cestou do boxů se vůz choval výborně. Když jsem dojel k naší garáži, přišli Tyrrell s Gardnerem ke mě a aniž by si všimli, co se stalo, začali mi klást standardní otázky k průběhu tréninku. Plánoval jsem, že až mi Ken dá znamení pokračovat v tréninku, tak ho pěkně poprosím ještě o jedno kolo... Můj mechanik ale můj plán zhatil, když si chybějícího kola všiml," popisoval Scheckter příhodu ztraceného kola.
to je dobrý :-D to jsem nečetl :-D hustá kára prostě... si vzpomínám teďka, že vlastně jak sem byl malý, tak jsem ji dostal jako angličáka a pak jsem si to jak sem byl starší našel na internetu :-)
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
formule jsouz nejlepší, jen bych vrátil tankování, to byli souboje mezi týmama. Tam se naháněl nebo ztrácel čas. Bez tankování je to trošku nudnější, nikdo neodjíždí s hadicí, nikdo nechytne... Ale stejně ji zbožňuju :-) aspon že ten blbej hamilton mi zvedne náladu ještě víc, když vyletí :-D jezdit umí, o tom žádná, ale jezdí na úkor a bezpečnost těch ostatní a pak se diví že ho furt vyšetřujou...
byl to zajímavej závod, doufám že šampion bude alonso :) každopádně red bull musí mít něco tajnýho na autě, něco zakázanýho, není totiž možný se dopracovat od posledních míst skoro na první... to mi nepřijde normální, a co se týče Kimiho, myslim že ten jinej nebude, jezdit umí, a je to i prima chlap :)